Banner Image

شیرآلات چه مارکی خوبه؟ راهنمای کامل انتخاب شیرآلات مناسب

5/5 - (1 امتیاز)

افراد مختلف هر روز بارها و بارها با شیرهای ساختمان خودشان یا مکان‌های عمومی روبه‌رو می‌شوند و آن‌ها را مشاهده می‌کنند، اما به ویژگی‌ها و مشخصات آن‌ها تنها زمانی دقت می‌کنند که نیاز به خرید یکی از آن‌ها داشته باشند. در هنگام انتخاب یا خرید شیر ساختمان افراد سردرگم می‌شوند که اتفاق طبیعی است؛ زیرا افراد با انبوهی از برندهای خارجی و داخلی مواجه می‌شوند و نمی‌دانند که برای انتخاب شیرآلات چه مارکی خوبه؟

در این مقاله قصد داریم به این دغدغه رایج میان افراد مختلف پاسخ بدهیم و برای آن‎‌ها روشن کنیم که چگونه بین برندهای متفاوت داخلی و خارجی شیر ساختمان، بهترین انتخاب را انجام دهند.

 انواع شیرآلات ایرانی؛ معرفی بهترین برندهای موجود در بازار

اگر به بازار مصرفی برای خرید شیرآلات مراجعه کرده باشید، با برندهای مختلف ایرانی مواجه می‌شوید. محصولات هرکدام از برندها، ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و برای برآورده کردن نیازهای خاصی مناسب هستند.

شیرآلات آشپزخانه

هر کدام از برندهای شیرآلات ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند بدانند که شیرآلات چه مارکی خوبه، در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین شیرآلات ایرانی و ویژگی‌هایشان بپردازیم تا بتوانند با انواع شیرهای موجود در بازار آشنا شوند:

شیرآلات قهرمان؛ محصولاتی با بدنه ساخته‌شده از آلیاژ برنج

هرکس که تا به حال اقدام به خرید شیر از بازار کرده باشد، نام قهرمان را شنیده است، زیرا یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین برندها در این حوزه به شمار می‌آید. این مجموعه تولید شیرآلاتی نظیر ظرفشویی، روشویی، حمام و توالت را به انجام می‌رساند. البته قهرمان محصولات دیگری مانند علم دوش، پیسوال، فلاش تانک و شلنگ آفتابه را هم راهی بازار کرده است.

جنس بدنه تمامی شیرآلات این برند، از آلیاژ برنج و روکش با کیفیت ساخته شده است و این محصولات در دو رنگ کروم و طلایی در بازار وجود دارد. مرغوبیت بالای مغذی استفاده شده در شیرهای این برند، باعث می‌شود تا عمر و دوام بسیار بالایی داشته باشد. شیرآلات قهرمان دارای قیمت‌های متفاوتی است که بستگی به نوع آن و نیاز شما دارد، اما به طور کلی متناسب با مشخصات و ویژگی‌های شیرهای ساختمانی تولید‌شده توسط این برند است.

شیرآلات KWC؛ شیرهایی با طراحی زیبا و شیک

اگر از چند متخصص لوله‌کشی ساختمانی بپرسید که شیرآلات چه مارکی خوبه و از آن‌ها بخواهید که لیستی از بهترین شیرآلات موجود در بازار تهیه کنند، به طور قطع در فهرست ارائه‌ شده توسط آن‌ها نام شیرآلات KWC را نیز خواهید دید. این برند در اصل متعلق به کشور سوئیس است، اما از سال 1380 در ایران تحت عنوان kwc Iran نیز اقدام به تولید شیرهای مختلف می‌کند. KWC انواع مختلف شیرآلات ساختمانی، بهداشتی، چشمی، توکار، رنگی، ترموستاتیک و الکترونیکی را می‌سازد. حدود بازه قیمت‌های این برند نسبت به قهرمان بالاتر است، اما از طراحی زیبا و بسیار شیک‌تری در محصولات خودش استفاده می‌کند.

شیرآلات KWC

شیرآلات KWC از جنس برنج است و کارتریج آن از جنس سرامیک است.

برای ساخت بدنه شیرآلات، این برند از جنس برنج استفاده کرده است و کارتریج آن‌ها را با استفاده جنس سرامیک می‌سازد. دستگیره شیرآلات برند KWC جنس زاماک دارد و شلنگ‌های ورودی آب آن دارای روکش استنلس استیل است. رنگ‌بندی متنوع شیرهای ساخته‌شده توسط این برند، یکی از مزیت‌های آن به شمار می‌رود. شما همچنین امکان سفارش شیر با رنگ اختصاصی خودتان را نیز دارید.

راسان؛ قلب تپنده تولید صنعتی انواع شیرهای مدرن، کلاسیک، هوشمند و لمسی

راسان برندی است که کیفیت شیرآلات قهرمان را دارد و از تنوع رنگ‌بندی زیاد نیز برخوردار است. این شرکت از ابتدای سال 1376 اقدام به تولید شیرهای مختلف کرده است و یکی از برندهای معتبر و قدیمی در این حوزه به شمار می‌آید. راسان را در بازار مصرفی به عنوان قلب تپنده تولید صنعتی انواع شیرهای مدرن، کلاسیک، هوشمند و لمسی می‌شناسند، زیرا تنوع محصولات بسیاری دارد. شیرهای تولیدی این برند از گواهینامه استاندارد ISO-9001 و نشان CE برخوردار است که مرغوبیت بالای شیرهای آن‌ را به نمایش می‌گذارد.

شیرآلات تپس؛ شیرهایی با قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالا

برند تپس برای تولید محصولات خودش استاندارهای روز دنیا را رعایت می‌کند تا شیرهای ساختمانی با کیفیت بالا را به بازار مصرفی عرضه کند. در آماده‌سازی جنس آلیاژ بدنه شیرها، مهندسان این برند، میزان سرب متناسب با استاندارد را به کار برده‌اند و برای ساخت آن‌ها نیز از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته استفاده کرده‌اند. رنگ ثابت استفاده‌شده در شیرآلات محصولات این برند کروم است، اما برخی محصولات دیگرش از رنگ‌های طلایی، کروم، سفید و مشکی نیز برخوردار هستند. تنوع شیرهای تپش نسبت به دیگر برندها کم‌تر است، اما قیمتش در مقایسه با آن‌ها مقرون به صرفه‌تر و مناسب‌تر است.

شیرآلات شودر؛ برخوردار از طراحی مدرن و برتر نسبت به بقیه برندها

مهندسان سازنده شیرآلات شودر به جزییات اهمیت بسیار ویژه‌ای می‌دهند، همین موضوع باعث می‌شود تا از طراحی بسیار مدرن و برتر نسبت به آن‌ها برخوردار باشد. این برند برای چهار قسمت مختلف ساختمان شامل حمام، ظرف‌شویی، توالت و روشویی اقدام به تولید شیرآلات متفاوت می‌کند. البته دارای محصولات دیگری مانند فلاش تانک، شیلنگ و شیر پیسوار نیز است. این برند تنوع شیرآلات بسیار زیادی دارد و از محدوده قیمتی متوسط رو به بالا برخوردار است.

انواع شیرآلات خارجی؛ بررسی بهترین برندهای شیر در جهان

بسیاری از افراد وجود دارند که وقتی از آن‌ها سوال می‌شود که شیرآلات چه مارکی خوبه، برندهای خارجی را به داخلی ترجیح می‌دهند و در هنگام خرید به شیرآلات ایرانی توجهی نمی‌کنند.

شیرآلات خارجی

 

برای کمک به این افراد در هنگام انتخاب، بهترین برندهای شیر خارجی را نیز در ادامه معرفی کرده‌ایم:

برند Moen؛ متخصص تولید شیرآلات حمام

اگر به دنبال برند خارجی هستید که به طور تخصصی روی تولید شیرهای حمام کار کند و در این زمینه محصولات متنوعی داشته باشد، باید به سراغ Moen بیایید. این برند یک تولید‌کننده در این حوزه است و محصولات با کیفیت و مرغوبیت بالا دارد که از عمر و دوام بسیار زیادی برخوردار هستند. البته باید توجه داشته باشید، برند Moen علاوه بر شیرآلات حمام، محصولات دیگری نیز دارد.

برند Pfister؛ برخوردار از شیرهایی با طراحی لاکچری

برند Pfister یکی از شرکت‌های قدیمی در زمینه تولید شیرآلات مختلف است که از ابتدای سال 1910 اقدام به این کار می‌کند. طراحی این برند بسیار لاکچری و لوکس است و تنوع شیرآلات بسیار بالایی دارد. محصولات این برند به چهار دسته مختلف شیرآلات اهرمی، هوشمند، خانگی و صنعتی تقسیم‌بندی می‌شود.

برند Danze؛ ارائه شیرهایی با طرح‌های خلاقانه و جدید

در دنیای تولید شیرآلات ساختمانی، برند Danze را برای خلاقیت‌هایش در طراحی و ارائه ایده‌های جدید در این زمینه می‌شناسند. این موضوع باعث شده است تا نسبت به دیگر برندها خاص‌تر شود و شهرت زیادی پیدا کند. قیمت محصولات این برند نسبت به ویژگی‌ها و طراحی آن‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه است که این مورد یکی دیگر از مزیت‌هایش به شمار می‌رود.

نکات مهم در خرید شیرآلات که باید در نظر بگیرید

برای انتخاب یک شیر مناسب و یک خرید به صرفه، باید یکسری نکات را در نظر بگیرید که مهم‌ترین موارد آن را در این قسمت برای شما بیان می‌کنیم.

آیا از طراحی مد نظر شما برخوردار است؟

طراحی شیرآلات اولین موردی است که افراد در هنگام خرید باید به آن توجه ‌کنند. طراحی شیر ساختمانی باید جذاب باشد و با فضای اطرافش همخوانی مناسبی داشته باشد.

طرح شیرآلات

طراحی شیرالات باید جذاب باشد و با فضای اطراف همخوانی داشته باشد.

کیفیت بدنه و روکش شیرآلات به چه صورتی است؟

اگر می‌خواهید از شیر خودتان به مدت زیادی استفاده کنید و نیاز به تعویضش تا مدت طولانی نداشته باشید، باید در هنگام خرید به جنس بدنه‌اش توجه زیادی کنید. جنس بدنه باید در برابر مواجه با آب مقاومت خوبی داشته باشد و بعد از چند ماه استفاده خورده نشود. همچنین آبکاری بدنه باید به درستی صورت گرفته باشد تا رنگ شیر ساختمانی بعد از مدت کوتاهی کنده نشود.

آیا قیمتش نسبت به کیفیت و طراحیش متناسب است؟

در هنگام خرید به قیمت محصول موردنظر دقت فراوانی داشته باشید و بررسی کنید که آیا هزینه نسبت به ویژگی‌ها و مشخصات ارائه‌شده متناسب است.

شیرآلات چه مارکی خوبه: خارجی یا ایرانی بخریم؟

به سوال شیرآلات چه مارکی خوبه، نمی‌توان به صورت کلی پاسخ داد، زیرا هدف‌های افراد و بودجه خریدشان به طور کامل متفاوت است. شیرآلات مختلف ایرانی و خارجی در بازار وجود دارد که هرکدام ویژگی‌ها، قیمت و مشخصات خاص خودشان را دارند. شما باید نیاز و بودجه خودتان را مشخص کنید و با توجه به نکات مهم برای خرید، انتخاب خودتان را انجام دهید.

جمع‌بندی

هنگامی می‌توانید خرید مناسبی انجام دهید که اطلاعات لازم در مورد برندهای مختلف و محصولاتشان را داشته باشید. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم تا بهترین برندهای ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم، نکات مهم برای انتخاب را به بگوییم و در انتها به سوال شیرآلات چه مارکی خوبه، به طور کامل و شفاف پاسخ دهیم تا بتوانید خرید شیر خودتان را به راحتی انجام دهید. در پایان شما می‌توانید نظرات خود را با ما و سایر مخاطبین مجله پیندو به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 5 =