Banner Image
امتیاز دهید

هر دو آیفون XS و آیفون 11 از محبوب‌ترین گوشی‌های اپل هستند که حتی با معرفی نسل‌های جدید هم از فروش آن‌ها کاسته نشده است. هر دو گوشی‌ هنوز عالی هستند و از گزینه‌های ارزان‌‌قیمت اپل برای کسانی هستند که دوست دارند گوشی‌های این کمپانی را در دست بگیرند. مقایسه ایفون ۱۱ با xs max برای کسانی که بین این دو گزینه مردد هستند، کاربردی خواهد تا به جواب سؤال خود برسند و بهترین را برای خود بخرند. ما تفاوت‌های کلیدی هر دو گوشی را در بخش‌های مختلف بررسی کرده‌ایم تا بتوانید آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید.

مقایسه ایفون ۱۱ با xs max از نظر دوربین

آیفون 11 و آیفون XS Max هر دو دارای سیستم دوربین پیشرفته‌ای هستند؛ اما دوربین آیفون 11 تغییراتی نسبت به نسل قبل خود داشته که باعث شده عملکرد آن برای فیلم‌برداری و ثبت تصویر باکیفیت بهتر شود. دوربین آیفون 11 با «مود نایت» یا همان «حالت شب» بهبود‌ یافته است که باعث بهبود نوردهی به لنز در نور کم، برای ثبت تصاویر بهتر می‌شود. برای همین کیفیت تصاویر ثبت‌شده توسط آیفون 11 در نور کم و شب از نسل قبل خود خیلی بهتر شده است. بعد از ثبت عکس هم با گوشی آیفون 11 هم 9 حالت برای ذخیره عکس پیشنهاد داده می‌شود که چنین قابلیتی در XS Max وجود ندارد. همچنین یکی از تفاوت‌های اصلی این دو در بخش سلفی است.

عملکرد در بخش فیلم‌برداری

برای مقایسه ایفون ۱۱ با xs max  از نظر فیلم‌برداری باید گفت که هر دو مدل قابلیت ضبط ویدیوهای 4K  با سرعت 60 فریم در ثانیه دارند؛ اما تفاوت در این است که آیفون 11 از امکانات جدیدی همچون QuickTake، Slow-mo Selfies  و ویدیوهای Slow-mo با دوربین جلو را دارد که در آیفون XS Max موجود نیست.

مقایسه ایفون ۱۱ با xs max دوربین

آیفون 11 از امکانات جدیدی همچون QuickTake، Slow-mo Selfies  و ویدیوهای Slow-mo با دوربین جلو را دارد که در آیفون XS Max موجود نیست

تفاوت در بخش سلفی

گوشی ایکس اس مکس دارای دوربین سلفی 7 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2   بوده، درصورتی‌که دوربین سلفی آیفون 11 کیفیت 12 مگاپیکسلی (دیافراگم f/2.2) با فلاش است و طبیعتاً کیفیت تصاویر سلفی ثبت‌شده با آن بهتر از نسل قبل خواهد بود.

بیشتر بخوانید:مقایسه آیفون 11 با xs

مقایسه آیفون ۱۱ با xs max از نظر طراحی

در نگاه اول آیفون 11 و آیفون XS Max از نظر طراحی مشابه هم به نظر می‌رسند. بااین‌حال، تفاوت‌هایی در جزئیات و استفاده از مواد مختلف در ساخت این دو گوشی وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • مواد مورداستفاده برای ساخت: گرچه برای ساخت آیفون XS Max مانند آیفون 11 از مواد باکیفیت و ضدآب و گردوغبار استفاده شده است؛ اما آیفون 11 با مواد مقاوم‌تری ساخته شده و جلوه‌های جذاب‌تری از نظر حاشیه‌های دور نمایشگر دارد.
  • تفاوت در وزن و ابعاد: آیفون 11 کمی سبک‌تر و کوچک‌تر از آیفون XS Max بوده که در استفاده روزانه و حمل آسان گوشی اثر زیادی دارد و باعث می‌شود خوش‌دست‌تر باشد.
  • تفاوت در رنگ‌بندی: برای مقایسه ایفون ۱۱ با xs max از نظر رنگ‌بندی هم باید گفت که آیفون 11 در رنگ‌های متنوعی چون سبز، آبی، زرد، قرمز و مشکی به بازار عرضه شده که امکان انتخاب‌ها جذاب‌تر و مطابق با سلیقه شخصی را برای کاربران فراهم می‌کند. در مقابل آیفون XS Max در رنگ‌های معمولی مانند طلایی، نقره‌ای و خاکستری موجود است.
  • چینش دوربین در بخش پشتی: طراحی ماژول دوربین در آیفون 11 با تغییراتی مواجه بوده و به شکل مربعی است. در آیفون XS Max دوربین و فلاش در یک ماژول با شکل مستطیلی جای گرفته‌اند.
مقایسه ایفون ۱۱ با xs max طراحی

آیفون 11 کمی سبک‌تر و کوچک‌تر از آیفون XS Max بوده که در استفاده روزانه و حمل آسان گوشی اثر زیادی دارد و باعث می‌شود خوش‌دست‌تر باشد

مقایسه ایفون ۱۱ با xs max از نظر پردازنده و عملکرد

از نظر پردازنده و عملکرد اپل به‌روزرسانی‌هایی را در آیفون 11 انجام داده است که باعث بهبود عملکرد و تجربه کاربری شده‌اند. مهم‌ترین تفاوت‌های این دو گوشی در این بخش را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

پردازنده

در زمان عرضه آیفون 11 از جدیدترین پردازنده اپل در زمان خود یعنی A13 Bionic  برای این گوشی استفاده شد که به‌عنوان یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های تلفن هوشمند به شمار می‌رفت و هنوز هم عملکرد چشمگیری دارد. در مقابل آیفون XS Max دارای پردازنده A12 Bionic بوده که A13 Bionic با سرعت بیشتر و بهره‌وری بالاتر آن را به عقب می‌راند.

مقایسه ایفون ۱۱ با xs max پردازنده و عملکرد

آیفون XS Max دارای پردازنده A12 Bionic بوده که A13 Bionic با سرعت بیشتر و بهره‌وری بالاتر آن را به عقب می‌راند

عملکرد گرافیکی

پردازنده گرافیکی هم در آیفون 11 نیز بهبود یافته و این امر به انجام بازی‌ بدون لگ، گرافیک و تجربه واقعیت افزوده (AR) بهتر کمک زیادی می‌کند. به‌طورکلی، پردازنده گرافیکی در آیفون 11 ارتقای قابل توجهی نسبت به مدل‌های قبلی دارد.

بیشتر بخوانید:مقایسه آیفون 11 با 11 پرو

در کل با مقایسه ایفون ۱۱ با xs max  و بررسی تفاوت‌های این دو محصول اپل از نظر پردازنده و عملکرد به‌روزتر آیفون 11 قدرتمندتر از آیفون XS Max ظاهر شده و این تحولات به کاربران تجربه سریع‌تر و کارایی بهتری را هدیه می‌دهد.

مقایسه ایفون ۱۱ با آیفون xs max از نظر نمایشگر

با بررسی مشخصات فنی و حتی ظاهر آیفون 11 و آیفون XS Max بدون شک متوجه خواهید شد که دارای نمایشگرهای متفاوتی هستند. برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو گوشی در بخش نمایشگر عبارت‌اند از:

نوع صفحه نمایش

آیفون 11 دارای صفحه نمایشی از نوع Liquid Retina بوده که یک نسل پیشرفته‌تر از تکنولوژی و پنل‌های LCD  است. این نمایشگر کیفیت تصویر بسیار خوبی ارائه می‌دهد. در مقابل آیفون XS Max دارای صفحه نمایش Super Retina  بوده که یک نوع پنل OLED (Organic Light Emitting Diode) به شمار می‌رود.  با مقایسه ایفون ۱۱ با xs max از نظر نوع صفحه نمایش متوجه خواهید شد هر دو در نمایش رنگ‌های عمیق‌تر و کنتراست بالا موفق هستند.

بیشتر بخوانید:آیا آیفون 11 ارزش خرید دارد؟

اندازه صفحه نمایش

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم این دو محصول اپل در اندازه صفحه نمایش است. آیفون 11 صفحه نمایشی با اندازه 6.1 اینچ دارد و در مقابل آیفون XS Max دارای صفحه نمایش با اندازه بزرگ‌تر 6.5 اینچ است. شاید این اندازه بزرگ‌تر صفحه نمایش تجربه کاربران برای تماشای محتواهای چندرسانه‌ای و مرور وب را راحت‌تر کند؛ اما باعث اندازه بزرگ‌تر و وزن سنگین‌تر آن به نسبت آیفون 11 هم شده است.

مقایسه ایفون ۱۱ با آیفون xs maxنمایشگر

آیفون 11 صفحه نمایشی با اندازه 6.1 اینچ دارد و در مقابل آیفون XS Max دارای صفحه نمایش با اندازه بزرگ‌تر 6.5 اینچ است

کیفیت و وضوح نمایشگر

رزولوشن نمایشگر در آیفون 11 برابر با 828 در 1792 پیکسل است و رزولوشن نمایشگر در آیفون XS Max به 1242 در 2688 پیکسل می‌رسد. این رزولوشن بالاتر در صفحه نمایش بزرگ‌تر آیفون XS Max به نمایش تصاویر با دقت بالاتر و جزئیات بیشتر کمک می‌کند. همچنین هر دو گوشی از تکنولوژی HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند که برای نمایش محتواهای با دینامیک بالا و رنگ‌های زنده‌تر مفید است. در مجموع، هر دو نمایشگر دارای ویژگی‌های خاص به خود هستند و انتخاب بین یکی از این دو گوشی به ترجیحات شما، اندازه موردنظر و نیازهای روزمره شما برای کار با گوشی آیفون بستگی دارد.

مقایسه ایفون ۱۱ با xs max از نظر باتری

هر دو گوشی آیفون 11 و آیفون XS Max از تکنولوژی شارژ سریع و قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. بااین‌وجود باید اشاره کرد که آیفون 11 دارای یک باتری بزرگ‌تر و با ظرفیت بیشتر نسبت به آیفون XS Max است و برای همین می‌توانید از آیفون 11 برای مدت زمان بیشتری استفاده کند و خاموش نشود. همچنین اپل مدعی است که آیفون 11 با استفاده از پردازنده A13 Bionic بهینه‌ترین کارایی را در مصرف انرژی دارد که تأثیر مستقیمی بر شارژدهی بهتر و عمر باتری طولانی‌تر خواهد داشت. در کل، آیفون 11 که از نظر باتری و شارژدهی پیشرفت زیادی به نسبت آیفون XS Max داشته، اما میزان استفاده و نوع نیازهای شما هم در دوام باتری اثر دارد.

مقایسه ایفون ۱۱ با آیفون xs maxباتری

هر دو گوشی آیفون 11 و آیفون XS Max از تکنولوژی شارژ سریع و قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند

مقایسه ایفون ۱۱ با آیفون xs max از نظر کیفیت صدا

نکته نهایی که برای مقایسه ایفون ۱۱ با xs max باید به آن اشاره کرد تفاوت کیفیت صدا در این دو گوشی اپل است. آیفون پیش‌تر در مدل ایکس اس مکس از بلندگوهای استریو با کیفیت صدای مناسب استفاده کرده بود که در آیفون 11 به Dolby ATMOS ارتقا داده شده است. این قابلیت به صدای فراگیرتر و واضح‌تر برای تماشای محتوا، پخش موزیک و مکالمه کمک زیادی می‌کند.

بیشتر بخوانید:مقایسه آیفون 13 با 12 پرو مکس

سخن پایانی؛ باید آیفون xs max را خرید یا آیفون 11؟

بدون شک با مطالعه مواردی که در مقایسه ایفون ۱۱ با xs max به آن‌ها اشاره شد، می‌دانید که آیفون 11 با پردازنده سریع‌تر، تنظیمات دوربین بهبود‌یافته، کیفیت صدای بالاتر و رنگ‌بندی بیشتر گوشی بهتری است. در مقابل اندازه بزرگ‌تر و وضوح بیشتر آیفون ایکس اس مکس برای برخی اهمیت بیشتری دارد. حال نوبت شما است که تصمیم بگیرید با توجه به نوع نیاز و میزان استفاده از گوشی، کدام ویژگی برایتان اهمیت بیشتر دارد. همچنین این مورد را هم در نظر داشته باشید آیفون 11 از نسل قبل خود گزینه گران‌تری بوده و شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا ارزش پرداخت این هزینه اضافه با توجه به بودجه‌تان را دارد یا خیر.

سوالات متداول

  • در بخش نمایشگر آیفون xs max برنده است یا آیفون 11؟

رزولوشن نمایشگر در آیفون 11 برابر با 828 در 1792 پیکسل است و در آیفون XS Max به 1242 در 2688 پیکسل می‌رسد. رزولوشن بالاتر آیفون XS Max به نمایش تصاویر با دقت بالاتر و جزئیات بیشتر کمک می‌کند.

  • مزایای خرید آیفون 11 به نسبت آیفون xs max چیست؟

آیفون 11 با پردازنده سریع‌تر، تنظیمات دوربین بهبود‌یافته، کیفیت صدای بالاتر و رنگ‌بندی بیشتر گوشی بهتری است.

  • آیفون xs max یا آیفون 11 کدام کیفیت صدای بهتری دارد؟

با مقایسه ایفون ۱۱ با xs max متوجه تفاوت کیفیت صدا در این دو گوشی می‌شوید. آیفون xs max بلندگوهای استریو با کیفیت صدای مناسب دارد. در مقابل آیفون 11 به قابلیت Dolby ATMOS با صدای فراگیرتر و واضح‌تر مجهز شده است.

  • آیفون xs max یا آیفون 11 کدام از دوام باتری بالاتری برخوردار است؟

آیفون 11 دارای یک باتری بزرگ‌تر و با ظرفیت بیشتر نسبت به آیفون XS Max است و برای همین می‌توانید از آیفون 11 برای مدت زمان بیشتری استفاده کند و خاموش نشود.

  • آیفون xs max یا آیفون 11 کدام دوربین قوی‌تر دارد؟

آیفون 11 و آیفون XS Max هر دو دارای سیستم دوربین پیشرفته‌ای هستند، اما دوربین آیفون 11 تغییراتی نسبت به نسل قبل خود داشته که باعث شده عملکرد آن برای فیلم‌برداری و ثبت تصویر باکیفیت بالا برود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پانزده =