Banner Image
یخچال چند فوت خوبه

یخچال چند فوت خوبه؟ [راهنما بر اساس تعداد خانوار]

5/5 - (1 امتیاز)

تمام خانه‌ها را که بگردید، وسیله‌ای ضروری‌تر از یخچال فریزر پیدا نخواهید کرد. این لوازم منحصر‌به‌فرد نقش مهمی در راحتی خانوار و افزایش زیبایی دکوراسیون آشپزخانه دارند. در واقع شما با خرید یخچال می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز خود را برای مدت طولانی کاملا سالم و تازه نگهداری کنید؛ اما نکته‌ای که در رابطه با یخچال وجود دارد، خرید یخچال با اندازه ایده‌آل است تا به خوبی پاسخگوی نیازهای شما باشد. برای این کار باید اطلاعات کافی درباره گنجایش یخچال یا همان فوت داشته باشید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که یخچالی متناسب با تعداد نفرات خانواده و نیاز آن‌ها خریداری کنید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که یخچال چند فوت خوبه؟ بنابراین اگر قصد خرید یخچالی متناسب با تعداد اعضای خانواده خود را دارید، از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با سایت پیندو همراه باشید.

فوت یخچال به چه معناست؟

فوت یخچال به معنای ظرفیت و گنجایش یخچال است. در واقع اگر فوت یخچال بیشتر باشد فضای آن بیشتر بوده و به شما این امکان را می‌دهد که مواد غذایی بیشتری را داخل یخچال نگهداری کنید.

یخچال 42 فوت

یخچال‌ها با فوت مختلف روانه بازار می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به نیاز شخصی و تعداد اعضای خانواده خود، یخچالی با فوت مناسب خریداری کنید. فوت نقش مهمی در انتخاب و خرید یخچال دارد. پس باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشید.

بیشتر بخوانید: فوت یخچال چیست؟ [انواع فوت + نحوه محاسبه]

فرمول محاسبه فوت یخچال

همان‌طور که اشاره کردیم فوت یخچال یکی از معیارهای مهم برای انتخاب و خرید یخچال است؛ بنابراین باید فرمول محاسبه فوت یخچال را یاد بگیرید و یخچالی متناسب با نیاز خود خریداری نمایید. در حالت کلی برای محاسبه اندازه یخچال از واحد فوت مکعب استفاده می‌شود. هر فوت مکعب نیز برابر با 28.316 لیتر است. برای این که اندازه دقیق یخچال را به دست آورید کافی است اندازه درج شده روی لیبل یخچال را بر عدد 28.316 تقسیم کنید. اندازه‌ای که به دست می‌آید همان فوت یخچال است.

یخجال 35 فوت

به‌عنوان مثال یخچالی که دارای اندازه 12 فوت است فضایی به اندازه 336 مکعب 10*10*10 اشغال می‌کند؛ بنابراین ضروری است که یخچالی متناسب با نیاز خانواده خریداری کنید. چون اگر اطلاعات کافی درباره فوت یخچال نداشته باشید باعث می‌شود که یخچالی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر برای محیط آشپزخانه خریداری کنید. این موضوع باعث دردسر می‌شود و شما را به زحمت خواهد انداخت.

فوت مناسب بر اساس تعداد نفرات خانواده

یخچال‌ها با اندازه متفاوت طراحی می‌شوند و شما می‌توانید بر اساس تعداد نفرات خانواده خود، یخچالی ایده‌آل و مناسب خریداری کنید. دقت داشته باشید که فوت یخچال تنها به فضای داخلی یخچال خلاصه نمی‌شود چراکه طبقات و کشوهای داخل یخچال نیز فضای زیادی را اشغال می‌کنند. در حالت کلی فوت مناسب برای هر خانواده بر اساس تعداد نفرات به‌صورت زیر است:

  • خانواده‌های کم جمعیت: افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند و خانواده‌هایی که جمعیت کمی دارند باید یخچال‌های با فوت کمتر خریداری کنند. در واقع این خانواده اعضایی کمتر از 4 نفر دارند و نیاز به مواد غذایی زیادی نخواهند داشت؛ بنابراین با خرید یخچال با فضای کم نیز می‌توانند به راحتی نیازهای خود را برطرف کنند. یخچال ایده‌آل برای این مدل از خانواده‌ها تا حداکثر 24 فوت است.
  • خانواده‌های پر جمعیت: خانواده‌هایی که تعداد اعضای آن‌ها بیشتر از 4 نفر است در این دسته قرار می‌گیرند. این خانواده‌ها مواد غذایی زیادی را مصرف می‌کنند و نیاز به یخچال با اندازه بزرگ‌تری دارند. حداقل فوت مورد نیاز برای این خانواده‌ها 18 است و می‌توانید یخچالی با بیشترین فوت یعنی 42 را برای خرید در نظر بگیرید.
  • یخچال‌های مینی: اگر جزو افرادی هستید که نیاز به خرید یخچال برای محل کار کوچک خود دارید یا دانشجو هستید، نیاز نیست یخچال بزرگی خریداری کنید. چراکه خرید یک یخچال 5 فوتی به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود و می‌توانید تمام مواد غذایی مورد نیاز خود را داخل آن نگهداری کنید.

کوچکترین و بزرگترین یخچال چند فوت هستند؟

در قسمت قبل بررسی کردیم که یخچال چند فوت خوبه و با توجه به تعداد اعضای خانواده باید چه نوع یخچالی را خریداری کرد. سوالی که ممکن است برای شما به وجود بیاید، در مورد حداقل و حداکثر فوت یخچال است.

کوچکترین یخچال

در حالت کلی کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین یخچال به ترتیب 2 و 42 فوت هستند. این موضوع نشان می‌دهد که یخچال فریزرها در اندازه‌های مختلف روانه بازار می‌شوند و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید یخچال با فوت مناسب خریداری کنید.

سخن پایانی

یخچال فریزرها جزو تجهیزاتی هستند که خرید آن‌ها برای هر خانواده‌ای ضروری است. این لوازم خانگی پر کاربرد در اندازه‌های مختلفی طراحی می‌شوند و شما می‌توانید یخچالی متناسب با نیاز و تعداد اعضای خانواده خریداری کنید. اندازه و گنجایش یخچال اصطلاحا فوت نامیده می‌شود. در این مقاله بررسی کردیم که یخچال چند فوت خوبه؟ همچنین نحوه محاسبه فوت یخچال را مورد بررسی قرار دادیم. با کمک این اطلاعات می‌توانید یخچالی ایده‌آل و متناسب با نیاز خود خریداری کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

  • فوت یخچال چیست؟

فوت یخچال به معنای اندازه و ظرفیت یخچال است. فوت یخچال یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هنگام خرید یخچال مورد توجه قرار می‌گیرد.

  • فوت یخچال را با توجه به چه عواملی انتخاب کنیم؟

تعیین فوت یخچال به دو عامل اندازه آشپزخانه و تعداد نفرات خانواده بستگی دارد. با مشخص کردن این دو مورد می‌توانید یخچالی با فوت مناسب خریداری کنید.

  • یخچال چند فوت بخریم؟

یخچال فریزرها با اندازه 2 الی 42 فوت روانه بازار می‌شوند؛ بنابراین شما با توجه به نیاز خود می‌توانید یخچالی با اندازه مناسب خریداری کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سه =