Banner Image
بهترین موس و کیبورد برای ps4و ps5

بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5 + نحوه اتصال

امتیاز دهید

امروزه طرفداران بازی‌های ویدئویی اغلب به دو گروه تقسیم می‌شوند، علاقه‌مندان به سیستم‌های PC و علاقه‌مندان به کنسول‌ها از جمله پلی استیشن 4 و 5. طبیعتاً کاربران کامپیوتر استفاده از موس و کیبورد را به کنترلر یا دسته‌های بازی ترجیح می‌دهند و در مقابل نیز گیمرهای کنسول با کنترلرها راحت‌تر هستند؛ اما طرفداران موس و کیبورد برای ps4 و ps5 نیز وجود دارند. شاید فکر کنید امکان اتصال موس و کیبورد به کنسول‌های بازی وجود ندارد، اما این‌طور نیست و شما می‌توانید با خرید بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5 و اتصال آن به کنسول خود از بازی کردن با موس و کیبورد لذت ببرید.

در سال‌های اخیر بازی‌های کنسولی پیشرفت چشم‌گیری داشته و کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند؛ کنسول‌های ps4 و ps5 بهترین تجربه ممکن از بازی‌های ویدئویی را با بهترین کیفیت برای گیمرها رقم زده و حتی عده زیادی این دستگاه‌های جذاب را جایگزین کامپیوتر خود کرده‌اند. با این حال گیمرهای زیادی هستند که به بازی با موس و کیبورد عادت کرده‌ و هنگام بازی با دسته‌های اختصاصی کنسول با مشکل مواجه می‌شوند. به همین دلیل ما در این مقاله از پیندو، بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5 را معرفی کرده و نحوه اتصال آن‌ها را آموزش خواهیم داد.

بازی‌های PlayStation از موس و کیبورد پشتیبانی می‌کنند؟

پیش از آنکه به معرفی بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5 بپردازیم، بهتر است ابتدا بررسی کنیم که آیا بازی‌های کنسول امکان استفاده از موس و کیبورد را برای کاربران فراهم می‌کنند یا خیر؟

برای اینکه بتوانید هنگام بازی کردن با کنسول از موس و کیبورد استفاده کنید، باید سازندگان بازی‌های ps4 و ps5 به ‌صورت مجزا این اجازه را به شما بدهند. در واقع اگر شرکت سازنده یک بازی اجازه استفاده از موس و کیبورد را برای کنسول پلی‌استیشن 4 و 5 صادر نکند، امکان اتصال موس و کیبورد هنگام بازی به کنسول میسر نخواهد شد و به شما اجازه دسترسی داده نمی‌شود. البته روش‌های مختلفی نیز وجود دارد که با دور زدن سازندگان بازی، از بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5 استفاده کنید.

کلیک کنید: بهترین هدست‎‌های گیمینگ ارزان

لیست بازی های قابل اجرا با ماوس و کیبورد در ps

لیست بازی های قابل اجرا با ماوس و کیبورد در ps

لیست بازی‌های قابل اجرا با موس و کیبورد در PlayStation 5

در این بخش از مقاله بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5 به معرفی بازی‌هایی که امکان استفاده از موس و کیبورد را برای کاربران فراهم کرده‌اند خواهیم پرداخت؛ بسیاری از بازی‌های موجود در لیست زیر برای کنسول ps4 نیز عرضه شده که در این ‌صورت روی پلی استیشن 4 نیز می‌توانید از این بازی‌ها با استفاده از موس و کیبورد لذت ببرید.

  • Assassin’s Creed: Valhalla
  • Ark: Survival Evolved
  • سری بازی‌های کالاف دیوتی
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Call of Duty: Modern Warfare
  • Call of Duty: Vanguard
  • Call of Duty: Warzone Caldera
  • Call of Duty Warzone 2.0
  • بازی DayZ
  • Cities: Sky Lines
  • Fortnite
  • Five Nights at Freddy’s 1 و 2
  • Deep Rock Galactic
  • Final Fantasy XIV
  • Minecraft
  • House Flipper
  • Overwatch 2
  • LEGO Bricktales
  • Paladins
  • Risk of Rain 2
  • The Sims 4
  • Zombie Army 4: Dead War
  • Mount & Blade: Warband
  • Terraria
  • Smite

و بسیاری از بازی‌های دیگر که پیش از خرید بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5 باید از پشتیبانی آن‌ها از موس و کیبورد مطمئن شوید.

چگونه از موس و کیبورد در ps4 و ps5 استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از موس و کیبورد در کنسول پلی استیشن 4 و 5 بسیار آسان است و برای انجام این کار کافی است با استفاده از یکی از 3 روش ممکن برای اتصال موس و کیبورد به PlayStation از بازی کردن با موس و کیبورد در کنسول لذت ببرید.

همان‌طور که گفتیم این کار فرآیند پیچیده‌ای ندارد و روش اول اتصال توسط کابل USB است؛ کنسول‌های ps4 و ps5 دارای چند پورت USB هستند که علاوه بر شارژ دسته بازی، امکان اتصال موس و کیبورد را نیز برای کاربران فراهم می‌کنند. در واقع اگر موس و کیبورد شما با سیم باشد می‌توانید به راحتی با اتصال آن به پورت‌های کنسول از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین اگر برای استفاده از بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5، محصولات بلوتوثی یا بی‌سیم را ترجیح می‌دهید، به راحتی می‌توانید طبق مراحل زیر موس و کیبورد مورد نظر خود را به کنسول متصل کنید.

  1. کنسول خود را روشن کرده و وارد تنظیمات آن شوید.
  2. گزینه Bluetooth Accessories را انتخاب کنید.
  3. نام موس یا کیبورد مورد نظر خود را در قسمت available Accessories پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

اکنون موس و کیبورد شما به کنسول متصل شده و می‌توانید بازی‌هایی که اجازه استفاده از موس و کیبورد را به شما می‌دهند اجرا کنید.

علاوه بر دو روش قبلی می‌توانید جهت استفاده از بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5، آن‌ها را توسط دانگل بلوتوث نیز متصل کنید. به عبارتی بسیاری از کیبوردها و موس‌های بی‌سیم موجود در بازار دارای یک دانگل بلوتوث هستند که به درگاه‌های USB متصل می‌شود و ارتباط را با دستگاه برقرار می‌کند.

برای مطالعه بیشتر: پلی استیشن vr چیست؟

چگونه ماوس و کیبورد را به پلی استیشن متصل کنیم

چگونه ماوس و کیبورد را به پلی استیشن متصل کنیم

بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5

در این بخش بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5 که کاربران کامپیوتر نیز از طرفداران آن‌ها هستند را معرفی می‌کنیم.

کیبورد و موس مخصوص بازی جکنگ مدل JK-913

موس و مینی کیبورد گیمینگ جکنگ مدل JK-913 یکی از ست‌های جذاب و کاربردی برای گیمرها محسوب می‌شود که به دلیل طراحی کوچک و زیبایی که دارد کاربران زیادی را به خود جذب کرده ‌است. کسانی که به دنبال بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5 هستند، این نوع کیبوردها که با ابعاد کوچک‌تر تولید می‌شوند را بسیار کاربردی و جذاب می‌دانند. در واقع کیبورد این محصول تنها شامل 35 کلید اصلی می‌شود و کلیدهای اضافی از آن حذف شده‌اند. همچنین اتصال این محصول توسط یک کابل 1.5 متری انجام می‌شود.

کیبورد و ماوس مخصوص بازی جکنگ

کیبورد و ماوس مخصوص بازی جکنگ

کیبورد و موس مخصوص بازی شیپادو مدل D500

محصول دیگری که می‌توانیم به عنوان بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5 معرفی کنیم، کیبورد و ماوس گیمینگ شیپادو مدل D500 است. این محصول از نورپردازی RGB بهره می‌برد و در برابر رطوبت مقاوم است، محدوده دقت این محصول بین 1600 تا 3200 DPI است و توسط کابل USB به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شود.

کیبورد و موس مخصوص بازی شیپادو مدل D500

کیبورد و موس مخصوص بازی شیپادو مدل D500

کیبورد و ماوس مخصوص بازی تسکو مدل TKM 8133

یکی از برندهای ایرانی و باکیفیت که در زمینه تولید لوازم جانبی کامپیوتر فعالیت می‌کند تسکو است، همچنین کیبورد و ماوس گیمینگ تسکو مدل TKM 8133 گزینه مناسبی برای ps4 و ps5 محسوب می‌شود که ماوس آن دارای 7 کلید است. نوع حسگر ماوس این محصول اپتیکال است و کیبورد آن نیز چراغ پس‌زمینه دارد که طراحی آن را بسیار زیبا می‌کند.

کیبورد و ماوس مخصوص بازی تسکو مدل TKM 8133

کیبورد و ماوس مخصوص بازی تسکو مدل TKM 8133

کیبورد و ماوس مخصوص بازی گرین مدل GKM605 RGB

ماوس و کیبورد گیمینگ گرین مدل GKM605 یک گزینه مناسب برای انتخاب بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5 است که علاوه بر نورپردازی RGB، حسگر و دقت بالایی در حرکت موس دارد. اتصال این محصول توسط سیم به پورت USB انجام می‌شود و طراحی جذابی دارد.

کیبورد و ماوس مخصوص بازی گرین مدل GKM605 RGB

کیبورد و ماوس مخصوص بازی گرین مدل GKM605 RGB

کیبورد ریزر مدل Huntsman mini

این محصول یک کیبورد مجزا از برند Razer است که جهت استفاده از آن به یک موس باکیفیت هم نیاز خواهید داشت که در ادامه یک موس باکیفیت از همین برند را معرفی کرده‌ایم. کیبورد ریزر مدل Huntsman mini دارای سوئیچ‌های نوری است که سرعت، دقت و کارایی بالاتری نسبت به کلیدهای مکانیکی دارد، همچنین این محصول در ابعاد کوچک و مناسبی ساخته شده و دارای نورپردازی RGB است.

کیبورد ریزر مدل Huntsman mini

کیبورد ریزر مدل Huntsman mini

ماوس بی سیم ریزر مدل Basilisk Ultimate

موس بی‌سیم ریزر مدل Basilisk Ultimate یکی از ماوس‌های باکیفیت و کاربردی از برند محبوب ریزر است که با خرید آن در کنار یک کیبورد مناسب می‌توانید یک ست جذاب موس و کیبورد برای ps4 و ps5 تهیه کنید و از بازی‌های کنسول لذت ببرید. اتصال این موس توسط دانگل USB انجام می‌شود و علاوه بر 11 کلید، دارای محدوده دقت بیش از 3200 DPI است.

ماوس بی سیم ریزر مدل Basilisk Ultimate

ماوس بی سیم ریزر مدل Basilisk Ultimate

سخن پایانی

گیمرها به دو دسته تقسیم می‌شوند، علاقه‌مندان به کنسول و دوستداران بازی‌های کامپیوتری که بزرگ‌ترین تفاوت این دو پلتفرم، کنترلر آن‌ها است؛ کنسول‌ها دارای دسته بازی‌های اختصاصی و کامپیوترها دارای موس و کیبورد هستند، اما برخی گیمرها به بازی کردن با موس و کیبورد در ps4 و ps5 علاقه‌مندند.

شما می‌توانید از بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5 استفاده کنید. البته پیش از آن باید بررسی کنید که آیا بازی مورد نظر شما این اجازه را به کاربران خود می‌دهد یا خیر، به عنوان مثال سری بازی‌های کالاف دیوتی در پلی‌استیشن 5، امکان استفاده از موس و کیبورد را برای کاربران خود فراهم می‌کند؛ همچنین نحوه اتصال موس و کیبورد به پلی استیشن 4 و 5 به راحتی انجام می‌شود و کافی است کابل USB را به پورت‌های کنسول متصل کنید، همچنین اتصال بهترین موس و کیبورد به ps4 و ps5 توسط بلوتوث دستگاه و دانگل‌های بلوتوث نیز امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: گیفت کارت پلی استیشن چیست؟

سوالات متداول

  • آیا بازی‌های پلی‌استیشن از موس و کیبورد پشتیبانی می‌کنند؟

بله؛ بسیاری از بازی‌های کنسول‌های سونی امکان استفاده از بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5 را برای کاربران فراهم کرده‌اند، اما برخی بازی‌ها نیز این اجازه را به گیمرها نمی‌دهند.

  • نحوه اتصال موس و کیبورد به کنسول بازی چگونه است؟

اتصال ماوس و کیبورد به پلی استیشن بسیار ساده است و علاوه بر اتصال باسیم به پورت USB دستگاه، امکان اتصال توسط بلوتوث از تنظیمات کنسول و اتصال دانگل بلوتوث نیز وجود دارد.

  • بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5 از چه برندهایی هستند؟

برندهای متفاوتی در زمینه تولید و عرضه بهترین موس و کیبورد برای ps4 و ps5 فعالیت می‌کنند که محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از ریزر، تسکو، گرین و جکنگ.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پنج =