Banner Image
امتیاز دهید

دو گوشی گلکسی اس 21 FE و شیائومی 11 تی پرو از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین اسمارتفون‌ها در بازار ایران به شمار می‌روند که با توجه به قیمت نزدیکشان جزو گزینه‌های نهایی برای خرید بسیاری هستند. مقایسه s21 fe با 11t Pro به شما کمک خواهد کرد تا بین این دو برای خرید تصمیم درستی بگیرید. هنگام انتخاب یک گوشی  از بین این دو گزینه  باید به چند نکته توجه کرد: از  عملکرد چیپست، نرم‌افزار، دوربین، نمایشگر، باتری گرفته تا تجربه کاربری؛ بنابراین، این مطلب برای مقایسه دو گوشی در کنار هم به شما کمک کند بدانید کدام بهتر است.

بررسی تفاوت‌های گوشی s21 fe با 11t Pro

پیش از مقایسه s21 fe با 11t Pro بد نیست ابتدا به جدول مشخصات این دو گوشی نگاهی بیندازید و بعد در هر بخش مشخصات را به‌صورت جزئی‌تر با یکدیگر مقایسه کنیم:

 

مشخصات شیائومی 11 تی پرو سامسونگ گلکسی اس 21 FE
نمایشگر 6.67 اینچی، 120 هرتز 6.4 اینچی، 120 هرتز
رم 8 / 12 گیگابایت 6 / 8 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی 128 / 256 گیگابایت 128 / 256 گیگابایت
دوربین اصلی 108 + 8 + 5 مگاپیکسل 12 + 8 + 12 مگاپیکسل
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل 32 مگاپیکسل
چیپست Snapdragon 888 5G Snapdragon 888 5G
نرم‌افزار اندروید 11 اندروید 12
باتری 5000 میلی آمپر ساعت (120 وات) 4500 میلی آمپر ساعت (25 وات)

1.     تفاوت  s21 fe با 11t Pro در بخش نمایشگر

گوشی Samsung Galaxy S21 FE  دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی از نوع سوپر آمولد با وضوح فول اچ دی پلاس است. این صفحه نمایش لمسی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و تأخیری در کار با آن تجربه نخواهید کرد. همچنین این گوشی  با قاب پشتی پلاستیکی و پنل جلویی از جنس شیشه به بازار عرضه می‌شود. علاوه‌بر این موارد دارای گواهی استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد‌و‌غبار بوده که باعث دوام بیشتر آن می‌شود. نکته دیگر اینکه نمایشگر این گوشی سامسونگ از محتوای HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:مقایسه گوشی گلکسی a52s با a53

در مقابل گوشی شیائومی 11 تی پرو دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر 6.67 اینچی است و مانند گوشی سامسونگ با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی عرضه می‌شود. در مورد کیفیت ساخت این گوشی باید گفت که بخش جلویی از شیشه، بخش پشتی شیشه و فریم آلومینیومی است. همچنین دارای استاندارد IP53 حفاظت در برابر گرد‌و‌غبار و پاشش آب است. سایر ویژگی‌های صفحه نمایش Xiaomi 11T Pro عبارت‌اند از: قابلیت دالبی ویژن، قابلیت نمایش 1 بیلیون رنگ و پشتیبانی از HDR10+.

برای مقایسه s21 fe با 11t Pro  از نظر نمایشگر باید گفت که هر دو گوشی هوشمند صفحه نمایش بسیار خوبی با ویژگی‌های یک نمایشگر چشمگیر پرچم‌دار را ارائه می‌دهند؛ اما Galaxy S21 FE دارای رتبه‌بندی IP68 مقاومت در برابر آب و گردوغبار بوده که بهتر از IP53 محافظت در برابر گردوغبار و پاشش آب گوشی شیائومی است.

بررسی تفاوت‌های گوشی s21 fe با 11t Pro

Galaxy S21 FE دارای رتبه‌بندی IP68 مقاومت در برابر آب و گردوغبار بوده که بهتر از IP53 محافظت در برابر گردوغبار و پاشش آب گوشی شیائومی است

2.     بررسی تفاوت‌های دو گوشی در بخش دوربین

گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE دارای سیستم دوربین سه‌گانه پشتی است که عبارت‌اند از:

  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی OIS
  • سنسور 12 مگاپیکسل فوق عریض
  • یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر

در بخش جلویی هم دارای سنسور 32 مگاپیکسل برای دوربین سلفی است. دوربین‌های سلفی و اصلی می‌توانند با وضوح 4k ثابت فیلم‌برداری کنند.

بیشتر بخوانید:کدام گوشی بهترین دوربین را دارد؟

از سوی دیگر، شیائومی 11 تی پرو هم دارای ماژول سه‌گانه است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی
  • یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی
  • یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی

همچنین یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است. دوربین جلوی شیائومی 11 تی پرو فقط می‌تواند فیلم‌برداری با وضوح 1080 پیکسل ضبط کند.

بیشتر بخوانید:کدام گوشی سامسونگ بهتر است؟

برای مقایسه s21 fe با 11t Pro  از نظر  دوربین باید گفت که هر دو گوشی هوشمند دوربین‌های مناسبی دارند؛ اما Samsung Galaxy S21 FE دارای کیفیت بهتری است. همچنین باید اشاره کرد که دوربین گلکسی اس 21 FE دارای OIS بوده، قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری دارد و دوربین جلویی آن می‌تواند ویدیوهای 4k  فیلم‌برداری کند. به عبارت ساده‌تر، استفاده از دوربین‌های گوشی سامسونگ لذت‌بخش‌تر بوده و کیفیت فیلم و عکس بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بررسی تفاوت‌های دو گوشی در بخش دوربین

دوربین گلکسی اس 21 FE دارای OIS بوده، قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری دارد و دوربین جلویی آن می‌تواند ویدیوهای 4k  فیلم‌برداری کند

3.     بررسی تفاوت‌های دو گوشی در بخش عملکرد، ذخیره‌سازی، رم

هر دو گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE و Xiaomi 11T Pro دارای تراشه Snapdragon 888 5G یکسانی از برند کوالکام هستند. همچنین هر دوی آن‌ها هسته‌های CPU یکسانی دارند، از GPU، هوش مصنوعی، ISP و NPU یکسانی هم استفاده می‌کنند؛ بنابراین وقتی صحبت از مقایسه عملکرد این دو گوشی به میان می‌آید، هر دو تلفن‌های هوشمند شانه‌به‌شانه هم در حال رقابت هستند.

بیشتر بخوانید:کدام گوشی شیائومی را بخرم؟

از نظر رم و پیکربندی حافظه هم هر دو گوشی هوشمند تقریباً مشابه هستند. برای مقایسه s21 fe با 11t Pro از نظر رم باید گفت که محصول شیائومی در دو نسخه 8 و 12 گیگابایت رم و 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی موجود است. درحالی‌که Samsung Galaxy S21 FE در 6 و 8 گیگابایت رم و 128 و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. با این توضیحات از نظر رم شیائومی عملکرد بهتری دارد. در نهایت اینکه هر دو گوشی دارای قابلیت 5G هستند و حداکثر سرعت دانلود آن‌ها 7.5 گیگابایت بر ثانیه است.

3.بررسی تفاوت‌های دو گوشی در بخش عملکرد، ذخیره‌سازی، رم

هر دو گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE و Xiaomi 11T Pro دارای تراشه Snapdragon 888 5G یکسانی از برند کوالکام هستند

4.     بررسی تفاوت‌های دو گوشی در بخش نرم‌افزار

گوشی گلکسی اس 21 اف ای سامسونگ دارای رابط کاربردی OneUI 4.0 مبتنی بر اندروید 12 است. درحالی‌که Xiaomi 11T Pro با رابط کاربری MIUI 12.5 مبتنی بر اندروید 11 بوت می‌شود. اگرچه سامسونگ و شیائومی سال‌ها وعده به‌روزرسانی نرم‌افزاری را داده‌اند، گلکسی اس 21 FE به دلیل جدیدتر بودن از نظر نرم‌افزاری جلوتر از شیائومی 11 تی پرو خواهد بود.

5.     بررسی تفاوت‌های دو گوشی در بخش باتری

نکته مهم دیگری که برای مقایسه s21 fe با 11t Pro باید به آن اشاره کرد ظرفیت باتری و میزان شارژدهی این دو است. شیائومی 11 تی پرو از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی تغذیه می‌کند. درحالی‌که Samsung Galaxy S21 FE از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 25 واتی برخوردار است. در این حیطه بدون شک شاهد عملکرد بهتر گوشی شیائومی خواهید بود.

بیشتر بخوانید:مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی

البته باید اشاره کرد که گوشی Galaxy S21 FE  دارای قابلیت شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس است. این دو از جمله ویژگی‌هایی هستند که در شیائومی 11 تی پرو نباید به دنبال آن گشت. باتری بزرگ و شارژ سریع، Xiaomi 11T Pro  باعث شده تا برای بسیاری از افراد با استفاده سنگین گزینه بهتری باشد؛ اما برای شارژ راحت و دسترسی فناوری شارژ بیشتر و به‌روزتر گوشی سامسونگ گزینه خوبی خواهد بود.

بررسی تفاوت‌های دو گوشی در بخش باتری

شیائومی 11 تی پرو از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی تغذیه می‌کند

 مقایسه s21 fe با 11t Pro  از نظر مزایای خرید هر کدام

گوشی Xiaomi 11T Pro Samsung Galaxy S21 FE
مزایا ·        بدنه باکیفیت و فریم آلومینیومی مقاوم‌تر

·        باتری قدرتمندتر

·        شارژر سریع‌تر

·        میزان رم بیشتر

·        دوربین قدرتمندتر

·        گواهی ضدآب جدیدتر

·        قابلیت شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم

·        نرم‌افزار به‌روزتر

 

سخن پایانی

در نهایت برای جمع‌بندی مقایسه s21 fe با 11t Pro باید گفت که هر دو گوشی در نسخه پایه با قیمت 699 در بازار جهانی عرضه می‌شوند. البته باید گفت که نسخه پایه گوشی شیائومی 11 تی پرو 8 گیگابایتی است، درحالی‌که نسخه پایه گوشی سامسونگ 6 گیگابایت رم دارد.  با این توضیحات شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام ویژگی و کارکرد گوشی برایتان مهم‌تر است و طبق نیاز خود یکی از این دو را برای خرید انتخاب کنید.

سؤالات متداول

  • در بخش نمایشگر s21 fe قدرتمندتر است یا شیائومی 11t Pro؟

هر دو گوشی از مشخصات یکسانی در بخش نمایشگر برخوردارند، با این تفاوت که اندازه نمایشگر در گوشی شیائومی بزرگ‌تر است و برای تماشای محتوا ایده‌آل‌تر است.

  • نسخه پایه کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؛ s21 fe یا 11t Pro؟

بستگی به مشخصه مدنظر شما دارد، بااین‌وجود گوشی شیائومی رم 8 گیگابایتی دارد که در عملکرد روان آن تأثیرگذار است.

  • برای فیلم‌برداری یا عکاسی کدام گوشی بهتر است؛ s21 fe با 11t Pro؟

کیفیت عکس و فیلم در گوشی سامسونگ به دلیل دوربین سلفی قدرتمندتر و ویژگی‌های چون تثبیت‌کننده بهتر از گوشی شیائومی برتر است. البته گوشی شیائومی هم از کیفیت خوبی در عکاسی و فیلم‌برداری دارد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =