Banner Image

چگونه ادکلن اصل را از فیک تشخیص دهیم

امتیاز دهید

وقتی تصمیم می‌گیرید خود را مهمان خرید یک ادکلن اصل و باکیفیت کنید، بدون شک با توجه به ‌وفور محصولات تقلبی در بازار مدام از خود می‌پرسید که چگونه ادکلن اصل را از فیک تشخیص دهیم. خرید یک ادکلن تقلبی نه تنها از نظر مالی یک ضرر به‌ حساب می‌آید، بلکه می‌تواند برای سلامتی شما نیز مضر باشد. بسیاری از ادکلن‌های تقلبی از مواد ارزان ‌قیمت و مصنوعی استفاده می‌کنند که می‌تواند باعث تحریک پوست و دستگاه تنفس شما شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی راه‌های زیادی وجود دارد که در ادامه این مطلب توضیح داده شده است.

14 راه برای تشخیص ادکلن اصل از فیک

اگر خیلی با دنیای ادکلن‌ها آشنا نباشید، دانستن اینکه چگونه ادکلن اصل را از فیک تشخیص دهیم گاهی اوقات چالش‌برانگیز است. در این صورت نکات زیر را در مورد چگونگی تشخیص اصل بودن یا نبودن یک محصول در هنگام خرید در نظر داشته باشید:

14 راه برای تشخیص ادکلن اصل از فیک

بهترین راه برای جلوگیری از خرید تصادفی ادکلن تقلبی خرید از یک فروشگاه معتبر است

1.     فروشنده را بشناسید

بهترین راه برای جلوگیری از خرید تصادفی ادکلن تقلبی خرید از یک فروشگاه معتبر است. مکان‌های قابل‌اعتماد زیادی وجود دارد که می‌توانید ادکلن‌های معتبر را از آن‌ها بخرید. خرید حضوری از فروشگاه‌های بزرگ یکی از امن‌ترین راه‌ها است، زیرا شما می‌توانید بسته‌بندی را شخصاً بررسی کنید. در صورت خرید اینترنتی هم توجه داشته باشید که امکان بازگرداندن ادکلن در صورت اصل نبودن، وجود داشته باشد. بررسی نظرات خریداران نیز در این راه به شما کمک خواهد کرد.

2.     حتماً قبل از خرید تحقیق کنید

قبل از اینکه تصمیم به خرید آنلاین یا حضوری بگیرید، مهم است که از قبل در مورد ادکلن مورد نظر خود تحقیق کنید تا ایده‌ای در مورد شکل محصول و مشخصات آن داشته باشید. برای این کار وب‌سایت سازنده ادکلن را بررسی کنید تا ببینید آیا اطلاعات کافی در مورد بسته‌بندی و بطری ارائه کرده است یا خیر.

3.     به قیمت ادکلن توجه کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اینکه بدانید چگونه ادکلن اصل را از فیک تشخیص دهیم توجه به قیمت است. هر چقدر هم که پیدا کردن ادکلن لوکسی مانند Tom Ford Tobacco Vanille زیر 20 دلار هیجان‌انگیز باشد، اما ارزش خرید نخواهد داشت؛ زیرا قیمت چنین ادکلن هرگز زیر 20 دلار نیست. اگرچه قیمت همیشه تنها معیار نشان‌دهنده کیفیت ادکلن نیست، اما اگر محصول برای برندی باشد که به ساخت ادکلن گران‌قیمت شهرت دارد باید در اصالت آن حتماً شک کنید.

بیشتر بخوانید:بهترین بادی اسپلش زنانه

4.     بسته‌بندی را بررسی کنید

معمولاً ادکلن‌های اصیل در پوششی از پلاستیک بسته‌بندی می‌شوند. پلاستیک دور جعبه هم معمولاً بدون نقص و محکم دور آن پیچیده می‌شود. اگر پلاستیک شل یا ضعیف پیچیده شده می‌تواند نشان‌دهنده یک ادکلن تقلبی باشد، به‌خصوص اگر در حدی باشد که بتوانید پلاستیک را آزادانه در اطراف جعبه حرکت دهید. همچنین اگر بسته‌بندی پلاستیکی روی جعبه ادکلن به شکل بدی مهروموم شده است (همراه با چسب اضافی، درز ناهموار و …) باید خیلی مراقب باشید.

بسته‌بندی را بررسی کنید

اگر پلاستیک شل یا ضعیف پیچیده شده می‌تواند نشان‌دهنده یک ادکلن تقلبی باشد

5.     مراقب خطاهای نگارشی و املایی روی جعبه باشید

اگر هنوز هم این سوال را در ذهن دارید که چگونه ادکلن اصل را از فیک تشخیص دهیم، یک راه آسان برای تشخیص تقلبی بودن یا نبودن ادکلن، خواندن اطلاعات روی بسته‌بندی آن است. نوشته‌ها را با دقت بررسی کرده و غلط املایی، اشتباهات گرامری یا کادربندی عجیب‌وغریب اطلاعات را بررسی کنید. این نوع اشتباهات شاخص خوبی برای تشخیص ادکلن تقلبی هستند.

6.     بسته‌بندی را بازرسی کنید

بسته‌بندی یک ادکلن اصل و واقعی از یک مقوای باکیفیت ساخته شده و برای محافظت از شیشه ادکلن در برابر هرگونه آسیب طراحی شده است. در قسمت داخلی جعبه باید ساختار خاصی از جنس پیدا کنید که شیشه ادکلن را در جای خود نگه دارد نه اینکه ادکلن در داخل جعبه بدون هیچ محافظی رها شده باشد.

7.     بارکد را بررسی کنید

به دنبال بارکد روی بسته‌بندی باشید. اگر اصلاً بارکد وجود نداشته باشد، پس ادکلن تقلبی است. شاید این سوال پیش بیاید که چگونه می‌توانم بفهمم بارکد ادکلن من واقعی است یا نه؟ برای بررسی اینکه آیا بارکدی که روی ادکلن شما وجود دارد واقعی بوده یا خیر، باید مطمئن شوید که در پایین‌ترین قسمت پشت جعبه قرار گرفته باشد. اگر جای دیگری باشد، مانند کناره‌های جعبه درج‌ شده ممکن است یک ادکلن تقلبی باشد.

بیشتر بخوانید:بادی میست چیست؟ چطور کل روز خوشبو باشیم؟

همچنین ادکلن‌های معتبر دارای اعداد دیگری چون شماره سریال روی بسته‌بندی هستند. این اعداد برای تأیید اصالت ادکلن استفاده می‌شود. اگر شک دارید، با سایت سازنده ادکلن را چک کنید تا ببینید آیا اعداد با شماره تولید آن‌ها مطابقت دارد یا خیر.

بارکد را بررسی کنید

اگر اصلاً بارکد وجود نداشته باشد، پس ادکلن تقلبی است

8.     کیفیت بطری را بررسی کنید

اگر هنوز هم این سوال را در ذهن دارید که چگونه ادکلن اصل را از فیک تشخیص دهیم، یکی دیگر از راه‌های خوب برای تشخیص ادکلن تقلبی، مشاهده کیفیت بطری آن است؛ زیرا برند‌های معتبر یک طراح صرفاً برای این کار دارند تا محصولی اصیل و زیبا خلق کنند. یک بطری ادکلن اصل با ظروف صاف ساخته شده از شیشه با کیفیت بالا و دارای درپوش‌های ضد ریزش است که کاملاً متقارن هستند.

بیشتر بخوانید:هدیه برای مرد چی بخریم؟ (22 پیشنهاد جذاب)

یک بطری ادکلن تقلبی معمولاً از جنس مواد خشن یا ضعیف و از مواد ارزان‌تر مانند پلاستیک ساخته شده است. همچنین بطری باید سنگین باشد، زیرا بیشتر بطری‌های ادکلن از مواد باکیفیت مانند شیشه یا کریستال ساخته می‌شوند. اگر بطری به ‌خودی‌ خود خیلی سبک باشد، احتمال بدهید که با یک محصول فیک و تقلبی روبه‌رو هستید.

9.     درب ادکلن را تست کنید

هنگام خرید به درب بطری ادکلن توجه کنید. کلاهک یک ادکلن اورجینال و اصل همیشه محکم در جای خود قرار می‌گیرد و شل نیست. علاوه بر این در اکثر موارد نام برند روی آن حک شده است. اگر درپوش شل یا خیلی سبک باشد، ممکن است عطر اصلی نباشد.

درب ادکلن

کلاهک یک ادکلن اورجینال و اصل همیشه محکم در جای خود قرار می‌گیرد و شل نیست

10.    ماندگاری ادکلن را بررسی کنید

یکی دیگر از راه‌ها برای رسیدن به جواب این سوال که چگونه ادکلن اصل را از فیک تشخیص دهیم توجه به ماندگاری آن است. ادکلن‌های معتبر بیشتر از عطرهای تقلبی ماندگاری دارند. طول عمر را می‌توان از نظر مدت‌زمان حفظ کیفیت بو بدون اینکه پس از باز شدن بطری کمتر شود، بررسی کرد. اکثر عطرهای تقلبی در عرض چند هفته یا چند ماه (6 ماه) بوی خود را از دست می‌دهند، در حالی‌ که ادکلن اصلی پس از باز شدن تا 18 ماه کیفیت خود را مثل روز اول دارد و بویش کمتر نمی‌شود.

11.    پیچیدگی بوی ادکلن را در نظر بگیرید

اگر در دنیای ادکلن تازه‌وارد هستید و مدام از خود می‌پرسید چگونه ادکلن اصل را از فیک تشخیص دهیم تشخیص این مرحله ممکن است سخت‌تر باشد، اما رایحه یک ادکلن اصیل پیچیده خواهد بود. اگر شما یک ادکلن شناسید و با رایحه یک ادکلن خاص آشنا هستید، بوییدن آن می‌تواند راهی آسان برای تشخیص محصول اصل از تقلبی باشد.

ادکلن‌های واقعی ساختار و رایحه‌های پیچیده‌ای دارند. این امر به دلیل ترکیباتی است که برای تولید آن‌ها استفاده می‌شود. این رایحه‌های پیچیده اغلب ترکیبی از مواد طبیعی و مصنوعی هستند. یک ادکلن تقلبی ارزان با مواد کاملاً مصنوعی ساخته می‌شود. به همین دلیل است که رایحه آن پیچیدگی یک ادکلن واقعی را ندارد.

پیچیدگی بوی ادکلن

ادکلن‌های واقعی ساختار و رایحه‌های پیچیده‌ای دارند

12.    به رنگ ادکلن توجه داشته باشید

یک برند مطرح از رنگ زیادی در محصولات ادکلن خود استفاده نمی‌کند. اگر متوجه شدید که یک ادکلن واقعاً تیره به نظر می‌رسد یا رنگ شیمیایی و غیرمعمولی دارد، می‌تواند نشانه‌ای از یک ادکلن تقلبی باشد. اگر مطمئن نیستید، رنگ آن را با ادکلن اصلی در سایت سازنده آن مقایسه کنید تا راحت‌تر به نتیجه برسید.

13.    آن را روی پوست خود تست کنید

در ابتدای کار بسته‌بندی را بررسی و رایحه یک محصول را آنالیز کنید. اگر هیچ نشانه‌ای از تقلبی بودن پیدا نکردید، می‌توانید ادکلن را روی پوست خود امتحان کنید. در اغلب موارد یک ادکلن تقلبی می‌تواند باعث واکنش آلرژیک و التهاب روی پوست شود.

بیشتر بخوانید:فرق بادی اسپلش و بادی میست

14.    نت‌های بویایی را بشناسید

نت‌های بویایی راه بسیار خوبی برای دانستن جواب این سوال است که چگونه ادکلن اصل را از فیک تشخیص دهیم. ادکلن‌های اصیل نت‌هایی بویایی خاصی دارند که تقلید از آن‌ها برای ساخت محصول مشابه بسیار سخت است. در اصل یک ادکلن واقعی از یک برند رده‌بالا و معروف دارای نت بالایی، میانی و پایه است که در طول روز خود را به نوبت و به ‌مرور زمان نشان می‌دهد. یک ادکلن تقلبی معمولاً فقط نت بالایی دارد که ماندگاری چندانی هم نخواهد داشت.

انجام تحقیقات در مورد دانستن نت‌های بویایی ادکلن اصل، برای کمک به شما در درک این موضوع مهم است. با این ‌حال، ادکلن‌های معتبری وجود داشته که اغلب فقط یک نت واحد و پایه دارند، بنابراین فقط به این دلیل که متوجه یک نت بویایی می‌شوید، همیشه به این معنی نیست که محصول جعلی است. هنگام بررسی اصالت یک ادکلن، به این توجه کنید که آیا رایحه عجیب‌وغریب است و آیا رایحه با توضیحات ذکر شده در وب‌سایت سازنده مطابقت دارد یا خیر.

نت‌های بویایی را بشناسید

ادکلن‌های اصیل نت‌هایی بویایی خاصی دارند که تقلید از آن‌ها برای ساخت محصول مشابه بسیار سخت است

سخن پایانی

اینکه بدانید چگونه ادکلن اصل را از فیک تشخیص دهیم نه تنها برای حفظ پول، بلکه برای حفظ سلامت شما اهمیت زیادی دارد. با کمک راه‌های گفته شده در این مطلب خیلی راحت می‌توان محصول اصل از فیک را تشخیص داد. با این ‌وجود خرید از مرجع معتبر که اصالت کالای عرضه شده را ضمانت می‌کند بهترین و کم ‌دردسرترین راه است.

سوالات متداول

  • چگونه بارکد یک ادکلن اصلی را اسکن کنم؟

شما می‌توانید بارکد محصول مورد نظر خود را با استفاده با یک اسکنر در گوشی هوشمند یا برنامه احراز هویت اختصاصی سازنده ادکلن اسکن کرده و اصل بودن آن را تشخیص دهید.

  • چطور از درپوش یک ادکلن بفهمیم اصل است یا نه؟

اگر درپوش ادکلن انتخابی شما حالت آهنربایی دارد و سفت و محکم در جای خود قرار می‌گیرد به احتمال زیاد با محصول اصل روبه‌رو هستید.

  • آسان‌ترین راه برای اینکه ادکلن اصل را از فیک تشخیص دهیم چیست؟

راحت‌ترین راه برای رسیدن به جواب این سوال که چگونه ادکلن اصل را از فیک تشخیص دهیم، خرید از یک فروشگاه معتبر با ضمانت اصالت کالا است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 4 =