Banner Image

اکسیدان 3 درصد چیست؟

امتیاز دهید

از آنجایی که می‌خواهید این مطلب را مطالعه کنید، حتماً برای شما سوال پیش آمده است که اکسیدان 3 درصد چیست؟ در ابتدا باید بدانید که اکسیدان نام ماده‌ای است که برای رنگ مو کاربرد دارد. اگر شما هم می‌خواهید موهای خود را رنگ کنید، حتماً باید با آن آشنا شوید تا بتوانید به صورت صحیح از آن استفاده کنید. اکسیدان درصدهای متفاوتی دارد و هرکدام از درصدها نیز از کاربردهای مختلفی برخوردار هستند.

اکسیدان 3 درصد یک ماده شیمیایی است که در رنگ مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده باعث می‌شود که رنگدانه‌های مو تغییر پیدا کنند. لازم به ذکر است که اکسیدان با درصد 3 ضعیف‌ترین نوع آن‌ها بوده و جهت رنگ موهای تیره یا هایلایت کردن موها، استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی انواع اکسیدان‌ها و نقش آن‌ها در رنگ مو و اینکه کاربرد اکسیدان 3 درصد چیست، خواهیم پرداخت؛ پس همراه ما باشید.

اکسیدان چیست؟

قبل از اینکه به پاسخ سوال اکسیدان 3 درصد چیست بپردازیم، باید بدانید که اکسیدان چیست و برای چه چیزی استفاده می‌شود. برای اینکه موهای جذاب بدون هرگونه آسیبی داشته باشید، باید هنگام انتخاب رنگ مو و اکسیدان مناسب دقت کنید. بهتر است قبل از انتخاب این نوع محصولات با انواع اکسیدان‌ها آشنا شوید تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:بهترین ماسک مو چیست؟ [3 ماسک موی قوی خانگی]

اکسیدان (Oxidant) یک ماده شیمیایی است که باعث می‌شود رنگ مو روی رنگدانه‌های موی شما تأثیر داشته باشد. در واقع این محصول با رنگ مو یا دکلره ترکیب شده و منجر به روشن شدن موهای شما می‌شود. هر چقدر که درصد یا عدد روی اکسیدان بیشتر باشد، میزان روشن کنندگی آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. همچنین اگر درصد آن‌ها پایین باشد هم میزان روشن کنندگی آن‌ها کم‌تر خواهد شد. برخی از کاربردهای آن نیز این است که اکسیدان، رنگ مو و پودر دکلره را فعال می‌کند و نقش بسیار مهمی روی اثربخشی بهتر رنگ مو دارد.

انواع اکسیدان‌ها

احتمالاً تاکنون به سراغ خرید اکسیدان رفته‌اید و می‌دانید که آن‌ها درصدهای مختلفی دارند و تفاوت درصد آن‌ها، اکسیدان‌ها را از هم متمایز می‌کند. اکسیدان یا هیدروژن پراکسید، از بافتی کرمی برخوردار است که ترکیب آن با رنگ مو باعث باز شدن کوتیکول مو می‌شود.

اکسیدان‌ها دارای درصدهای مختلفی هستند و توسط آن‌ها می‌توانید رنگ موهای خود را تیره یا روشن کنید. همچنین میزان اکسیدان و درصدی که برای رنگ و دکلره کردن مو مورد استفاده قرار می‌گیرد کاملاً متفاوت بوده و در عین حال مقدار آن بسیار مهم است. در این بخش به معرفی و بررسی انواع اکسیدان‌ها با درصدهای مختلف می‌پردازیم.

انواع اکسیدان ها

اکسیدان یا هیدروژن پراکسید، از بافتی کرمی برخوردار است که ترکیب آن با رنگ مو باعث باز شدن کوتیکول مو می‌شود

اکسیدان 3 درصد

در این بخش به توضیح این مورد می‌پردازیم که اکسیدان 3 درصد چیست! این اکسیدان یکی از ضعیف‌ترین اکسیدان‌ها است که جهت هایلایت یا مش کردن موها استفاده می‌شود. اگر بخواهید در کنار آن از رنگ‌های مشکی و تیره استفاده کنید، این کار منجر به ثبات و افزایش ماندگاری رنگ موهای شما خواهد شد.

همچنین از این نوع ماده می‌توانید برای تهیه رنگساژ موهای دکلره شده، هایلایت شده یا موهای آسیب دیده استفاده کنید؛ به دلیل اینکه رنگساژ ماندگاری بسیار بیشتری داشته باشد و آسیب زیادی به مو وارد نشود.

لازم به ذکر است که اکسیدان 3 درصد فقط حدود 1 تا 2 درجه موهای شما را روشن می‌کند و هیچ عوارض خاصی ندارد. با این وجود ممکن است در برخی از افراد باعث خارش، سوزش و قرمزی پوست شود؛ بنابراین اگر پس از استفاده از اکسیدان 3 درصد دچار هرگونه عارضه‌ای شدید، باید به پزشک مراجعه کنید.

اکسیدان 3 درصد

این اکسیدان یکی از ضعیف‌ترین اکسیدان‌ها است که جهت هایلایت یا مش کردن موها استفاده می‌شود

اکسیدان 6 درصد

استفاده کردن از اکسیدان 6 درصد باعث می‌شود رنگ‌پذیری مو افزایش یافته و ماندگاری رنگ مو نیز بالا برود. این ماده مناسب کسانی است که موهای سفیدی دارند و به همین دلیل موهایشان به خوبی رنگ نمی‌گیرد. از این اکسیدان می‌توانید در مواقعی استفاده کنید که قصد دارید رنگ مو به سمت قرمز یا نارنجی نرود.

لازم به ذکر است که اکسیدان 6 درصد از کاربردهای زیادی جهت پوشش تارهای سفید، کاهش خطر سوختن موها با فویل در مش، دکلره‌های ضعیف و رسوب رنگ در ساقه مو برخوردار است. علاوه بر این، این ماده با 6 درصد تأثیر زیادی در رنگ موهای آمبره و سامبره و رنگ ابرو دارد.

اکسیدان 6 درصد

استفاده کردن از اکسیدان 6 درصد باعث می‌شود رنگ‌پذیری مو افزایش یافته و ماندگاری رنگ مو نیز بالا برود

اکسیدان 9 درصد

اکسیدان 9 درصد برای 2 الی 3 پایه روشن‌تر کردن موها استفاده می‌شود. در واقع هرچقدر درجه این محصول بالا برود، برای روشن کردن بیشتر مو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اکسیدان 9 درصد هم جزو آن محصولاتی است که جهت روشن کردن کامل مو و همچنین بلوند، مش یا هایلایت کردن مو استفاده می‌شود.

البته باید بدانید که قدرت این اکسیدان از اکسیدان‌های 3 و 6 درصد بیشتر است و نباید از این درصد برای رنگ موهای آسیب دیده استفاده کنید. شما در صورتی می‌توانید از این ماده با 9 درصد استفاده کنید که تار موهایتان ضخیم باشد یا موهایتان به سختی روشن شود.

اکسیدان 9 درصد

اکسیدان 9 درصد برای 2 الی 3 پایه روشن‌تر کردن موها استفاده می‌شود

اکسیدان 12 درصد

اکسیدان 12 درصد جزو اکسیدان‌های قوی است که برای کار با آن باید مهارت زیادی داشته باشید؛ در غیر این صورت آسیب زیادی به موها وارد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:چگونه با اتو مو، موهایمان را فر کنیم؟

این نوع از اکسیدان‌ها موها را بیشتر از سه پایه از رنگ انتخابی روشن‌تر می‌کنند. افرادی از این اکسیدان زیاد استفاده می‌کنند که از موهای سالمی برخوردار هستند و قصد دارند موهای خود را خیلی روشن کنند. برای استفاده باید این ماده را با پودر دکلره مخلوط کرده و سپس روی موهایتان اعمال کنید.

ویژگی‌های اکسیدان 3 درصد چیست؟

امکان دارد ندانید که ویژگی‌ها و کاربرد اکسیدان 3 درصد چیست! باید گفت که ویژگی‌های این محصول شامل موارد زیر هستند:

  • جلوگیری از شکنندگی و خشکی مو
  • نرم و لطیف کننده مو
  • مقرون‌به‌صرفه
  • دارای حجم بالا
  • حاوی پروتئین برنج
  • تقویت کننده مو
  • دارای خاصیت روشن کنندگی
  • افزایش ماندگاری رنگ مو
  • هایلایت کردن مو
  • کمک به تیرگی مو
  • قابل استفاده همراه رنگ‌های متوسط تا روشن و پودر دکلره
ویژگی‌های اکسیدان 3 درصد چیست؟

توجه کنید که باید هنگام استفاده از اکسیدان‌ها به مقدار و درصد آن توجه کنید

سخن پایانی

احتمالاً با استفاده از مطالبی که ارائه شد، تاکنون باید فهمیده باشید که اکسیدان 3 درصد چیست و چه ویژگی و کاربردهایی دارد. توجه کنید که باید هنگام استفاده از اکسیدان‌ها به مقدار و درصد آن توجه کنید؛ در غیر این صورت به موهای شما آسیب وارد خواهد شد و حتی امکان دارد به رنگ موی دلخواه خود نرسید. همچنین به این نکته هم توجه کنید که اگر این محصول با چشم شما تماس پیدا کرد، باید سریعاً چشم‌های خود را با آب شستشو دهید و برای جلوگیری از حساسیت پوستی، قبل از استفاده از آن تست حساسیت بگیرید. اگر قصد دارید موهای خود را رنگ کنید، باید به نوع اکسیدان نیز توجه کرده و از برندی بهره ببرید که کیفیت مناسبی داشته باشد تا بتواند تأثیر زیادی روی رنگ مو بگذارد.

سوالات متداول

  • ویژگی‌های اکسیدان 3 درصد چیست؟

این ماده ویژگی‌ها بسیاری دارد؛ از جمله: تقویت مو، افزایش ماندگاری رنگ مو، جلوگیری از شکنندگی و خشکی مو، هایلایت کردن مو، مقرون‌به‌صرفه و…

  • برای رنگساژ موها از چه اکسیدانی استفاده کنیم؟

اگر موهای شما آسیب دیده، باید از اکسیدان 3 درصد استفاده کنید؛ در غیر این صورت برای جلوگیری از آسیب وارد کردن به موها، رنگ مو و واریاسیون را با اکسیدان 6 درصد ترکیب کرده و به موها بزنید.

  • آیا اکسیدان می‌تواند به تنهایی موها را روشن کند؟

بله! این مواد درجات و درصدهای مختلفی دارند و درصد آن در روشن کنندگی مو تأثیر زیادی خواهد داشت. اگر مقداری از اکسیدان را روی موهای خود بزنید، پس از چند دقیقه تفاوت را احساس خواهید کرد.

  • آیا اکسیدان فاسد می‌شود؟

بله! این مواد نیز همانند سایر محصولات تاریخ انقضا دارند و معمولاً تا دو سال پس از تولید، مورد استفاده قرار می‌گیرند. باید بدانید که اگر این محصول را پس از اتمام تاریخ انقضا استفاده کنید، باعث ایجاد حساسیت پوستی و ریزش موها خواهد شد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =