Banner Image
با پافر چه کفشی بپوشیم

با پافر چه کفشی بپوشیم؟

امتیاز دهید

همیشه فصل سرد با پوشیدن لباس‌های چند لایه و گرم همراه است. در این فصل شاهد انواع کت و کاپشن و پافر هستیم که از جنس پشم شیشه یا خز بوده و باعث گرم ماندن افراد می‌شود. خوشبختانه تنوع لباس‌های زمستانه بسیار زیاد است و افراد می‌توانند با تهیه آن‌ها، استایل‌های مختلف رسمی و اسپرت داشته باشند. یکی از پرطرفدارترین لباس‌ها برای فصل زمستان، پافر است و انتخاب آن که با پافر چه کفشی بپوشیم برای تمامی افراد مهم تلقی می‌شود.

پافر رنگ و تنوع بسیار زیادی داشته و آن را می‌توان با انواع لباس‌ها مانند دورس، هودی، بافت‌ها، بلوز و شلوار ست کرد؛ اما یکی از نکات مهم در استایل با پافر، کفش است. این‌که با پافر چه کفشی بپوشیم به عوامل مختلفی نظیر سبک، استایل خود فرد، طراحی پافر، بلندی و کوتاهی آن، محل مورد نظر و موارد دیگر بستگی دارد. به ‌همین منظور تصمیم گرفتیم تا انواع کفش‌های مناسب برای پافر‌های مختلف را به شما معرفی کنیم تا در استایل خود آن را به ‌کار برده و از لحاظ ظاهری، شیک و زیبا به‌ نظر برسید.

 پافر

پافر از کلمه لاتینی گرفته شده که این کلمه نام یک نوع ماهی با ظاهری پف‌آلود است. کاپشن‌های پافر نیز مانند بدن این ماهی دارای دوخت‌هایی لایه لایه و پف‌دار هستند. این حالت پف‌دار و پر شدن آن با پشم شیشه یا خز سبب گرم ماندن فرد خواهد شد و به یک پوشش بسیار جدید و پرطرفدار در فصل زمستان و دنیای فشن و مد تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:پافر چیست؟

معمولاً در ساخت پافر از پارچه‌های ضدآب استفاده می‌کنند که برای باران و برف مناسب باشد. لایه‌های داخلی پافر نیز می‌توانند از جنس پارچه‌های ضدآب یا پلی استر باشد؛ اما مهم‌ترین بخش در پافر لایه میانی آن است که باعث گرم شدن می‌شود. این قسمت از پر یا پشم شیشه پر می‌شود تا ضمن داشتن وزن سبک، گرمای بیشتری به فرد ببخشد.

با توجه به موارد فوق، پافر یکی از مهم‌ترین پوشش‌های رویی در فصل زمستان به شمار می‌آید که ضمن گرم نگه‌ داشتن، وزن کمی داشته و آن را با انواع لباس‌ها می‌توان ست کرد. این پافر دارای شکل‌های مختلفی همچون کوتاه، بلند، با آستین و بدون آستین است، پس هماهنگی این موضوع که با پافر چه کفشی بپوشیم جزو موارد مهم در پوشش به شمار می‌آید.

پافر

پافر یکی از مهم‌ترین پوشش‌های رویی در فصل زمستان به شمار می‌آید که ضمن گرم نگه‌ داشتن، وزن کمی داشته و آن را با انواع لباس‌ها می‌توان ست کرد

 با پافر چه کفشی بپوشیم؟

حال به بررسی انواع کفش‌هایی که می‌توان با پافر پوشید می‌پردازیم. دقت کنید که موارد زیر تنها معرفی کفش‌های مناسب با پافر هستند، اما انتخاب آن به عوامل دیگری مانند نوع شلوار، سایز پافر، رنگ و غیره نیز بستگی دارد که در ادامه بیشتر به توضیح آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:تبدیل کاپشن به پافر به روش ساده

 کفش‌های ورزشی

اگر می‌خواهید در فعالیت‌های ورزشی شرکت کرده و یا مسافت زیادی را پیاده‌روی کنید و یا ساعت زیادی را سرپا بایستید، می‌توانید پافر را با انواع کفش‌های ورزشی هماهنگ سازید. این کفش‌ها از جمله کفش‌های پیاده‌روی، دویدن یا کفش‌های فوتبالی هستند.

با پافر چه کفشی بپوشیم؟

مثال اگر پافر شما بلند است، چکمه‌ها و کفش‌های چرمی و پاشنه بلند را انتخاب کنید

 کفش‌های رسمی

اگر می‌خواهید به یک محل رسمی بروید و یا در یک مهمانی و جلسه شرکت کنید، در پاسخ به این سوال که با پافر چه کفشی بپوشیم، پیشنهاد ما انتخاب کفش‌های رسمی یا کفش‌های چرمی است.

البته در این انتخاب به سایز پافر نیز دقت کنید. به‌ عنوان مثال اگر پافر شما بلند است، چکمه‌ها و کفش‌های چرمی و پاشنه بلند را انتخاب کنید؛ اما اگر پافر شما کوتاه است می‌توانید بوت‌های اسپرت را در نظر بگیرید.

 انتخاب کفش و شلوار هماهنگ با پافر

همان‌طور که گفتیم در انتخاب کفش هماهنگ با پافر، شلوار تأثیر زیادی دارد. در ادامه انواع شلوارهایی که می‌توان با پافر ست کرد را معرفی می‌کنیم و کفش مناسب آن را نیز به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 شلوار جین

پافر یکی از ست‌های بسیار جذاب با شلوار جین است. معمولاً این سبک را برای استایل‌های غیررسمی به ‌کار می‌برند که ترکیب آن با شلوار جین تناسب بسیار خوبی دارد. این‌که شلوار جین شما از چه نوعی باشد در انتخاب کفش تأثیرگذار است. به ‌عنوان مثال اگر از شلوارهای جین دمپا استفاده می‌کنید، پافر شما باید قد کوتاهی داشته باشد و کتانی انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

شلوار جین

این‌که شلوار جین شما از چه نوعی باشد در انتخاب کفش تأثیرگذار است

 شلوارهای جذب

دیگر انواع شلوارهایی که می‌توان با انواع پافرهای کوتاه و بلند پوشید، شلوارهای جذب هستند. این شلوارها معمولاً حالت کشی و اندامی داشته و برای استایل‌های شیک و روزمره گزینه مناسبی هستند. برای هماهنگی کفش با شلوار جذب و پافر می‌توانید از نیم بوت‌ها و انواع چکمه‌های کوتاه تا بلند انتخاب کنید. توصیه می‌شود که با شلوارهای جذب و پافر، کفش‌های اسپرت یا کتانی انتخاب نشود.

بیشتر بخوانید:استایل جذاب دخترانه با پافر

 شلوار اسلش

شلوار اسلش یا جاگر نیز از دیگر شلوارهایی بوده که یک استایل ساده و راحت با پافر به فرد می‌بخشد. این استایل برای پیاده‌روی و فعالیت‌های روزانه بسیار مناسب است؛ اما کفشی که در هماهنگی با شلوار اسلش و پافر به شما توصیه می‌کنیم، نیم پوت یا کتانی‌هایی است که باعث تکمیل استایل می‌شود. بهتر است نیم بوت گردنی کوتاه داشته باشد و کتانی انتخابی نیز از نوع پاشنه صاف یا پارچه‌ای نباشد.

 شلوار مام استایل

یکی از شلوارهای محبوب بین خانم‌ها، شلوار مام استایل است که در کنار راحتی، زیبایی و جذابیت خاصی به ظاهر می‌بخشد. ترکیب شلوار مام استایل با پافر یک ترکیب بسیار مناسب در فصل‌های زمستانی خواهد بود، اما کفشی که با این ترکیب هماهنگ می‌کنید بهتر است نیم بوت یا کتانی‌های گردن دار باشد.

 شلوار چرم

انتخاب شلوار چرم و هماهنگی آن با پافر به سلیقه فرد بستگی دارد، اما پوشیدن شلوارهای چرم مشکی و قهوه‌ای با پافرهای کرم یا سفید، استایل شیک و متفاوتی به فرد می‌بخشد. بهتر است در این ست از کفش‌های رسمی‌تر مانند نیم بوت و چکمه‌های بلند بهره ببرید و برای بهتر کردن ظاهر، رنگ چکمه و کفش را نیز از رنگ‌های تیره انتخاب کنید.

 انتخاب رنگ کفش با رنگ پافر

پس ‌از آن‌که انواع کفش مناسب با هر پافر و شلوار را معرفی کردیم و دانستید که با پافر چه کفشی بپوشیم، به انتخاب رنگ آن‌ها می‌پردازیم. دقت کنید همان‌قدر که ظاهر و شکل کفش در استایل مهم است، رنگ آن نیز تأثیر زیادی دارد. اگر پافر شما دارای رنگ روشن مانند سفید و کرم است، دو دسته انتخاب در رنگ کفش خود می‌توانید داشته باشید.

یک دسته رنگ روشن و دقیقاً همان رنگ پافر است و دسته‌ای دیگر رنگی کاملاً متضاد با آن. در مثال فوق می‌توانید از کفش‌های کرم رنگ یا کفش‌های مشکی و قهوه‌ای تیره انتخاب کنید. اگر پافر به رنگ تیره مانند مشکی، سرمه‌ای یا قهوه‌ای سوخته است، می‌توانید کفش را به رنگ‌های تیره و هماهنگ با آن انتخاب کنید. البته در انتخاب این رنگ، رنگ دیگر لباس‌ها نیز تأثیرگذار است. به ‌طور کلی بهتر است رنگ کفش در تضاد با رنگ شلوار و هماهنگ با رنگ پافر باشد.

انتخاب رنگ کفش با رنگ پافر

همان‌قدر که ظاهر و شکل کفش در استایل مهم است، رنگ آن نیز تأثیر زیادی دارد

 اکسسوری و کفش مناسب با پافر

یکی دیگر از مواردی که می‌توان کفش انتخابی و پافر را با آن ست کرد، اکسسوری است. این اکسسوری شامل کلاه، عینک، کیف دستی، دستکش، شال گردن و غیره هستند. شما می‌توانید در استایل خود رنگ کفش را متناسب با رنگ این اکسسوری‌ها در نظر بگیرید. به‌ عنوان مثال پوشیدن پافری کرم رنگ با کفش چرم قهوه‌ای و کیف و عینکی به رنگ قهوه‌ای ظاهر شما را بسیار شیک و جذاب می‌کند.

اکسسوری و کفش مناسب با پافر

شما می‌توانید در استایل خود رنگ کفش را متناسب با رنگ این اکسسوری‌ها در نظر بگیرید

کفش مناسب با پافر برای آقایان

پافر جزو استایل‌های اسپرت بوده که هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند آن را مورد استفاده قرار دهند. در این قسمت می‌خواهیم به شکل خاص برای آقایان به معرفی آن که با پافر چه کفشی بپوشیم بپردازیم.

 بوت‌های چرم

بوت‌های چرم جزو کفش‌های بسیار مناسب با پافر هستند که ظاهری شیک و مدرن به استایل می‌بخشند. با پوشیدن بوت چرم به رنگ قهوه‌ای تیره و مشکی در کنار پافری مشکی یا روشن، جذابیت استایل یک مرد بیشتر می‌شود.

کفش مناسب با پافر برای آقایان

بوت‌های چرم جزو کفش‌های بسیار مناسب با پافر هستند که ظاهری شیک و مدرن به استایل می‌بخشند

 کفش‌های ورزشی

پافر‌ها را حتی می‌توان با انواع کفش‌های ورزشی برای آقایان ست کرد که در این انتخاب هماهنگی رنگ و طرح پافر با کفش حائز اهمیت است. شما می‌توانید با انتخاب رنگ‌های متضاد یا مشابه کفش و پافر، استایلی بسیار زیبا و در عین ‌حال راحت برای خود در فصل زمستان ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:10 استایل جذاب یقه اسکی با کت

معمولاً کفش‌های کتانی هماهنگ با پافر به رنگ‌های سفید، مشکی و خاکستری انتخاب می‌شوند تا بتوان آن را با لباس‌های زیادی به کار برد.

 کفش‌های رسمی

اگر قصد دارید لباس و استایل شما جلوه‌ای رسمی‌تر داشته باشد و می‌خواهید به انتخاب آن که با پافر چه کفشی بپوشیم بپردازید، بهتر است این رسمیت را در کفش‌های خود نیز به ‌کار ببرید. پوشیدن کفش‌های رسمی چرمی با جوراب‌های مشکی، قهوه‌ای یا تیره، به ‌همراه پافر تیره‌رنگ باعث زیبایی و جذابیت ظاهر شده و در عین راحتی، رسمیت نیز دارد.

مهم‌ترین نکته در هماهنگی کفش و پافر، سلیقه فردی و محلی است که می‌خواهد به آنجا برود.

کلام آخر

یکی از پوشش‌های بسیار مناسب برای فصل زمستان و پاییز، پافر است. پافر به ‌دلیل شکل ظاهری که دارد، بافت و دوخت خاصی داشته و معمولاً جنس پارچه آن از پارچه‌های ضدآب است. همچنین بین دو لایه پارچه از پشم شیشه یا خز پوشیده شده تا ضمن وزن سبک، باعث گرم شدن فرد شود.

اما نکاتی در استایل با پافر وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها هماهنگی با پافر چه کفشی بپوشیم است. انتخاب کفش باید با توجه به نوع پافر، کوتاهی یا بلندی آن، رنگ پافر، محیطی که به آن می‌روید و نوع استایل خود فرد، تنظیم شود. همچنین در انتخاب کفش مناسب با پافر باید به شلوار، رنگ و نوع آن توجه داشت؛ چرا که هر دسته از شلوارها، با کفش خاصی هماهنگ می‌شوند. در کنار موارد فوق می‌توان پافر را با کفش و اکسسوری‌های هم‌رنگ نیز پوشید و جلوه‌ای بسیار زیبا و خاص به استایل بخشید.

 سوالات متداول

  • با پافر چه کفشی بپوشیم؟

انواع کفش‌هایی که می‌توان با پافر پوشید کفش‌های ورزشی و کفش‌های رسمی مانند کفش‌های چرمی، چکمه، بوت و غیره هستند.

  • با شلوار جذب و پافر چه کفشی مناسب است؟

در این استایل پوشیدن چکمه‌های کوتاه یا بلند توصیه می‌شود.

  • رنگ کفش و پافر به چه صورت باید انتخاب شود؟

برای این انتخاب دو نمونه رنگ داریم، اولین مورد این است که رنگ کفش دقیقاً هم‌رنگ با رنگ پافر باشد. مورد بعدی انتخاب رنگی متضاد بین رنگ پافر و کفش است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + شش =