Banner Image
فرق هودی با سویشرت

فرق هودی با سویشرت

امتیاز دهید

زمانی که هوا رو به سردی می‌رود، استفاده از لباس‌های گرمی چون هودی و سویشرت پرطرفدارتر می‌شود. این دو نوع لباس شاید از یک خانواده باشند؛ اما فرق‌هایی هم با یکدیگر دارند. با دانستن فرق هودی و سویشرت می‌توانید یکی را که بیشترین هم‌خوانی با استایل شما دارد را انتخاب کنید. همچنین دانستن معنی این دو اصطلاح برای کسانی هم که اولین بار قصد خرید دارند بسیار مهم و ضروری است. در ادامه بیشتر در مورد تفاوت‌های این دو توضیح داده‌ایم.

سویشرت چیست؟

سویشرت‌ها معمولاً پیراهن کشی دکمه‌دار و بدون زیپ هستند. آن‌ها معمولاً روی لباس دیگری مانند تی‌شرت، نیم‌تنه ورزشی یا پیراهن دکمه‌دار یقه‌دار پوشیده می‌شوند. سویشرت‌ها بیشتر از پنبه یا پارچه فرنچ تری ساخته شده‌اند.

سویشرت چیست؟

سویشرت‌ها معمولاً پیراهن کشی دکمه‌دار و بدون زیپ هستند

تاریخچه آن

سویشرت به معنای یک پیراهن کشی لباس کلاسیک با آستین بلند، اولین بار در سال 1926 توسط بنجامین راسل جونیور، مدافع تیم آلاباما کریمسون تاید اختراع شد. قبل از آن بازیکنان در ماه‌های زمستان برای تمرین از ژاکت‌های پشمی ضخیم استفاده می‌کردند. فقط تصور کنید که در یک زمین ورزشی می‌دوید، در حالی ‌که یک ژاکت پشمی پوشیده‌اید، چقدر می‌تواند زجرآور باشد، درست شبیه به دستگاه‌های شکنجه قرون وسطایی.

بیشتر بخوانید:10 استایل جذاب یقه اسکی با کت

راسل رویای جهانی را در سر می‌پروراند که در آن با لباسی راحت در فصل سرد سال تمرین کند. پدر راسل صاحب یک شرکت تولید لباس بود و به او در تولید لباسی به نام سویشرت کمک کرد که تا سال‌های سال لباسی ورزشی بود. بعدها در سال 1930 راسل آتلتیک میلز سویشرت به‌ عنوان یک پوشاک پرکاربرد به ‌صورت انبوه تولید کرد.

هودی چیست؟

برای اینکه فرق هودی و سویشرت را بدانید باید به سراغ تعریف هودی برویم. هودی‌ها لباس‌های کلاه‌دار هستند و اساساً یک نسخه کلاه‌دار از یک سویشرت محسوب می‌شوند؛ اما این لباس برای راحتی و گرما بیشتر پوشیده می‌شود. هودی به لطف کلاه با بند کشی و جیب جلویی یا زیپ، انتخاب خوبی برای پوشیدن در دماهای سرد است.

هودی چیست؟

هودی‌ها لباس‌های کلاه‌دار هستند و اساساً یک نسخه کلاه‌دار از یک سویشرت محسوب می‌شوند

تاریخچه آن

هودی‌ها را کارگران انبار در شمال ایالت نیویورک در سال 1930 می‌پوشیدند و دهه 1970 مسلماً محوری‌ترین دوران برای جاودانگی هودی و شهرت آن بود. هم‌زمان با جنبش هیپ هاپ در برانکس و صحنه معروف «مشت در هوا» راکی، هودی به‌ عنوان لباس اصلی افراد ضعیف شناخته شد. این تفکر تا دهه 1990 ادامه یافت و بعد به لباسی پرکاربرد برای اقشار مختلف جامعه شناخته شد.

بیشتر بخوانید:استایل دخترانه با هودی

تفاوت‌های اصلی هودی و سویشرت در چیست؟

هودی و سویشرت هر دو جزو لباس‌های گرمی به شمار می‌روند که با فرا رسیدن فصل سرما از چمدان‌ها بیرون آورده شده و در تیپ اسپرت و گاهی رسمی هم کاربرد دارند. با این‌ وجود آگاهی از فرق هودی و سویشرت برای خرید بهترین گزینه ضرورت دارد.

تفاوت در ظاهر

یکی از اصلی‌ترین مشخصات هودی این است که گاهی دارای جیب، زیپ و حتماً کلاه است. در صورتی‌ که سویشرت هیچ‌کدام از این‌ها را ندارد. با این توضیحات مهم‌ترین تفاوت این را دو را در ظاهر می‌توان دانست و از روی این تفاوت می‌توان این دو نوع لباس گرم را از هم تشخیص داد.

تفاوت در میزان گرما

مورد مهم دیگری که در مورد فرق هودی و سویشرت باید به آن اشاره کرد در میزان گرما است. از آنجایی‌ که هودی‌ها دارای کلاه هم هستند، برای محافظت از شما در برابر سرما کارایی بیشتری نسبت به سویشرت دارند. البته این روزها هودی‌های مختلف و نازک بهاره هم عرضه می‌شود تا بتوان به جز فصل سرما هم از این لباس برای تکمیل استایل استفاده کرد.

تفاوت‌های اصلی هودی و سویشرت در چیست؟

یکی از اصلی‌ترین مشخصات هودی این است که گاهی دارای جیب، زیپ و حتماً کلاه است

تفاوت در جنس

دیگر فرق هودی و سویشرت این است که هر دو از نظر جنس شاید به ظاهر مشابه به نظر برسند؛ اما تفاوت دارند. سویشرت از هودی کمی جنس خنک‌تر و سبک‌تری دارد، برای همین خیلی راحت می‌توان آن را روی پیراهن یا حتی زیر کت پوشید. در مقابل هودی دارای جنس ضخیم‌تر و اغلب از جنس پشم است، برای همین گرمای بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:استایل جذاب دخترانه با پافر

تفاوت در کاربرد

در نهایت آنچه باید در مورد تفاوت هودی و سویشرت اشاره کرد این است که برای استایل‌های مختلفی می‌توان از آن بهره برد. سویشرت هم برای تیپ اسپرت و هم رسمی و نیمه‌رسمی زیر کت و کاپشن قابل استفاده است. در مقابل هودی را برای تیپ جوان‌پسندتر و اسپرت می‌توان پوشید. همچنین به دلیل ضخامت بیشتر شاید زیر کت نتوان پوشید؛ اما زیر پافر کاربردی است.

بهترین استایل‌ها با هودی و سویشرت

همان‌طور که اشاره شد مهم‌ترین فرق هودی و سویشرت در کاربرد آن برای استایل‌ها و تیپ‌های مختلف است. اگر دقیقاً نمی‌دانید که از کدام‌یک برای جذاب‌تر کردن ظاهر خود استفاده کنید، بهتر است به موارد زیر توجه کافی داشته باشید:

استایل با سویشرت

اگر نسیم خنکی می‌وزد و حس می‌کنید فصل سرما کم‌کم دارد از راه می‌رسد، می‌توانید با پیراهن خود یک سویشرت بپوشید. این کار یک روش فوق‌العاده برای افزودن لباس گرم به تیپ خود بدون حس خفگی است. می‌توانید استایل‌های زیر را با یک سویشرت امتحان کنید:

  • سویشرت، کتانی سفید، شلوار جین یا شلوار ورزشی برای یک تیپ اسپرت
  • کفش رسمی، پیراهن سفید یقه‌دار، شلوار پارچه‌ای و یک سویشرت برای تیپ نیمه‌رسمی
  • کفش رسمی، پیراهن سفید یقه‌دار، شلوار پارچه‌ای، کت تک و یک سویشرت برای تیپ ‌رسمی

بیشتر بخوانید:پافر چیست؟

برای اینکه به سویشرت‌های زنانه‌تان جلوه‌ای شیک ببخشید، به دنبال آن‌هایی باشید که در جلوی آن گلدوزی یا طرح گرافیکی دارند. یقه ممکن است از بالای سویشرت شما بیرون بزند، سعی کنید رنگ پیراهنی را انتخاب کنید که مکمل رنگ سویشرت شما باشد.

استایل با سویشرت

اگر نسیم خنکی می‌وزد و حس می‌کنید فصل سرما کم‌کم دارد از راه می‌رسد، می‌توانید با پیراهن خود یک سویشرت بپوشید

استایل با هودی

حال که می‌دانید فرق هودی و سویشرت در چیست و دوست دارید از هودی برای استایل خود استفاده کنید، می‌توانید یکی از موارد زیر را امتحان کرده و از ظاهر خود لذت ببرید:

  • برای اینکه در هوای سرد گرم باشید، روی یک پیراهن آستین بلند یک هودی بپوشید، از نیم بوت و یک شلوار جذب و گرم برای تکمیل استایل خود استفاده کنید.
  • شلوار جین گرم یا شلوار گرمکن و چکمه‌های زمستانی و هودی برای یک تیپ اسپرت زمستانه عالی هستند.

برای گرمای بیشتر، به پوشیدن پلیور زیر هودی خود فکر کنید. اگر پیش‌بینی می‌کنید هوا گرم می‌شود، به داخل خانه بازگردید، یک هودی دارای زیپ بپوشید.

استایل با هودی

• شلوار جین گرم یا شلوار گرمکن و چکمه‌های زمستانی و هودی برای یک تیپ اسپرت زمستانه عالی هستند

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا فرق هودی و سویشرت بررسی شود تا بدانید که کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است. هر کسی که می‌خواهد در فصل سرد لباسی گرم و جذاب داشته باشد، فارغ از تفاوت سویشرت و هودی باید هر دو را در کمد خود داشته باشد. هودی‌ها به ‌طور خاص برای راحتی بیشتر شما ساخته شده‌اند و در مقابل بیشتر سویشرت‌ها کمی سبک‌تر هستند و گرمای کمتری تولید می‌کنند. حال با توجه به این تفاوت‌ها این شما هستید که باید انتخاب کنید برای تکمیل ظاهر خود کدام گزینه بهتری است.

سوالات متداول

  • آیا یک هودی گرم‌تر از یک سویشرت است؟

هودی و سویشرت هر دو شما را در فصل سرما گرم نگه می‌دارند. شاید هودی به دلیل داشتن کلاه گرم‌تر به نظر برسید؛ اما در کل بستگی به جنس و نوع لایه داخلی دارد.

  • برای تیپ رسمی مردانه چطور سویشرت بپوشیم؟

می‌توانید روی پیراهن خود یک سویشرت به تن کنید، فقط چون یقه پیراهن بیرون می‌زند باید دقت داشته باشید که رنگ این دو با هم همخوانی داشته باشند.

  • اصلی‌ترین فرق هودی و سویشرت در چیست؟

مهم‌ترین تفاوت این دو دسته از لباس‌ها در شکل ظاهری است. گرچه هردو جزو لباس‌های گرم به شمار می‌روند؛ اما هودی مشخصاً دارای کلاه بوده و ممکن است دارای زیپ و جیب باشد که سویشرت این جزئیات را ندارد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =