Banner Image
شاخص چگونه کاپشن تنگ را گشاد کنیم؟

چگونه کاپشن تنگ را گشاد کنیم؟

امتیاز دهید

شاید برای شما نیز پیش ‌آمده باشد که کاپشنی را خریده باشید و پس‌ از گذشت سال‌ها برایتان تنگ شود و یا حتی به ‌طور آنلاین کاپشن خریدید، اما سایز آن برای شما کوچک باشد. در همین راستا تصمیم گرفتیم تا در این محتوا بررسی کنیم که چگونه کاپشن تنگ را گشاد کنیم. دلایل زیادی وجود دارد که سبب می‌شود کاپشن فرد برایش تنگ شود. از جمله این دلایل می‌توان به افزایش وزن، عدم خرید مناسب، تغییر پارچه کاپشن به ‌دنبال شست‌وشو و موارد دیگر اشاره داشت.

با یادگیری این نکات دیگر نیازی نیست کاپشنی که تنگ شده را دور بیندازید و برای خرید کاپشن جدید اقدام کنید، بلکه می‌توانید موارد زیر را اعمال کرده و دوباره آن کاپشن را مورد استفاده قرار دهید. البته این نکات زمانی قابل اجرا است که تنگی کاپشن تا حد کمی باشد.

چرا کاپشن تنگ می‌شود؟

پیش ‌از آن ‌که به سوال چگونه کاپشن تنگ را گشاد کنیم پاسخ دهیم، ابتدا با هم بررسی کنیم که چه اتفاقی می‌افتد تا یک لباس یا کاپشن تنگ می‌شود و دیگر برایمان مناسب نیست؟ به ‌طور کلی عوامل مختلفی بر روی این تنگ شدن تأثیر دارند.

یکی از این عوامل می‌تواند شستشوی نامناسب باشد. اگر یک کاپشن را با مواد شوینده‌ نامناسب بشویید و یا درجه حرارت آب مورد شستشو، درجه حرارت مخصوص نباشد، ممکن است در ابعاد کاپشن تغییری ایجاد شده و باعث تنگ شدن آن شود. بسیاری از پارچه‌ها پس ‌از یک یا چند بار شستشو دچار آب رفتگی می‌شوند که این آب رفتگی زیاد منجر به تنگ شدن کاپشن خواهد شد.

بیشتر بخوانید:چگونه کاپشن چرم را بشوییم

از دلایل دیگر می‌توان به افزایش وزن و چاقی اشاره داشت، این افزایش وزن اگر در حد کمی باشد می‌توان با پیاده‌سازی نکاتی دوباره از آن کاپشن استفاده کرد. یکی دیگر از دلایل، خرید اشتباه سایز کاپشن است. معمولاً این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فرد به ‌طور آنلاین و از فروشگاه‌های اینترنتی کاپشن را خریداری می‌کند و در انتخاب سایز درست آن دچار اشتباه می‌شود. قرار گرفتن کاپشن در شرایط نامناسب نیز می‌تواند دلیل دیگری برای تنگ شدن آن باشد.

تمامی این موارد در کنار موارد دیگر در نهایت منجر به تنگ شدن کاپشن شده که با مطالعه نکاتی پیرامون آن ‌که چگونه کاپشن تنگ را گشاد کنیم می‌توانید دوباره از لباس خود استفاده کنید.

چرا کاپشن تنگ می‌شود؟

قرار گرفتن کاپشن در شرایط نامناسب نیز می‌تواند دلیل دیگری برای تنگ شدن آن باشد

 چگونه کاپشن تنگ را گشاد کنیم؟

روش‌ها و راهکارها برای گشاد کردن یک کاپشن بسیار زیاد هستند که ما در ادامه چند نمونه از موثرترین راهکارها را معرفی می‌کنیم.

کاپشن را به فرد چاق‌تر بپوشانید

یکی از راه‌هایی که برای افزایش حجم کاپشن موثر است، قرار دادن آن در شرایطی با حجم بزرگ‌تر خواهد بود. مثلاً کاپشن را تن فردی که حجم بیشتری از شما دارد کنید تا بافت و الیاف آن کمی باز شود.

 باز کردن درز

از دیگر راه‌ها برای گشاد کردن یک کاپشن، روش خیاطی و باز کردن درزهای کناری آن است. برای این کار به بشکاف، نخ و سوزن، قیچی، متر و اتو نیاز دارید. شما می‌توانید درزهای کناری کاپشن را باز کرده و با قرار دادن پارچه‌ای هم‌جنس و هم‌رنگ لباستان، حجم آن را به میزانی که می‌خواهید زیاد کنید.

دقت کنید که این کار بهتر است توسط خیاط و افراد باتجربه در این زمینه انجام شود. پس ‌از آن ‌که دوخت به‌ طور کامل اجرا شد حتماً با اتو سطح پارچه اضافه شده را صاف کرده تا کاپشن شما فرمی زیبا به خود بگیرد. مراحل این روش گشاد کردن نیز به شرح زیر است:

چگونه کاپشن تنگ را گشاد کنیم؟

از دیگر راه‌ها برای گشاد کردن یک کاپشن، روش خیاطی و باز کردن درزهای کناری آن است

در قدم اول پشت لباس یا پهلوهای آن را برش بزنید. کاپشن را بر روی میزی صاف پهن کنید، به‌ گونه‌ای که پشت آن رو به شما باشد. دقت کنید که در این برش نباید لباس کج بماند، برای دقت بیشتر می‌توانید به کمک متر و صابون خیاطی بر روی لباس علامت بزنید و آن را از قسمت سرشانه به پایین و یا قسمت پهلوها با قیچی ببرید. پس ‌از انجام این برش، لبه‌ها را به ‌اندازه یک سانت و نیم به سمت داخل تا کرده و اتو کنید تا کاملاً صاف بایستد. سپس پارچه مناسب و هم جنس و هم‌رنگ با پارچه کاپشن را بر روی لباس سوار کرده و با سوزن ته گرد آن را در محل خود فیکس کنید. پس ‌از آن محل‌های فیکس شده با سوزن را با چرخ خیاطی یا نخ و سوزن محکم بدوزید. دقت کنید که در این دوخت ظرافت به خرج دهید و نخ شما با رنگ لباس یک ‌رنگ باشد. پس ‌از اتمام کار در صورتی‌ که اضافه پارچه بر روی کار مانده بود، آن را برش بزنید و سطح را کاملاً مرتب کنید. سپس روی کار را اتو بزنید تا هیچ ‌گونه پستی بلندی یا عدم همخوانی بر روی آن نشان داده نشود.

بیشتر بخوانید:پافر چیست؟

 استفاده از محلول آب و نرم کننده

یکی دیگر از راهکارهایی که به کمک آن و بدون نیاز به برش و دوخت ‌و دوز خیاطی می‌توان لباس را تا حدی گشاد کرد، استفاده از محلول آب و نرم‌کننده است. به ‌طوری ‌که در یک تشت مقداری آب ریخته و به آن محلول نرم کننده اضافه کنید. سپس کاپشن را داخل این محلول گذاشته و حدود پانزده دقیقه فرصت دهید تا به‌ خوبی خیس بخورد. پس از اتمام این کار کاپشن را از داخل محلول بیرون آورده و سعی کنید کمی با دست آن را بکشید تا درز‌های آن شل شود. برای افزایش حجم می‌توانید این کار را چند بار تکرار کنید.

استفاده از محلول آب و نرم کننده

 استفاده از حرارت

حرارت باعث می‌شود که بافت پارچه و لباس و الیاف به ‌کار رفته در کاپشن منبسط شود. به ‌همین منظور استفاده از حرارت مانند بخار اتو می‌تواند باعث گشاد شدن کاپشن شود. برای این کار می‌توانید کاپشن خود را به اتوشویی داده و از آن‌ها بخواهید با بخار سبب شل شدن بافت‌های کاپشن شوند. همچنین می‌توانید این کار را در منزل و با بخار اتو نیز به ‌طور دستی انجام دهید. بخار شوی نیز می‌تواند وسیله مناسبی برای تامین این بخار گرم باشد اما به شرطی که به خود پارچه آسیبی نزند.

بیشتر بخوانید:10 استایل جذاب یقه اسکی با کت

موارد فوق جزو راهکارهایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید کاپشن تنگ را گشاد کنید. معمولاً حالت ارتجاعی و کشسانی کاپشن نسبت ‌به دیگر انواع لباس‌های پارچه‌ای بیشتر است و گشاد کردن آن راحت‌تر و سریع‌تر اتفاق می‌افتد، پس نگرانی بابت این کار نخواهید داشت.

کلام آخر

در بسیاری از موارد معضلاتی نظیر افزایش وزن، خرید اشتباه و آب رفتن پارچه منجر می‌شود که کاپشن برای یک فرد تنگ شود. راهکارهایی برای آن که چگونه کاپشن تنگ را گشاد کنیم وجود دارد. از جمله این راهکارها می‌توان به استفاده از محلول آب و نرم کننده، اضافه کردن پارچه به کاپشن، استفاده از بخار گرم و… اشاره داشت. هرکدام از این مراحل برحسب میزان نیاز آن کاپشن برای گشاد شدن تعیین می‌شود. در صورتی ‌که این تنگی کم باشد، می‌توانید از روش بخار و آب و نرم‌کننده استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید حجم زیادی به کاپشن خود بیفزایید روش استفاده از پارچه و خیاطی پاسخگو خواهد بود.

 سوالات متداول

  • به چه دلایلی یک کاپشن تنگ می‌شود؟

دلایل مختلفی برای تنگ شدن کاپشن وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به چاقی، خرید اشتباه، آب رفتن پارچه و غیره اشاره داشت.

  • چگونه کاپشن تنگ را گشاد کنیم؟

برای گشاد کردن کاپشن تنگ راهکارهایی نظیر اضافه کردن پارچه، استفاده از محلول آب و نرم کننده، استفاده از بخار گرم و… وجود دارد.

  • آیا می‌توان کاپشن تنگ را گشاد کرد؟

از آنجایی ‌که کاپشن‌ها حالت ارتجاعی دارند، قابلیت آن‌ها برای گشاد شدن نسبت ‌به دیگر لباس‌های نخی بسیار بیشتر و راحت‌تر است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − نه =