Banner Image

بهترین ماسک مو چیست؟ [3 ماسک موی قوی خانگی]

امتیاز دهید

اگر از خشکی مو و موخوره خسته شده‌اید، باید بدانید که شما تنها کسی نیستید که با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کند. افرادی زیادی دارای موهای آسیب‌دیده هستند و دائما می‌پرسند که از چه نوع ماسک مویی باید استفاده کنند و بهترین ماسک مو چیست؟ در ابتدا باید بگوییم که ماسک مو یکی از بهترین محصولات مراقبتی مو است، زیرا با فرمولاسیون قوی، نه‌تنها موها را تغذیه می‌کند، بلکه به آن‌ها درخشندگی و زیبایی بیشتری می‌بخشد. اگر به د‌نبال خرید یک محصول خوب برای موهایتان هستید و می‌خواهید با ماسک و تأثیر آن‌ برای موهای مختلف آشنا شوید، در‌ ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ماسک مو و فواید آن

می‌دانیم که برای حفظ سلامت و درخشندگی موها باید رسیدگی به آن‌ها را در اولویت قرار دهیم. افراد بسیاری همواره به دنبال یک محصول قوی برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی و خشکی مو هستند که از موهای آن‌ها محافظت کند.‌ به همین دلیل محصولات مراقبتی مو از استقبال فراوانی برخوردار هستند.

در نتیجه شرکت‌های مختلفی به بازار تولید محصولات مراقبتی مو وارد شده‌اند و لوازم مختلفی را عرضه کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ماسک مو است. این محصول با تغذیه و آب‌رسانی ساقه‌های مو از خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. ماسک‌های مو از مواد مختلفی مانند روغن‌های طبیعی و انواع ویتامین‌ها تهیه می‌شوند که به حفظ سلامت و‌ درخشندگی مو کمک می‌کند. استفاده از این محصول مزایای بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ماسک‌ مو به صاف‌، نرم‌ و براق شدن مو کمک می‌کند، چراکه آن‌ها حاوی موادی مانند روغن آرگان یا روغن نارگیل هستند که به ساقه مو نفوذ می‌کنند و با تغذیه مو، ظاهری سالم‌تر و درخشان‌تر به آن می‌بخشند.
  • ماسک‌ مو از طریق تأمین ویتامین‌ها و پروتئین‌های لازم برای رشد مو به ترمیم آسیب‌دیدگی‌های آن کمک می‌کند.
  • این ماسک‎ها با آب‌رسانی به موهای خشک از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • ماسک‌های مو با تأمین مواد مغذی ضروری مانند بیوتین، ویتامین‌های B و C به تقویت مو و افزایش رشد آن کمک می‌کنند.

همان‌طور که در قسمت قبل نیز اشاره کردیم، محصولات مختلفی برای مراقبت از مو به بازار عرضه شده است که هریک برای موهای خاص و با هدف مشخصی تولید می‌شوند. در‌ ادامه مطلب بهترین ماسک مو چیست به معرفی بهترین فرمولاسیون برای موهای مختلف می‌پردازیم.

بهترین ماسک مو برای ریزش مو

بهترین ماسک مو برای جلوگیری از ریزش مو باید حاوی موادی باشد که به رشد موی سالم و تقویت فولیکول‌های مو کمک کند. برخی از مواد مغذی که در ماسک مناسب ریزش مو باید وجود داشته باشند عبارت‌اند از:

  • بیوتین: این ویتامین به رشد، تقویت و جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند.
  • ویتامین B و C: این ویتامین‌ها با بهبود گردش خون در پوست سر، به رشد بیشتر موها منجر می‌شوند.
  • آهن: آهن یک ویتامین ضروری برای رشد مو به حساب می‌آید که کمبود آن ریزش مو را در پی دارد.
  • پروتئین: ماسک موهایی که حاوی پروتئین‌هایی مانند کراتین هستند به تقویت و ترمیم مو کمک می‌کنند.
  • روغن‌های مفید: تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از روغن‌ها مانند روغن درخت چای، روغن اسطوخودوس و روغن رزماری، رشد مو را تقویت و از ریزش آن جلوگیری خواهد کرد.
  • علاوه بر موارد گفته شده، ماسک مو باید حاوی موادی مانند روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن جوجوبا باشد تا با آب‌رسانی به موها از خشکی آن‌ها پیشگیری کند.

بیشتر بخوانید: ماسک مو دوفاز چیست؟

بهترین ماسک مو برای موهای وز

نگهداری از موهای وز بسیار سخت‌تر از موهای معمولی است، زیرا این موها مستعد آسیب‌دیدگی و خشکی هستند؛ بنابراین باید از ماسک‌هایی استفاده کنید که به موها آب‌رسانی کند و در از بین بردن موخوره موثر باشد.‌

بهترین ماسک مو برای موهای وز

بهترین ماسک مو برای موهای وز بهتر است از مواد زیر تشکیل شود:

  • آووکادو؛ سرشار از چربی‌های سالم و ویتامین‌هایی است که موها را مرطوب نگه می‌دارد و موخوره را کاهش می‌دهد.‌
  • روغن نارگیل؛ با وجود اسیدهای چرب،‌ موها را تغذیه و از وز شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • عسل: عسل به عنوان یک ماده طبیعی، رطوبت را جذب و حفظ می‌کند، به همین دلیل یک ماده موثر برای پیشگیری از خشکی و وز شدن موها است.
  • روغن زیتون: حاوی آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب مغذی است که به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می‌کند.
  • آلوئه ورا: یک مرطوب کننده طبیعی است که با آب‌رسانی به پوست سر و مو، موخوره را کاهش می‌دهد.

بهترین ماسک آبرسان موهای خشک

موهای خشک کاملا مستعد موخوره و آسیب هستند و نگهداری از آن‌ها باید با دقت فراوانی انجام شود. ماسک‌هایی که برای موهای خشک استفاده می‌شوند باید توانایی مرطوب نگه داشتن آن‌ها را داشته باشند.

بهترین ماسک آبرسان موهای خشک

برخی از موادی که وجود آن‌ها برای مراقبت از موهای خشک ضروری‌ است به شرح زیر هستند:

  • کره شی یا شیا: این ماده سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین‌هایی است که با آب‌رسانی به بازگرداندن رطوبت طبیعی موها کمک می‌کند.
  • روغن آرگان: باوجود آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب به ساقه مو نفوذ می‌کند و موها را مرطوب نگه می‌دارد.
  • گلیسیرین: یک مرطوب کننده طبیعی است که مو را نرم و مرطوب می‌کند.
  • روغن نارگیل: این روغن دارای اسیدهای چرب است که با نفوذ به ساقه مو، کار آب‌رسانی را انجام می‌دهد.
  • آلوئه ورا: یک مرطوب کننده طبیعی است که خشکی مو را کاهش دهد.
  • پروتئین‌ها: مانند کراتین یا پروتئین گندم، موها را از آسیب‌دیدگی و خشکی محافظت می‌کنند.

بهترین ماسک موی خانگی

تا اینجای مطلب کوشیدیم به این سوال که بهترین ماسک مو چیست، پاسخ دهیم. در این قسمت قصد داریم چند ماسک موی طبیعی که در منزل قابل تهیه است، آموزش دهیم‌. شما می‌توانید با استفاده از موادی مانند تخم مرغ، آووکادو، روغن نارگیل، عسل و سس مایونز به راحتی ماسک موی خانگی و مفید تهیه کنید. در ادامه روش تهیه سه نوع ماسک موی خانگی را به شما آموزش می‌دهیم.

ماسک موی تخم مرغ و روغن زیتون

برای تهیه این ماسک یک عدد تخم مرغ را به همراه دو قاشق غذاخوری روغن زیتون با یکدیگر مخلوط کنید‌. بعد از تهیه، آن را به  موهای مرطوب و تمیز خود بمالید، به ‌طوری که همه موها با این مواد پوشانده شود.

اجازه دهید ماسک به ‌مدت ۲۰ دقیقه روی موهای شما بماند، سپس با آب گرم آن را کاملا بشورید. این ماسک با وجود تخم مرغ که یک پروتئین عالی برای تقویت مو است و همچنین روغن زیتون به افزایش رطوبت موهای خشک و آسیب دیده کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: ماسک مو را چگونه استفاده کنیم؟

ماسک موی آووکادو و روغن نارگیل

در‌ ادامه مطلب بهترین ماسک مو چیست، یک ماسک موی خانگی دیگر را به شما آموزش می‌دهیم‌. این ماسک از یک آووکادوی رسیده و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل تهیه می‌شود.

ماسک موی آووکادو و روغن نارگیل

این دو ماده را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و روی موهای مرطوب و تمیزتان بمالید و ماساژ دهید، سپس بعد از گذشت 30 دقیقه موها را با آب گرم کاملا بشورید. این ماسک برای کسانی که موهای مجعد یا وز دارند یک گزینه عالی به حساب می‌آید، زیرا آووکادو دارای اسیدهای چرب ضروری برای آب‌رسانی و از بین بردن موخوره است.

ماسک موی عسل و ماست

این ماسک موی خانگی نیز به راحتی در منزل تهیه می‌شود. برای ساخت آن از 2 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری ماست استفاده کنید. بعد از مخلوط کردن مواد، آن را روی موهای مرطوب خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید و بعد از 20 دقیقه موها را با آب گرم کاملا بشورید. این ماسک با وجود عسل و ماست به افزایش درخشندگی و طراوت موهای شما کمک می‌کند.

لازم به ‌ذکر است که قبل از امتحان یک ماسک موی جدید، کمی از آن را روی قسمت کوچکی از موهایتان امتحان کنید تا از واکنش و حساسیت موها به مواد آگاه شوید. یادتان باشد بعد از استفاده از ماسک موی خانگی موها را به طور کامل بشورید تا موادی روی موهایتان باقی نماند.

بهترین ماسک مو ایرانی

استفاده از محصولات مراقبتی موی ایرانی، علاوه بر حمایت از تولید داخلی به حفظ شادابی و سلامتی بیشتر موهایمان کمک می‌کند،‌ زیرا این محصولات با‌ در نظر گرفتن شرایط و جنس موهای ایرانیان تولید می‌شود. به ‌همین دلیل بسیاری از افراد استفاده از محصول ایرانی را به ماسک موی خارجی ترجیح می‌دهند. با توجه به استقبال و افزایش محبوبیت برندهای ایرانی، شرکت‌های بسیاری به این عرصه وارد شده و محصولات متنوع با ترکیبات متفاوتی را به بازار عرضه کرده‌اند. در ادامه مطلب بهترین ماسک مو چیست، قصد داریم برخی از بهترین برندهای ایرانی را که به تولید ماسک مو پرداخته‌اند به شما معرفی کنیم.

ماسک مو نئودرم

نئودرم با تولید مجموعه‌ای از محصولات مراقبتی مو به حفظ سلامتی و جلوگیری‌ از آسیب‌دیدگی موها کمک می‌کند. یکی از این محصولات بی‌نظیر، ماسک موی نئودرم است که با استفاده از روغن طلایی آرگان، رطوبت موها را تأمین می‌کند و در درمان موخوره موثر است. این ماسک مو، تأثیر‌ زیادی در افزایش درخشندگی و طراوت موها دارد و از خشکی و دوشاخه شدن ساقه موها پیشگیری می‌کند.

ماسک مو مومیا

مومیا یکی از برندهای ایرانی است که علاوه‌ بر دانش خود از علم لابراتوار آرایشی کشور فرانسه برای تهیه محصولات خود استفاده می‌کند. یکی از محصولات باکیفیت این برند، ماسک مو مومیا است که یک انتخاب عالی برای احیا و ترمیم موها به حساب می‌آید.

ماسک مو مومیا

این برند ماسک‌های مختلفی برای انواع موها به بازار عرضه می‌کند که شما می‌توانید با توجه به جنس و مشکلات موهایتان یک مدل را انتخاب کنید.

ماسک مو شون

شون یک نام معتبر در عرصه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران است‌. برند شون ماسک‌ موهایی با عصاره‌های مختلفی از جمله آووکادو و جینسینگ تولید می‌کند که محصولاتی عالی برای جلوگیری از خشکی و افزایش طراوت مو هستند.

ماسک مو شون

این ماسک‌ها با داشتن ویتامین‌های مختلف از جمله A، B، C، D و E به احیای مو و داشتن موهایی براق و لطیف کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معجزه کرم آبرسان برای پوست خشک!

ماسک مو مای

در ایران کسی را پیدا نمی‌کنید که با محصولات مای آشنایی نداشته باشد. مای برند ایرانی باکیفیتی است که محصولات آرایشی و بهداشتی درجه یکی را وارد بازار می‌کند. این برند، ماسک‌های موی مختلفی از جمله ماسک موی Protective، ماسک پروتئینه و ماسک کراتینه موی سر را تولید کرده است که هریک از آن‌ها برای موهایی با ویژگی‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ماسک مو مای

ماسک موی فولیکا

فولیکا یک برند ایرانی است که محصولات مخصوص پوست و مو را تولید می‌کند. ماسک مو فولیکا از محصولات باکیفیتی است که بر احیای موهای آسیب‌دیده و پیشگیری از خشکی مو تأثیر دارد. این برند، ماسک موهای مختلفی از جمله ماسک مخصوص موهای رنگ شده، موهای خشک و وز و ماسک تقویت کننده مو را روانه بازار کرده است.

ماسک موی فولیکا

ماسک مو لامینین

برند لامینین ماسک مویی قوی را که برای نگهداری و مراقبت از موهای خشک و آسیب‌دیده مناسب است، تولید می‌کند. این ماسک حاوی روغن‌های زیتون، آرگان و بادام است که بر تقویت و سلامتی موها و همچنین داشتن موهای شاداب تأثیر دارد.

ماسک مو لیمپیو ضد وز

این محصول برای نگهداری و مراقبت از موهای وز و مجعد، انتخاب بسیار مناسبی است، زیرا باوجود ویتامین B و گلیسیرین، شانه‌ کردن راحت‌تر موها را میسر می‌کند. ماسک مو لیمپیو ضد وز جزو ماسک‌های بدون نیاز به آبکشی به حساب می‌آید که بعد از دوش گرفتن باید روی موهای تمیز خود بمالید.

جمع‌بندی

برای بسیاری از افراد مراقبت از مو دارای اهمیت فراوانی است،‌ زیرا موهای زیبا و بدون آسیب‌دیدگی بر ظاهر و اعتماد‌به نفس آن‌ها تأثیر می‌گذارد. یکی از محصولات مراقبتی مو که برای پیشگیری‌ از موخوره و افزایش درخشندگی مو به بازار عرضه شده، ماسک مو است که در‌ این مطلب به ‌طور مفصل به معرفی انواع مختلف آن پرداختیم و به سوال بهترین ماسک مو چیست، پاسخ دادیم. ماسک‌ موها با فرمولاسیون قوی برای انواع موهای وز، خشک و حتی افرادی که دارای ریزش مو هستند، تولید می‌‌شوند‌. عملکرد آن‌ها به گونه‌ای است که با آب‌رسانی و تغذیه مو از خشکی آن جلوگیری‌ و به داشتن موهایی سالم و درخشان کمک می‌کنند. اگر قصد خرید ماسک مو را دارید بهتر است در ابتدا جنس و مشکلات موی خود را مشخص و سپس‌ برای خرید ماسک مو اقدام کنید.

 

سوالات متداول

  • چند بار در هفته باید از ماسک مو استفاده کنم؟

در استفاده از ماسک مو نباید زیاده‌روی کنید. به ‌طور کلی استفاده از ماسک مو یک یا دو بار در هفته مناسب است.

  • چه مدت باید ماسک مو روی موهایم بماند؟

مدت زمانی که ماسک مو را روی موهایتان می‌گذارید به محصول و نوع موی شما بستگی دارد، اما به  طور معمول می‌توانید آن را به مدت 5 تا 30 دقیقه روی موهایتان نگه دارید.

  • آیا می‌توانم از ماسک مو برای موهای چرب استفاده کنم؟

اگر موهای چرب دارید، بهتر است یک ماسک موی سبک انتخاب کنید تا موهایتان را سنگین و چرب‌تر نکند.

  • تفاوت بین نرم کننده و ماسک مو چیست؟

ماسک مو یک نوع حالت دهنده است که موها را تغذیه و آب‌رسانی می‌کند؛ اما نرم کننده بعد از شامپو استفاده می‌شود تا بتوانید موهایتان را به راحتی شانه بزنید.

  • آیا ماسک مو برای افرادی که پوست سر حساسی دارند مناسب است؟

این مورد به مواد تشکیل دهنده ماسک بستگی دارد. برخی از ماسک‌ها ممکن است حاوی عطر یا مواد دیگری باشند که پوست حساس را تحریک می‌کند. اگر پوست حساسی دارید بهتر است به دنبال خرید ماسک موی فاقد مواد شیمیایی باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پنج =