Banner Image

معرفی جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ‌

امتیاز دهید

رادیاتور شوفاژ از جمله پایانه‌های حرارتی محبوب و رایج در انواع سیستم‌های گرمایشی مرکزی به شمار می‌رود که برای انتقال حرارت آب گرم در به گردش درآوردن سیستم گرمایشی به محیط اطراف رادیاتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف بخاری‌ها که در گذشته بیشتر استفاده می‌شدند، جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ به چند دلیل گزینه بهتری محسوب می‌شود: از بین بردن خطر مونوکسید کربن، عوض نکردن ظاهر محیط، نیاز به فضای کمتر، توزیع بهتر گرما و حذف دردسر جمع کردن بخاری در تابستان و راه‌اندازی دوباره آن در زمستان.

رادیاتور شوفاژ می‌تواند انتقال حرارت را به صورت طبیعی انجام دهد؛ بدین شکل که آب گرم در حال گردش در فضای داخل رادیاتور، مقداری از گرمای خود را به سمت پره‌های رادیاتور هدایت می‌کند. این گرما به صورت تشعشعی به محیط اطراف رادیاتور منتقل شده و به منزل یا محل کار ما گرما می‌بخشد. اگر می‌خواهید با جدیدترین مدل‌های رادیاتور شوفاژ و بهترین برندهای سازنده آن آشنا شوید، با ما در این مقاله همراه باشید.

Digikala_Site_banner-01-scaled

آشنایی با انواع مدل‌های رادیاتور شوفاژ

جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ با متریال‌ها و طراحی‌های مختلفی ساخته و به بازار عرضه می‌شود. انواع رادیاتورها را می‌توان از دو لحاظ شکل ظاهری و جنس تقسیم‌بندی کرد. رادیاتورها معمولاً از جنس آلومینیوم، فولاد، چدن، استیل و شیشه ساخته می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. از لحاظ شکل ظاهری، انواع رادیاتور شوفاژ عبارتند از:

بیشتر بخوانید:نحوه درست بستن درب رادیاتور ماشین

رادیاتور پره‌ای آلومینیومی

این از قدیمی‌ترین انواع رادیاتور است که در مکان‌های مسکونی، تجاری و اداری کاربرد دارد. رادیاتورهای پره‌ای امروزه در دو جنس آلومینیوم و فولاد و دو مدل برقی و معمولی تولید و به بازار ارائه می‌شوند که می‌توانید بر اساس نیاز و ترجیحات خود، یکی را انتخاب کنید. هرچه تعداد پره‌های رادیاتور بیشتر باشد، میزان گرمایش آن نیز بیشتر خواهد بود.

از مزایای استفاده از رادیاتور پره‌ای آلومینیومی نسبت به نوع فولادی آن می‌توان به وزن سبک‌تر، مقاومت بالاتر در برابر خوردگی، عدم زنگ‌زدگی در محیط‌های مرطوب مانند حمام، عدم خم‌شوندگی و ترک‌خوردگی و ضریب حرارت بالاتر اشاره کرد. به همین دلیل، جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ اغلب از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: نحوه هواگیری شوفاژ

رادیاتور پره‌ای آلومینیومی

این از قدیمی‌ترین انواع رادیاتور است که در مکان‌های مسکونی، تجاری و اداری کاربرد دارد.

رادیاتور پنلی فولادی

این رادیاتورها با سطحی صاف و به صورت عمودی یا افقی (با توجه به موقعیت نصب) ساخته می‌شوند و یکی از مقاوم‌ترین سیستم‌های گرمایشی به شمار می‌روند. در صورت آسیب‌دیدگی یا زنگ‌زدگی این نوع رادیاتورها، باید آن‌ها را به کل عوض کرد؛ زیرا بدنه‌شان قابل تعمیر نیست. این در حالی ا‌ست که در مدل پره‌ای، می‌توان همان پره‌ای که دچار مشکل شده را تعمیر یا تعویض کرد. همچنین رادیاتورهای پنلی در مقایسه با رادیاتورهای پره‌ای، نیاز به گردش آب کمتری دارند. این نوع رادیاتورها به دلیل ظرفیت حرارتی بالای خود معمولاً در مناطق سردسیر به کار می‌روند.

رادیاتور پنلی فولادی

این نوع رادیاتورها به دلیل ظرفیت حرارتی بالای خود معمولاً در مناطق سردسیر به کار می‌روند.

رادیاتور قرنیزی

جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ، رادیاتور قرنیزی است که مانند یک قرنیز واقعی در کناره‌های ساختمان قرار می‌گیرد و محیط را گرم می‌کند. لوله‌های گرمایشی که باعث گرمایش محیط پیرامون و کف می‌شوند، از داخل این قرنیزها عبور می‌کنند. رادیاتورهای قرنیزی به دلیل داشتن مزایایی مانند صرفه‌جویی در لوله‌کشی، گرمای یکنواخت، بازدهی بالا و کاهش مصرف سوخت در ساختمان‌های مختلف اعم از مسکونی و تجاری استفاده می‌شوند.

رادیاتور قرنیزی

جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ، رادیاتور قرنیزی است که مانند یک قرنیز واقعی در کناره‌های ساختمان قرار می‌گیرد و محیط را گرم می‌کند.

رادیاتور برقی

این نوع رادیاتورها که به آن‌ها شوفاژ برقی نیز گفته می‌شود، از یک سری المنت و روغن تشکیل شده‌اند. رادیاتورهای برقی با برق شهری کار می‌کنند و نحوه کار آن‌ها بدین صورت است که با داغ شدن المنت‌ها، روغن داخل رادیاتور حرارت می‌بیند و گرمای خود را به محیط پیرامون انتقال می‌دهد. رادیاتورهای برقی در سایزهای مختلف قابل تهیه بوده و آلودگی زیست‌محیطی بسیار کمی دارند. از جمله سایر مزایای آن‌ها می‌توان به عدم نیاز به لوله‌کشی و نصب و راه‌اندازی آسان اشاره کرد.

رادیاتور برقی

از جمله سایر مزایای آن‌ها می‌توان به عدم نیاز به لوله‌کشی و نصب و راه‌اندازی آسان اشاره کرد.

رادیاتور شیشه‌ای

اگر به دنبال جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ هستید، احتمالاً این گزینه برایتان جذاب باشد؛ زیرا یک رادیاتور دکوراتیو محسوب می‌شود. رادیاتورهای شیشه‌ای نمای بسیار زیبایی داشته و حتی می‌توانند به عنوان قاب عکس در اتاق به کار روند. این رادیاتورها به صورت عمودی و افقی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند و دارای مزایایی از جمله مصرف انرژی کم و داشتن برچسب انرژی گرید A هستند.

رادیاتور شیشه_ای

اگر به دنبال جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ هستید، احتمالاً این گزینه برایتان جذاب باشد؛ زیرا یک رادیاتور دکوراتیو محسوب می‌شود.

رادیاتور حوله خشک‌کن

این رادیاتورها در محیط‌های مرطوب مانند حمام، استخر، سرویس بهداشتی و غیره کاربرد دارند. ابعاد آن‌ها بین ۱۰ لوله، ۱۴ لوله و ۲۰ لوله متغیر بوده و به صورت عمودی از جنس آلومینیوم، استیل و فولاد و با ظاهری لوله‌ای شکل ساخته می‌شوند. محل نصب رادیاتورهای حوله خشک‌کن معمولاً روی دیوار بوده یا می‌توان آن‌ها را به طور ایستاده روی زمین قرار داد. این رادیاتورها علاوه بر گرمایش محیط، قابلیت کنترل رطوبت و خشک کردن لباس‌های کوچک را نیز دارند.

بیشتر بخوانید:اهمیت هواگیری فن کویل و نحوه انجام آن

رادیاتور حوله خشک‌کن

این رادیاتورها در محیط‌های مرطوب مانند حمام، استخر، سرویس بهداشتی و غیره کاربرد دارند.

برندهای معروف ایرانی تولیدکننده جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ

در بازار ایران برندهای داخلی و خارجی متعددی هستند که به تولید انواع جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ و عرضه محصولات خود به بازار می‌پردازند. در ادامه قصد داریم چند نمونه از معتبرترین برندها را به همراه جدیدترین مدل‌های رادیاتور آن‌ها معرفی کنیم:

شرکت ایران رادیاتور

این شرکت یکی از برندهای موفق در زمینه تولید سیستم‌های گرمایشی است که به دلیل کیفیت بالای محصولات خود و استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌ها، آن‌ها را به کشورهای خارجی نیز صادر می‌کند. از جمله محصولات پرفروش ایران رادیاتور می‌توان به دو مدل پنلی و پره‌ای اشاره کرد.

جدیدترین مدل‌های رادیاتور شوفاژ تولید شده توسط این شرکت عبارتند از مدل‌های اکو، ماکسی و سولار که از نوع آلومینیومی پره‌ای هستند. ایران رادیاتور محصولات خود را با ظرفیت بسیار بالا و پوشش رنگ اپوکسی تولید می‌کند که به بدنه ظاهر بهتری می‌دهد. محبوب‌ترین و جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ از این شرکت در حال حاضر مدل‌های پرمیوم (ماکسی) و وراندا (سولار) نام دارند.

بیشتر بخوانید:آبگرمکن ایران شرق بهتر است یا بوتان؟

شرکت بوتان

شرکت بوتان یکی از مطرح‌ترین سازنده‌های ایرانی است که در دهه‌های گذشته، محصولات آن توانسته‌اند به بسیاری از منازل و ساختمان‌ها راه پیدا کنند. بوتان با بهره‌گیری از بهترین متریال‌ها و جدیدترین تکنولوژی‌های کشور ایتالیا در ساخت و طراحی محصولات گرمایشی خود، توانسته رادیاتوری با راندمان بالا و ظاهری شیک و مدرن تولید کند.

رادیاتورهای شوفاژ شرکت بوتان در حال حاضر عبارتند از مدل‌های النا، ویتوریا و ایل پریمو که همگی از نوع پره‌‌ای بوده و با ظاهری مدرن، منحصر به فرد و بازدهی و حرارت بالا تولید شده‌اند. پره‌های این رادیاتورها از جنس آلومینیوم به روش رباتیک طراحی شده‌اند و به دلیل پوشش محافظ داخلی، سطح هواگیری در آن‌ها به حداقل رسیده است.

Digikala_Site_banner-01-scaled

شرکت آب بند

یکی دیگر از شرکت‌های تولید کننده جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ، آب بند نام دارد که محصولات خود را با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و با رعایت استانداردهای موجود در سیستم‌های گرمایشی تولید می‌کند. محصولات گرمایشی این شرکت از سطح کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و یکی از جدیدترین محصولات آن رادیاتور گرمایشی است که با نام تجاری ایران نوین در سراسر کشور به فروش می‌رسد. رادیاتور ایران نوین با نام‌های کالر و ترمو، در انواع پنلی و پره‌ای آلومینیومی تولید می‌شود و نسبت به مدل‌های قبلی تولیدشده توسط این شرکت، بازدهی و حرارت‌دهی بالاتری دارد. همچنین به دلیل پوشش پودری و پولیش‌کاری سه مرحله‌ای، این رادیاتورها دارای سطح یکنواختی هستند که علاوه بر ظاهری زیبا و شیک، به آن‌ها مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی و فرسایش می‌دهد.

شرکت لورچ

این شرکت با حدود پنج دهه فعالیت، یکی از شرکت‌های معتبر تولیدکننده انواع رادیاتور به شمار می‌رود. در جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ پنلی این شرکت، از بهترین متریال استفاده شده که کیفیت نهایی کار را تا حد زیادی افزایش داده است. از ویژگی‌های اصلی رادیاتورهای این کارخانه می‌توان به بازدهی حرارتی بالا و از بهترین محصولات آن می‌توان به رادیاتور پنلی آذر و رز اشاره کرد. حجم آبگیری کم، تنوع سایز بالا (از ۶۰ سانتی‌متر تا ۱۶۰ سانتی‌متر)، قابلیت نظافت آسان و رنگ نانو برای جلوگیری از زنگ‌زدگی از دیگر ویژگی‌هایی هستند که رادیاتورهای لورچ را نزد مشتریان محبوب کرده‌اند.

بهترین برندهای رادیاتور شوفاژ خارجی و ترک

اگر به دنبال رادیاتور شوفاژ خارجی هستید، برندهای خارجی بسیاری در بازار ایران وجود دارند که می‌توانید محصولات آن‌ها را تهیه فرمایید. یکی از آن‌ها، رادیاتور والترو است که با فعالیت در چین، ترکیه، ایتالیا و ایران یکی از کارخانه‌های چندملیتی محسوب می‌شود. جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ والترو، رادیاتوری است که با تکنولوژی ایتالیا و آلیاژ مرغوب ساخته شده و ویژگی‌هایی مانند ظاهر شیک و منحصر به فرد، جلوگیری از رسوب، نظافت و حمل و نقل آسان را ارائه می‌دهد.

در رابطه با برندهای ترک نیز می‌توان برند سانیکا را نام برد که بین تولیدکنندگان رادیاتور، یکی از معروف‌ترین‌ها محسوب می‌شود. از جمله رادیاتورهای محبوب این برند می‌توان به تیپ ۲۱ تک کنوکتور، ۲۲ دو کنوکتور و ۳۳ در اندازه‌های ۴۰، ۸۰ و ۱۸۰ سانتی‌متر اشاره کرد. ویژگی‌های محصولات این برند عبارتند از استحکام بدنه بالا و جلوگیری از سایش و زنگ‌زدگی به دلیل استفاده از ورق گالوانیزه، نظافت آسان، پوشش‌دهی با رنگ و بازدهی حرارت بالا.

سخن پایانی

حال که به فصول سرد سال نزدیک می‌شویم، بسیاری از خانواده‌ها به فکر گرمایش خانه می‌افتند. سال‌ها است که در خانه‌های نوساز دیگر اثری از بخاری دیده نمی‌شود، زیرا بخاری‌ها علاوه بر اشغال فضا، خطر گازگرفتگی را افزایش می‌دهند. به این دلایل، شوفاژها توانسته‌اند جایگاه خوبی در منازل و ساختمان‌های ما به دست آورند که این را مدیون مزایایی مانند توزیع یکنواخت گرما، زیباتر کردن محیط، سازگاری با محیط زیست و … هستند. با خرید جدیدترین مدل رادیاتور شوفاژ می‌توانید پاییز و زمستان خود را بدون حس کردن ذره‌ای سرما بگذرانید و علاوه بر این می‌توانید منزل یا محل کار خود را زیباتر کنید.

سوالات متداول

  • اگر آب رادیاتور نشت کند چه کار باید کرد؟

اگر متوجه نشت آب از رادیاتور خود شدید، سیستم گرمایشی را خاموش کنید و با یک لوله‌کش حرفه‌ای تماس بگیرید تا منبع نشتی را شناسایی و تعمیر کند.

  • آیا می‌توانم یک رادیاتور جدید را به سیستم گرمایشی موجود اضافه کنم؟

بله، امکان افزودن رادیاتور به سیستم گرمایشی موجود وجود دارد، اما باید توسط یک متخصص انجام شود. او باید بررسی کند که بویلر یا منبع گرمایش قادر به تحمل بار یک رادیاتور دیگر هست یا خیر.

  • آیا می‌توان در حمام یا محیط مرطوب رادیاتور نصب کرد؟

بله، اما باید نوعی از رادیاتور را خریداری کنید که به طور خاص برای محیط‌های مرطوب ساخته شده باشد؛ یعنی رادیاتور حوله خشک‌کن. این رادیاتورها اغلب از موادی ساخته می‌شوند که در برابر خوردگی مقاوم هستند.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =