Banner Image
درامااف

اتوی صورت چیست؟ [فواید و عوارض استفاده از درامااف]

امتیاز دهید

اگر رژیم غذایی ناسالم دارید، در کلان‌شهرها و یا شهرهای صنعتی ساکن هستید و استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی اورجینال جزو اولویت‌های شما نیست، منتظر باشید که دیر یا زود مشکلات پوستی گریبان گیر شما شود! مشکلات پوستی در میان افراد به طرز چشمگیری افزایش یافته و به شکل چین و چروک پوست، انواع جوش و آکنه، لک و کک‌ومک، شل شدن و کدر شدن خود را نشان می‌دهد. زنگ خطرهایی که اگر دیر بجنبید، یک شکاف عمیق بین شما و زیبایی‌تان ایجاد خواهد کرد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که ردپای این مشکلات پوستی را دارید و در کنار اصلاح سبک زندگی، به دنبال راه چاره می­گردید، در این مقاله می­خواهیم به راه رهایی از مشکلات پوستی بپردازیم و بگوییم که اتوی صورت چیست.

محصولی که می­تواند چین و چروک پوست شما را کم‌تر کند، گردش خون صورتتان را بالا ببرد و اگر پوست ملتهبی دارید این تورم و پف را بهبود ببخشد. این روش به صورت کاملا غیرتهاجمی، به پاکسازی و جوانسازی پوستتان کمک خواهد کرد که در ادامه، به بررسی دقیق‌تر آن می‌پردازیم.

اتوی صورت چیست؟

دراما­اف یا اتوی صورت که با نام­های دیگر اولتراسونیک و اسکرابر پوست نیز شناخته می­شود، دستگاهی است که به کمک امواج اولتراسونیک و یا به بیان بهتر فرکانس­های پایین فراصوت به ترمیم و بازسازی پوست می‌پردازد. با توجه به این که فرکانس‌های پایین عمق نفوذ بالاتری دارند، در قسمت سر این محصول یک صفحه فلزی نازک قرار دارد که امواج اولتراسونیک را به لایه­‌های زیرین پوست می‌فرستد. شاید شما هم در کلینیک­های پاکسازی پوست این دستگاه را دیده باشید. البته این محصول در نوع خانگی نیز به فروش می­رسد که بدون عوارض و بدون درد، حتی برای جان‌بخشی به پوست‌های حساس و دارای بیماری‌های پوستی نیز سابقه درخشانی بر جای گذاشته است. اتوی صورت دارای سه حالت جذب مواد مغذی، پاکسازی و لیفتینگ است. با این سه مود، بدون ذره‌­ای آسیب به پوست، چربی‌های اضافی روی سطح پوست و آلودگی­های آن را از بین می‌برد.

دراما­اف یا اتوی صورت

کاربرد این دستگاه در کلینیک‌های پاکسازی عمدتا برای صورت است، اما برای نواحی دیگری از جمله شکم، بازوها، ران و گردن نیز به کار می­رود.

حالا که متوجه شدید اتوی صورت چیست، بد نیست بدانید استفاده از درامااف نیاز به یک ژل مخصوص دارد که می‌تواند با ژل‌های پوستی سفت‌کننده (ژل لیفتینگ)، ترکیب مؤثرتری به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین دستگاه میکرونیدلینگ 

طرز کار اتوی صورت

نام اتوی صورت نباید شما را گمراه کند. در این دستگاه، خبری از گرما نیست و کارکرد آن دارای سه حالت جذب مواد، پاکسازی و لیفتینگ است. در ادامه، به سه روش استفاده از درما­ اِف خواهیم پرداخت.

  • حالت اول: Ultrasonic یا جذب مواد مغذی

در این مود، دستگاه با حالتی مشابه ویبره، باعث می­شود که گردش خون زیر پوست و به دنبال آن کلاژن‌سازی بهتر، جذب مواد مغذی و رطوبت‌رسانی به پوست افزایش یابد. برای استفاده از اتوی صورت در این مود، باید از ژل آبرسان استفاده کنید و تیغه فلزی درامااف را 20 دقیقه به صورت دورانی بر روی پوست به حرکت درآورید.

طرز کار اتوی صورت

  • حالت دوم: پاکسازی

شهرت اتوی صورت به اسکرابر، به همین کارکرد مربوط می‌شود. اگر می‌خواهید آثار آلودگی‌ها، بقایای لوازم آرایشی، چربی‌ها و در نهایت سلول‌های مرده را از روی پوست پاک کنید، باید زاویه تیغه را از سمت تیزش به صورت 45 درجه روی پوست بکشید. بعد از آن، آلودگی‌های انباشته شده روی پوست را روی تیغه خواهید دید. فراموش نکنید که پوست تمیز با روزنه‌های آزاد در جذب مواد مغذی سرم‌ها، ماسک‌ها و کرم‌ها سریع‌تر عمل می‌کند.

  • حالت سوم: Lifting یا لیفت کردن صورت

اگر می‌خواهید در کنار تغذیه پوست و آبرسانی، در مقابل شل شدگی پوست و چروک‌های سطحی آن قد علم کنید، کافی است اتوی صورت را در جهت بالا روی پوست بکشید. در این حالت، استفاده از ژل‌های لیفتینگ در رسیدن به نتایج بهتر شما را همراهی می‌کند.

مزایای استفاده از اتوی صورت

همان‌طور که گفته شد، اتوی صورت یک روش غیر تهاجمی است و نتیجه استفاده از آن در طولانی مدت مشاهده می­شود. همین ابتدا آب پاکی را روی دستتان بریزیم و بگوییم که خبری از معجزه نیست و برای رسیدن به نتیجه، باید مدتی استفاده از آن را ادامه دهید. در واقع درامااف روشی برای پاکسازی و جوانسازی صورت است که تأثیر شگرفش تنها در طولانی‌مدت ظاهر می‌شود.

مزایای استفاده از اتوی صورت

در ادامه، به دیگر مزایای استفاده از اتوی صورت اشاره می‌کنیم:

  • وقتی به پاکسازی پوست بی‌اهمیت باشید، عرصه را برای بروز جوش‌های زیرپوستی و جوش‌های سر سیاه فراهم کرده‌اید. اتوی صورت با پاکسازی پوست، احتمال ایجاد هر نوع جوش و آکنه را از بین می‌برد.
  • اگر دوره درمان‌های لک‌های پوستی را پشت سر می‌گذارید، استفاده از اتوی صورت باعث تسریع درمان شده و در نهایت، چند درجه‌ای پوست شما را روشن می‌کند. خصوصا این که استفاده مرتب از اتوی صورت، تأثیرگذاری کرم‌های ضد لک را بالا می‌برد.
  • با درامااف، داشتن پوست صاف رویا نیست. پاکسازی و تخلیه آلودگی از روزنه‌ها کمک می‌کند که به مرور سطح پوست صاف، یکدست و عاری از روزنه باز شود.
  • بعد از یک دوره استفاده از اتوی صورت، به وضوح بهبود چین و چروک‌های سطحی و نه‌چندان عمیق را می‌بینید. تحریک پوست به کلاژن سازی از یک طرف و افزایش اثرگذاری کرم‌های لیفتینگ و ضد چروک از طرف دیگر به این روند کمک می‌کند.
  • شفاف شدن پوست، از دیگر مزایا استفاده از درامااف خانگی یا کلینیکی است. پوست سالم، طراوت دارد و این طراوت را در قالب شفافیت به نمایش می‌گذارد.
  • دفع مواد زائد با اتوی صورت افزایش می‌یابد. امواج اولتراسونیک مسیر دفع مواد زائد را از سلول‌های پوستی باز می‌کند. به همین دلیل، شاید پس از چند بار استفاده شاهد بروز جوش‌هایی باشید که ناشی از همین دفع مواد زائد زیر پوست است.

نکات مهم استفاده از اتوی صورت

  • وقتی از درامااف برای پاکسازی صورتتان استفاده می­کنید، باید زاویه تیغه فلزی نسبت به پوست 45 درجه باشد.
  • اگر به هدف جذب مواد مغذی از اتوی صورت استفاده می­کنید، باید تیغه به سمت بالا باشد و قسمت صاف تیغه روی پوست قرار بگیرد.
  • در حالت آبرسانی می­توانید از ژل­ها و کرم­های آبرسان قبل از استفاده از اتوی صورت استفاده کنید تا جذب آن‌ها به اعماق پوست راحت‌تر باشد.

مراحل پاکسازی صورت

  • قبل از استفاده از درامااف از بخور آب گرم غافل نشوید تا منافذ پوستتان برای تخلیه آلودگی‌ها باز شود.
  • بعد از لایه‌برداری با اتوی صورت، از ماسک­های ضد التهاب و مغذی یا ماسک‌های ورقه‌ای شیر، انار، چای سبز و حتی ماسک‌های حبابی کمک بگیرید.
  • در هنگام استفاده از اتوی صورت روی حالت لیفتینگ یا جذب مواد، از دستکش استفاده نکنید تا عمل یونیزه شدن به خوبی صورت بگیرد.
  • بعد از استفاده از درامااف در حالت لیفتینگ، می­توانید از ماسک­های کلاژن ساز یا سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید.
  • اگر پوست خشک یا حساس دارید، استفاده از اتوی صورت 1 تا 2 بار در هفته برای شما کافی است؛ اما اگر پوست شما چرب است، از اتوی صورت 2 تا 3 بار در هفته با خیال راحت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چه پنککی برای پوست خشک خوبه؟

در چه مواردی نباید از اتوی صورت استفاده کنیم؟

اتوی صورت در کنار تمام مزایایی که دارد، استفاده از آن برای برخی افراد توصیه نمی‌شود. اگر به یکی از دسته‌های زیر تعلق دارید، بهتر است از درامااف استفاده نکنید:

  • استفاده از اتوی صورت برای افرادی که مشکل قلبی دارند یا خانم‌های باردار، ممنوعیت دارد.
  • برای قسمت­های داخلی دهان و بینی استفاده از درما اِف غیرمجاز بوده و هیچ ضرورتی نیز ندارد.
  • هرگز از درامااف روی قسمت­های عفونی و زخم‌های باز نباید استفاده کرد.
  • برای قسمت­هایی مانند اطراف دهان و اطراف چشم از اتوی صورت با احتیاط بیشتر استفاده کنید.
  • در قسمت­های داخلی بدن و همچنین قسمت میان دو سینه به دلیل عدم تحریک تیروئید استفاده از اتوی صورت ممنوع است.
  • افرادی که در داخل بدنشان دستگاه و ابزار­های الکترونیکی دارند (مثلا باتری قلب) کاندیدای خوبی برای این روش پاکسازی نیستند.

انواع اتوی صورت

تا اینجا بررسی کردیم اتوی صورت چیست، بد نیست در مورد انواع اتوی صورت و دسته‌بندی‌های آن نیز اطلاعاتی داشته باشیم. اتوی صورت دسته‌بندی دقیق و واحدی ندارد؛ در واقع دسته‌بندی اتوی صورت را می‌توان با پارامترهای مختلفی انجام داد. منبع تأمین انرژی (باتری و برق مستقیم)، مقاومت در برابر آب (قابلیت نظافت خشک و مرطوب)، قابلیت تنظیم سرعت، تعداد سری‌ها و حتی برند نیز روی این رده‌بندی تأثیر می‌گذارد.

اسکرابر

اگر قرار است به‌صورت حرفه‌ای از اتوی صورت استفاده کنید یا یک کلینیک پوست دارید، بهتر است اتوی صورت انتخابی توسط شما از یک برند معتبر یا آپشن‌های متنوع باشد. قابلیت تنظیم سرعت، سری‌های متنوع و بدنه ضد آب از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های اتوی صورت کلینیکی هستند.

در مقابل، اتوی صورت خانگی قرار دارد که با آپشن‌های کم‌تر، می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. یک یا دو سری مختلف، قابلیت تنظیم سرعت در حداکثر سه سطح و یک باتری قدرتمند با شارژدهی بالا، برای کاربران خانگی اتوی صورت کفایت می‌کند.

اتوی صورت یا میکرودرم؟ کدام بهتر است؟

بعد از این که بررسی کردیم اتوی صورت چیست، بد نیست مقایسه مختصری با میکرودرم داشته باشیم. هر دو روش برای پاکسازی پوست استفاده می­شوند و قبل از انجام هرکدام، حتما کمی تحقیق کنید. اتوی صورت لایه‌برداری سطحی‌تری نسبت به میکرودرم انجام می­دهد و نیاز به حضور متخصص ندارد، اما میکرودرم بهتر است در کلینیک پاکسازی توسط متخصص انجام شود تا عوارضی به دنبال نداشته باشد.

میکرودرم

میکرودرم پاکسازی منافذ، جوان‌سازی و افزایش گردش خون در پوست را با استفاده از مکش انجام می‌دهد، اما اتوی صورت روند پاکسازی را با باز کردن منافذ و تخلیه آلودگی از آن‌ها به ثمر می‌رساند. هر دو روش میکرودرم و اتوی صورت، جزو روش‌های غیر تهاجمی هستند و درد و خونریزی ندارند. لازم به ذکر است که هم‌زمان با استفاده از اتوی صورت و میکرودرم نیازی به استفاده از بی‌حسی موضعی نخواهید داشت.

نتیجه‌گیری

پیشرفت تکنولوژی فاصله شما با پوستی سالم و شفاف را کم‌تر کرده است. اتوی صورت یا درامااف یکی از ابزارهای پیشرفته رسیدگی به پوست بوده که امواج اولتراسونیک را برای درمان مشکلات پوستی شما به کار می‌گیرد. با مطالعه این مقاله، بررسی کردیم که اتوی صورت چیست و چه مزایایی برای پوست شما دارد. برای رسیدن به بهترین نتیجه، قبل از استفاده از این ابزار نوع پوست خود را بشناسید و با یک متخصص در مورد نحوه استفاده درست مشورت کنید. افراد دارای پوست‌های حساس، آسیب‌دیده، ملتهب و یا دارای زخم با احتیاط بیشتری از این دستگاه استفاده کنند.

 

سوالات متداول:

  • آیا استفاده از درما اِف محدودیت سنی دارد؟

بله، افراد زیر 18 سال نباید از اتوی صورت استفاده کنند.

  • آیا استفاده بیش از حد از اتوی صورت باعث به وجود آمدن مشکل می­شود؟

استفاده بی رویه از اتوی صورت باعث می­شود پوست تحریک شده و مشکلات پوستی جدیدی به وجود بیاید.

  • چه نکاتی را برای نگهداری از اتوی صورت رعایت کنیم؟

برای تمیز کردن تیغه فلزی درما اِف از یک پارچه نخی استفاده کنید و از شستن مستقیم دستگاه با آب خودداری نمایید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =