Banner Image
ساخت جای خواب سگ

ساخت جای خواب سگ

امتیاز دهید

یک جای خوب و مناسب سلامت و راحتی بیشتری را برای سگ خانگی شما رقم می‌زند. ممکن است قیمت بالای تخت سگ در بازار شما را به فکر ساخت جای خواب سگ بیندازد. بسیاری از وسایلی که دوروبر خود می‌بینید پتانسیل تبدیل شدن به جای خواب برای حیوان خانگی شما را دارد، کافی است کمی قوه تخیل خود را به کار بیندازید. همچنین می‌توانید از ایده‌هایی که در ادامه این مطلب آمده است برای این کار کمک بگیرید.

5 ایده برای ساختن جای سگ در خانه

اگر در خانه یا انباری خود قدم بزنید، بدون شک با وسایل زیادی روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید به کمک آن‌ها برای سگ خود یک جای خواب درست کنید. وسایل متعددی چون یک تایر کهنه، تی‌شرت یا بالشت قدیمی پتانسیل تبدیل شدن به جای خواب برای حیوان خانگی شما را دارند. 5 ایده جذاب برای ساخت جای خواب سگ با چنین وسایلی عبارت‌اند از:

بیشتر بخوانید:چگونه غذای گربه درست کنیم؟

ایده اول: استفاده از تایر قدیمی

برای شروع ساخت جای خواب سگ با این ایده به یک برس سفت، صابون و آب، یک تایر قدیمی، اسپری رنگ و … نیاز دارید. بعد هم باید مراحل زیر را اجرا کنید:

  1. کار را با تمیز کردن تایر خود شروع کنید. فراموش نکنید که رنگ به خاک و گرد‌و‌غبار نمی‌چسبد؛ بنابراین تایر را با شلنگ آب و مقداری آب و صابون بشویید. همچنین از یک برس سفت برای سابیدن آن استفاده کنید.
  2. هنگامی که تمام سطوح بیرونی تایر را با آب شستید، زمان بدهید تا خشک شود. بعد تایر را به‌ آرامی با اسپری رنگ کنید.
  3. هنگامی که رنگ کاملاً خشک شد، وقت آن است که آن را داخل خانه بیاورید و فضای داخلی آن را با یک تشک یا بالش بزرگ پر کنید. حالا جای خواب سگ شما آماده است.
ایده اول استفاده از تایر قدیمی

فراموش نکنید که رنگ به خاک و گرد‌و‌غبار نمی‌چسبد؛ بنابراین تایر را با شلنگ آب و مقداری آب و صابون بشویید

ایده دوم: استفاده از پلیور قدیمی و یک بالش

برای ساخت جای خواب سگ با این ایده به وسایلی چون قیچی، نخ، سوزن، یک هودی یا پلیور دست ‌دوم، پشم یا هر ماده پرکننده نرم و یک بالش نیاز دارید. مراحل درست کردن آن هم به شرح زیر است:

  1. هودی را برعکس کنید و لبه‌های یقه را روی هم بگذارید. سپس لبه‌ها را با نخ بدوزید. بعد هودی را به رو برگردانید.
  2. از زیر بغل یکی از آستین‌های هودی تا زیر بغل دیگر علامت بگذارید و این خط را به صورت کامل بدوزید.
  3. بعد آستین‌ها را در امتداد بدنه و چسبیده به تنه هودی بدوزید. البته سرآستین‌ها را بدون دوخت رها کنید.
  4. از پشم، فوم یا هر ماده نرمی که در اختیار دارید برای پر کردن آستین و بخش یقه استفاده کنید تا لبه‌های جای خواب را تشکیل دهند.
  5. بخش شکم بلوز را با کوسن یا بالش پر کنید.
  6. سرآستین‌ها را وصل کنید تا آن‌ها را به هم بدوزید. در صورت تمایل می‌توانید از چرخ خیاطی نیز استفاده کنید.
  7. یک تکه پارچه دیگر را بردارید و دور سرآستین قرار دهید. باید با این پارچه قسمت دوخته شده سرآستین را بپوشاند و به هم متصل کنید.
  8. حالا سگ خود را صدا کنید تا از خوابیدن روی جای خواب دنج جدید و نرم خود لذت ببرد.
ایده دوم استفاده از پلیور قدیمی و یک بالش

برای ساخت جای خواب سگ با این ایده به وسایلی چون قیچی، نخ، سوزن، یک هودی یا پلیور دست ‌دوم، پشم یا هر ماده پرکننده نرم و یک بالش نیاز دارید

ایده سوم: تخت سگ با چمدان قدیمی

برای ساخت جای خواب سگ با این ایده جذاب به چمدان‌های قدیمی نیاز دارید که چرخ نداشته باشد. همچنین به چکش، پیچ‌گوشتی، یک بالش و قدرت عضلانی بالا نیاز دارید. حال باید برای ساخت یک تخت گرم‌ونرم مراحل زیر را اجرا کنید:

  1. قبل از هر کاری باید دو بخش بالایی و پایینی چمدان را از هم باز کنید. برای این کار باید نحوه اتصال آن را بررسی کنید. اگر به هم پیچ شده است، فقط باید نیمه بالایی چمدان را از نیمه پایین باز کنید. اگر به وسیله دیگری متصل شده، باید از پیچ‌گوشتی و چکش استفاده کنید.
  2. نیمه بالایی چمدان را دور بیندازید و در نیمه پایینی آن یک بالش قرار دهید تا به صورت کامل پوشانده شود. اگر چنین بالشی ندارید با پارچه و پنبه یکی درست کنید.
  3. می‌توانید چهار پایه هم زیر آن نصب کنید تا ارتفاع آن کمی بالاتر برود.
ایده سوم تخت سگ با چمدان قدیمی

برای ساخت جای خواب سگ با این ایده جذاب به چمدان‌های قدیمی نیاز دارید که چرخ نداشته باشد

ایده چهارم: استفاده از کشوهای قدیمی کابینت

اگر سگ کوچکی در خانه دارید می‌توانید از کشوهای قدیمی کمد یا کابینت‌های خود به ‌عنوان جای خواب سگ استفاده کنید. برای این کار به یک کشو، بالشت، سمباده و اسپری رنگ نیاز دارید و باید مراحل زیر را اجرا کنید:

  1. کشوها را کاملاً تمیز کنید؛ زیرا چربی و گردوغبار مانع رنگ‌پذیری آن می‌شود.
  2. می‌توانید از سمباده برای یکدست کردن سطح کشوها استفاده کنید.
  3. بعد مجدد کشوها را تمیز کرده و با استفاده از یک اسپری رنگ آن را به رنگ دلخواه خود در بیاورید.
  4. در مرحله آخر برای ساخت جای خواب سگ با کشوهای قدیمی باید یک بالش داخل کشو قرار دهید؛ حالا محل خواب حیوان خانگی شما آماده شده است.
ایده چهارم استفاده از کشوهای قدیمی کابینت

اگر سگ کوچکی در خانه دارید می‌توانید از کشوهای قدیمی کمد یا کابینت‌های خود به ‌عنوان جای خواب سگ استفاده کنید

ایده پنجم: تخت سگ آسان پارچه‌ای

قیچی، پارچه از یک تی‌شرت قدیمی یا یک پارچه دست دوم 1 متر در 1 متر، نخ و سوزن و پنبه یا پشم برای شروع کار نیاز دارید. بعد باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دو پارچه مربعی شکل را 4 بار تا کنید و بعد با یک مداد یا صابون خیاطی یک هلال در بخش پایینی و باز پارچه بکشید. با قیچی هلال را ببرید تا دایره‌ای شکل شود.
  2. دو دایره را به صورت وارونه روی هم قرار دهید و لبه آن‌ها را به هم بدوزید. بخشی از لبه را برای پر کردن آن باز بگذارید.
  3. از بخش باز، پشم یا پنبه را به داخل این دایره شکل وارد کنید تا پر شود. بعد لبه باز را بدوزید.
  4. حالا جای خواب سگ شما آماده است. می‌توانید از تکه‌های پارچه‌های مختلف یا هنر گلدوزی خود برای تزئین این جای خواب استفاده کنید.
ایده پنجم تخت سگ آسان پارچه‌ای

قیچی، پارچه از یک تی‌شرت قدیمی یا یک پارچه دست دوم 1 متر در 1 متر، نخ و سوزن و پنبه یا پشم برای شروع کار نیاز دارید

3 نکته مهم برای یک ساخت یک تخت برای سگ

همه ایده‌هایی که برای ساختن جای خواب سگ مطرح شد نیاز به برنامه‌ریزی دارد تا این کار را به بهترین شکل انجام دهید. اگر دوست دارید هزینه کار کم شود و جای امنی برای سگ خود بسازید، بهتر است سه نکته مهم زیر را قبل از شروع کار در نظر داشته باشید:

1.      تخت را متناسب با جثه سگ خود بسازید

قبل از شروع کار برای ساخت جای خواب سگ از یک متر پارچه‌ای برای تخمین تقریبی از محیطی که سگ شما برای خواب راحت نیاز دارد، استفاده کنید. فضای داخلی تخت سگ را به این ابعاد یا کمی بزرگ‌تر بسازید تا به حیوان خانگی شما فضای کافی برای کشش و استراحت بدهد. اگر سگ بزرگی دارید که هنگام خواب فضای قابل‌توجهی را اشغال می‌کند، تعیین ابعاد به صورت دقیق بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:اموزش بستن جلیقه پرواز عروس هلندی

2. طرحی را انتخاب کنید که متناسب با دکوراسیون منزل شما باشد

پارچه‌ها یا شکل تخت سگ بهتر است با مبلمان موجود در اتاق نشیمن یا اتاق‌خواب شما هماهنگ باشد. به‌ عنوان ‌مثال، اگر بیشتر اجزای دکوراسیون خانه شما چوبی است، توصیه می‌کنیم تخت سگ را هم از جنس چوب تهیه کنید یا رنگ بالش آن با رنگ مبل و پرده شما هماهنگ باشد.

3 نکته مهم برای یک ساخت یک تخت برای سگ

پارچه‌ها یا شکل تخت سگ بهتر است با مبلمان موجود در اتاق نشیمن یا اتاق‌خواب شما هماهنگ باشد

3. استفاده از مواد بازیافتی را فراموش نکنید

برای به حداقل رساندن هزینه‌های ساخت جای خواب سگ می‌توانید از مبلمان دور انداخته شده، یک چمدان قدیمی، تایر قدیمی و … استفاده کنید. این کار ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها از نظر محیط زیستی هم کار درستی است.

سخن پایانی

در این مطلب روش‌های مختلف برای ساخت جای خواب سگ را بررسی کردیم. امیدواریم با ایده‌های گفته ‌شده بتوانید بهترین تخت را برای سگ خود بسازید و جای خواب راحت و دنجی برای حیوان خانگی خود با کمترین هزینه درست کنید. فقط بهتر است اندازه و جثه حیوان خانگی خود را در نظر داشته باشید تا باعث اذیت شدن سگ شما نشود.

سوالات متداول

  • هزینه تقریبی برای ساخت جای خواب سگ چقدر می‌شود؟

این کار به هزینه خاصی نیاز ندارد و با وسایلی که در خانه دارید می‌توانید این کار را انجام دهید.

  • مهم‌ترین نکته برای ساختن تخت سگ چیست؟

باید اندازه سگ خود را در نظر داشته باشید، به ویژه اگر مدام در حال رشد است. همچنین کشش اعضای بدن را در هنگام ساخت تخت سگ در نظر داشته باشید.

  • خرید جای سگ بهتر است یا ساختن آن؟

این امر بستگی به بودجه شما دارد، اگر محدودیتی در بودجه ندارید می‌توانید به جای ساختن جای خواب سگ یکی را بخرید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 6 =