Banner Image
خط چشم برای چشم های درشت

خط چشم برای چشم های درشت

5/5 - (2 امتیاز)

چشم‌ها جزو مهم‌ترین اجزا در صورت هستند که بر روی زیبایی تأثیر زیادی می‌گذارند. چشم‌های درشت نیز همیشه از جذابیت بالایی برخوردار بودند و افراد در تلاش‌اند تا چشم‌های خود را با آرایش درشت‌تر کرده و یا چشم‌های درشت خود را به کمک آرایش زیباتر جلوه دهند. در همین راستا یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های زیبایی در صورت، خط چشم کشیدن است؛ اما خط چشم برای چشم‌ های درشت تکنیک‌ها و اصول خاص خود را دارد تا زیبایی را چند برابر کند.

برای آرایش چشم‌های درشت یکی از بهترین گزینه‌ها خط چشم کشیدن با انواع خط چشم مویی، خط چشم مایع یا حتی سایه است. به‌ همین منظور قصد داریم تا در این محتوا نکات و مراحل خط چشم برای چشم ‌های درشت را برایتان بیان کنیم. بدون شک با اطلاع از نکات زیر و اعمال آن بر روی صورت خود، زیبایی چشم‌هایتان را چندین برابر کرده و آن‌ها را جذاب‌تر جلوه می‌دهید.

اهمیت کشیدن خط چشم برای چشم‌های درشت

کشیدن خط چشم در چشم‌های درشت اهمیت زیادی داشته و می‌تواند تأثیر و جلوه چشم‌ها را بیشتر کند. خط چشم کمک می‌کند تا چشم‌های درشت جلوه بهتری از خود داشته باشند و تیره‌تر و عمیق‌تر نشان داده شوند. با استفاده از این تکنیک‌‌های مناسب، ظاهر فرد جذاب‌تر شده و مخاطب را بیشتر به خود جذب می‌کند.

با خط چشم می‌توان اصلاح نسبی بر روی فرم چشم داشت و آن را کشیده‌تر نشان داد. همچنین خط چشم تعادل را در صورت بهتر می‌کند. با کشیدن خط چشم با رنگ‌های تیره مانند مشکی یا قهوه‌ای تیره، عمق چشم‌ها بهتر نشان داده می‌شوند. به ‌طور کلی کشیدن خط چشم برای چشم‌ های درشت ضمن بهبود ظاهری، توجه و تاثیر چشم را بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید:خط چشم دخترانه کوتاه

اهمیت خط چشم کشیدن

با خط چشم می‌توان اصلاح نسبی بر روی فرم چشم داشت و آن را کشیده‌تر نشان داد.

 برای کشیدن خط چشم چه مراحلی باید سپری شود؟

مراحل کشیدن خط چشم برای چشم‌ های درشت باید طبق اصولی سپری شده تا ضمن زیباتر کردن چهره، ماندگاری خط چشم نیز بیشتر شود. در همین راستا این مراحل را از قسمت اول تا انتها به‌ ترتیب برایتان بیان می‌کنیم.

زیرسازی

اولین قدم زیر ‌سازی چشم است. برای این کار ابتدا باید هر گونه آلودگی و آرایش قبلی را از روی چشم‌های خود پاک کنید، سپس آن را به‌ طور کامل خشک کرده تا هیچ‌گونه رطوبتی بر روی پلک باقی نماند. برای جذب بهتر و نرم شدن پوست پلک می‌توانید از کرم یا ماسک‌های دور چشم پیش ‌از آرایش استفاده کنید.

حال نوبت به استفاده از کرم‌های زیرساز مانند پرایمر می‌رسد. این کرم‌ها ماندگاری آرایش و خط چشم شما را بیشتر می‌کنند. پس از آن برای یکدست شدن پوست پلک و پوشاندن کبودی‌ و سیاهی‌ها، استفاده از کانسیلر توصیه می‌شود.

در مرحله بعد برای خشک کردن کانسیلر می‌توانید از سایه استفاده کنید و رطوبت و خیسی کرم را بگیرید. حتی می‌توانید از پنکک و یا پودر فیکس نیز برای این کار استفاده کنید. در صورتی ‌که می‌خواهید فقط خط چشم بکشید، بهتر است که از پودر فیکس برای خشک کردن استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید همراه با خط چشم سایه داشته باشید کار خشک کردن بهتر است با سایه انجام گیرد تا تأثیر زیباتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:بهترین مارک خط چشم سفید داخل چشم

مراحل خط چشم کشیدن

کار خشک کردن بهتر است با سایه انجام گیرد تا تأثیر زیباتری داشته باشد.

انتخاب خط چشم

در قدم بعدی به انتخاب خط چشم مناسب می‌رسیم. در انتخاب این خط چشم مناسب، باید سلیقه خود را در نظر بگیرید. این انتخاب می‌تواند خط چشم مویی، ماژیکی، مایع و یا حتی استفاده از سایه به ‌عنوان خط چشم باشد. همچنین رنگ و قلمی که استفاده می‌شود و موارد دیگر نیز باید انتخاب شود. رنگ خط چشم می‌تواند با رنگ خود چشم، رنگ لباس و عوامل دیگر هماهنگ باشد که در قسمت بعدی پیرامون این بخش اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

کشیدن خط چشم

حال به مرحله سوم و نحوه کشیدن خط چشم می‌رسیم. در کشیدن خط چشم برای چشم‌ های درشت توصیه می‌کنیم محل مناسبی که دارای نور خوب و رو به روی آینه است را انتخاب کنید. نحوه ماندن شما رو به ‌روی آینه باید به ‌گونه‌ای باشد که تسلط کافی بر روی چشم و پلک و خط چشم داشته باشید. حال قلم‌مو یا خود خط چشم را در دست بگیرید و نگاهتان در آینه کاملاً رو به جلو باشد.

ابتدا یک خط باریک از گوشه چشم به سمت بیرون بکشید، دقت کنید که برای کشیدن خط چشم هرگز پلک خود را با دست به سمت بیرون نکشید؛ چرا که پس از رها کردن آن، خط چشم از فرم اصلی خود خارج می‌شود. پس ‌از آن ‌که این خط را تا جایی که مد نظرتان است کشیدید، از گوشه‌ انتهایی آن را به قسمت میانی پلک وصل کنید. در این قسمت قطر خط چشم شما تعیین می‌شود و می‌توانید از خطی با قطر پایین شروع کرده و در صورت تمایل به قطر آن اضافه کنید.

پس ‌از وصل کردن این قسمت به میان چشم، داخل آن را پر کرده و سپس ادامه آن را از روی خط مژه به سمت داخل چشم بکشید تا پشت پلک کامل شود.

بیشتر بخوانید:چگونه خط چشم قرینه بکشیم؟

ترفندهای کشیدن خط چشم

ترفندهایی برای کشیدن خط چشم برای چشم‌ های درشت وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید آرایش زیباتری در چشم‌های خود داشته باشید.

استفاده از خطوط نازک

برای چشم‌های درشت استفاده از خط چشم‌های نازک جلوه بهتری دارد. این خطوط نازک و بزرگ می‌تواند چشم‌ها را کشیده‌تر نشان دهد. برای این کار می‌توانید از قلم‌مو با نوک نازک استفاده کنید که تسلط بهتری بر خطوط داشته باشید.

 انتخاب رنگ‌های تیره

معمولاً خط چشم‌هایی که به رنگ‌های تیره نظیر مشکی، قهوه‌ای پررنگ، بنفش و… هستند آرایش چشم را بهتر و زیباتر نشان می‌دهند، به‌ همین منظور بهتر است برای چشم‌های درشت از خط چشم‌های تیره استفاده کنید تا تأثیر و جذابیت بیشتری داشته باشد.

 استفاده از خط در پلک پایین

در کنار کشیدن خط چشم بالا برای چشم‌های درشت، خط چشم پایین فراموش نشود؛ چرا که با این کار می‌توان عمق و جذابیت چشم‌های درشت را بیشتر نشان داد. برای این منظور با استفاده از یک قلم نازک خط کوچکی در طول لبه پایینی چشم بکشید.

 استفاده از خط چشم در نوک چشم

برای چشم‌های درشت می‌توان نوک چشم را نیز به حالت گربه‌ای درآورد، بدین صورت که با یک قلم‌موی بسیار نازک، دو انتهای بالا و پایین پلک چشم را از قسمت جلویی به ‌هم وصل کنید و کمی به سمت پایین بکشید.

بیشتر بخوانید:تسلط بر تکنیک‌های خط چشم برای چشم‌های گرد و درشت

 انتخاب مژه مناسب

در کنار خط چشم انتخاب مژه و گذاشتن آن نیز می‌تواند در زیبایی چشم تأثیرگذار باشد. برای چشم‌های درشت می‌توان از مژه‌های حجیم و بلند استفاده کرد. همچنین استفاده از مژه‌هایی که انتهای بلندی دارند به کشیده و جذاب‌تر شدن چشم‌ها کمک می‌کنند.

ترفندهای کشیدن خط چشم

برای چشم‌های درشت استفاده از خط چشم‌های نازک جلوه بهتری دارد.

چه رنگ خط چشم برای چشم ‌های درشت مناسب است؟

همان‌ طور که گفتیم برای داشتن آرایشی زیباتر، انتخاب رنگ خط چشم بسیار حائز اهمیت است. رنگ‌های مختلفی را می‌توان به‌ عنوان خط چشم برای چشم ‌های درشت انتخاب کرد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 مشکی

رنگ مشکی همیشه خط چشمی جذاب برایتان به ‌همراه می‌آورد. فرقی نمی‌کند که شما دارای چشم‌های درشت هستید یا چشم‌های کوچک، با کشیدن خط چشم اصولی با رنگ مشکی می‌توانید زیبایی آن را چند برابر کنید. خط چشم مشکی باعث می‌شود که تیرگی و تأکید بر روی چشم بیشتر شود و آن را بزرگ‌تر و عمیق‌تر نشان دهد.

 قهوه‌ای تیره

اگر نمی‌خواهید که از رنگ مشکی در خط چشم خود استفاده کنید، قهوه‌ای تیره می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. هماهنگی این رنگ با رنگ چشم یا با دیگر اجزای آرایش یا حتی لباس می‌تواند همخوانی خوبی ایجاد کرده و بر زیبایی ظاهر بیفزاید.

 قرمز و خاکستری

رنگ‌های خاکستری، قرمز و زرشکی نیز می‌توانند زیبایی چشم‌های درشت را چندین برابر کنند.

بیشتر بخوانید:تسلط بر تکنیک‌های خط چشم برای چشم‌های گرد و درشت

  آبی و سبز

در صورتی ‌که چشم‌های رنگی دارید، می‌توانید برای تأثیرگذاری بیشتر خط چشم و داشتن جلوه‌ای خاص و متفاوت، از رنگ‌های آبی تیره یا سبز تیره متناسب با رنگ چشم خود استفاده کنید.

به ‌طور کلی انتخاب رنگ چشم برای چشم‌های درشت یا هر نوع چشمی با توجه به طبیعت خود رنگ چشم، سلیقه فرد، نوع پوشش، مکانی که می‌روید و عوامل دیگر متفاوت است؛ اما بهترین رنگ‌ها در رابطه با خط چشم برای چشم‌های درشت، رنگ‌های تیره هستند.

رنگ های خط چشم

اما بهترین رنگ‌ها در رابطه با خط چشم برای چشم‌های درشت، رنگ‌های تیره هستند.

از چه لوازمی برای کشیدن خط چشم می‌توان استفاده کرد؟

انتخاب نوع خط چشم و وسیله آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل می‌تواند سلیقه شخصی، نوع آرایش، مبتدی یا حرفه‌ای بودن، مواد در دسترس و عوامل دیگر باشد.

 خط چشم مدادی

در صورتی‌ که در ابتدای راه آرایشی هستید و در کشیدن خط چشم تازه‌کارید، توصیه ما به شما استفاده از خط چشم‌های مدادی یا مداد چشم است. نحوه کار و کشیدن خط چشم با این لوازم راحت‌تر بوده و در صورت ایراد حین کار، می‌توان آن را به‌ راحتی پاک کرد و یا به کمک یک قلم‌مو آن را به‌ خوبی پخش کرد.

خط چشم مایع

یکی دیگر از مواردی که می‌توان با آن خط چشم کشید، خط چشم مایع است که طرفداران زیادی دارد. این خط چشم‌های مایع با توجه به اپلیکاتورهایی که دارند به دو دسته مویی و نمدی تقسیم می‌شوند. سری‌های مدل مویی نازک هستند و کشیدن خط چشم با آن‌ها دشوارتر است، اما اگر در کشیدن با آن حرفه‌ای شوید، خط چشم‌های بسیار زیبایی می‌توانید داشته باشید. همچنین به کمک این نمونه می‌توان دم‌های بسیار باریک برای خط چشم گذاشت و قسمت‌های داخلی چشم را نیز با آن کشید.

خط چشم‌های نمدی نیز در دسته خط چشم‌های مایع قرار می‌گیرند که نحوه کار با آن‌ها راحت‌تر است و تسلط بالاتری هنگام کار دارید.

 خط چشم ماژیکی

خط چشم ماژیکی نمونه دیگری از خط چشم‌ها هستند و ظاهری که پشت پلک دارند مانند خط چشم مایع است، اما بدنه آن‌ها همچون مداد چشم طراحی ‌شده که کار با آن راحت‌تر است. این خط چشم برای افرادی که دوست دارند از خط چشم مایع استفاده کنند اما تبحر کافی در این زمینه ندارند، مناسب است.

لوازم خط چشم

این خط چشم برای افرادی که دوست دارند از خط چشم مایع استفاده کنند اما تبحر کافی در این زمینه ندارند، مناسب است.

کلام آخر

آرایش چشم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تأثیر ویژه‌ای بر روی ظاهر می‌گذارد. مدل‌های مختلفی برای چشم وجود دارد که شامل چشم‌های درشت، ریز، گربه‌ای، پلک افتاده و غیره هستند. در صورتی‌ که دارای چشم درشت هستید، با کشیدن خط چشم مناسب می‌توانید بر زیبایی چهره خود بیفزایید.

خط چشم برای چشم ‌های درشت نکاتی دارد که از جمله این نکات می‌توان به انتخاب رنگ مناسب، نازک گرفتن ضخامت خط چشم، کشیده‌تر کردن آن و موارد دیگر اشاره داشت. بهترین رنگ خط چشم برای این‌گونه چشم‌ها، رنگ‌های تیره نظیر مشکی و قهوه‌ای تیره است که عمق چشم و جذابیت آن را بیشتر می‌کند. معمولاً برای زیباتر شدن چشم‌های درشت می‌توان از خط چشم دنباله‌دار و گربه‌ای استفاده کرد، اما دقت کنید که ضخامت آن خیلی زیاد یا خیلی کم نباشد. همچنین کشیدن خط چشم در قسمت پایین و گوشه پلک نیز می‌تواند زیبایی را چندین برابر کند.

 سوالات متداول

  • آیا کشیدن خط چشم برای چشم درشت مناسب است؟

باور غلطی است که چشم‌های درشت نباید خط چشم بکشند، در صورتی ‌که نحوه کشیدن آن اصولی باشد، تأثیر بهتری بر روی چشم گذاشته و عمق نفوذ آن را بیشتر می‌کند.

  • برای چشم‌های درشت از چه رنگ خط چشم می‌توان استفاده کرد؟

مناسب‌ترین رنگ‌ها برای این چشم‌ها با توجه به رنگ خود چشم، سلیقه افراد، محلی که قرار است به آنجا بروند و… متفاوت است؛ اما رنگ‌های تیره نظیر مشکی، قهوه‌ای تیره، قرمز، سبز و آبی تیره جزو رنگ‌های مناسب هستند.

  • راحت‌ترین نوع خط چشم کدام است؟

اگر به خط چشم مایع علاقه دارید می‌توانید از نمونه ماژیکی استفاده کنید. همچنین مداد چشم برای افراد مبتدی گزینه مناسبی است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهار =