Banner Image
شاخص ‌‌وسایل شمع سازی از کجا بخریم

‌‌وسایل شمع سازی از کجا بخریم

امتیاز دهید

شمع سازی یکی از هنرهای بسیار پر طرفدار در زندگی‌های امروزی به شمار ‌می‌آید که بسیاری از افراد از آن به عنوان یک شغل و راه کسب درآمد استفاده ‌می‌کنند. سوال مهمی که برای افراد تازه کار در هنر شمع سازی پیش ‌می‌آید این است که ‌‌وسایل شمع سازی از کجا بخریم. برای آن که بدانید این وسایل را از کجا بخرید ابتدا باید با وسایل و نحوه شمع ساختن آشنا باشید.

امروزه تنوع ‌بسیار بالایی در شکل ظاهری و رنگ شمع مشاهده شده و عملاً شمع به عنوان یکی از اجزای بسیار تأثیرگذار در دکوراسیون‌های داخلی منازل به کار ‌می‌رود. در صورتی که این هنر را به خوبی یاد بگیرید و بدانید وسایل شمع سازی از کجا بخریم، ‌می‌توانید درآمد خوبی از آن کسب کنید.

 برای شمع سازی به چه لواز‌می ‌نیاز است؟

پیش از بررسی آن که ‌‌وسایل شمع سازی از کجا بخریم، ابتدا وسایل مورد نیاز برای این کار را با هم بررسی ‌می‌کنیم.

برای شمع سازی به چه لواز‌می ‌نیاز است؟

مهم‌‌ترین و اصلی‌‌ترین ماده‌ای که برای شمع سازی باید تهیه شود، مواد اولیه همچون پارافین و رنگ‌ها و عطرها هستند

 مواد شمع سازی

مهم‌‌ترین و اصلی‌‌ترین ماده‌ای که برای شمع سازی باید تهیه شود، مواد اولیه همچون پارافین و رنگ‌ها و عطرها هستند. پارافین یا همان مواد مذاب شمع به طور جامد و به صورت وزنی یا قالبی فروخته ‌می‌شود. حتی شما ‌می‌توانید شمع‌هایی که در گذشته داشتید و به حالت خراب و استفاده شده درآمده‌اند را بر روی حرارت ذوب کرده و از پارافین آن‌ها دوباره استفاده کنید.

رنگ‌ها و عطرها نیز برای داشتن ظاهر جذاب و بوی خوب شمع به کار ‌می‌روند که تأثیر بسیار ویژه‌ای بر روی زیبایی شمع خواهند گذاشت.

  قالب شمع

وسیله مهم دیگری که در پروسه شمع سازی باید تهیه شود، قالب شمع است. این قالب‌ها ‌می‌توانند در جنس و شکل‌های مختلفی نظیر فلزی، سیلیکونی یا پلاستیکی باشند. این قالب به افراد کمک ‌می‌کند تا شکل ظاهری شمع را به شکل دلخواه درآورند. بدون داشتن قالب نیز ‌می‌توان شمع‌های بسیار ساده‌ای را در ظروف شیشه‌ای یا ظروف اضافی منزل ساخت، اما توصیه ‌می‌کنیم برای بهتر شدن کار و تولید شمع‌های زیباتر حتماً قالب‌های جذاب تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:شمع وارمر چیست و چه کاربردی دارد؟

 ابزار کار

برای کار شمع سازی به ابزار کار نیز نیاز است، از جمله این ابزار ‌می‌توان به داشتن ظرفی برای ذوب کردن پارافین، گاز یا هر دستگاه دیگری که بتوان با آن گرما ایجاد کرد، دستکش، عینک‌های محافظ، لباس کار و موارد دیگر اشاره داشت.

  نخ یا فیتیله شمع

نخ یا فیتیله شمع جزو اجزای مهمی هستند که در هنگام خرید وسایل شمع سازی باید تهیه شوند و در پروسه شمع سازی درون قالب قرار گیرند.

 چگونه شمع ساخته ‌می‌شود؟

در ادامه بررسی آن که ‌‌وسایل شمع سازی از کجا بخریم به پروسه ساخت شمع ‌می‌پردازیم. برای این پروسه باید مراحل زیر را به ‌‌ترتیب طی کرد:

 آماده سازی وسایل

در قدم اول وسایلی که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم را از فروشگاه‌ها یا دیگر مکان‌هایی که دارای وسایل شمع سازی هستند تهیه کنید.

چگونه شمع ساخته ‌می‌شود؟

در قدم اول متریال شمع یا پارافین تهیه شده را بر روی حرارت و درون ظرفی ذوب کنید

ذوب متریال

پس از آن که مواد اولیه را خریداری کردید، نوبت به شروع کار ‌می‌رسد. در قدم اول متریال شمع یا پارافین تهیه شده را بر روی حرارت و درون ظرفی ذوب کنید. معمولاً درجه حرارت 70 الی 80 درجه سانتی گراد برای ذوب کردن پارافین مناسب است. هنگام ذوب شدن نیز ‌می‌توانید با چوب یا قاشق‌های مخصوص شمع سازی، پارافین و یا مایع مذاب آن را هم بزنید.

ریختن رنگ

اگر قصد دارید شمع خود را در رنگ خاصی تهیه کنید، ‌می‌توانید پس از ذوب شدن پارافین چند قطره از رنگ دلخواه را داخل آن بریزید.

  آماده سازی قالب

در زمانی که پارافین شمع در حال ذوب شدن است، ‌می‌توانید قالب خود را آماده کنید. برای این کار قسمت داخلی قالب را کمی‌ چرب کنید و فیتیله را داخل آن قرار دهید. برای قرار دادن فیتیله داخل قالب ‌می‌توانید از یک تکه چوب استفاده کرده و فیتیله را از آن آویزان کنید.

بیشتر بخوانید:شمع تراپی چیست

 ریختن پارافین

پس از آن که پارافین به طور کامل ذوب شد آن را از روی حرارت برداشته و داخل قالب شمع سازی بریزید.

 خنک شدن و جمع شدن شمع

در ادامه مرحله قبل باید صبر کنید تا متریال شمع به طور کامل خشک شده و به شکل شمع اصلی درآید. سپس ‌می‌توانید با احتیاط شمع را از قالب جدا کرده و از آن استفاده کنید. در صورتی که شمع‌های لوله‌ای یا مستطیلی با ابعاد بزرگ ساختید پس از اتمام کار ‌می‌توانید آن را به کمک چاقو به قطعات کوچک‌‌تر تقسیم کنید.

‌‌وسایل شمع سازی از کجا بخریم؟

پس از بررسی وسایل مورد نیاز برای کار شمع سازی و پروسه ساخت شمع، به محل و راه‌هایی که ‌می‌توان وسایل شمع سازی را خریداری کرد ‌می‌پردازیم. روش‌های مختلفی برای خرید وسایل شمع سازی وجود دارد؛ اما به طور کلی از مکان‌های زیر ‌می‌توان این لوازم را تهیه کرد.

 فروشگاه‌های هنری

یکی از متداول‌‌ترین مکان‌ها برای پاسخ به این سوال که ‌‌وسایل شمع سازی از کجا بخریم فروشگاه‌های هنری هستند. این فروشگاه‌ها با داشتن متریال شمع سازی و دیگر تجهیزات هنری مانند رنگ و تابلو، یک محل بسیار مناسب برای خرید لوازم شمع سازی هستند.

وسایل شمع سازی از کجا بخریم ؟

فروشگاه‌های آنلاین امروزه دسترسی به تما‌می ‌تجهیزات و لوازم را برای افراد راحت کرده‌اند

 شمع فروشی‌ها

از دیگر مکان‌هایی که ‌می‌توانید وسایل شمع سازی را از آن خریداری کنید، خود فروشگاه شمع فروشی است. این فروشگاه‌ها تما‌می ‌متریال مورد نیاز برای ساخت شمع‌ها از سطوح مبتدی تا شمع‌های پیشرفته را دارند. همچنین تنوع محصولات آن‌ها بسیار بالا است.

 فروشگاه‌های آنلاین

فروشگاه‌های آنلاین امروزه دسترسی به تما‌می ‌تجهیزات و لوازم را برای افراد راحت کرده‌اند و عملاً هر وسیله‌ای را ‌می‌توان از طریق اینترنت و این فروشگاه‌ها خریداری کرد. برای این منظور ‌می‌توانید در صفحات مجازی به دنبال پاسخ سوال ‌‌وسایل شمع سازی از کجا بخریم بگردید تا سایت‌های فروشگاهی متنوعی برای این خرید پیش روی شما قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:دکوراسیون پاییزی اتاق خواب

به طور کلی محل‌هایی که ‌می‌توان وسایل شمع سازی را از آن‌ها خریداری کرد بسیار متنوع هستند.

 در هنگام خرید وسایل شمع سازی به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید وسایل شمع سازی به منبع فروش توجه داشته باشید که متریال قابل اعتماد برایتان فراهم آورد. همچنین ‌باید به نکات زیر توجه داشت:

 کیفیت مواد

مهم‌‌ترین عامل برای انتخاب محصولات شمع سازی کیفیت مواد نظیر پارافین و رنگ‌ها و مواد دیگر است. پس هنگام خرید حتماً از کیفیت محصولات باخبر و مطلع شوید. اگر به طور حضوری برای خرید اقدام ‌می‌کنید، ‌می‌توان از نزدیک محصولات را مشاهده کرد، اما اگر به طور آنلاین قصد خرید وسایل شمع سازی را دارید ‌می‌توانید نظرات کاربرانی که از آن فروشگاه خرید کرده‌اند را بررسی و مطالعه کنید.

در هنگام خرید وسایل شمع سازی به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید وسایل شمع سازی به منبع فروش توجه داشته باشید که متریال قابل اعتماد برایتان فراهم آورد

 جنس قالب‌ها

هنگام خرید وسایل شمع سازی مانند قالب، به جنس قالب و بدنه آن، شکل ظاهری و نوع جدا شدن شمع از آن توجه داشته باشید تا در حین انجام کار شمع شما دچار آسیب نشود.

 بوی عطر و میزان رنگ

جنس رنگ و بوی عطر در کار شما بسیار حائز اهمیت است، پس حتماً پیش از خرید رنگ و عطر شمع از خوب بودن بوی آن اطلاع حاصل کنید.

قیمت مناسب

قیمت یکی از مواردی است که هنگام خرید وسایل شمع سازی باید به آن توجه داشت. برای همین توصیه ‌می‌کنیم که حتماً برای خرید این وسایل چند فروشگاه و منبع فروش وسایل شمع سازی را بررسی کرده و سپس به انتخاب آن که ‌‌وسایل شمع سازی از کجا بخریم بپردازید.

بیشتر بخوانید:چیدمان روی میز کنسول

بدون شک با رعایت این نکات، متریال بسیار خوبی در زمینه شمع سازی با قیمتی مناسب خریداری می‌کنید.

کلام آخر

یکی از هنرهای بسیار زیبا که امروزه می‌توان از آن درآمد نیز کسب کرد، هنر شمع سازی است. در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر در زمینه تولید شمع‌های بسیار زیبا و دکوراتیو بودیم که سبب شده بسیاری از افراد متقاضی و خواستار یادگیری این هنر و استفاده از آن برای کسب درآمد یا تولید برای مصرف شخصی شوند.

جمع بندی

یکی از هنرهای بسیار زیبا که امروزه می‌توان از آن درآمد نیز کسب کرد، هنر شمع سازی است

برای ساخت شمع مراحلی را باید سپری کرد. اولین قدم این است که ‌‌وسایل شمع سازی از کجا بخریم. مکان‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که می‌توانید به فروشگاه‌های شمع سازی یا فروشگاه هنری مراجعه کرده و این لوازم را خریداری کنید. همچنین امکان خرید وسایل شمع سازی از فروشگاه‌های آنلاین نیز وجود دارد. در مراحل بعدی باید مواد شمع ‌سازی را آماده کرده و پس ‌از ذوب کردن پارافین و اضافه کردن عطر و رنگ، مواد را در قالب مورد نظر بریزید. به ‌طور کلی پروسه ساخت شمع دشوار نبوده و در صورت تمرین و تکرار و کسب مهارت می‌توانید شمع‌های بسیار زیبا ساخته و آن‌ها را به فروش برسانید یا در خودتان از آن‌ها استفاده کنید.

 سوالات متداول

  • برای شمع سازی چه لوازمی نیاز است؟

از جمله مهم‌ترین لوازم برای ساخت یک شمع اولیه تهیه پارافین، قالب شمع، نخ یا فیتیله و عطر یا رنگ است.

  • برای ساخت شمع چه مراحلی باید سپری شود؟

برای آن‌ که یک شمع ساخته شود ابتدا باید پارافین ذوب شده و در آن عطر یا رنگ مورد نظر ریخته شود. سپس این پارافین ذوب شده را در قالب شمع ریخته و پس ‌از خشک شدن و جامد شدن، آن را از قالب جدا کنید.

  • ‌‌وسایل شمع سازی از کجا بخریم؟

روش‌های مختلفی برای خرید این وسایل وجود دارد که می‌توان به فروشگاه‌های شمع سازی و شمع فروشی یا خرید از فروشگاه‌ها و سایت‌های آنلاین اشاره داشت.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =