Banner Image
شاخص چه ادکلن مردانه ای بخرم

چه ادکلن مردانه ای بخرم؟

امتیاز دهید

بسیاری از افراد از خود می‌پرسند چه ادکلن مردانه ای بخرم که به امضای شخصی من بدل شود؛ محصولی که با گذشت زمان، همیشه همراه من باشد و به‌ عنوان عطر منحصر‌به‌فرد من شناخته شود. این هدف از خرید ادکلن قابل تحسین است؛ اما باید از تصمیم عجولانه بپرهیزید چون ادکلن‌های زیادی در بازار وجود دارد که بوی خوبی داشته و قابلیت تبدیل شدن به یک عطر شخصی را دارند. دقت در انتخاب باعث می‌شود، ادکلنی را بخرید که هماهنگی نت‌های آن با شخصیت شما بیش از سایر گزینه‌ها باشد. در ادامه تمام آنچه باید برای خرید ادکلن مردانه در نظر داشته باشید را بررسی کرده‌ایم.

8 نکته مهم که برای خرید ادکلن مردانه باید در نظر داشت

قبل از خرید ادکلن چه از نوع مردانه و چه زنانه، شما باید عاشق عطر آن شوید و از بوییدن آن لذت زیادی ببرید. اگر از خرید ادکلنی برای خود مطمئن نیستید، به توصیه‌های فروشنده گوش دهید یا از دوستان نزدیک خود نظر بخواهید؛ اما در نهایت، باید ادکلنی را بخرید که بیشترین مطابقت با سلیقه و نیاز شما را دارد. برای این کار بهتر است به 8 نکته مهم زیر توجه داشته باشید:

1.     درباره نت‌های بویایی اطلاعات داشته باشید

با دانستن نت‌های اصلی در عطر، خیلی راحت می‌فهمید که چه ادکلن مردانه‌ای با حال و هوای خاص شما مطابقت دارد. هر ادکلنی سه نت بویایی دارد؛ نت ابتدایی بلافاصله بعد از زدن ادکلن به مشام می‌رسد، نت میانی چند دقیقه بعد ظاهر می‌شود و نت پایانی ماندگارترین بوی یک ادکلن است. اگر می‌خواهید بدانید که چه ادکلن مردانه ای بخرم؟ باید از این نت‌ها مطلع باشید و بوی آن‌ها با سلیقه شما هماهنگی داشته باشد، به‌ طور مثال:

بیشتر بخوانید:هدیه برای مرد چی بخریم؟ (22 پیشنهاد جذاب)

  • اگر می‌خواهید احساس آرامش کنید و با بوییدن ادکلن خاطرات نوستالژیک در شما زنده شود، ادکلنی با نت‌هایی مانند دانه تونکا یا وانیل می‌تواند جذاب باشد.
  • اگر بخواهید احساس اعتماد‌به‌نفس داشته باشید یک ادکلن کلاسیک مانند ایو سن لورن جاز یا فوژر دآرژن تام فورد را بخرید.
درباره نت‌های بویایی اطلاعات داشته باشید

با دانستن نت‌های اصلی در عطر، خیلی راحت می‌فهمید که چه ادکلن مردانه‌ای با حال و هوای خاص شما مطابقت دارد

2.     انواع ادکلن و ماندگاری آن‌ها را بشناسید

همه محصولات موجود در بازار بر اساس درصد غلظتشان یعنی نسبت روغن به آب یا الکل طبقه‌بندی می‌شوند. پس اگر این سوال را در ذهن دارید که چه ادکلن مردانه ای بخرم، درک غلظت گزینه‌های انتخابی به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها یک رایحه مناسب را انتخاب کنید، بلکه به شما ایده خواهد داد که چقدر باید استفاده کرد و چقدر ماندگاری دارد:

  • ادوپرفیوم (EDP): غلظت و میزان روغن ادوپرفیوم بین 15 تا 20 درصد است. این‌ها قوی‌ترین رایحه‌ها با ماندگاری تا شش ساعت پس از استفاده دارند.
  • ادوتویلت (EDT): غلظت EDTها 10-15 درصد است. این‌ها عطرهای ظریف‌تری هستند که ماندگاری آن‌ها تا 4 ساعت پس از استفاده است.
  • ادکلن (EDC): غلظت آن‌ها 3-8٪ تا 5٪ است و بین 2 تا 3 ساعت دوام بو دارند.

3.     خانواده عطرها و فصلی بودن آن‌ها را بشناسید

یکی دیگر از راه‌های رسیدن به جواب این سوال که چه ادکلن مردانه ای بخرم، شناخت خانواده عطرها و فصلی بودن آن‌ها است. ادکلن‌های موجود در بازار اغلب در 3 الی 4 گروه بویایی عرضه می‌شوند که برای استفاده در فصل‌های خاص سال مناسب است. هر فصل بوی خاص خود را می‌طلبد که در ادامه مثال‌هایی برای روشن‌تر شدن این موضوع مطرح کرده‌ایم:

  • زمستان: بوهای گرمی چون تنباکو، چرم یا ادویه
  • تابستان: نت‌های سبز و بوهای دریایی با رایحه خنک
  • پاییز: بوهای معتدل و رو به گرمی چون نعناع هندی، مشک و وانیل
  • بهار: بوهای شیرین و معتدلی چون گل یا مرکبات

اگر هنوز این علامت سوال را در ذهن دارید که چه ادکلن مردانه ای بخرم، برای ماه‌های گرم‌تر، رایحه‌های سبک‌تر و تازه‌تر را با رایحه‌های مرکبات یا دریایی انتخاب کنید. برای فصول سردتر، عطرهای عمیق‌تر و غنی‌تر با نت‌های چوبی، تند یا شرقی را در نظر بگیرید. تطبیق رایحه خود با فصل تضمین می‌دهد که عطر شما نه تنها شخصیت و استایل شما را تکمیل می‌کند، بلکه محیط را هم دلپذیر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:بادی میست چیست؟ چطور کل روز خوشبو باشیم؟

  • نمونه‌هایی از ادکلن‌های مناسب برای تابستان عبارت‌اند از: آکوا دی جیو جرجیو آرمانی با نت‌های آبی با طراوت یا بلو لایت دولچه اند گابانا آکوردهای مرکباتی و میوه‌ای.
  • نمونه‌هایی از ادکلن‌های مناسب برای بهار عبارت‌اند از: شنل آلور هوم اسپرت با بوی نشاط‌آور یا بولگاری من گلیشال اسنس با بوی تازگی.
  • نمونه‌هایی از ادکلن‌های مناسب برای پاییز عبارت‌اند از: تام فورد نویر اکستریم با نت‌های چوبی و تند یا ادکلن ایو سن لورن لا نویت لهوم با آکوردهای شرقی و احساسی‌.
  • نمونه‌هایی از ادکلن‌های مناسب برای پاییز عبارت‌اند از: ادکلن اروس ورساچه با ترکیبی از نعناع، ​​وانیل و نت‌های شرقی یا دیور ساواج با ته بوی چوبی و تند.
خانواده عطرها و فصلی بودن آن‌ها را بشناسید

یکی دیگر از راه‌های رسیدن به جواب این سوال که چه ادکلن مردانه ای بخرم، شناخت خانواده عطرها و فصلی بودن آن‌ها است

4.     از اینکه بپرسید «چه ادکلنی می‌زنی؟» نترسید

گاهی ممکن است خط بو و رایحه یک ادکلن از فردی ناآشنا شما را به خود جذب کند و دوست داشته باشید چنین ادکلنی را برای خود بخرید. در چنین موقعیتی نترسید و بدون خجالت از طرف خود بپرسید که چه ادکلنی می‌زند. هنگامی‌که نام عطر را دانستید، می‌توانید در مورد آن تحقیق کنید تا بفهمید چرا آن را دوست دارید یا محصول مشابهی با آن پیدا کنید.

5.     انگیزه‌های خود را برای خرید یک ادکلن در نظر بگیرید

برای رسیدن به پاسخ این سوال که چه ادکلن مردانه ای بخرم، هدف نهایی خود از خرید یک محصول را در نظر داشته باشید. دوست دارید بوی ادکلن شما در محیط نگاه‌ها را به سمت شما برگرداند یا یک ادکلن نشان‌دهنده عزت‌نفس شما باشد؟ پاسخ به این سوالات به شما در خرید بهترین ادکلن مردانه کمک خواهد کرد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که قرار است ادکلن را برای مهمانی بزنید یا در محیط کاری و رسمی. برای هر هدفی عطر و رایحه به خصوصی وجود دارد که باید در نظر داشت.

انگیزه‌های خود را برای خرید یک ادکلن در نظر بگیرید

برای هر هدفی عطر و رایحه به خصوصی وجود دارد که باید در نظر داشت

6.     قیمت را در نظر داشته باشید

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید قیمت است؛ البته فراموش نکنید که ادکلن مردانه باکیفیت که دارای نت‌های خاص و غلظت بالایی باشد از قیمت کمی برخوردار نیست. اگر بودجه محدودی در اختیار دارید و از خود می‌پرسید با قیمت مناسب چه ادکلن مردانه ای بخرم، بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که از بوی مشابه برخوردار بوده که در ذهن دارید.

بیشتر بخوانید:بهترین بادی اسپلش زنانه

7.     برندهای معروف در بازار را بشناسید

برندهای معتبر زیادی در زمینه تولید ادکلن مردانه فعالیت دارند، شناخت این برندها به شما کمک می‌کند تا بهترین ادکلن مردانه را بخرید. از جمله معروف‌ترین برندهای تولیدکننده ادکلن مردانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کریستین دیور
  • ورساچه
  • دولچه اند گابانا
  • تام فورد
  • جورجیو آرمانی
  • پاکو رابان
  • کرید
  • شنل
  • ژیوانشی
  • ایو سن لوران
  • لانکوم
  • و …

8.     از مرجع معتبر خریداری کنید

در کنار این پرسش مهم چه ادکلن مردانه ای بخرم، از کجا بخرم را هم باید مدنظر داشته باشید. راه‌های زیادی برای خرید ادکلن مردانه چه هدیه دادن و چه برای خود وجود دارد. شاید مراجعه به فروشگاه‌های عرضه‌کننده ادکلن‌ به ‌صورت حضوری در نگاه اول راه ایده‌آل باشد، اما اگر زمان این کار را ندارید، خرید اینترنتی به شما توصیه می‌شود. در سایت‌های معتبری چون پیندو امکان مقایسه کالاها از نظر قیمت وجود دارد. همچنین می‌توانید نظرات خریداران یک محصول را بررسی کنید تا از کیفیت یک محصول مطمئن شوید.

از مرجع معتبر خریداری کنید

راه‌های زیادی برای خرید ادکلن مردانه چه هدیه دادن و چه برای خود وجود دارد

سخن پایانی

در این مطلب به یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای تکمیل استایل خود یا هدیه خریدن برای دیگران ممکن است در ذهن شما نقش ببندد، سعی شد پاسخ داده شود. در واقع بررسی شد که برای رسیدن به جواب این پرسش که چه ادکلن مردانه ای بخرم، به چه فاکتورهای مهمی باید توجه داشت. این فاکتورهای مهم چون نت بویایی، برند تولیدکننده، نوع ادکلن و … به شما در خرید بهترین ادکلن مردانه کمک خواهد کرد.

سوالات متداول

  • مهم‌ترین فاکتور برای خرید ادکلن مردانه چیست؟

برند تولیدکننده، هدف شما از خرید یک ادکلن، سلیقه شخصی شما و قیمت جزو مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید برای خرید ادکلن مردانه در نظر داشته باشید.

  • دلیل تنوع قیمت ادکلن مردانه چیست؟

غلظت روغن یا اسانس یک ادکلن، نوع نت‌ها و مواد تشکیل‌دهنده، میزان پخش بو و ماندگاری از مهم‌ترین مواردی است که در قیمت یک ادکلن اثر دارد. همچنین محصولات برندهای شناخته‌ شده از قیمت بیشتری برخوردارند.

  • ادکلن مردانه را حضوری بخریم یا آنلاین؟

هر مدل خرید مزایای خاص خود را دارد. اگر زمان کافی برای چرخیدن در بازار ندارید، خرید آنلاین انتخاب بهتری برای شما خواهد بود، به‌خصوص اینکه امکان مقایسه قیمت‌ها و مطالعه نظرات خریداران وجود دارد.

  • چه ادکلنی مردانه‌ای برای فصول سرد و چه ادکلنی برای فصل گرم بهتر است؟

محصولات دارای بوی خنک و رایحه میوه و گل برای فصل گرم و محصولات دارای بوی گرم و تند برای زمستان انتخاب بهتری خواهد بود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پانزده =