Banner Image
سالت پاد چیست + روش استفاده آن

سالت پاد چیست + روش استفاده آن

امتیاز دهید

دنیای ویپینگ و یا الکترواسموک‌ها که به تازگی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند بسیار وسیع بوده و شما ممکن است کلماتی مانند سالت پاد، جویس و… را شنیده باشید و برایتان سوال باشد که سالت پاد چیست و یا از چه موادی تشکیل شده و تفاوت آن با جویس چه خواهد بود؛ سالت‌های پاد به‌ عنوان راه‌حلی جدید برای ویپینگ‌ها به شمار می‌روند که جهت مصرف علاقه‌مندان به نیکوتین تولید شده‌اند.

در سال‌های اخیر بیشتر افرادی که به سمت ترک سیگار رفته‌اند این روش را انتخاب کرده‌اند و معتقدند که با وارد کردن نیکوتین لازم به بدن به مرور سیگار را ترک می‌کنند، همچنین خطر کمتری برای آن‌ها ایجاد می‌شود. البته این مواد نیز همانند سیگار عوارض و خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد. در ادامه در مورد سالت پاد، انواع و موارد مختلفی که لازم است در مورد سالت بدانید را آورده‌ایم تا بتوانید با مطالعه موارد گفته شده در مورد این وسیله جدید و مواد مورد نیاز برای استفاده از آن اطلاعات کامل به دست آورید.

سالت پاد چیست؟

نیکوتین خالص در محصولاتی که برای ترک سیگار تولید می‌شود مانند چسب، آدامس و اسپری نیکوتین مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل PH بالایی که دارد حالت قلیایی داشته و در هنگام استفاده از ویپ گلو را می‌زند و همچنین مصرف آن نیز دشوار می‌شود. به همین منظور برای اینکه بتوانند این مشکل را برطرف سازند شکل جدیدی از نیکوتین را تولید کرده‌اند؛ در واقع در پاسخ به سوال سالت پاد چیست می‌توان گفت که اسید ضعیف مانند بنزوئیک اسید را به محلول نیکوتین اضافه می‌کنند و سالت نیکوتین تولید می‌شود تا باعث اذیت کردن گلو نشود.

بیشتر بخوانید:بهترین سالت نیکوتین برای پاد

همچنین برای ویپینگ نیاز به دمای کمتری وجود دارد تا نیکوتین به سرعت جذب بدن شود. در حالت کلی با تبدیل نیکوتین خالص به سالت نیکوتین تولید کنندگان توانسته‌اند مقدار نیکوتین بیشتری را به محصولات اضافه کرده و بدین ترتیب برای کسانی که بدنشان نیاز به نیکوتین بیشتری دارد این گزینه ایده‌آل‌تر باشد؛ زیرا در اکثر جویس‌ها 6 میلی‌گرم نیکوتین خالص وجود دارد اما در سالت نیکوتین 20 الی 50 میلی‌گرم بوده و در نتیجه سالت‌ها می‌توانند نیکوتین فراوانی را وارد بدن کنند.

سالت پاد چیست

برای ویپینگ نیاز به دمای کمتری وجود دارد تا نیکوتین به سرعت جذب بدن شود

مواد تشکیل دهنده سالت پاد چیست؟

مواد به کار رفته در سالت‌ها نیز همانند جویس بوده و تنها تفاوتی که وجود دارد مقدار مواد اولیه در هر کدام است که نسبت خاصی دارند. این مواد شامل چهار ماده اصلی یعنی نیکوتین، طعم دهنده، پروپلین گلیکول (PG) و گلیسیرین گیاهی (VG) است که نسبت VG به PG حدود 40 الی 50 درصد VG در کنار 50 الی 60 درصد PG بوده که در هر برند از فرمول خاصی استفاده می‌شود.

میزان نیکوتین نیز بین 25 تا 50 میلی‌گرم است که جذب بسیار سریع‌تری را ارائه می‌دهد و برای تجربه ویپینگ بهتر از طعم‌دهنده‌های مختلف استفاده می‌کنند.

مواد تشکیل دهنده سالت پاد چیست؟

مواد به کار رفته در سالت‌ها نیز همانند جویس بوده و تنها تفاوتی که وجود دارد مقدار مواد اولیه در هر کدام است که نسبت خاصی دارند

مزایا و معایب استفاده از سالت پاد

بد نیست بدانید که این مواد مزایا و معایب خاصی دارند و در حالت کلی برای حفظ سلامتی بهتر است هیچ‌گونه مواد نیکوتین‌دار را وارد بدن خود نکنید؛ زیرا در صورت اعتیاد داشتن به جذب نیکوتین به سختی می‌توان آن را ترک کرد. حال برای اینکه بدانید مزایای استفاده از سالت پاد چیست ما را همراهی کنید.

تأمین نیکوتین: در اکثر موارد افرادی که تصمیم به ترک سیگار دارند، به دنبال وسیله‌ای برای جذب نیکوتین هستند. از آنجایی که سالت‌ها بیشترین میزان نیکوتین را دارند باعث جذب میزان مورد نیاز نیکوتین در این افراد می‌شود.

بیشتر بخوانید:ویپ چیست؟ چگونه کار می‌کند و عوارض آن چیست؟

دستگاه ارزان‌تر: برای اینکه بتوانید جویس‌های معمولی را به کار ببرید نیاز به دستگاهی با قدرت بالا دارید اما سالت‌های نیکوتین با دستگاه‌های ارزان‌تر نیز قابل استفاده هستند.

مزایا و معایب استفاده از سالت پاد

برای اینکه بتوانید جویس‌های معمولی را به کار ببرید نیاز به دستگاهی با قدرت بالا دارید اما سالت‌های نیکوتین با دستگاه‌های ارزان‌تر نیز قابل استفاده هستند

مصرف کمتر: همان‌طور که گفته شد این مواد نیکوتین بسیار بالایی دارند و به همین دلیل با چند بار بازدم مقدار نیکوتین مورد نیاز را به دست می‌آورید و در طول شبانه‌روز مقدار کمتری را مصرف خواهید کرد.

زنندگی کم در گلو: سالت‌ها با اینکه نیکوتین بیشتری نسبت به جویس‌ها دارند اما گلو را اذیت نمی‌کنند؛ زیرا میزان PH سالت نیکوتین بسیار کمتر بوده و در نتیجه گلو را نمی‌زند.

بهترین جایگزین سیگار: سالت‌ها مواد سمی و قطران موجود در داخل سیگار را ندارند؛ به همین دلیل میزان مضر بودن آن بسیار کمتر از سیگار بوده و می‌تواند جایگزینی مناسب به شمار آید، اما توجه داشته باشید که با استفاده از این موارد نمی‌توان سیگار و به مرور زمان استفاده از الکترو اسموک را به طور کامل حذف کرد چون این مواد نیز به دلیل نیکوتین بالا وابستگی بسیار شدیدی ایجاد می‌کنند.

ماندگاری بالا: سالت‌ها دارای عمر بالایی بوده و شکل بسیار پایداری دارند و در صورتی‌ که با هوا تماس داشته باشند اکسید نمی‌شوند و در نتیجه می‌توان مدت زمان طولانی از آن استفاده کرد.

حال برای اینکه بدانید معایب سالت پاد چیست در ادامه ما را همراهی کنید:

دارای ویپینگ سنگین: از آنجایی ‌که سالت‌ها دارای نیکوتین بیشتر هستند، برای بدن بسیار مضر بوده و در صورت استفاده طولانی مدت ممکن است باعث بیماری‌های مختلف مانند سرطان، آسم و… شود. به‌خصوص اگر ‌به‌ عنوان شخصی که سابقه مصرف سیگار و یا قلیان را ندارد سراغ پاد می‌روید این کار به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود چون به شدت اعتیادآور و مضر است.

مزایا و معایب استفاده از سالت پاد2

سالت‌ها به‌ تازگی تولید شده‌اند و به همین دلیل تنوع کمتری نسبت به جویس‌ها دارند و از این ‌رو طعم‌های کمتر و محدودتری از آن‌ها تولید شده است

ویپینگ بدون بخار زیاد: سالت‌ها بخار محدودی ایجاد می‌کنند و از این ‌رو برای افرادی که عاشق دود هستند و این کار را برای جنبه فان و سرگرمی انجام می‌دهند گزینه مناسبی به حسابی نمی‌آید. (جویس‌ها دود بیشتری تولید می‌کنند)

بیشتر بخوانید:بهترین کادو برای روز مرد

محدودیت در انتخاب: سالت‌ها به‌ تازگی تولید شده‌اند و به همین دلیل تنوع کمتری نسبت به جویس‌ها دارند و از این ‌رو طعم‌های کمتر و محدودتری از آن‌ها تولید شده است.

طعم‌های سالت پاد

همان‌طور که گفته شد سالت‌ها دارای تنوع کمتری هستند و برای اینکه بدانید طعم‌های سالت پاد چیست در ادامه لیستی از انواع طعم‌های مختلف موجود در بازار را معرفی کرده‌ایم تا در صورت نیاز طعم مورد نظرتان را انتخاب کنید.

سالت نیکوتین تنباکویی

اکثر افراد سیگاری این طعم را ترجیح می‌دهند که در دو نوع طعم خالص تنباکو و نوع دیگر طعم‌های ترکیبی است. در نوع اول هیچ‌گونه ماده افزودنی اضافه نشده است اما در دسته دوم ترکیبی از شکلات، وانیل، کاسترد، خامه و… وجود دارد.

طعم_های سالت پاد

اکثر افراد سیگاری این طعم را ترجیح می‌دهند که در دو نوع طعم خالص تنباکو و نوع دیگر طعم‌های ترکیبی است.

سالت نیکوتین‌های میوه‌ای

همان‌طور که از اسم آن مشخص است از اسانس میوه‌هایی مانند بلوبری، طالبی، انگور و… تولید شده‌اند اما توجه داشته باشید که این میوه‌ها شبیه به قلیان‌های میوه‌ای نیستند و در نتیجه حس قلیان کشیدن را القا نمی‌کنند. بد نیست بدانید که میزان سنگینی سالت‌های نیکوتین برعکس قلیان هیچ‌گونه ربطی به طعم میوه ندارد و فقط لازم است به میزان نیکوتین آن‌ها توجه شود.

سالت پاد دسری

این سالت‌ها شامل طعم‌هایی مانند شکلات، قهوه، کاسترد، خامه، کارامل و… بوده و در اغلب موارد شیرین هستند.

بیشتر بخوانید:هدیه خاص و متفاوت برای دوستم چی بخرم؟

سالت نیکوتین‌های خنک

این سالت‌ها که به خنک و یا یخی معروفند بر پایه میوه و یا تنباکو هستند و در آن‌ها از منتول استفاده شده است تا حس خنکی را به هنگام کام گرفتن القا کنند که این گزینه نیز به همین دلیل جزو پرطرفدارترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها به حساب می‌آید و کاربران این سالت را برای روزهای گرم تابستان انتخاب می‌کنند.

جمع‌بندی

این روزها ابزارهایی برای ترک سیگار تولید شده‌اند که نیکوتین مورد نیاز بدن را جبران می‌کنند و فرد مصرف کننده را از کشیدن سیگار دور خواهند کرد، البته این ابزارها نیز به دلیل موادی که در آن وجود داشته خطرات مختلفی را برای بدن دارند. برای اینکه این ابزارها نیکوتین لازم را تأمین کنند با استفاده از سالت و یا جویس پر می‌شوند، حال شاید برایتان سوال باشد که سالت پاد چیست و یا فرق آن با جویس چه خواهد بود؛ در پاسخ به این سوال می‌توان گفته که نوعی از اسید ضعیف مانند بنزوئیک اسید به نیکوتین خالص اضافه می‌شود تا سالت نیکوتین را ایجاد کنند.

این سالت را در دستگاه‌های پاد می‌توان مورد استفاده قرار داد و از این طریق نیکوتین مورد نیاز بدن را تأمین کرد. لازم است توجه داشته باشید که سالت‌های پاد نیز در طعم‌های مختلفی وجود دارند که شامل تنباکویی، میوه‌ای، دسری و خنک هستند که هر کاربری مطابق با سلیقه خود می‌تواند طعم دلخواه خود را خریداری کرده و استفاده کند. بد نیست بدانید که سالت‌ها به دلیل نیکوتین فراوانی که وارد بدن می‌کنند وابستگی شدیدی ایجاد کرده و اثرات بسیار مخربی را در بلند مدت برای سلامتی خواهند داشت.

سوالات متداول

·        سالت پاد چیست؟

سالت نیز همانند جویس بوده که از 4 مواد مختلف تشکیل می‌شود تا با استفاده از دستگاه پاد، نیکوتین مورد نیاز بدن را تأمین کند.

  • آیا سالت پاد برای سلامتی مضر است؟

این مواد به دلیل نیکوتین بسیار بالایی که دارد سیستم ایمنی را ضعیف کرده و باعث بیماری‌های مختلف ریوی، سرطان، آسم و … می‌شوند.

  • طعم‌های سالت پاد را نام ببرید؟

میوه‌ای، تنباکویی، دسری و خنک که محبوب‌ترین طعم برای افراد سیگاری نوع تنباکویی بوده که در دو نوع تنباکو خالص و تنباکو با مواد افزودنی وجود دارد.

  • مزایا سالت پاد در مقایسه با جویس چیست؟

نیکوتین بیشتر و جذب سریع‌تر در نتیجه مصرف کمتر در طول روز، بهترین جایگزین برای سیگار، دستگاه ارزان‌تر، ماندگاری بالا، زنندگی کم در ناحیه گلو و غیره.

  • مواد تشکیل دهنده سالت پاد را نام ببرید؟

نیکوتین، پروپلین گلیکول (PG)، گلیسیرین گیاهی (VG) و طعم‌دهنده‌ها که نسبت VG به PG حدود 40 الی 50 درصد VG در کنار 50 الی 60 درصد PG است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 9 =