Banner Image
شاخص ۶ راهکار عالی برای درست کردن ریمل خشک ‌شده

۶ راهکار عالی برای درست کردن ریمل خشک ‌شده

امتیاز دهید

به گفته متخصصان و کارشناسان آرایشی، ریمل جزو محصولاتی به شمار می‌رود که کوتاه‌ترین مدت زمان ماندگاری را در بین تمام محصولات آرایشی دارد. احتمالاً متوجه شده‌اید که تنها پس از چند ماه، ریملی که تازه خریده بودید حالت تکه‌تکه و خشک پیدا می‌کند و تأثیر آن روی مژه‌هایتان کمتر می‌شود. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند که هر دو تا سه ماه یک بار ریمل جدیدی بخرید؛ اما تعداد بسیار کمی از ما هستیم که به این قانون عمل می‌کنیم. اگر شما هم از خشک شدن ریمل‌هایتان خسته شده‌اید اما نمی‌خواهید زود به زود ریمل جدید بخرید، با ما در این مقاله همراه باشید تا ببینیم چگونه ریمل خشک شده را درست کنیم.

چرا ریمل خشک می‌شود؟

ریمل به دلایل مختلفی خشک می‌شود. از جمله دلایل رایج آن می‌توان به قرار دادن مداوم ریمل در معرض هوا، گشاد بودن دهانه ریمل برای برس آن و قرار دادن ریمل به مدت طولانی زیر نور خورشید یا در محیط گرم اشاره کرد. فارغ از اینکه چرا ریمل شما خشک شده است، می‌توانید در این مقاله راهکارهایی کاربردی برای درست کردن آن پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:بهترین ریمل حجم دهنده

چه مدت طول می‌کشد تا ریمل خشک شود؟

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده‌اند نشان می‌دهند که به طور متوسط، هم ریمل معمولی و هم ریمل ضدآب در عرض سه ماه یا ۹۰ روز از باز کردن تیوپ خشک می‌شوند. با این حال، تعداد کمی از ریمل‌های باکیفیت هستند که حدود پنج ماه و نیم یا ۱۶۵ روز دوام می‌آورند.

بیشتر بخوانید:15 مورد از بهترین ریمل‌های حجم دهنده بازار

چندین متغیر وجود دارند که مدت زمان لازم برای خشک شدن ریمل را تعیین می‌کنند؛ به عنوان مثال شرایط آب و هوایی، برند و کیفیت محصول. ما توصیه می‌کنیم بیش از چهار ماه یا ۱۲۰ روز از ریمل استفاده نکنید؛ زیرا هر چه مدت زمان استفاده از این محصول بیشتر شود، احتمال آلوده شدن آن به باکتری‌ها نیز افزایش می‌یابد.

چگونه ریمل خشک شده را درست کنیم؟ (با مواد صنعتی)

اگر می‌خواهید بدانید چگونه ریمل خشک شده را درست کنیم، راهکارهای زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. مواد صنعتی مانند قطره چشم، محلول لنز چشم یا سرم سدیم در احیای ریمل خشک شده بهترین عملکرد را دارند. این مواد به راحتی از داروخانه قابل تهیه هستند. بیایید نحوه درست کردن ریمل خشک با استفاده از این مواد را به طور گام به گام بررسی کنیم:

چگونه ریمل خشک شده را درست کنیم؟ (با مواد صنعتی)

مواد صنعتی مانند قطره چشم، محلول لنز چشم یا سرم سدیم در احیای ریمل خشک شده بهترین عملکرد را دارند

درست کردن ریمل خشک با قطره چشم

استفاده از قطره چشم برای احیای ریمل خشک شده یکی از بهترین راهکارها است. قطره چشم از آب مقطر ساخته می‌شود، بنابراین بدون اینکه بیش از حد ریمل را رقیق کند با آن ترکیب خواهد شد. علاوه بر این، برای چشم بی‌خطر است. برای این روش، یک قطره چشم و دستمال کاغذی در کنار خود قرار دهید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای شروع، پنج قطره از قطره چشم را یکی یکی در تیوب ریمل بریزید.
  2. سپس برای حل کردن قطره چشم با ریمل، برس را در داخل تیوب بچرخانید. این کار را تا یک دقیقه ادامه دهید تا دو محلول کاملاً با یکدیگر ترکیب شوند.
  3. اکنون، ۳ تا ۵ قطره دیگر اضافه کرده و مرحله قبلی را تکرار کنید (البته اگر ریمل به اندازه کافی رقیق نشده است).
  4. در نهایت اگر بر روی برس ریمل تکه ریمل خشک شده پیدا کردید، آن را با یک دستمال کاغذی تمیز کرده و درب ریمل را ببندید.

نکته: اکنون که می‌دانید چگونه ریمل خشک شده را درست کنیم، هرگز برس را داخل تیوب پمپ نکنید زیرا این کار باعث ورود هوا به تیوب شده و ایجاد لخته و خشک شدن ریمل می‌شود.

نکته ۲: معمولاً قطره‌های چشم ظرف ۱ تا ۳ ماه پس از باز کردن درپوش منقضی می‌شوند. مطمئن شوید که قطره چشم چند ماه پیش باز نشده و هنوز قابل استفاده است.

درست کردن ریمل خشک با محلول لنز چشم

برای این کار نیاز به محلول لنز درجه یک و باکیفیت دارید. پس از تهیه این محلول می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا ۴ تا ۵ قطره محلول لنز را به تیوب ریمل اضافه کنید.
  2. تیوب را کاملاً تکان دهید تا محلول با ریمل مخلوط شود.
  3. در نهایت، درب ریمل را ببندید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.

نکته: اگر بیش از حد از محلول لنز استفاده کنید ریمل به شدت رقیق می‌شود، بنابراین مراقب باشید که زیاده‌روی نکنید.

درست کردن ریمل خشک با محلول لنز چشم

اگر بیش از حد از محلول لنز استفاده کنید ریمل به شدت رقیق می‌شود، بنابراین مراقب باشید که زیاده‌روی نکنید.

درست کردن ریمل خشک با سرم سدیم

اما با استفاده از سرم سدیم چگونه ریمل خشک شده را درست کنیم؟ برای این روش کافی است از داروخانه سرم سدیم یا همان سرم نمکی تهیه کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای شروع، ۳-۵ قطره سرم را به تیوب ریمل اضافه کنید.
  2. برس ریمل را با احتیاط داخل تیوب قرار دهید.
  3. برس را در اطراف تیوب بچرخانید تا سرم با ریمل ترکیب شود.
  4. در نهایت، برس را بیرون آورده و پس از هم زدن، قوام ریمل را بررسی کنید. اگر هنوز خیلی خشک یا لخته لخته است، دستورالعمل‌های بالا را تکرار کنید تا به قوام مناسبی برسد.

بیشتر بخوانید:خط چشم دخترانه کوتاه

چگونه ریمل خشک شده را درست کنیم؟ (با مواد طبیعی)

مواد صنعتی برای درست کردن ریمل خشک عالی عمل می‌کنند، اما همیشه در دسترس نیستند؛ اما آیا می‌دانستید مواد طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن جوجوبا، ژل آلوئه‌ورا یا حتی آب داغ می‌توانند به اندازه مواد صنعتی اثربخش باشند؟ بیایید به بررسی این موضوع بپردازیم که با مواد طبیعی چگونه ریمل خشک شده را درست کنیم:

چگونه ریمل خشک شده را درست کنیم؟ (با مواد طبیعی)

مواد طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن جوجوبا، ژل آلوئه‌ورا یا حتی آب داغ به اندازه مواد صنعتی اثربخش هستند

درست کردن ریمل خشک با ژل آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا دارای ویژگی‌های ضد ویروس و ضد باکتری است و توانایی درمان مشکلات پوستی را نیز دارد. البته برای درست کردن ریمل خشک شده بهتر است از ژل آلوئه ورا تازه استفاده نکنید، زیرا در عرض یک هفته قوام ریمل را تغییر می‌دهد. ژل فرآوری شده آلوئه‌ورا که در بازار قابل تهیه است برای این کار بهتر عمل خواهد کرد. مراحل درست کردن ریمل خشک با ژل آلوئه‌ورا عبارتند از:

  1. در ابتدا، ۱-۲ قطره ژل آلوئه‌ورا را داخل تیوب ریمل بریزید.
  2. برس ریمل را در امتداد دو طرف تیوب بچرخانید تا مواد با هم مخلوط شوند.
  3. در نهایت، اگر قوام ریمل نیاز به اصلاح دارد، چند قطره دیگر ژل آلوئه‌ورا را یکی یکی اضافه کنید.

درست کردن ریمل خشک با روغن زیتون

اما با استفاده از روغن زیتون چگونه ریمل خشک شده را درست کنیم؟ برای این کار، ابتدا یک قطره‌چکان و روغن زیتون را در کنار خود قرار داده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای شروع، با قطره چکان مقداری روغن از ظرف روغن زیتون بکشید.
  2. با استفاده از قطره‌چکان، روغن زیتون را به تیوب ریمل اضافه کنید. یک یا دو قطره برای شروع کافی است.
  3. برس ریمل را در تیوب قرار داده و مواد را مخلوط کنید. برس را بیرون بیاورید تا قوام ریمل را مورد بررسی قرار دهید: اگر هنوز خیلی خشک است، چند قطره دیگر روغن زیتون به آن اضافه کنید تا رقیق‌تر شود.

نکته: برای نتایج بهتر، از روغن زیتون فرابکر استفاده کنید.

درست کردن ریمل خشک با روغن زیتون

برای نتایج بهتر، از روغن زیتون فرابکر استفاده کنید

درست کردن ریمل خشک با آب گرم

برای این روش بسیار ساده تنها نیاز به یک لیوان آب و دستمال کاغذی دارید. پس از آماده کردن آن‌ها، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا لیوان را تا نیمه با آب داغ پر کنید.
  2. ریمل را به صورت بسته برای حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه در داخل لیوان آب گرم قرار دهید.
  3. اگر روی برس ریمل تکه‌های خشک زیادی انباشته شده است، آن را مستقیماً زیر آب داغ نگه دارید تا شسته شود.
  4. در نهایت، برس را با یک دستمال کاغذی پاک کنید و قبل از قرار دادن مجدد آن در لوله ریمل، بگذارید کاملاً خشک شود.

بیشتر بخوانید:چگونه خط چشم قرینه بکشیم؟

نکته: مطمئن شوید که درپوش ریمل محکم بسته شده و آب وارد تیوب نمی‌شود.

درست کردن ریمل خشک با آب گرم

برای این روش بسیار ساده تنها نیاز به یک لیوان آب و دستمال کاغذی دارید

کدام روش برای درست کردن ریمل خشک ‌شده بهتر است؟

اکنون می‌دانید به روش‌های مختلف چگونه ریمل خشک شده را درست کنیم. هر روشی که در این مقاله پیشنهاد کرده‌ایم برای احیای ریمل خشک شده به کار می‌رود و مزایای خاص خودش را دارد، اما به طور کلی، روش آب گرم بهتر از همه است.

از آنجا که در روش‌های دیگر برای احیای ریمل نیاز به افزودن محصولات دیگری دارید، ممکن است بافت و قوام ریمل پس از مدتی تغییر کند و قابل استفاده نباشد. در مقابل، در روش آب گرم هرگز تغییری در بافت ریمل مشاهده نخواهید کرد. علاوه بر این، تنها روشی است که می‌توانید به طور مکرر استفاده کنید تا ریمل باقی‌مانده در تیوب تمام شود.

کدام روش برای درست کردن ریمل خشک_شده بهتر است؟

در روش آب گرم هرگز تغییری در بافت ریمل مشاهده نخواهید کرد

چگونه از خشک شدن ریمل جلوگیری کنیم؟

ما می‌دانیم چقدر آزاردهنده است که ببینید ریمل محبوبتان خشک شده و دیگر کیفیت سابق را ندارد. با اینکه اکنون می‌دانید چگونه ریمل خشک شده را درست کنیم، با جلوگیری از این مسئله می‌توانید از ریمل خود بهره بیشتری ببرید. با استفاده از نکات زیر، می‌توانید دوام ریمل را افزایش داده و تا جای ممکن از خشک شدن آن جلوگیری کنید:

  • از قرار دادن ریمل در معرض هوا خودداری کنید: اگر تیوب ریمل را برای مدت طولانی باز بگذارید، خشک می‌شود؛ بنابراین بلافاصله بعد از استفاده درب آن را ببندید.
  • ریملی بخرید که برس نازک و دهانه کوچکی داشته باشد: به دنبال ریملی با برس ظریف یا نازک‌تر و دهانه کوچک‌تر باشید؛ زیرا به طور قابل توجهی دوام بیشتری دارند.
  • ریمل را با کسی به اشتراک نگذارید: همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، متخصصان چشم توصیه می‌کنند ریمل را هر سه ماه یک بار عوض کنید. با هر بار استفاده از ریمل، باکتری‌ها به برس آن منتقل می‌شوند، اما خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که از تجمع بیش از حد میکروب و باکتری روی برس ریمل جلوگیری کنید. یکی از این راه‌ها این است که ریمل را یک وسیله شخصی بدانید و آن را با کسی به اشتراک نگذارید.
  • قبل از خرید، تاریخ انقضای محصول را بررسی کنید: برای جلوگیری از هدر دادن پول برای محصولی که حتی قبل از استفاده مداوم خشک می‌شود، تاریخ انقضای هر ریملی را که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید.
  • برای مواقع اضطراری آمادگی داشته باشید: پس از گذشت سه ماه از تاریخ خرید، اگر ریمل شما خشک شده است، آن را با درب بسته در یک فنجان آب داغ قرار داده و اجازه دهید به مدت دو دقیقه بماند. بعد از اینکه ریمل را از آب خارج کردید، بهبود چشمگیری را مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:معرفی لوازم آرایشی برای میکاپ زیبا و ساده

سخن پایانی

خشک شدن ریمل اتفاقی است که هر خانم حداقل یک بار با آن مواجه می‌شود. ریمل معمولاً در میان لوازم آرایشی عصای دست به شمار می‌رود و می‌تواند تغییرات مثبت زیادی در چهره ایجاد کند، بنابراین خشک شدن آن حسابی باعث ناامیدی می‌شود. البته جای نگرانی نیست، زیرا اکنون با راهکارهایی که در این مقاله ارائه شد، می‌دانید چگونه ریمل خشک شده را درست کنیم. با استفاده از موادی مانند محلول لنز یا قطره چشم، روغن زیتون، وازلین، روغن کرچک، روغن نارگیل و غیره که تقریباً در هر خانه‌ای یافت می‌شوند می‌توان به راحتی ریمل را مثل روز اول نو کرد.

سوالات متداول

  • آیا می‌توانم به ریمل خشک ‌شده آب اضافه کنم؟

افزودن آب به ریمل خشک ‌شده توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند باکتری‌ها را وارد تیوب کرده و قوام مطلوب را ایجاد نکند. به جای این روش بهتر است از روغن‌های طبیعی مختلف یا محلول لنز و قطره چشم استفاده کنید.

  • آیا می‌توانم دو ریمل مختلف را با هم مخلوط کنم تا ریمل خشک ‌شده درست شود؟

مخلوط کردن دو ریمل مختلف توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است فرمولاسیون متفاوتی داشته باشند که با هم واکنش نشان دهند.

  • علائم خشک شدن ریمل چیست؟

علائم و نشانه‌های خشک شدن ریمل عبارتند از: لخته یا تکه تکه شدن، تغییر در بافت یا قوام، عدم پوشاندن مژه‌ها به صورت یکنواخت و کاهش قابل توجه عملکرد محصول.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − نه =