Banner Image
بهترین گلدان برای گل سانسوریا

بهترین گلدان برای گل سانسوریا

امتیاز دهید

گیاهان یکی از موجودات مهم و جاندار هستند که در گلدان‌های مختلفی در خانه اکثر افرادِ با ذوق دیده می‌شوند و حس زندگی و حیات را به خانه می‌بخشند؛ اما برای مراقبت از گیاهان خود لازم است در گلدان‌های مناسبی آن‌ها را قرار دهید تا سرسبزی و رشدشان را ببینید و با استفاده از زیبایی منحصربه‌فرد آن‌ها محیط خانه را به طرز شگفت‌انگیزی دیزاین کنید. گل‌های سانسوریا یکی از گیاهان زیبا و پرطرفدار آپارتمانی به حساب می‌آیند که بسیار مقاوم هستند. حال اگر شما نیز این گیاه زیبا را در خانه دارید و به دنبال بهترین گلدان برای گل سانسوریا خود هستید می‌توانید در ادامه با ما همراه شوید.

گل‌های سانسوریا نیاز به آبیاری کمی دارند و مراقبت از آن‌ها بسیار ساده بوده و در آپارتمان‌ها به راحتی رشد می‌کنند؛ از این ‌رو گزینه مناسبی برای شرکت‌ها و خانه‌های آپارتمانی به حساب می‌آیند. توجه داشته باشید گلدان‌هایی که برای گل‌های سانسوریا و سایر گیاهان موجود در خانه خود انتخاب می‌کنید لازم است علاوه ‌بر زیبایی، ویژگی‌های خاصی نیز داشته باشند که در ادامه آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

بهترین گلدان برای گل سانسوریا

یکی از گیاهان آپارتمانی بسیار محبوبی که در اکثر خانه‌های آپارتمانی و شرکت‌ها به چشم می‌خورد گیاه سانسوریا بوده که برگ‌های کشیده و باریکی دارد و در اکثر موارد این برگ‌ها به رنگ سبز با رده‌های سفید هستند و در برخی از این گیاهان رده‌هایی به رنگ زرد رنگ نیز دیده می‌شود که بسیار زیبا و خاص است. این گیاه دارای مقاومت بسیار بالایی بوده و آبیاری آن بسیار ساده و راحت است. این گیاه بی‎دردسر، هوایی که در آن قرار گرفته است را به خوبی تصفیه می‌کند و تمام آلودگی‌های محیط را به خود جذب کرده و اکسیژن لازم را تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید:آموزش کاشت ریحان در گلدان

بهترین گلدان برای گل سانسوریا گلدانی است که علاوه ‌بر زیبایی و هماهنگی با محیط زهکشی مناسبی را نیز ارائه داده و بتواند آب را به خوبی از خود عبور دهد. گیاهان سانسوریا در صورتی ‌که در رطوبت بسیار زیادی قرار بگیرند پوسیده و از بین می‌روند؛ به همین دلیل لازم است گلدانی مناسب با شرایط گل خریداری کنید. در ادامه موارد مهمی که برای نگهداری از این گیاه زیبا و فوق‌العاده لازم است را به صورت کامل آورده‌ایم.

بهترین گلدان برای گل سانسوریا

این گیاه دارای مقاومت بسیار بالایی بوده و آبیاری آن بسیار ساده و راحت است

زمان مناسب برای تعویض گلدان گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا در مواقعی که دارای برگ‌های سبز رنگ بوده و به صورت خوش حالتی قرار می‌گیرد، به این معنی است که گیاه شما کود مناسبی دریافت می‌کند. در واقع بهترین گلدان برای گل سانسوریا را خریداری کرده‌اید اما در حالتی که گیاه شما برگ‌هایی به رنگ زرد دارد و حالت شل شده و به شکل ژله‌ای درآمده است گیاهتان در حال مرگ بوده و نیاز به تعویض گلدان خواهد داشت تا شرایط محیطی مناسبی را برایش ایجاد کنید.

زمان مناسب برای تعویض گلدان گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا در مواقعی که دارای برگ‌های سبز رنگ بوده و به صورت خوش حالتی قرار می‌گیرد، به این معنی است که گیاه شما کود مناسبی دریافت می‌کند

بهترین گلدان برای گل سانسوریا با زهکشی مناسب

امروزه گلدان‌های متنوعی مانند پلاستیکی، آهنی و… در بازار موجود هستند و بیشتر افراد در هنگام انتخاب گلدان به دنبال گزینه‌ای هستند که با وسیله‌های منزل آن‌ها هماهنگ بوده و رنگ مناسبی داشته باشد، اما بد نیست بدانید که علاوه‌ بر سلیقه شخصی و هماهنگی با دیزاین لازم است شرایط گیاه را در نظر داشته باشید و گلدانی خریداری کنید که شرایط محیطی مناسبی را برای گیاه شما ایجاد کرده و در نتیجه بتوانید از آن به خوبی مراقبت کنید.

بیشتر بخوانید:تزیین گلدان شیشه ای

بهترین گلدان برای گل سانسوریا که نیاز به رطوبت کمتری دارد می‌تواند از جنس سفال باشد تا بتواند به راحتی رطوبت را از خود عبور داده و همچنین زهکشی مناسبی داشته باشد. این گل‌ها لازم است در فواصل طولانی آبیاری شوند و بایستی گلدان آن طوری طراحی شود که آب را از خود عبور داده و رطوبت را نگه ندارد. به همین منظور گلدان‌هایی از جنس فلز، پلاستیک و… گزینه مناسبی برای این گیاهان به شمار نمی‌آیند و در صورتی ‌که گلدان‌های شما از جنس سفال نباشد بهتر است اقدام به تعویض کنید.

گلدان‌هایی که از جنس سفالی لعاب‌دار باشد رطوبت را به دلیل منافذ بازی که دارد به راحتی از خود عبور داده و باعث می‌شود که خاک گیاه خشک شود و ازاین‌رو گیاه آب مورد نظر خود را دریافت کرده و همچنین به دلیل خشک شدن خاک از پوسیدن آن جلوگیری می‌شود. حال شما می‌توانید از بین گلدان‌های سفالی ساده و لعاب‌دار گزینه‌ای که با سلیقه شما هم‌خوانی دارد را انتخاب کنید؛ نوع ساده‌تر به دلیل زیبایی کمتری که دارد در اغلب موارد برای استفاده در خانه گزینه مناسبی نیستند اما نوع لعاب‌دار به صورت شکیل و زیبایی در گوشه خانه قرار می‌گیرند و زیبایی منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کنند، همچنین به دلیل عبور رطوبت مناسب از پوسیدگی گیاه جلوگیری می‌شود.

بهترین گلدان برای گل سانسوریا با زهکشی مناسب

بهترین گلدان برای گل سانسوریا که نیاز به رطوبت کمتری دارد می‌تواند از جنس سفال باشد

آبیاری گیاه سانسوریا

آبیاری گیاه در زمان مناسب نیز همانند انتخاب بهترین گلدان برای گل سانسوریا بسیار مهم است و بایستی این گیاه را نیز همانند سایر گل و گیاهان در زمان درستی آبیاری کرد. همان‌طور که گفته شد در این گلدان‌ها نباید آب جمع شود و در واقع زهکشی خوبی داشته باشد اما با این وجود در صورتی ‌که آبیاری به موقع انجام نشود گیاه دچار خفگی و کم‌آبی می‌شود.

بیشتر بخوانید:گلدان شیک برای پذیرایی چی بخریم؟

برای این منظور لازم است انگشت خود را در داخل خاک گلدان کرده و خشک بودن خاک را بررسی کنید (بایستی حدود دو سانتی‌متر از خاک خشک باشد). از راه‌های دیگری که برای اطلاع از خشک بودن گلدان انجام می‌دهند می‌توان به فرو بردن خلال باریک چوبی به داخل خاک اشاره کرد. در چنین شرایطی اگر خاک به چوب نچسبیده باشد، یعنی خاک گلدان شما خشک بوده و لازم است آن را آبیاری کنید. در زمان آبیاری نیز بایستی آبدهی را طوری انجام دهید که فقط سطح خاک مرطوب شده و از جمع‌ شدن آب در داخل گلدان جلوگیری شود.

آبیاری گیاه سانسوریا

در صورتی ‌که آبیاری به موقع انجام نشود گیاه دچار خفگی و کم‌آبی می‌شود

بهترین گلدان برای گل سانسوریا و خاک آن

انتخاب خاک مناسب برای قرار دادن در بهترین گلدان برای گل سانسوریا بسیار مهم بوده و لازم است ترکیب پیت ماس، پرلیت خاکی و ورمی کولیت را برای گیاهان سانسوریا خود انتخاب کنید؛ این ترکیب بسیار سبک بوده و آب را به راحتی از خود عبور می‌دهد، همچنین تغذیه مورد نیاز گیاه را نیز فراهم کرده و در نهایت مناسب‌ترین انتخاب برای گل‌های سانسوریا خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر گلدان شما مناسب نباشد گیاه شما به خوبی رشد نکرده و با مشکلات خاصی روبرو می‌شود؛ به همین دلیل در زیر ویژگی‌های یک گلدان مناسب برای گیاه سانسوریا را به صورت کامل آورده‌ایم:

  • در مرحله اول دقت کنید که گلدان‌ها زهکشی مناسبی داشته باشند.
  • دارای مقاومت بالایی باشند تا از گیاهان به خوبی مراقبت کنند.
  • شکل ظاهری متناسب با دکوراسیون منزل شما داشته باشند. بهتر است رنگی که خریداری می‌کنید هارمونی خاصی با سایر وسیله‌ها داشته باشند. (این گزینه بهتر است در مرحله آخر مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا سلامتی گیاهان بسیار مهم‌تر از شکل ظاهری گلدان است)
  • اندازه‌ای متناسب با گیاهتان داشته باشد تا علاوه ‌بر زیبایی ظاهری در رشد گیاه نیز مشکلی ایجاد نشود.
  • از جنس مناسبی باشند. (سفالی ساده و یا لعاب‌دار انتخاب‌های ایده‌آل برای این گیاهان به شمار می‌آیند)
بهترین گلدان برای گل سانسوریا و خاک آن

توجه داشته باشید که اگر گلدان شما مناسب نباشد گیاه شما به خوبی رشد نکرده و با مشکلات خاصی روبرو می‌شود

کلام آخر

گیاه سانسوریا یکی از زیباترین پرطرفدارترین گیاهان در بین افراد به حساب می‌آید و مقاومت بسیار بالایی دارد. این گیاه فوق‌العاده به دلیل شرایط خاصی که برای رشد دارد انتخاب مناسبی برای قرار دادن در آپارتمان‌ها و شرکت‌ها به حساب می‌آید. این گیاه بی‌نظیر نیاز به آبدهی بسیار کمی دارد و در واقع لازم است رطوبت کمی داشته باشد؛ به همین منظور در انتخاب بهترین گلدان برای گل سانسوریا لازم است شرایط خاصی را در نظر داشته باشید تا آب بتواند به راحتی عبور کرده و موجب پوسیدگی نشود.

گلدان‌هایی که زهکشی مناسبی داشته باشند بهترین گزینه برای این گیاهان محسوب می‌شوند و از آنجایی ‌که لازم است گلدان بتواند آب را به راحتی از خود عبور دهد توصیه می‌کنیم از گزینه‌های پلاستیکی و یا آهنی استفاده نکنید. گلدان‌های سفالی مناسب‌ترین گزینه برای عبور دادن آب هستند که شما می‌توانید به صورت سفالی ساده و سفالی لعاب‌دار این محصولات را خریداری کنید. البته نوع ساده آن زیبایی ظاهری خاصی ندارد و به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که نوع لعاب‌دار آن را خریداری کنند تا زیبایی خاصی به خانه آن‌ها هدیه دهد.

سوالات متداول

  • گیاه سانسوریا دارای چه مشخصاتی است؟

این گیاه آپارتمانی دارای برگ‌های زیبا و کشیده بوده که رنگی سبز دارد و رده‌های برگ آن سفید و یا در برخی مواقع زرد است و شما می‌توانید این گیاه را در خانه‌ها و شرکت‌ها ببینید.

  • بهترین گلدان برای گل سانسوریا چه خصوصیاتی دارد؟

این گلدان‌ها لازم است دارای زهکشی مناسب بوده و آب را از خود عبور دهند. همچنین دارای اندازه مناسب و منفذی برای عبور هوا باشند و در نهایت متناسب با سایر وسیله‌های خانه انتخاب شوند.

  • خاک مناسب برای گلدان سانسوریا چه ویژگی‌هایی دارد؟

خاک این گلدان بایستی سبک باشد تا آب را از خود عبور دهد و همچنین تغذیه لازم گیاه را فراهم کرده و مانع از پوسیدگی ریشه گیاه شود.

  • بهترین زمان برای آبیاری گیاهان سانسوریا چه موقعی است؟

اگر چوب خلالی باریکی را وارد خاک کردید و چوب به خاک نچسبید یعنی خشک بوده و لازم است آبدهی انجام شود.

  • ترکیب خاک مناسب برای گیاه سانسوریا چیست؟

برای اینکه خاک بتواند نیازهای گیاه را برطرف سازد بایستی ترکیبی از پیت ماس، پرلیت خاکی و ورمی کولیت باشد تا علاوه‌ بر سبکی، تغذیه‌رسانی مناسبی نیز ارائه دهد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =