Banner Image
چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی را باز کنیم

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

امتیاز دهید

یکی از ویژگی‌های مهم لباسشویی‌های جدید، قفل کودک است. این قفل باعث می‌شود که کودکان نتوانند با دکمه‌ها و تنظیمات لباسشویی بازی کرده و یا آسیبی به دستگاه وارد کنند. در این مقاله توضیح‌ می‌دهیم که چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی را باز کنیم و تنظیمات قفل کودک در ماشین لباسشویی‌های مختلف چه تفاوتی با هم دارند.

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی را باز کنیم یا ببندیم؟

فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی یکی از راه‌های مهم برای حفاظت از کودکان و دستگاه است. این قابلیت باعث می‌شود که کودکان نتوانند با فشردن دکمه‌های پنل یا باز کردن درب ماشین لباسشویی، به خودشان یا به دستگاه آسیب برسانند. فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی باعث می‌شود که تمام دکمه‌ها به جز دکمه روشن و خاموش قفل شده و کار نکنند.

برای فعال کردن قفل کودک، بسته به مدل ماشین لباسشویی، روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی از ماشین‌های لباسشویی دکمه مخصوص قفل کودک دارند و برخی دیگر با فشار دادن ترکیبی از دکمه‌ها، قفل کودک را فعال می‌کنند. با فعال شدن این قابلیت نماد قفل کودک معمولا به صورت Cl روی صفحه نمایش دستگاه نشان داده‌ می‌شود.

برای غیر فعال کردن قفل کودک، همان روش فعال کردن آن را تکرار می‌کنید. به این ترتیب می‌توانید با خیال راحت از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید و از وقوع حوادث ناخواسته جلوگیری کنید. در ادامه روش تنظیم این قفل را در ماشین لباسشویی‌های مختلف تمام برندها توضیح می‌دهیم.

نحوه فعال و غیرفعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی پاکشوما

برای فعال و غیر فعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی پاکشوما، باید دکمه‌های «Rinse» و «Prewash» را همزمان برای چند ثانیه فشار دهید. با هر بار فشردن این دکمه‌ها، قفل کودک فعال یا غیر فعال می‌شود و نماد قفل روی صفحه نمایش ظاهر یا مخفی خواهد شد.

این روش برای اکثر مدل‌های ماشین لباسشویی پاکشوما قابل استفاده است. اگر قفل کودک فعال باشد، تنها دکمه Power کار خواهد کرد و سایر دکمه‌ها عمل نمی‌کنند. با این کار از تغییر تنظیمات یا باز شدن در دستگاه در حین شستشو جلوگیری‌ می‌شود.

مقاله مرتبط: آموزش نصب پکیج دیواری

نحوه فعال و غیرفعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی دوو

برای فعال و غیرفعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی دوو، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

برای فعال کردن قفل کودک، دکمه «CL» یا «Child Lock» را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

برای غیرفعال کردن قفل کودک، یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • دکمه‌های «temp» و «option» را به صورت همزمان به مدت چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید.
  • دکمه‌های «drying» و «delay timer» را به صورت همزمان به مدت چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید.
  • دکمه‌های «spin» و «drying» را به صورت همزمان به مدت چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی دوو خودتان مراجعه کنید.

نحوه فعال و غیرفعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی اسنوا

پاسخ به سوال چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی را باز کنیم در ماشین لباسشویی‌های اسنوا، به مدل این دستگاه‌ها بستگی دارد و برای فعال و غیرفعال کردن این قفل باید روش‌های مختلفی را امتحان کنید.

برای فعال کردن قفل کودک، دکمه‌های «temp» و «rinse/spin» را به صورت همزمان و برای چند ثانیه نگه دارید. اگر این روش جواب نداد‌ می‌توانید دکمه‌های «+» و «-» را به مدت 3 ثانیه فشار دهید. اگر قفل فعال شده باشد، باید در صفحه نمایش علامت قفل کودک یا CL را ببینید. با فشار دادن دوباره این دکمه‌ها، قفل غیر فعال‌ می‌شود. در صورتی که این 2 روش نتیجه‌ای نداشتند، باید به سراغ دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی اسنوا بروید.

نحوه فعال و غیرفعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی سامسونگ

برای فعال یا غیرفعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی سامسونگ، مراحل زیر شما را راهنمایی می‌کنند:

  • برای فعال کردن قفل کودک، دکمه‌های «temp» و «spin/rinse» را به مدت 3 ثانیه به صورت همزمان فشار داده و نگه دارید. با این کار چراغ نشانگر قفل کودک روشن خواهد شد و نماد CL روی صفحه نمایشگر ظاهر‌ می‌شود. در این حالت، هیچ یک از دکمه‌ها عمل نخواهند کرد و درب ماشین لباسشویی قابل باز شدن نیست.
  • برای غیرفعال کردن قفل کودک، دکمه‌های «temp» و «spin/rinse» را به مدت 3 ثانیه به صورت همزمان فشار داده و نگه دارید تا چراغ نشانگر قفل کودک خاموش شده و نماد CL از صفحه نمایشگر حذف شود.

توجه داشته باشید که روش فعال یا غیرفعال کردن قفل کودک ممکن است بسته به مدل ماشین لباسشویی سامسونگ متفاوت باشد. در برخی از ماشین لباسشویی‌های سامسونگ فشار دادن کلیدهای «+» و «-» و نگه داشتن‌شان برای 3 ثانیه، می‌تواند قفل کودک را فعال یا غیر فعال کند.

فعال کردن قفل کودک بسته به مدل لباسشویی

فعال کردن قفل کودک بسته به مدل لباسشویی

نحوه فعال و غیرفعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی بوش

برای فعال کردن قفل کودک بسته به مدل لباسشویی بوش، باید دکمه‌های مختلفی را به مدت چند ثانیه نگه دارید.

برای مثال در سری‌های WAB یا MAXX 6، باید دکمه استارت را به مدت 5 ثانیه فشار دهید و در سری‌های WAN یا سری 4، باید دکمه‌های «RPM» و «Finished» را به مدت 3 ثانیه فشار دهید.

در صورت فعال شدن قفل کودک، علامت کلید یا CL روی صفحه نمایش لباسشویی ظاهر‌ می‌شود. برای غیرفعال کردن قفل کودک، همان دکمه‌هایی را که برای فعال کردن آن استفاده کرده‌اید، مجددا به مدت چند ثانیه فشار دهید تا علامت کلید یا CL از صفحه نمایش ناپدید شود.

پاسخ به سوال چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی را باز کنیم در ماشین لباسشویی‌های بوش ساده نیست؛ چرا که مدل‌های مختلف این ماشین لباسشویی، دستورالعمل خاص خودشان را دارند. پس حتما قبل از انجام کاری که گفته شد، دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

کلیک کنید: آموزش کامل ریختن نمک در ماشین طرفشویی

نحوه فعال و غیرفعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی ال جی

تنظیمات قفل کودک لباسشویی ال جی در مدل‌های مختلف دستگاه‌های LG متفاوت است. در برخی از ماشین لباسشویی‌های این برند که در بخش جلویی خودشان درب دارند، یک دکمه مخصوص Child Lock طراحی شده که با فشار دادن و نگه داشتن آن برای چند ثانیه، به ترتیب‌ می‌توان قفل کودک را فعال یا غیر فعال کرد.

در ماشین لباسشویی‌های قدیمی ال جی که دکمه Child Lock ندارند، فشار دادن 2 دکمه «temp» و «option» به صورت همزمان و نگه داشتن آنها برای چند ثانیه،‌ می‌تواند قابلیت قفل کودک را فعال یا غیر فعال کند.

ماشین لباسشویی‌های جدید ال جی که تسمه ندارند و از دیگ هوشمند و اینورتر بهره‌ می‌برند، تنظیمات قفل کودک خاص خودشان را دارند. در این مدل‌ها برای فعال و غیر فعال کردن قفل کودک باید دکمه «Prewash/ Child Lock» را برای چند ثانیه فشار داده و نگه دارید.

در برخی از مدل‌های دیگر ال جی هم بین دکمه‌های «Wash» و «Rinse» یک علامت کلید کوچک دیده‌ می‌شود. در این مدل‌ها با فشار دادن و نگه داشتن این 2 دکمه برای چند ثانیه، قفل کودک فعال یا غیر فعال‌ می‌شود.

فشار دادن دکمه‌های «Wash» و «Rinse» و نگه داشتن برای فعال کردن قفل کودک.

فشار دادن دکمه‌های «Wash» و «Rinse» و نگه داشتن برای فعال کردن قفل کودک.

جمع بندی

در این بخش دیدیم در مدل‌ها و برندهای مختلف چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی را باز کنیم. از آنجایی که تنظیمات قفل کودک در ماشین لباسشویی‌های مختلف و حتی مدل‌های متنوع یک برند، یکسان نیست، بهتر است در اولین فرصت به دفترچه راهنمای دستگاه خودتان مراجعه کنید. با فعال شدن قفل کودک، علامت CL یا کلید ظاهر‌ می‌شود و با غیر فعال شدن آن، این علامت از نمایشگر ماشین لباسشویی حذف خواهد شد. اگر نوزاد یا کودک نوپایی در خانه دارید، حتما از این قابلیت ماشین لباسشویی استفاده کنید تا کودک آسیبی به خودش یا دستگاه نرساند و شستشوی لباس‌ها بدون دردسر انجام شود.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید: بهترین مارک محافظ صفحه تلویزیون

FAQ

  • چرا باید قفل کودک ماشین لباسشویی را فعال کنیم؟

با فعال کردن این قفل، تمام دکمه‌های دستگاه غیرفعال می‌شود تا کودکان نتوانند با دکمه‌ها و تنظیمات لباسشویی بازی کرده و یا آسیبی به دستگاه وارد کنند.

  • چطور قفل کودک ماشین لباسشویی را فعال کنم؟

فعال کردن قفل کودک به مدل ماشین لباسشویی بستگی دارد. اگر دکمه‌ مخصوص CL روی ماشین لباسشویی نباشد، با فشار دادن همزمان 2 دکمه می‌توان قفل را فعال کرد.

  • چطور قفل کودک ماشین لباسشویی را باز کنم؟

برای باز کردن قفل کودک، همان دکمه‌هایی که برای قفل کردن فشار دادید را دوباره چند ثانیه نگه دارید.

  • از کجا بفهمم قفل کودک ماشین لباسشویی چطور فعال و غیر فعال می‌شود؟

تنظیمات مربوط به قفل کودک در دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی درج شده است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − پنج =