Banner Image

لوازم تحریر کلاس ششمی ها (لیست کامل)

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از دغدغه‌های اصلی والدین، خرید لوازم تحریر مورد نیاز برای سال تحصیلی فرزندشان است. این خرید می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد که بیشترین چالش برای والدینی است که دارای فرزندان محصل در دوره ابتدایی هستند. به همین منظور تصمیم گرفتیم تا اطلاعاتی کامل پیرامون لیست لوازم تحریر کلاس ششم در اختیار شما قرار دهیم.

گاه پیش آمده که والدین با عدم آگاهی نسبت به لیست لوازم تحریر مورد نیاز فرزند خود، با خرید انواع دفتر و خودکار و مداد بیش از میزان مورد نیاز، هزینه‌های اضافی متقبل ‌می‌شوند. برای اینکه از این خریدهای اضافه و پرداخت هزینه‌های جانبی زیاد پیشگیری کنیم، همه موارد لازم و ضروری که باید برای فرزند محصل خود در کلاس ششم تهیه کنید را برایتان بیان خواهیم کرد. در این صورت با یادداشت این موارد و نوشتن لیست لوازم تحریر کلاس ششم می‌توانید لوازم تحریر یک سال فرزند خود را تأمین کنید.

  کتاب‌های تحصیلی پایه ششم

پیش از آن که به بررسی و معرفی لیست لوازم تحریر کلاس ششم بپردازیم، ابتدا مجموعه کتاب‌هایی که در این پایه تدریس می‌شوند را برایتان معرفی می‌کنیم. در پایه ششم شاهد کتاب فارسی، نگارش فارسی، علوم تجربی، ریاضی، هدیه‌های آسمان، آموزش قرآن، مطالعات اجتماعی، تفکر و پژوهش و کار و فناوری هستیم.

در بین این کتاب‌هایی که در پایه ششم تدریس می‌شوند، کتاب نگارش فارسی، ریاضی و علوم حتماً به دفتر نیاز دارند. کتاب‌های دیگر معمولاً نیازی به دفتر ندارند مگر آن که دبیر درس مربوطه تمهیدات خاصی برای تدریس خود داشته باشد. با آگاهی نسبت به کتاب‌های این پایه می‌توانید خریدی هدفمند برای لوازم تحریر کلاس ششم فرزندان خود داشته باشید.

کتاب های پایه ششم

با آگاهی نسبت به کتاب‌های این پایه می‌توانید خریدی هدفمند برای لوازم تحریر کلاس ششم فرزندان خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید:بازار لوازم تحریر تهران کجاست؟

  لیست لوازم تحریر مورد نیاز برای هر درس در کلاس ششم

در قسمت قبل کتاب‌هایی که در پایه ششم ابتدایی به دانش آموزان آموزش داده می‌شوند را برایتان معرفی کردیم، حال می‌خواهیم برای هر درس لوازم تحریری که دانش‌آموز به آن نیاز پیدا می‌کند را بررسی کنیم.

 لوازم تحریر مورد نیاز درس علوم کلاس ششم

درس علوم کلاس ششم جزو درس‌های سنگین و پرحجم است که در فصول مختلف آن شاهد درس‌هایی در رابطه با زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ‌زمین شناسی هستیم. معمولاً دبیرهای درس علوم تجربی پایه ششم برای هر فصل مباحثی گسترده‌‌تر بیان می‌کنند که دانش‌آموز برای نوشتن نکات و جزوه به تهیه دفتر نیاز پیدا خواهد کرد.

در این دفتر باید تمرین‌هایی که در کتاب داده شده را پاسخ دهد و یا جزوه و نکاتی که استاد در طول سال تحصیلی بیان می‌کند را یادداشت کند. می‌توان گفت برای این درس در پایه ششم یک دفتر 80 برگ کافی است؛ اما اگر احساس می‌کنید که امکان دارد دفتر80 برگ کم باشد، می‌توانید آن را با یک دفتر 100 برگ جایگزین کنید.

برای انجام آزمایش‌های این درس ممکن است به انواع قیچی، کاغذهای رنگی، مقوا و… نیاز داشته باشید، اما می‌توانید این موارد را در صورت نیاز و مرحله دوم خرید کرده و در خرید ابتدایی خود قرار  ندهید.

بیشتر بخوانید:لیست لوازم تحریر کلاس چهارم دخترانه

لوازم التحریر

اگر احساس می‌کنید که امکان دارد دفتر80 برگ کم باشد، می‌توانید آن را با یک دفتر 100 برگ جایگزین کنید.

لوازم تحریر مورد نیاز درس ریاضی کلاس ششم

درس ریاضی جزو درس‌های نوشتاری و محاسباتی در کلاس ششم به شمار می‌آید که لیست لوازم تحریر کلاس ششم برای این درس نسبت به دروس دیگر کمی ‌بیشتر است. برای این درس به یک دفتر 100 برگ نیاز است تا دانش آموزان تمرین‌های کتاب را در آن حل کنند و یا به تمرین و تکرار بیشتر بپردازند. در کنار این دفتر به لوازم جانبی نیز نیاز است.

یکی از مهم‌‌ترین لوازم جانبی درس ریاضی، خط‌کش است. توصیه می‌کنیم که خط‌کش‌هایی بین 15 الی 20 سانتی‌متری برای دانش آموز خود خریداری کنید تا بتواند در جامدادی خود قرار دهد و با خود به مدرسه ببرد. این خط کش می‌تواند از نوع ژله‌ای، فلزی، چوبی و یا هر نوعی که دوست دارد باشد. گونیا، پرگار و نقاله از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای درس ریاضی پایه ششم است. برای خرید آن می‌توانید پک‌های شامل این لوازم را خریداری کرده و یا حتی آن‌ها را به طور تکی نیز تهیه کنید.

لوازم التحریر درس ریاضی پایه ششم

برای خرید آن می‌توانید پک‌های شامل این لوازم را خریداری کرده و یا حتی آن‌ها را به طور تکی نیز تهیه کنید.

لوازم تحریر مورد نیاز درس فارسی کلاس ششم

برای درس فارسی یا همان نگارش تهیه یک دفتر40 الی 60 برگ برای نوشتن املا، انشا و یا تمرینات نوشتاری کتاب کفایت می‌کند.

این سه درس علوم، ریاضی و نگارش جزو درس‌هایی هستند که حتماً به دفتر و لوازم تحریر خاص خود نیاز دارند، اما برای اطمینان می‌توانید یک دفتر 50 الی 60 برگ دیگر خریداری کنید تا در صورتی که دفترهای فوق تمام شدند و یا در دروس دیگر نیاز به دفتر داشتند از آن استفاده کند.

 لوازم تحریر عمومی ‌مورد نیاز پایه ششم

موارد گفته شده در قسمت قبل تنها مربوط به لوازم تحریر مختص هر درس است، در حالی که یک محصل و دانش آموز به یک سری لوازم تحریر عمومی نیز ‌نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:چه لوازم تحریری برای کلاس هفتم بخریم؟

لوازم تحریر عمومی

یک محصل و دانش آموز به یک سری لوازم تحریر عمومی نیز ‌نیاز دارد.

مداد

اولین و مهم‌‌ترین لوازم تحریر، مداد است. از آنجایی که دانش آموزان مقاطع ابتدایی در آغاز راه نوشتن هستند، توصیه می‌کنیم که حتماً مدادهای نرم و پررنگ با ساختار فیزیکی مناسب را انتخاب کنید تا ضمن راحتی در نوشتن، به آناتومی دست و انگشتان فشار وارد نشود.

‌‌ترجیحاً برای فرزندان دوره ابتدایی خود مخصوصاً پایه ششم مداد نوکی خریداری نکنید. خوشبختانه تنوع مدادهای موجود در بازار بسیار زیاد است و تمامی ‌سلیقه‌ها هم برای دانش آموزان پایه ششم دختر و هم برای دانش آموزان پایه ششم پسر را پوشش می‌دهد.

مداد و خودکار

‌‌ترجیحاً برای فرزندان دوره ابتدایی خود مخصوصاً پایه ششم مداد نوکی خریداری نکنید.

خودکار

خودکار نیز از دیگر موارد موجود در لیست لوازم تحریر کلاس ششم است که حضور آن الزامی‌ و ضروری است. دانش آموز پایه ششم حداقل به سه رنگ قرمز، آبی و مشکی در خودکار نیاز دارند، اما با توجه به سلیقه و نوع نوشتار فرزند خود می‌توانید از بسته‌های خودکار رنگی که شامل چهار یا شش رنگ هستند خریداری کنید تا جزوات و دفتر فرزندان شما رنگی و زیباتر شود‌.

هایلایتر

‌هایلایتر نیز می‌تواند یکی از ضروری‌‌ترین و مهم‌‌ترین لوازم تحریر برای پایه ششم باشد. به کمک این‌ هایلایتر دانش آموز شما نکات مهم کتاب‌های درسی و جزوات خود را پررنگ می‌کند که در یادگیری بهتر تأثیرگذار است. بسته به سلیقه و بودجه خود می‌توانید ‌هایلایتر تک رنگ زرد و یا بسته‌های شش رنگی ‌هایلایتر را خریداری کنید.

پاک‌کن

پاک‌کن جزو لوازم ضروری است که معمولاً دانش آموزان در طول سال به حداقل سه الی چهار پاک‌کن نیاز پیدا می‌کنند و گاهی نیز ممکن است پاک‌کن فرزند شما در زمان کوتاهی گم شود. برای همین می‌توانید حداقل پنج پاک‌کن را برای تحصیل وی خریداری کنید.

 مداد رنگی

مداد رنگی می‌تواند یکی از لوازمی ‌باشد که به کار فرزند شما می‌آید. در صورتی که از سال‌های قبل مداد رنگی دارید، نیازی به تهیه آن نیست، اما اگر فرزند پایه ششم شما هیچ گونه مداد رنگی ندارد، توصیه می‌کنیم که حداقل یک ست مداد رنگی دوازده رنگ برای وی خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:لیست لوازم تحریر فانتزی و جذاب برای دانش آموزان

 لاک غلط گیر

خرید لاک غلط‌گیر نیز برای دانش‌آموزان پایه ششم توصیه می‌شود، چرا که در این پایه جزوات را با خودکار می‌نویسند و برای پاک کردن و اصلاح اشتباهات به لاک غلط‌گیر نیاز پیدا می‌کنند‌‌.

تراش

تراش نیز از دیگر لوازم ضروری در جامدادی دانش آموزان پایه ششم است. توصیه ما به شما انتخاب ‌‌تراش‌های محفظه‌دار است تا فرزند دلبندتان درگیر پیدا کردن سطل زباله یا محلی برای خالی کردن تراشه آن نباشد.

جامدادی

در نهایت تمامی ‌این لوازم را باید در یک جامدادی مناسب قرار داد که انتخاب این جامدادی کاملاً سلیقه‌ای است. خرید یک جامدادی در ابعاد مناسب که بتواند تمامی‌ این لوازم را در خود جای دهد، انتخاب هوشمندانه‌‌تری است.

جلد کتاب

جلد کتاب نیز از لوازم تحریر ضروری در پایه ششم است که معمولاً در روزهای ابتدایی سال و با تحویل کتاب‌های درسی، والدین به کمک فرزندان خود برای گرفتن جلد کتاب‌های تحصیلی اقدام می‌کنند تا آن‌ها را از خرابی و یا پارگی محفوظ بدارند.

بیشتر بخوانید:لیست لوازم تحریر ضروری برای مدرسه!

کیف

کیف مدرسه نیز جزو واجباتی است که هر دانش آموزی باید داشته باشد. حال با توجه به نیاز فرزند خود می‌توانید کیف جدید برای وی خریداری کرده و یا از کیف‌های سال گذشته استفاده کنید، اما توصیه می‌کنیم که در انتخاب کیف حتماً به ابعاد و تناسب آن با کتاب‌ها و وزن و قد فرزند خود دقت داشته باشید.

موارد جانبی

اما در کنار موارد فوق می‌توانید به لیست لوازم تحریر کلاس ششم دفترچه یادداشت، کاور کاغذ، برگه‌های A4، کاغذ شطرنجی و یا حتی لوازمی ‌نظیر لیوان آب‌خوری، برچسب و قیچی را نیز اضافه کنید.

در ادامه به لیست لوازم تحریر کلاس ششم می‌توان لوازم جانبی نظیر کیف‌های کوچک لوازم بهداشتی نیز اضافه کرد. این کیف‌ها دربرگیرنده دستمال کاغذی، لیوان، مایع دستشویی و حوله کوچک هستند. همچنین می‌توانید برای فرزند خود ظرف غذایی مناسب خریداری کنید تا تغذیه وی را داخل این ظرف غذاها قرار داده و روی آن با برچسب نام فرزندتان را بنویسید.

لوازم تحریر پایه ششم را از کجا تهیه کنیم؟

با توجه به نوسانات بازار و تغییرات قیمت در طول یک ‌سال، بهتر است که لوازم تحریر را به‌ طور یک ‌جا و در ابتدای مهرماه خریداری کنید. برای خرید این لوازم تحریر انتخاب‌های مختلفی برای شما وجود دارد. یکی از انتخاب‌ها مراجعه حضوری به فروشگاه‌های شهر خود است. معمولاً هر شهری دارای تعداد زیادی فروشگاه لوازم تحریر و یا بازار و بازارچه‌ای است که در آن، این فروشگاه‌ها قرار دارند.

انتخاب بعدی خرید اینترنتی لوازم تحریر کلاس ششم ابتدایی از فروشگاه‌های آنلاین است. انتخاب از این فروشگاه‌ها نیز می‌تواند در زمان و وقت شما صرفه‌جویی کند، چرا که دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته و تنها از منزل می‌توانید تنوع بالای محصولات را بررسی کرده و موارد مورد نیاز خود را خریداری کنید.

از دیگر راه‌ها برای خرید لیست لوازم تحریر کلاس ششم رفتن به بازار لوازم تحریر تهران است. این بازار کامل‌ترین و جامع‌ترین بازار برای خرید هرگونه لوازم تحریر با قیمت‌های مناسب است. افرادی که ساکن شهر تهران هستند، می‌توانند لوازم تحریر مورد نیاز خود برای کلاس ششم را از این بازار تهیه کنند.

لوازم التحریر

از دیگر راه‌ها برای خرید لیست لوازم تحریر کلاس ششم رفتن به بازار لوازم تحریر تهران است.

کلام آخر

خرید لیست لوازم تحریر کلاس ششم یکی از دغدغه‌های اصلی و چالش‌های والدینی است که دارای فرزند پایه ششم هستند. برای این منظور تصمیم گرفتیم تا لیستی کامل از لوازم تحریر ضروری‌ و مورد استفاده‌ در کلاس ششم را برایتان بیان کنیم.

در این بررسی حداقل به سه دفتر برای درس‌های ریاضی، علوم و نگارش فارسی نیاز است و در کنار آن داشتن پک خط‌کش و پرگار و دیگر ملزومات توصیه می‌شود. جامدادی، خودکار و مداد، پاک‌کن، کوله‌پشتی و غیره دیگر مواردی هستند که در این لیست قرار می‌گیرند.

 سوالات متداول

  • در پایه ششم به چه لوازم تحریری نیاز است؟

در این پایه به تعدادی دفتر، مداد و خودکار، پاک‌کن، لوازم نوشتار، خط کش، گونیا، نقاله و غیره نیاز است.

  • کدام کتاب‌های پایه ششم به دفتر نیاز دارند؟

می‌توان گفت سه کتاب علوم تجربی، ریاضی و نگارش در پایه ششم حتماً به دفتر نیاز دارند.

  • مهم‌ترین نکته در خرید لوازم تحریر کلاس ششم چیست؟

نکته مهم و قابل توجه به کیفیت محصولات و تناسب آن با سلیقه و ویژگی‌های شخصی فرزند و مقطع مورد نظر است. به ‌عنوان مثال کیفی که برای این پایه در نظر گرفته می‌شود ضمن  گنجایش کافی برای لوازم دانش‌آموز، باید با قد و وزن وی همخوانی داشته باشد.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهارده =