Banner Image
برد گیم های معروف

بردگیم های معروف

امتیاز دهید

وقتی یک مهمانی در منزل برگزار می‌کنید، احتمالاً یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که دارید این است که چگونه مهمانان را سرگرم نگه دارید؛ بخصوص اگر جمع آن‌قدرها هم صمیمی نباشد و طول بکشد تا مهمان‌ها یخشان آب شود. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان برای سرگرم کردن مهمانان، به بحث و گفتگو وا داشتن آن‌ها و رقم زدن یک تفریح دسته‌جمعی به کار برد، استفاده از بردگیم های معروف است.

با ما در این مقاله همراه باشید تا نکات خرید برد گیم را بررسی کرده و چند نمونه از بهترین برد گیم‌های محبوب در سطح جهانی که در بازار ایران نیز پیدا می‌شوند را معرفی کنیم.

چگونه بهترین بردگیم را انتخاب کنیم؟

بردگیم‌ها در سال‌های گذشته تحولات بسیار زیادی داشته‌اند و از بازی‌های کلاسیک و سنتی مانند مارپله، به بازی‌های بسیار پیچیده و استراتژیک تبدیل شده‌اند. اگرچه این به معنای انتخاب‌های بیشتر و هیجان‌انگیزتر است، اما در عین حال تنوع زیاد، انتخاب کردن را دشوارتر می‌کند. در ادامه به دو سوال مهم پرداخته‌ایم که خوب است آن‌ها را هنگام خرید بردگیم از خود بپرسید:

آیا کودکان هم می‌توانند از بازی لذت ببرند؟

بردگیم های معروف برای کل خانواده سرگرم‌کننده هستند. روی جعبه اکثر بازی‌ها محدوده سنی مناسب ذکر شده که این می‌تواند به محدود کردن انتخاب‌های شما کمک کند. اگر در جمع‌هایتان کودک یا نوجوان حضور دارد، خوب است که با در نظر گرفتن سن آن‌ها اقدام به خرید بردگیم کنید.

بیشتر بخوانید:لگو اسباب بازی چیست

آیا یاد گرفتن قوانین بازی آسان است؟

معمولاً سخت‌ترین قسمت دورهمی‌هایی که حول محور بردگیم می‌چرخند، توضیح دادن قوانین بازی است. هیچ کس نمی‌خواهد ۳۰ دقیقه درباره نحوه عملکرد بازی سخنرانی بشنود و اکثر بازی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم با در نظر گرفتن این موضوع انتخاب شده‌اند.

بهترین بردگیم های معروف برای مهمانی و دورهمی

پس از اینکه به سوالات بالا جواب دادید، خوب است که با بردگیم های معروف دنیا آشنا شوید تا گزینه‌های خود را بهتر بشناسید. در ادامه ۱۰ نمونه از بهترین بردگیم‌ها در بازار ایران را معرفی خواهیم کرد:

۱. بردگیم کاتان یا مهاجران کاتان

توضیحات کلی: کاتان یک بردگیم مدیریت منابع استراتژیک برای ۳ تا ۴ بازیکن است. بازیکنان منابعی مانند چوب، آجر و سنگ معدن را جمع‌آوری و مبادله می‌کنند تا در جزیره کاتان جاده، شهرک و شهر بسازند.

هدف بازی: هدف بازی این است که اولین بازیکنی باشید که با گسترش شهرک‌های خود، ساخت طولانی‌ترین جاده یا بزرگ‌ترین ارتش و تکمیل اهداف دیگر، به تعداد مشخصی از امتیازات دست یابد.

چرا این بازی: کاتان به دلیل ترکیب کردن استراتژی، مذاکره و تنوع سناریوها محبوبیت زیادی دارد. برای مبتدیان به آسانی قابل یادگیری است اما عمق کافی برای جلب رضایت گیمرهای باتجربه را نیز دارد.

۱. بردگیم کاتان یا مهاجران کاتان

کاتان یک بردگیم مدیریت منابع استراتژیک برای ۳ تا ۴ بازیکن است

۲. بردگیم تیکت تو راید

توضیحات کلی: تیکت تو راید یکی از بردگیم های معروف برای ۲ تا ۵ بازیکن است که حول محور ایجاد مسیرهای قطار در سراسر آمریکای شمالی یا مناطق دیگر در نسخه‌های مختلف بازی می‌چرخد. بازیکنان کارت‌های قطار رنگی را جمع‌آوری می‌کنند تا مسیرها را روی تخته از آن خود سازند و امتیاز کسب کنند.

بیشتر بخوانید:بردگیم چیست

هدف بازی: جمع‌آوری امتیاز با تکمیل مسیرها و بلیت‌های مقصد در حالی که راه حریفان را مسدود کرده و از کارت‌های قطار خود استفاده می‌کنید.

چرا این بازی: تیکت تو راید به دلیل سادگی، گیم‌پلی سریع و ترکیب قابل قبولی از استراتژی و شانس محبوب است. این یک بازی خانوادگی عالی محسوب می‌شود که یادگیری آن آسان بوده و عمق تاکتیکی نیز دارد.

۲. بردگیم تیکت تو راید (1)

تیکت تو راید به دلیل سادگی، گیم‌پلی سریع و ترکیب قابل قبولی از استراتژی و شانس محبوب است

۳. بردگیم پندمیک

توضیحات کلی: پندمیک یک بردگیم تیمی برای ۲-۴ بازیکن است. بازیکنان نقش متخصصان مبارزه با بیماری را بر عهده می‌گیرند که با یکدیگر همکاری می‌کنند تا با درمان عفونت‌ها، تحقیق در مورد درمان‌ها و هماهنگی تلاش‌های خود، گسترش جهانی ویروس‌های کشنده را متوقف کنند.

هدف بازی: قبل از اینکه زمان به پایان برسد یا شیوع بیماری غیرقابل کنترل شود، به صورت تیمی در راستای یافتن درمانی برای هر چهار بیماری با هم کار کنید.

چرا این بازی: پندمیک یکی از بردگیم های معروف بوده که به دلیل ماهیت تیمی و کار گروهی مورد نیاز برای برنده شدن مورد ستایش قرار می‌گیرد. این بازی یک تجربه منحصر به فرد و چالش‌برانگیز ارائه می‌دهد که ارتباط و همکاری را بین مهمانان تقویت می‌کند.

۳. بردگیم پندمیک

پندمیک یکی از بردگیم های معروف بوده که به دلیل ماهیت تیمی و کار گروهی مورد نیاز برای برنده شدن مورد ستایش قرار می‌گیرد

۴. بردگیم کُدنیمز یا اسم رمز

توضیحات کلی: کدنیمز یک بردگیم برای ۲ تیم است که حول محور کلمات می‌چرخد. یک بازیکن از هر تیم جاسوس می‌شود و سرنخ‌های یک کلمه‌ای برای کمک به تیم خود جهت شناسایی مأموران ارائه می‌دهد، در حالی که از شناسایی شدن توسط مأموران تیم دیگر و قاتل دوری می‌کند.

هدف بازی: اولین تیمی باشید که بدون انتخاب مأمورهای تیم مقابل یا قاتل، همه مأموران خود را به درستی شناسایی می‌کند.

چرا این بازی: کُدنیمز یک بازی اجتماعی است که بر تفکر خلاق و بازی با کلمات تمرکز دارد. یادگیری آن آسان بوده و طیف وسیعی از بازیکنان می‌توانند از آن لذت ببرند.

۴. بردگیم کُدنیمز یا اسم رمز

کُدنیمز یک بازی اجتماعی است که بر تفکر خلاق و بازی با کلمات تمرکز دارد

۵. بردگیم نبرد در گرگ و میش

توضیحات کلی: این یکی دیگر از بردگیم های معروف دو نفره است که جنگ سرد بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی را شبیه‌سازی می‌کند. بازیکنان برای کنترل کشورها، پیشبرد ایدئولوژی آن‌ها و اجتناب از درگیری هسته‌ای از کارت‌ها و نقاط نفوذی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:پیشنهاد بازی

هدف بازی: به دست آوردن نفوذ و کنترل بر مناطق کلیدی و در عین حال اجتناب از جنگ جهانی هسته‌ای برای پیروزی.

چرا این بازی: نبرد در گرگ و میش به خاطر گیم‌پلی عمیق تاریخی و استراتژیک خود مشهور است. این یک بازی مناسب برای گیمرهای حرفه‌ای به شمار می‌رود که از چالش‌های استراتژیک رو در رو لذت می‌برند.

۵. بردگیم نبرد در گرگ و میش

نبرد در گرگ و میش به خاطر گیم‌پلی عمیق تاریخی و استراتژیک خود مشهور است

۶. بردگیم کارکاسون

توضیحات کلی: کارکاسون یک بازی رومیزی تایلی برای ۲ تا ۵ بازیکن است. بازیکنان برای ساختن مناظر قرون وسطایی، از جمله شهرها، جاده‌ها، صومعه‌ها و زمین‌ها، تایل‌ها را کنار هم قرار می‌دهند. آن‌ها همچنین باید برای کسب ویژگی‌های جدید و امتیاز بیشتر، برای خود مرید پیدا کنند.

هدف بازی: جمع‌آوری امتیاز با تکمیل شهرها و جاده‌ها و باز کردن ویژگی‌های جدید با جمع‌آوری مریدان

چرا این بازی: کارکاسون به دلیل آسان بودن یادگیری، عمق استراتژیک و چشم‌انداز همیشه در حال تغییری که ایجاد می‌کند، محبوبیت دارد. این یک بازی عالی هم برای تازه‌کارها و هم برای گیمرهای باتجربه است.

۶. بردگیم کارکاسون

کارکاسون به دلیل آسان بودن یادگیری، عمق استراتژیک و چشم‌انداز همیشه در حال تغییری که ایجاد می‌کند، محبوبیت دارد

۷. بردگیم عجایب هفت‌گانه

توضیحات کلی: عجایب هفت‌گانه یکی از بردگیم های معروف و محبوب به شمار می‌رود که برای ۳-۷ بازیکن ساخته شده است. هر بازیکن نماینده یک تمدن بوده و کارت‌هایی را از میان گزینه‌های مختلف برای ساختن سازه‌ها، ارتقای تمدن و جمع‌آوری امتیاز انتخاب می‌کند.

هدف بازی: جمع‌آوری امتیاز از طریق انتخاب کارت‌ها به صورت استراتژیک و ایجاد یک تمدن قدرتمند در مقوله‌های مختلف مانند علم، صنایع نظامی و تجارت.

بیشتر بخوانید:بهترین کنسول بازی قابل حمل در ایران

چرا این بازی: عجایب هفت‌گانه به دلیل گیم‌پلی سریع و عمق استراتژیکی که ارائه می‌دهد محبوبیت دارد. همچنین تعداد افراد بیشتری می‌توانند در این بازی شرکت کنند.

۷. بردگیم عجایب هفت_گانه

عجایب هفت‌گانه به دلیل گیم‌پلی سریع و عمق استراتژیکی که ارائه می‌دهد محبوبیت دارد

۸. بردگیم دامینیون

توضیحات کلی: دامینیون یکی از بردگیم های معروف کارتی برای ۲ تا ۴ بازیکن است. بازیکنان با یک دسته کوچک کارت شروع می‌کنند و کارت‌های جدیدی را برای بهبود و ارتقای دست خود می‌گیرند و هدفشان کسب بیشترین امتیاز برای پیروزی است.

هدف بازی: ساخت کارآمدترین دست ممکن برای به دست آوردن کارت‌های با ارزش و امتیاز بالا در حالی که دست خود را برای راندهای آینده نیز آماده می‌کنید.

چرا این بازی: دامینیون به دلیل مکانیزم منحصر به فرد جمع‌آوری یک دسته کارت و ترکیبات بی‌پایان کارت‌های موجود محبوب است و هر راند را به یک تجربه تازه تبدیل می‌کند.

۸. بردگیم دامینیون

دامینیون به دلیل مکانیزم منحصر به فرد جمع‌آوری یک دسته کارت و ترکیبات بی‌پایان کارت‌های موجود محبوب است و هر راند را به یک تجربه تازه تبدیل می‌کند

۹. بردگیم اسپلندور

توضیحات کلی: اسپلندور یکی از بردگیم های معروف است که بر تبادل جِم بین ۲ تا ۴ بازیکن تمرکز دارد. بازیکنان ژتون‌های حاوی جم را جمع‌آوری کرده و از آن‌ها برای خرید کارت‌های «توسعه» استفاده می‌کنند که حاوی تخفیف‌ها و امتیازات هستند. در نهایت تلاش می‌کنند تا به تعداد مشخصی امتیاز دست یابند.

هدف بازی: جمع‌آوری تعداد مورد نیاز امتیاز با خرید کارت‌های توسعه و به دست آوردن تایل‌های با ارزش

چرا این بازی: اسپلندور به دلیل گیم‌پلی زیبا، یادگیری سریع و مکانیزم‌های آسان، مورد تحسین قرار گرفته و انتخابی عالی برای گیمرهای جدید و باتجربه محسوب می‌شود.

۹. بردگیم اسپلندور

اسپلندور به دلیل گیم‌پلی زیبا، یادگیری سریع و مکانیزم‌های آسان، مورد تحسین قرار گرفته و انتخابی عالی برای گیمرهای جدید و باتجربه محسوب می‌شود

۱۰. بردگیم چله زمستان یا دد او وینتر

توضیحات کلی: بردگیم چله زمستان یا Dead of Winter یک بازی survival (تلاش برای بقا) برای ۲ تا ۵ بازیکن است. در دنیای پساآخرالزمانی، بازیکنان با هم همکاری خواهند کرد تا به اهداف خاصی دست یابند و در عین حال با بحران‌ها و تهدید خیانت از درون گروه مقابله می‌کنند.

بیشتر بخوانید:بهترین بازی فکری برای کودکان 6 ساله

هدف بازی: به هدف اصلی گروه دست یابید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که هدف شخصی خودتان نیز برآورده می‌شود.

چرا این بازی: چله زمستان به خاطر داستان‌سرایی فوق‌العاده، تصمیم‌گیری‌های پرتنش و سوء‌ظن دائمی به خیانت محبوبیت دارد و تجربه‌ای منحصر به فرد ایجاد می‌کند.

۱۰. بردگیم چله زمستان یا دد او وینتر

چله زمستان به خاطر داستان‌سرایی فوق‌العاده، تصمیم‌گیری‌های پرتنش و سوء‌ظن دائمی به خیانت محبوبیت دارد و تجربه‌ای منحصر به فرد ایجاد می‌کند

سخن پایانی

در این مقاله بهترین بردگیم های معروف دنیا را معرفی کردیم و به بررسی نکاتی برای خرید بردگیم پرداختیم. هیچ چیز بهتر از یک بردگیم مفرح و جذاب نمی‌تواند مهمانان را تا ساعت‌ها سرگرم نگه دارد. اکثر بردگیم‌هایی که معرفی کردیم عمق استراتژیک مناسبی داشته و در عین حال یادگیری آن‌ها برای مبتدیان آسان است؛ به همین دلیل این بازی‌ها می‌توانند هم برای حرفه‌ای‌ها و هم مبتدیان سرگرم‌کننده باشند. با خرید بردگیم مناسب، مهمانی‌های خود را از همیشه به یاد ماندنی‌تر کنید!

سوالات متداول

  • بردگیم معمولاً چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان بردگیم‌ها بسیار متفاوت است. برخی از آن‌ها را می‌توان در کمتر از ۱۵-۳۰ دقیقه بازی کرد، در حالی که برخی دیگر ممکن است چندین ساعت طول بکشند.

  • بردگیم‌ها معمولاً از چند بازیکن تشکیل می‌شوند؟

برخی بردگیم‌ها برای ۲ بازیکن طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند گروه‌های بزرگ ۶ نفره یا بیشتر را در برگیرند.

  • بازی رومیزی چیست و چه تفاوتی با بردگیم دارد؟

بازی رومیزی یک دسته گسترده‌تر است که شامل بردگیم، بازی‌های کارتی، بازی با تاس، بازی‌های RPG و غیره می‌شود. بردگیم‌ها زیرمجموعه‌ای از بازی‌های رومیزی هستند، بنابراین این اصطلاح طیف گسترده‌تری از انواع بازی‌ها را در برمی‌گیرد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 4 =