Banner Image
بهترین اسپیکر خانگی

بهترین اسپیکر خانگی در سال 2023

امتیاز دهید

اگر شما هم از علاقه‌مندان به موسیقی هستید و دوست دارید در خانه یا در جشن‌ها و مراسمات، صدای قوی و با کیفیتی را تجربه کنید، قطعا به بهترین اسپیکر خانگی نیاز دارید. بهترین سیستم صوتی خانگی حرفه ای می‌تواند محتوای صوتی را با توان و کیفیت بالا پخش کند تا لذت گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم دوچندان شود. اسپیکرهای خانگی در ابعاد، طراحی، قدرت، نحوه اتصال و پرتابل بودن با هم تفاوت دارند و باید بر اساس نیاز و سلیقه خود یک محصول مناسب را انتخاب کنید. در این بخش می‌خواهیم با ویژگی‌های مهم در این کالاها آشنا شویم و 15 مدل پرطرفدار از اسپیکرهای خانگی را معرفی کنیم. پس همراه ما باشید.

بهترین اسپیکر خانگی چه اجزایی دارد؟

اسپیکر یا بلندگوهای خانگی ممکن است از یک بخش، یعنی فقط اسپیکر تشکیل شده باشند؛ یا اینکه بخش‌های دیگر برای پخش باکیفیت‌تر صدا در کنار آنها تعبیه شده باشد.

یک اسپیکر خانگی با کیفیت باید دارای ساب ووفر، توییتر و آمپلی فایر مناسب باشد تا بتواند صدای باس، تریبل و میانی را با تعادل و هماهنگی خوب پخش کند. با این بخش در ادامه آشنا می‌شویم.

–  اسپیکر

در یک سیستم صوتی خانگی، اسپیکر مهم‌ترین بخش را تشکیل می‌دهد و در انواع مدل‌ها می‌توان این بخش را دید. در برخی از اسپیکرهای خانگی، ساب‌ووفر و توییتر به صورت جدا طراحی نمی‌شوند و روی همان اسپیکر سوار هستند.

– ساب ووفر (Subwoofer) و توییتر (Tweeter)

ساب ووفر یا بلندگوی باس یک نوع اسپیکر است که برای پخش فرکانس‌های پایین صدا (صداهای بم) طراحی شده است. ساب ووفر معمولا در ابعاد بزرگ‌تر و با قطر بیشتر از سایر اسپیکر‌ها ساخته می‌شود تا بتواند صدای باس را با قدرت و وضوح بالاتر پخش کند. ساب ووفر معمولا در زیر چیدمان صوتی قرار می‌گیرد و به عنوان چهارمین کانال صوتی در سامانه‌های صوت فضایی (Surround Sound) استفاده می‌شود.

توییتر یا بلندگوی تریبل یک نوع اسپیکر است که برای پخش فرکانس‌های بالای صدا (صداهای زیر) طراحی شده است. توییتر معمولا در ابعاد کوچک‌تر و با قطر کمتر از سایر اسپیکر‌ها ساخته می‌شود تا بتواند صدای تریبل را با حساسیت و جزئیات خوب پخش کند. تویيتر اغلب در بالای چیدمان صوتي قرار مي‌گيرد.

–  آمپلی فایر (Amplifier)

آمپلي فاير يا تقويت كننده صدا يك دستگاه الكترونيكي است كه وظيفه دارد سيگنال صوتي كه از منبع پخش كننده دريافت مي‌كند را تقويت كرده و به اسپيكر‌ها منتقل كند. آمپلي فاير با تغيير نسبت جريان و ولتاژ سيگنال صوتي، قدرت و شدت آن را افزايش مي‌دهد. آمپلي فاير معمولا در مركز چيدمان صوتي قرار مي‌گيرد و مي‌تواند به صورت جداگانه يا درون اسپيكر‌ها نصب شود.

برای مطالعه بیشتر: ویدئو پروژکتور یا تلویزیون؛ تجربه استفاده کدام‌یک بهتر است؟

بررسی ویژگی‌های بهترین اسپیکر‌های خانگی

بررسی ویژگی‌های بهترین اسپیکر‌های خانگی

ویژگی‌های بهترین اسپیکر خانگی

اگر به دنبال یک اسپیکر خانگی با کیفیت بالا هستید، باید به چند ویژگی مهم توجه کنید. در زیر این ویژگی‌ها را به صورت خلاصه توضیح می‌دهیم.

بلندی یا حجم صدا

یکی از ویژگی‌های مهم برای انتخاب بهترین سیستم صوتی خانگی حرفه ای، بلندی یا حجم صدای آن است. بلندی صدا نشان دهنده توانایی اسپیکر در تولید صدای قوی و شفاف است. بلندی صدا با واحد دسی بل (dB) اندازه گیری می‌شود و معمولا در محدوده 80 تا 120 دسی بل برای اسپیکر‌های خانگی قابل قبول است.

هرچه بلندی صدا بالاتر باشد، اسپیکر قادر است صدای بلندتر و با نویز کمتر را تولید کند.

قدرت اسپیکر

قدرت اسپیکر ویژگی دیگری است که باید در نظر گرفت. قدرت اسپیکر با واحد وات (W) اندازه گیری می‌شود و نشان دهنده توان مصرفی اسپیکر است. هرچه قدرت اسپیکر بالاتر باشد، اسپیکر می‌تواند صدای قوی‌تر و با کمترین تغییر فرکانسی را تولید کند. قدرت اسپیکر باید با محل استفاده و ابعاد اتاق سازگار باشد.

معمولا برای اتاق‌های کوچک، قدرت 10 تا 20 وات کافی است، اما برای اتاق‌های بزرگ‌تر، قدرت 50 تا 100 وات لازم است.

ظرفیت و قدرت باتری

اگر منبع تغذیه اسپیکر باتری باشد، باید توجه کنید که باتری آن به اندازه کافی طول عمر داشته باشد تا شما را در موقع استفاده از موسیقی مورد علاقه‌تان همراهی کند. همچنین باتری باید قابل شارژ باشد تا نیاز به تعویض آن نباشد.

قدرت باتری نشان دهنده توان خروجی اسپیکر است که می‌تواند صدای بلند و رسا را پخش کند. باتری‌های با قدرت بالا معمولا مصرف انرژی بیشتری دارند؛ بنابراین باید توجه داشته باشید که زمان شارژ آنها را فراموش نکنید.

نحوه اتصال اسپیکر

بهترین اسپیکر خانگی ممکن است به صورت سیمی یا بی‌سیم به دستگاه‌های پخش کننده مانند گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ یا کامپیوتر متصل شود.

اسپیکر‌های سیمی معمولا از طریق پورت‌های USB، AUX  یا RCA به دستگاه‌های پخش کننده صوت متصل می‌شوند. این نوع اسپیکر‌ها مزایایی مانند پایداری بالا، خطاهای اتصال کم و حداقل تاخیر را دارند. اما عیب آنها این است که فضای زیادی نیاز دارند و پرتابل نیستند.

اسپيكر‌های بي‌سيم اغلب با استفاده از فناوري‌های Bluetooth يا Wi-Fi با دستگاه‌های پخش كننده صوت در ارتباط قرار مي گيرند. این نوع اسپيكر‌ها مزيت‌هایي مانند عدم نياز به سيم، قابليت حمل و نقل آسان، قابليت جفت شدن با چندين دستگاه پخش كننده و امکان استفاده در فضاي باز را دارند. اما معايب آنها شامل كاهش كيفيت صوت، افزايش خطاهای اتصال، وجود تاخير صوت و نياز به شارژ مكرر باتري است.

برند اسپیکر

برند اسپیکر نشان‌دهنده سابقه، کیفیت و خدمات پس از فروش آن است. برای اطمینان از کیفیت صدای اسپیکر، بهتر است از برندهای معتبر و شناخته‌شده استفاده کنید. بعضی از برندهای مطرح در زمینه‌ی اسپیکر خانگی عبارتند از: سونی، ال جی، سامسونگ، جی بی ال،‌ هارمن کاردن و…

قیمت اسپیکر

قیمت اسپیکرهای خانگی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ مانند قدرت صدا، طراحی، وزن، پرتابل بودن و امکانات جانبی. به طور کلی هر چه قدرت صدای اسپیکر بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. همچنین اسپیکرهای دارای طراحی زیبا، سبک و پرتابل نیز معمولا گران‌تر هستند.

ممکن است به مطالعه این مقاله علاقه‌مند باشید: استفاده از عینک سه بعدی سینما در خانه

معرفی 15 بهترین اسپیکر خانگی

اگر به دنبال یک اسپیکر خانگی با کیفیت بالا و طراحی جذاب هستید، ممکن است به سختی بتوانید از میان گزینه‌های متعدد موجود در بازار، مدل مورد نظرتان را پیدا کنید. در این بخش قصد داریم 15 مدل از بهترین اسپیکرهای خانگی را که در سال 2023 موجود هستند، به شما معرفی کنیم تا خرید رضایت‌بخشی داشته باشید.

1.  اسپیکر خانگی سونی مدل MHC-V90

این اسپیکر یکی از پرقدرت‌ترین و پرطرفدارترین محصولات سونی است که با توان خروجی 2000 وات، صدایی شفاف و باس عمیق را ارائه می‌دهد. این اسپیکر دارای 4 بلندگو میدرنج، 4 توییتر و 2 ساب ووفر است که صدای استریو را در همه جهات پخش می‌کنند. همچنین این اسپیکر دارای نورپردازی LED رنگی است که با ریتم موسیقی هماهنگ می‌شود و جلوه‌ای زیبا به آن می‌دهد.

این اسپیکر قابلیت اتصال بلوتوث، NFC و USB را دارد و می‌توانید با استفاده از برنامه Music Center سونی، تنظیمات صدا و نور را کنترل کنید. همچنین با استفاده از برنامه Fiestable، می‌توانید حالت کارائوکه را فعال کنید و با دوستان خود لحظات شادی را تجربه کنید.

اسپیکر خانگی با کیفیت بالا و طراحی جذاب

اسپیکر خانگی با کیفیت بالا و طراحی جذاب

2.  اسپیکر پرتابل پارتی بوم کینگ استار مدل KBS455

این اسپیکر یک محصول مناسب برای جشن‌ها و دورهمی‌های خانگی است که با توان خروجی بالای خود صدای قوی و شفافی را پخش می‌کند. این اسپیکر دارای 2 بلندگو و 2 توییتر است که صدای استریو را در فضای 360 درجه پخش می‌کنند. نورپردازی LED رنگین با رقص نور زیر اسپیکر، این محصول را جذاب‌تر کرده است.

این اسپیکر قابل حمل بوده و دارای چرخ و دستگیره برای حمل آسان است. باتری قابل شارژ این محصول نیز تا 6 ساعت عملکرد را تضمین می‌کند. این اسپیکر قابلیت اتصال بلوتوث، USB، SD و AUX را دارد و می‌توانید با استفاده از کنترل از راه دور، تنظیمات صدا و نور آن را تنظیم کنید.

اسپیکر پرتابل پارتی بوم کینگ استار

اسپیکر پرتابل پارتی بوم کینگ استار

3.  اسپیکر خانگی سونی مدل MHC-V42D

یکی از انواع بهترین اسپیکر خانگی سونی این مدل است. این اسپیکر دارای یک ساب ووفر، 4 توییتر . 2 بلندگوی میدرنج است که صدای استریو را در فضای 360 درجه پخش می‌کنند. نورپردازی LED رنگین، دستگیره برای حمل آسان، باتری قابل شارژ با 4 ساعت عملکرد از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.

این اسپیکر قابلیت اتصال بلوتوث، NFC، USB، HDMI و AUX را دارد و می‌توانید با استفاده از برنامه Music Center سونی تنظیمات صدا و نور را کنترل کنید. در ضمن به لطف وجود ورودی میکروفون در این محصول نیز می‌توانید آهنگ‌ها را همخوانی کنید و لذت ببرید.

مقاله مرتبط: بهترین پخش‌کننده خانگی کدام است؟

اسپیکر خانگی سونی

اسپیکر خانگی سونی

4.  اسپیکر پرتابل جی بی ال مدل Party box 310

این اسپیکر یک محصول پرتابل و قابل حمل است که با طراحی زیبا و جذاب، صدای قوی و با کیفیت را در اختیارتان قرار می‌دهد. این اسپیکر توان خروجی 240 وات دارد و باس عمیق را پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از فناوری بلوتوث 5.1 این اسپیکر را به راحتی به دستگاه‌های هوشمند خودتان متصل کنید.

این اسپیکر JBL درگاه USB برای اتصال فلش مموری و پورت AUX برای اتصال به پخش کننده‌های مختلف است. باتری این محصول تا 18 ساعت پخش موسيقي را تامين مي‌كند و نورپردازي LED چشمگیر این محصول جذابیت آن را بیشتر کرده است.

اسپیکر پرتابل جی بی ال

اسپیکر پرتابل جی بی ال

5.  اسپیکر میکرولب مدل DJ-1201

از بهترین سیستم صوتی خانگی حرفه ای میکرولب باید به این مدل اشاره کنیم. این اسپيكر با طراحي كلاسيك و ساده، صدای قدرتمندي را به شما هديه مي‌دهد و دارای توان خروجي 120 وات و فناوری بلوتوث 4.2 است که به راحتی به دستگاه‌های هوشمند متصل ششده و موسیقی را پخش‌ می‌کند.

این اسپیکر درگاه USB، AUX و میکروفون دارد که امکانات زیادی را در اختیارتان‌ می‌گذارد. اين اسپيكر دارای نورپردازي LED است كه با تغيير رنگ و حالت، جذابيت صدای پخش شده را بيشتر مي‌كند.

سیستم صوتی خانگی حرفه‌ای میکرولب

سیستم صوتی خانگی حرفه‌ای میکرولب

6.  اسپیکر خانگی سونی مدل MHC-V02D

این اسپیکر یک محصول حرفه‌ای و با کیفیت از برند معروف سونی است که با طراحی منحصر به فرد و صدای فوق‌العاده، شما را در لذت گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم همراه می‌کند. این اسپیکر دارای توان خروجی 360 وات است و با استفاده از فناوری بلوتوث 5.0 به دستگاه‌های پخش کننده متصل‌ می‌شود. همچنین این اسپیکر دارای درگاه USB، AUX، NFC میکروفون است.

این محصول از 2 بلندگوی میدرنج 6 سانتی‌متری و یک ووفر 15 سانتی‌متری تشکیل شده که صدا را با کیفیت فوق العاده پخش می‌کنند. قابلیت اتصال چند سیستم صوتی به یکدیگر و اتصال همزمان به 3 دستگاه بلوتوثی در کنار رقص نور جذاب از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

اسپیکر خانگی سونی مدل MHC-V02D

اسپیکر خانگی سونی مدل MHC-V02D

7.  اسپیکر خانگی جی بی ال مدل Party Box 1000

پرفروش‌ترین و بهترین اسپیکر خانگی JBL همین مدل است که یک اسپیکر قدرتمند و حرفه‌ای محسوب می‌شود و با توان خروجی 1100 وات، صدایی شفاف و هیجان‌انگیز را ایجاد می‌کند.

این اسپیکر دارای چراغ‌های LED رنگی است که با ریتم موسیقی هماهنگ می‌شوند و فضای جشن را زنده می‌کنند. همچنین این اسپیکر دارای ورودی گیتار و میکروفون است که به شما امکان کارائوکه و نواختن آلات موسیقی را می‌دهد. شما می‌توانید از بلوتوث، USB یا AUX برای اتصال دستگاه‌های خود به این اسپیکر استفاده کنید.

پرفروش‌ترین و بهترین اسپیکر خانگی JBL

پرفروش‌ترین و بهترین اسپیکر خانگی JBL

8.     اسپیکر خانگی میکرولب مدل M310101Cyclone

اسپیکر خانگی میکرولب مدل M310101Cyclone یک اسپیکر فوق حرفه‌ای و جذاب است که با توان خروجی بالای خود صدایی باس و عمق بالا را تولید می‌کند. این محصول از 2 بخش بزرگ با ارتفاع 125 سانتی‌متر تشکیل شده که دکمه‌های لمسی روی آن تعبیه شده است.

این محصول به انواع پورت‌ها، از جمله USB، اسلات کارت حافظه SD، ورودی‌های میکروفون (2 عدد)، AUX و بلوتوث مجهز است. رقص نور فوق العاده این محصول نیز آن را به یکی از محبوب‌ترین اسپیکرهای میکرولب تبدیل کرده است.

اسپیکر خانگی میکرولب

اسپیکر خانگی میکرولب

9.  اسپیکر خانگی سونی مدل CMT-SBT40D

اسپیکر خانگی سونی مدل CMT-SBT40D یک ست صوتی کامل است که شامل دو بلندگو و یک ساب ووفر است. این ست صوتی با توان خروجی 50 وات، صدای استریو را با جزئیات بالا بازسازی می‌کند.

این ست صوتی دارای درایو CD/DVD است که به شما امکان پخش فایل‌های صوتی و تصویری را می‌دهد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از بلوتوث، NFC و USB به این ست صوتي وصل شده و یا از رادیوی آن لذت ببرید.

اسپیکر خانگی سونی مدل CMT-SBT40D

اسپیکر خانگی سونی مدل CMT-SBT40D

10. اسپیکر پرتابل جی بی ال مدل Party box 110

این اسپیکر بهترین اسپیکر خانگی پارتی باکس است که با طراحی زیبا و رنگ‌های جذاب، یک گزینه عالی برای مهمانی‌ها و جشن‌های خانگی محسوب می‌شود. این اسپیکر یک باتری قابل شارژ با ظرفیت 2500 میلی آمپر ساعت دارد که می‌تواند تا 12 ساعت پخش موسیقی را تامین کند.

علاوه بر این اسپیکر پارتی باکس JBL 110 دارای قابلیت اتصال بلوتوث، USB و AUX است و حمل ساده‌ای دارد. صدای این اسپیکر بسیار شفاف و قوی است و با توجه به سایز کوچک آن، تولید باس عمیق و پرحجم را ممکن می‌سازد.

اسپیکر پرتابل جی بی ال

اسپیکر پرتابل جی بی ال

11.  اسپیکر بلوتوثی خانگی لیتو مدل Boom Box 3000

این اسپیکر با طراحی جذاب و نورپردازی رنگین، چشم هر فردی را به سوی خود می‌چرخاند. این اسپیکر باتری قابل شارژ با ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعت دارد که می‌تواند تا 5 ساعت پخش موسیقی را تامین کند.

قابلیت اتصال بلوتوثی، USB، AUX و جک 6.5 میلیمتری میکروفون از ویژگی‌های این محصول است و وجود فناوری TWS در این مدل به شما اجازه می‌دهد تا دو اسپیکر را به صورت همزمان به گوشی موبایل خود وصل کرده و صدای استریو را تجربه کنید. صدای این اسپیکر بسیار پرقدرت و دقیق است و با توجه به سایز بزرگ آن، حجم صدای فوق‌العاده‌ای را پخش می‌کند.

کلیک کنید: بهترین پخش‌کننده خانگی کدام است؟

اسپیکر بلوتوثی خانگی لیتو

اسپیکر بلوتوثی خانگی لیتو

12. اسپیکر خانگی ال جی مدل OK75

اين اسپيكر با طراحي كلاسيك و ساده، يك گزينه مناسب براي كساني است كه دوست دارند موسیقی را با وضوح و رسايي بالا بشنوند. توان بالای 1000 وات در این محصول خبر از پخش صدای شفاف و قدرتمند می‌دهد. علاوه بر این اسپیکر ال جی OK75 از 18 حالت کارائوکه بهره‌ می‌برد که‌ می‌تواند سرگرمی ایده‌آلی در دورهمی‌ها باشد.

این اسپیکر پورت USB و AUX داشته و از قابلیت اتصال بلوتوثی نیز برخوردار است. قابلیت Dj Pro و صفحه گرداننده بالای این اسپیکر نیز آن را به یک گزینه منحصر به فرد برای عاشقان موسیقی تبدیل کرده است.

اسپیکر ال جی OK75

اسپیکر ال جی OK75

13. اسپیکر خانگی تسکو مدل TS 2080

این مدل از اسپیکرهای خانگی تسکو، طراحی زیبا و سبک،  قابلیت حمل و نصب آسان دارند. این اسپیکر 4 ساب ووفر 12 اینچی دارد و با حداکثر توان خروجی 40 هزار وات، صدایی بلند و واضح را تولید‌ می‌کند.

انواع پورت‌های USB، کارت حافظه، ورودی میکروفون در کنار فناوری اتصال بلوتوثی در این محصول طراحی شدند که به شما امکان پخش موسیقی از منابع مختلف را می‌دهد.

اسپیکرهای خانگی تسکو

اسپیکرهای خانگی تسکو

14.  اسپیکر خانگی ال جی مدل OK55

از بهترین اسپیکر خانگی LG باید به این مدل اشاره کنیم که با طراحی بزرگ و جذاب، مناسب برای محیط‌های گسترده و جشن‌های خانگی است. این اسپیکر دارای توان خروجی ۵۰۰ وات و امپدانس ۶ اهم است که صدای قدرتمند و باس عمیق را در اختیارتان‌ می‌گذارد.

این محصول پورت USB، کارت حافظه، رادیو FM، بلوتوث، AUX و ورودی صدای اپتیکال است که‌ می‌توانید موسیقی دلخواه‌تان را از منابع مختلف با این اسپیکر پخش کنید. علاوه بر این، اسپیکر LG OK55 نورپردازی LED رنگین و قابلیت کارائوکه نیز دارد که اتمسفر را شاداب و سرگرم‌کننده می‌کند.

اسپیکر خانگی ال جی مدل OK55

اسپیکر خانگی ال جی مدل OK55

15.  اسپیکر خانگی تسکو مدل TS 2182

این مدل از اسپیکرهای خانگی تسکو بهترین سیستم صوتی خانگی حرفه ای ایرانی هستند که با طراحی مدرن و شکیل، برای فضاهای کوچک و متوسط مناسب خواهند بود.

این اسپیکر از 3 قسمت، یعنی یک ساب ووفر و 2 بلندگو تشکیل شده که صدای رسا و با کیفیت را به شما ارائه می‌دهد. همچنین، این اسپیکر دارای پورت USB، کارت حافظه، رادیو FM و بلوتوث است که امکان پخش موسیقی از منابع مختلف را فراهم‌ می‌کند. این مدل یک انتخاب اقتصادی مناسب برای افراد با بودجه محدود محسوب می‌شود.

اسپیکرهای خانگی تسکو

اسپیکرهای خانگی تسکو

جمع بندی

بهترین اسپیکر خانگی محصولی است که بتواند صدای موسیقی، فیلم یا هر محتوای صوتی دیگر را با کیفیت بالا و بدون نویز پخش ‌کند. اسپیکر‌های خانگی با ابعاد کوچک و طراحی زیبا ساخته می‌شوند و معمولا از راه‌های مختلفی مانند بلوتوث، وای فای، کابل AUX و غیره قابلیت اتصال به دستگاه‌های هوشمند را دارند.

در بازار‌ می‌توان انواع بهترین سیستم صوتی خانگی حرفه ای را براساس قدرت، باس، نحوه برقراری اتصال، قابلیت رقص نور و غیره انتخاب کرد. در این مقاله به معرفی 15 مورد از بهترین اسپیکر‌های خانگی پرداختیم که می‌توانید براساس سلیقه و نیاز خود، بهترین مدل را انتخاب کنید و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید: بهترین ویدئو پروژکتور که میتوانید داشته باشید

سوالات متداول

  • برای خرید بهترین اسپیکر خانگی چه معیاری مهم است؟

حجم صدا، قدرت اسپیکر، برند، نحوه اتصال و ظرفیت باتری اسپیکر را پیش از خرید بررسی کنید.

  • بهترین برند اسپیکرهای خانگی کدامند؟

سونی، ال جی، میکرولب و جی بی ال بهترین محصولات را دارند و برندهایی مثل کینگ استار، لیتو و تسکو اسپیکرهای مناسب و مقرون به صرفه دارند.

  • بهترین اسپیکر خانگی سونی چیست؟

اسپیکرهای سونی مدل MHC-V90، سونی مدل MHC-V42D و سونی مدل MHC-V02D جزو بهترین‌های بازار هستند.

  • بهترین اسپیکر خانگی ال جی کدام مدل است؟

اسپیکر خانگی ال جی مدل OK75 و اسپیکر ال جی مدل OK55 از بهترین مدل‌های LG هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − پنج =