Banner Image
ios 17 اپل

همه چیز درباره ios 17

امتیاز دهید

همیشه وقتی نوبت به رونمایی از نسخه جدید سیستم عامل ios می‌رسد، نکته جالب ماجرا این است که با نصب نسخه جدید چه ویژگی‌های جالبی به آیفون ما اضافه می‌شود؟ سال گذشته دیدیم که اپل ویژگی‌های جالبی را در تغییرات iOS 16 ایجاد کرد. در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره ios 17 را بیان کنیم.

اگر آیفون شما در لیست iOS 17 قرار دارد، با دانلود و نصب این آپدیت، ویژگی‌های iOS 17 زیر را دریافت خواهید کرد.

ویژگی‌های iOS 17 برای iMessage و تماس‌ها

یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های آیفون، برنامه iMessage است که در حال حاضر امکانات بسیار خوب و مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، با این حال اپل ویژگی‌های جالب دیگری را نیز به این برنامه اضافه کرده است.

به لطف ویژگی‌های جدید iOS 17، کاربران می‌توانند با عکس‌های آلبوم خود استیکر ایجاد کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید در این نسخه مربوط به قابلیت ضبط صدا در بخش آی مسیج‌ها است. با تغییراتی که در iOS 17 ایجاد شده است، امکان مکث ضبط در حین گوش دادن و در صورت تمایل ضبط مجدد آن وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:مقایسه آیفون 13 با 12 پرو مکس

در قسمت مخاطبین یک سری موارد به قابلیت‌های iOS 17 اضافه شده است که پس از نصب این نسخه گزینه‌های بهتری برای شخصی‌سازی پروفایل مخاطبین خواهید داشت. همچنین قابلیت جالب ارسال پیام تصویری به فیس تایم اضافه شده است تا کاربران بتوانند پیام خود را با این فرمت برای مخاطبان هدف خود ارسال کنند.

FaceTime علاوه بر ارسال پیام‌های ویدئویی، قابلیت جذاب دیگری نیز خواهد داشت. برای تغییر افکت‌های پشت سر می‌توانید در این برنامه دست خود را حرکت دهید. به یاد داشته باشید که هر اثر با یک نوع حرکت نشان داده می‌شود. اثرات قلب، بادکنک و مواردی از این قبیل در این آپدیت قابل مشاهده است.

ویژگی‌های iOS 17 برای iMessage و تماس‌ها

یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های آیفون، برنامه iMessage است که در حال حاضر امکانات بسیار خوب و مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد

بررسی iOS 17 در بخش سلامت

از جمله ویژگی‌های iOS 17 می‌توان به برنامه Health اشاره کرد. اپلیکیشن سلامت با نصب این سیستم عامل می‌تواند حالات و احساسات روزانه شما را ردیابی کند. در این برنامه شما اطلاعاتی مانند احساس خود در لحظه و علت آن را وارد می‌کنید و اپلیکیشن یک سری داده‌های روان‌شناختی مثلاً افسردگی را بر اساس روش‌های درمانی کلینیک‌ها ارائه می‌دهد تا اگر علائم شما مربوط به یک بیماری خاص است از آن آگاه شوید.

در میان ویژگی‌های iOS 17، مورد بعدی که می‌تواند برای حفظ سلامت و ایمنی شما مفید باشد، «Check in» نام دارد. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت به خانواده یا دوستان خود در مورد مسیر و مقصدی که می‌خواهید بروید اطلاع دهید. اگر خودتان فرزند دارید، می‌توانید بررسی کنید که آیا فرزندتان سالم به مقصد رسیده است یا خیر.

همه چیز درباره ios 17 و برنامه مرورگر و مکان‌یاب

اپلیکیشن Maps یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که تقریباً هر کاربری از آن استفاده می‌کند. گاهی اوقات در شرایطی قرار می‌گیریم که آنتن دهی ضعیف می‌شود و به اینترنت دسترسی نداریم. اپل برای اینکه بتواند در چنین مواقعی از مسیر یاب استفاده کند، این امکان را به کاربران داده است که حتی در صورت آفلاین بودن در تغییرات iOS 17 از Maps استفاده کنند.

یکی از ویژگی‌های iOS 17 در مورد مرورگر سافاری خواهد بود که کاربران می‌توانند از چندین پروفایل استفاده کنند؛ بنابراین با دریافت این نسخه می‌توانید دو پروفایل شخصی و کاری برای خود ایجاد کرده تا بوکمارک‌ها، افزونه‌ها و موارد دیگر را جدا کنید.

همه چیز درباره ios 17 و برنامه مرورگر و مکان‌یاب

اپلیکیشن Maps یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که تقریباً هر کاربری از آن استفاده می‌کند

ویژگی حالت آماده به کار در iOS 17

هنگامی که از آیفون خود استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را به صورت افقی روی شارژر قرار دهید تا حالت آماده به کار فعال شود. در این حالت، صفحه نمایش اطلاعات عملی را که در حال حاضر باید ببینید را نمایش می‌دهد. البته این ویژگی با فعال بودن نمایشگر همیشه روشن، بهترین عملکرد را دارد، اما اگر آیفون شما این ویژگی را ندارد، می‌توانید با یک بار ضربه زدن روی صفحه نمایش، آن را ببینید.

البته در میان ویژگی‌های iOS 17، این ویژگی تا حدودی شبیه حالت Nightstand در اپل واچ‌ها است که جزئیاتی مانند ساعت، تقویم، آب و هوا و غیره را نشان می‌دهد و کاربران همچنین می‌توانند گزینه‌هایی مانند خاموش کردن یادآوری‌ها، کنترل موسیقی و روشن کردن فلاش را مشاهده کنند.

همه چیز درباره ios 17 و افزودن اپلیکیشن جورنال

علاوه بر ویژگی‌های جدید iOS 17، این بار اپلیکیشن جالبی به آیفون شما اضافه می‌شود. این برنامه مجله یا جورنال نام دارد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید از رویدادهای روزانه خود یک دفتر یادداشت بسازید.

تغییرات کارآمد برای Airdrop

اپل حتی AirDrop آیفون را هم فراموش نکرده و این بار ویژگی‌های جالب و جدیدی را به آن اضافه کرده است. شما می‌توانید اطلاعات تماس مانند شماره و ایمیل را با استفاده از UberDrop ارسال کنید، اما جالب‌تر از این ویژگی iOS 17، امکان ادامه ارسال داده‌ها از طریق اینترنت است.

تغییرات کارآمد برای Airdrop

شما می‌توانید اطلاعات تماس مانند شماره و ایمیل را با استفاده از UberDrop ارسال کنید، اما جالب‌تر از این ویژگی iOS 17، امکان ادامه ارسال داده‌ها از طریق اینترنت است

ویژگی‌های جدید در گالری و اشتراک‌گذاری باز iOS 17

از میان ویژگی‌های iOS 17، اپلیکیشن Photos چندین تغییر جدید دریافت می‌کند. به عنوان مثال، اگر چندین حیوان خانگی دارید، این برنامه می‌تواند آن‌ها را تشخیص دهد و برای هر کدام یک آلبوم جداگانه ایجاد کند. البته، بهترین ویژگی در این بخش، ویژگی Visual Lookup است.

به لطف ارتقا در این نسخه، دوربین آیفون نه تنها می‌تواند عکس غذا را تشخیص دهد، بلکه دستورالعمل‌های لازم برای ساخت آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این است که می‌توانید از ویدیوهای گالری خود استیکر بسازید.

بیشتر بخوانید:بررسی مک بوک پرو m1

ویژگی Shareplay می‌تواند زمانی که در ماشین هستید نیز مفید باشد. به این ترتیب اگر شخص دیگری آهنگی را ارسال کرده باشد، سایر افرادی که به این ویژگی دسترسی دارند نیز می‌توانند موسیقی خود را به لیست پخش اضافه کنند.

دستیار صوتی سیری

در نسخه جدید سیستم عامل iOS شاهد تغییرات مربوط به دستیار صوتی سیری هستیم. در این آپدیت می‌توانید در حین تماس تلفنی یا FaceTime دستیار صوتی را صدا کرده و از آن درخواست کنید. همچنین می‌توانید یک زنگ ساعت تنظیم کنید و از سیری بخواهید زمانی که زنگ ساعت به صدا در می‌آید کاری را به شما یادآوری کند.

یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در این بخش فراخوانی Siri به جای Hey Siri است. این موضوع در بسیاری از موارد می‌تواند برای شما مفید باشد.

دستیار صوتی سیری

در این آپدیت می‌توانید در حین تماس تلفنی یا FaceTime دستیار صوتی را صدا کرده و از آن درخواست کنید

سافاری

مرورگر سافاری در نسخه جدید سیستم عامل iOS نیز دستخوش تغییراتی شده است. به عنوان مثال، وقتی از مرورگر استفاده نمی‌کنید، به طور خودکار قفل می‌شود. به این ترتیب می‌توانید بدون نگرانی از دیدن صفحه خصوصی شما، از سافاری خارج شوید. هنگامی که می‌خواهید دوباره از آن استفاده کنید، با صفحه قفل شده‌ای روبرو می‌شوید که از طریق Face ID باز می‌شود.

یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در این بخش اضافه شدن پروفایل‌ها است. با رفتن به قسمت تنظیمات و انتخاب سافاری می‌توانید یک پروفایل برای خود راه‌اندازی کنید. با تنظیم پروفایل‌های مختلف می‌توانید زندگی کاری و شخصی خود را کاملاً از هم جدا کنید.

از جمله پیشرفت‌های انجام شده در این بخش، امکان گوش دادن به صفحه نمایش است. برای این کار، از سیری می‌خواهید که صفحه را برای شما بخواند. این ویژگی می‌تواند بسیار مفید باشد، به خصوص اگر مشغول کار دیگری هستید.

سافاری

مرورگر سافاری در نسخه جدید سیستم عامل iOS نیز دستخوش تغییراتی شده است

ویجت‌های تعاملی

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب iOS 17 ویجت‌های تعاملی است. ویجت‌های فعال، همان‌طور که از نام آن پیداست، به شما این امکان را می‌دهند که برنامه را بدون ورود مستقیم به آن کنترل کنید. در iOS 17، امکان تعامل با موسیقی، پادکست، کتاب، سافاری، مخاطبین و ویجت‌های خبری وجود دارد.

بیشتر بخوانید:چطور اپل آیدی بسازیم؟ [آموزش صفر تا صد]

نکته جذاب این نوع ویجت‌ها امکان کنترل از طریق صفحه اصلی، صفحه قفل و غیره است که شامل ویجت‌هایی نیز می‌شود که در حالت آماده به کار روی صفحه قرار می‌دهید.

اپل موزیک

آپدیت سیستم عامل iOS شامل برنامه Apple Music می‌شود و در نهایت قابلیت Crossfade به این برنامه اضافه شد. به این ترتیب انتهای هر آهنگ با ابتدای آهنگ بعدی یکی می‌شود و آهنگ به تدریج تغییر می‌کند. علاوه بر این، تصاویر متحرک در صفحه Now Playing نمایش داده می‌شوند. همچنین طبق گفته اپل، قابلیت لیست پخش مشترک در آپدیت بعدی اضافه خواهد شد.

اپل موزیک

آپدیت سیستم عامل iOS شامل برنامه Apple Music می‌شود و در نهایت قابلیت Crossfade به این برنامه اضافه شد

یادآوری‌ها

برای سازمان‌دهی لیست خرید خود، می‌توانید از یادآورها به عنوان یک لیست خرید هوشمند استفاده کنید. امکان اشتراک‌گذاری این لیست با افراد دیگر نیز وجود دارد. برای این کار روی سه نقطه کلیک کرده، Show List Info and Groceries را انتخاب کنید. چندین گزینه در مقابل شما ظاهر می‌شود که می‌توانید لیست خرید خود را بر روی آن‌ها تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید نوع نمایشگر را روی افقی تنظیم کنید تا همه موارد را در یک نگاه ببینید. ویژگی‌های اضافه‌ شده، Reminders را قدرتمندتر می‌کند.

اشتراک‌گذاری آسان‌تر با ویژگی‌های AirDrop و NameDrop

AirDrop که به عنوان یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌ها در بین کاربران اپل شناخته می‌شود، در نسخه جدید iOS پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. اولین موردی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم NameDrop است که به دو نفر اجازه می‌دهد آیفون‌های خود را کنار هم بیاورند تا اطلاعات تماس خود را به‌ طور خودکار با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این ویژگی تبادل شماره تلفن و سایر اطلاعات تماس را بسیار آسان می‌کند و می‌تواند در آیفون و اپل واچ نیز استفاده شود.

بیشتر بخوانید:چگونه آیفون را آپدیت کنیم؟ [راهنمای گام به گام تصویری]

همین ویژگی مبتنی بر مجاورت در AirDrop با انواع دیگر محتوا مانند عکس‌ها یا ویدیوها کار می‌کند و به نظر می‌رسد اشتراک‌گذاری بین دو آیفون را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، اکنون AirDrop به شما این امکان را می‌دهد که انتقال یک فایل بزرگ (مانند یک ویدیو) را شروع کنید و سپس در صورت نیاز از محدوده خارج شوید، در این مرحله انتقال فایل مورد نظر شما از طریق اینترنت ادامه می‌یابد. قطعاً برای شما هم پیش آمده که مدت‌ها منتظر تکمیل انتقال فایل‌های حجیم باشید. این ارتقا می‌تواند تجربه کاربر را تا حد زیادی بهبود بخشد.

 

تصحیح خودکار با دقت بیشتر

اپل همچنین تأکید کرد که برای ارائه پیشنهادات بهتر، بهبودهای عمده‌ای در مدل تصحیح خودکار خود انجام داده است. همچنین برای بازگشت به کلمه‌ای که در ابتدا تایپ کرده‌اید، می‌توانید روی کلمات ضربه بزنید.

یکی دیگر از پیشرفت‌های بزرگی که در تایپ مشاهده می‌کنیم، پیش‌بینی‌های تایپ است که هنگام تایپ ظاهر می‌شوند. این پیشنهادات به شما امکان می‌دهند جملات یا عبارات را به سرعت تمام کرده و کلماتی را که قبلاً در جاهای دیگر استفاده کرده‌اید، بتوانید دوباره از آن‌ها بهره ببرید.

کدام مدل‌های آیفون iOS 17 را دریافت خواهند کرد؟

برای نصب به‌روزرسانی iOS 17 هنگام انتشار، حداقل به نسل دوم iPhone XS، iPhone XR یا iPhone SE نیاز دارید. هر مدل آیفونی که در سال‌های پس از عرضه این مدل‌ها تولید شود، با آپدیت جدید سازگار است. هر آیفون جدیدی که اپل در رویداد سالانه آیفون خود معرفی می‌کند با iOS 17 عرضه می‌شود.

مدل‌های آیفونی که نسخه جدید iOS 17 را دریافت خواهند کرد به شرح زیر هستند:

  • آیفون 14
  • آیفون 14 پلاس
  • آیفون 14 پرو
  • آیفون 14 پرو مکس
  • آیفون 13
  • آیفون 13 مینی
  • آیفون 13 پرو
  • آیفون 13 پرو مکس
  • آیفون 12
  • آیفون 12 مینی
  • آیفون 12 پرو
  • آیفون 12 پرو مکس
  • آیفون 11
  • آیفون 11 پرو
  • آیفون 11 پرو مکس
  • آیفون XS
  • آیفون XS مکس
  • آیفون XR
  • آیفون SE نسل دوم و بالاتر

برای اینکه بدانید می‌توانید سیستم عامل خود را به ios 17 آپدیت کنید یا نه با مسیر Settings > General > About و انتخاب بخش “Model” می‌توانید متوجه شوید که کدام مدل آیفون را دارید. همچنین، دستگاه شما در بخش حساب Apple ID که از طریق Settings > [Your Name] در دستگاه‌های شما قابل دسترسی خواهد بود و با استفاده از Find My در iCloud.com قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید:بهترین گلس گوشی برای سامسونگ، آیفون و شیائومی

آپدیت iOS 17 از آیفون 8 و آیفون X دیگر پشتیبانی نمی‌کند و هر دو مدل بقیه عمر خود را با iOS 16 سپری می‌کنند. هر دو مدل در یک رویداد آیفون در سال 2017 معرفی شدند و پنج سال پشتیبانی دریافت کردند. لازم به ذکر است که دستگاه‌های قدیمی همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی محدودی را دریافت خواهند کرد.

سخن پایانی

اپل به تازگی از نسخه جدید سیستم عامل آیفون یعنی iOS 17 رونمایی کرده است که در این مقاله به بررسی همه چیز درباره iOS 17 و دستگاه‌های پشتیبانی کننده آن پرداختیم.

در 5 ژوئن 2023، اپل نسخه جدید سیستم عامل آیفون، iOS 17 را معرفی کرد، نسخه‌ای که به طور چشمگیری تجربه ارتباطی روی تلفن، FaceTime و Messages را بهبود می‌بخشد. این نسخه از سیستم عامل اشتراک‌گذاری با AirDrop را آسان‌تر کرده و همچنین قابلیت‌های هوشمندتری را ارائه می‌کند که سرعت و دقت تایپ را بهبود می‌بخشد. همه این تحولات در حالی است که تنها آیفون 13 و سایر نسل‌های قبلی در شبکه تلفن همراه ایران ثبت شده‌اند و کاربران آیفون 14 و 15 در ایران تنها می‌توانند از دستگاه خود به عنوان گوشی بدون شبکه استفاده کنند.

آپدیت این نسخه از iOS را به صورت رایگان برای کاربران آیفون و آیپد ارسال کرده و کاربران می‌توانند به لطف این ویژگی‌ها و بهبودهای جدید، تجربه متفاوتی داشته باشند.

سوالات متداول

  • آیا آیفون من آپدیت iOS 17 را دریافت می‌کند؟

قدیمی‌ترین مدل‌هایی که می‌توانند این آپدیت را دریافت کنند و از ویژگی‌های جدید iOS 17 بهره ببرند، آیفون XS، آیفون XR یا نسل دوم آیفون SE هستند. هر مدل آیفونی که بعد از این مدل‌ها تولید و عرضه شده باشد (مانند آیفون 12، آیفون 13 و غیره) نیز مشمول دریافت این آپدیت می‌شود.

  • iOS 17 چه زمانی به طور رسمی منتشر شد؟

در 5 ژوئن 2023، اپل نسخه جدید سیستم عامل آیفون، iOS 17 را معرفی کرد.

  • چگونه مدل آیفون خود را بفهمیم؟

با مسیر Settings > General > About و انتخاب بخش “Model” می‌توانید متوجه شوید که کدام مدل آیفون را دارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =