Banner Image
مقایسه آیفون ۱۱ با ۱۱ پرو

مقایسه آیفون 11 با 11 پرو

امتیاز دهید

برای کسانی که دوست دارند نسل قبل گوشی‌های آیفون را با قیمت مناسب تهیه کنند مقایسه آیفون 11 با 11 پرو و آگاهی از تفاوت‌های این دو بسیار ضروری است. اپل این گوشی‌های هوشمند را با تفاوت‌های اندکی در زمینه طراحی، دوربین، نمایشگر و عمر باتری عرضه کرده است که باعث می‌شود بسیاری برای انتخاب این دو مردد باشند. در ادامه این مطلب این تفاوت‌ها بررسی شده تا اگر دوست دارید محصولی مناسب برای خود انتخاب کنید کار برایتان راحت‌تر شود.

تفاوت‌های این دو گوشی در طراحی

این دو گوشی از یک خانواده به شمار می‌روند و از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند. اپل ادعا می‌کند که برای هر سه آیفون این خانواده از سخت‌ترین شیشه‌ها استفاده شده که به گوشی استحکام و دوام می‌دهد. ناچ دوربین مربعی هر دو گوشی هوشمند هم دارای روکش شیشه‌ای صیقلی است؛ اما از نظر ظاهری و طراحی تفاوت‌هایی دارند که شامل موارد زیر می‌شود:

1.     متریال مورد استفاده برای ساخت

آیفون 11 با فریم آلومینیومی ساخته شده و هر دو قسمت جلو و پشت آن هم از جنس شیشه است. در مقابل آیفون 11 پرو دارای ساختار شیشه‌ای مشابه آیفون 11 بوده، اما با روکش مات ممتاز در پشت دستگاه عرضه می‌شود. به جای قاب آلومینیومی هم فریم آن از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده است.

2.     تفاوت در رنگ‌بندی

نکته دیگری که باید در مقایسه آیفون 11 با 11 پرو از نظر ظاهری اشاره کرد، تفاوت در رنگ‌بندی است. آیفون 11 در رنگ‌های بنفش، زرد، سبز، مشکی، سفید و قرمز تولید و به بازار روانه شده است. در مقابل آیفون 11 پرو در رنگ‌های سبز، نقره‌ای، خاکستری و طلایی در دسترس کاربران خواهد بود.

تفاوت در رنگ‌بندی

آیفون 11 پرو در رنگ‌های سبز، نقره‌ای، خاکستری و طلایی در دسترس کاربران خواهد بود

3.     تفاوت در ابعاد و اندازه

آیفون 11 دارای ارتفاع 150.9 در طول 75.7 و عرض 8.3 میلی‌متر و وزن 194 گرم است. در صورتی‌ که آیفون 11 پرو ابعادی برابر ارتفاع 144 در طول 71.4 و عرض 8.1 میلی‌متر داشته و وزن آن هم کمی سبک‌تر از نسخه پایه یعنی 188 گرم است.

بیشتر بخوانید:بررسی آیفون 11

تفاوت‌ها این دو گوشی در بخش نمایشگر

آیفون 11 صفحه نمایش LCD 6.1 اینچی «Liquid Retina HD» دارد، در‌ حالی‌ که سری آیفون 11 پرو دارای صفحه نمایش OLED «Super Retina XDR» با وضوح بیشتر است. ال سی دی در آیفون 11 رنگ‌های واقعی را ارائه می‌دهد، OLED در آیفون 11 پرو در نور خورشید هم روشن و قابل رویت است. همچنین، می‌تواند رنگ سیاه واقعی‌تر و جزئیات بیشتری را در مناطق روشن نشان دهد.

تفاوت‌ها این دو گوشی در بخش نمایشگر

ال سی دی در آیفون 11 رنگ‌های واقعی را ارائه می‌دهد، OLED در آیفون 11 پرو در نور خورشید هم روشن و قابل رویت است

میزان وضوح و روشنایی

نکته دیگر که برای مقایسه آیفون 11 با 11 پرو باید بیان کرد؛ میزان وضوح و روشنایی این دو است. وضوح فیلم‌های HDR در آیفون 11 به حداکثر روشنایی 625 نیت می‌رسد؛ در‌ حالی‌ که آیفون 11 پرو دارای حداکثر روشنایی 800 نیت است.

بیشتر بخوانید:آیا آیفون 11 ارزش خرید دارد؟

تفاوت در عمر باتری

به لطف تراشه A13 Bionic کارآمدتر، عمر باتری آیفون‌های این سری بهبود یافته است. باتری آیفون 11 تا یک ساعت بیشتر از آیفون XR (نسل قبل خود) است. بر اساس تست‌های معتبر، آیفون 11 تا 17 ساعت پخش ویدیوی آفلاین، تا 10 ساعت پخش ویدئو از طریق Wi-Fi و تا 65 ساعت پخش صدا در هر بار شارژ برای شما به ارمغان می‌آورد.

در مقابل آیفون 11 پرو تا چهار ساعت عمر باتری بیشتری نسبت به آیفون XS دارد و از امکان پخش ویدیوی آفلاین تا 18 ساعت، پخش ویدیو از طریق Wi-Fi تا 11 ساعت و تا 65 ساعت پخش صدا در هر بار شارژ برخوردار است.

تفاوت در عمر باتری

به لطف تراشه A13 Bionic کارآمدتر، عمر باتری آیفون‌های این سری بهبود یافته است

تفاوت در شارژر

بخش دیگری که باید برای مقایسه آیفون 11 با 11 پرو به آن اشاره کرد، نوع شارژر است. هر سه مدل سری آیفون 11 از شارژ بی‌سیم سازگار با Qi و همچنین شارژ سریع 18 واتی از طریق شارژر USB-C وات و کابل Lightning به USB-C پشتیبانی می‌کند. با شارژر در 30 دقیقه از صفر تا 50 درصد شارژ خواهد شد. قابل ذکر است که آیفون 11 پرو و ​​11 پرو مکس دارای شارژر 18 واتی و کابل لایتنینگ به USB-C در جعبه هستند، اما آیفون 11 این لوازم جانبی را ندارد و در عوض با شارژر 5 واتی قبلی و کابل لایتنینگ به USB-A عرضه می‌شود که در صورت نیاز باید شارژر سریع‌تر را خود تهیه کنید.

تفاوت این دو گوشی در بخش دوربین

بزرگ‌ترین تفاوتی که در مقایسه آیفون 11 با 11 پرو علاوه بر نمایشگر باید به آن اشاره کرد، دوربین این دو است. آیفون 11 دارای یک سیستم دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی، با لنزهای عریض دیافراگم ƒ/1.8 و فوق عریض با دیافراگم ƒ/2.4 است. با دوربین فوق عریض، می‌توانید تا 0.5 برابر کوچک‌نمایی کنید. همچنین از حالت شب جدید برای بهبود تصاویر در نور کم، تنظیمات خودکار، تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال، زوم دیجیتال تا 5 برابر، زوم اپتیکال 2 برابر، فلاشTrue Tone ، حالت پرتره با شش افکت و HDR هوشمند پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:کدام گوشی بهترین دوربین را دارد؟

تفاوت اصلی این دو وجود دوربین سوم تله فوتو با دیافراگم ƒ/2.0 است. این بدان معناست که خانواده 11 Pro دارای سه لنز است: فوق عریض، واید و تله فوتو. همچنین با خرید آن به لرزش‌گیر اپتیکال دوگانه، زوم اپتیکال 2 برابر و زوم دیجیتال 10 برابر در دسترس شما قرار می‌گیرد.

تفاوت این دو گوشی در بخش دوربین

بزرگ‌ترین تفاوتی که در مقایسه آیفون 11 با 11 پرو علاوه بر نمایشگر باید به آن اشاره کرد، دوربین این دو است

تفاوت‌های نسخه‌ها و قیمت

نکته دیگری که برای مقایسه آیفون 11 با 11 پرو باید به آن اشاره کرد، تفاوت در نسخه‌ها و قیمت این دو گوشی هوشمند است. آیفون 11 را در ظرفیت‌های 64، 128 و 256 گیگابایتی با قیمت‌های 699، 749 و 849 دلار عرضه می‌شود. در مقابل ‌iphone‌ 11 Pro در سه نسخه 64 گیگابایت ، 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی در دسترس است که به ترتیب 999 دلار ، 1149 دلار و 1349 دلار قیمت دارد.

بیشتر بخوانید:چگونه آیفون را آپدیت کنیم؟ [راهنمای گام به گام تصویری]

آیفون 11 در مقابل آیفون 11 پرو: کدام‌یک؟

اپل همچنان مجموعه‌ای از آیفون‌های خوب در طیف قیمتی مناسب را برای مشتریان ارائه می‌کند که باید تصمیم بگیرند که آیا ارتقا و تفاوت‌ها در مقایسه آیفون 11 با 11 پرو که به آن اشاره شد ارزش پرداخت پول بیشتری را دارد یا نه؟ اگر وجود یک لنز تله ‌فوتو برایتان ارزش چندانی ندارد، دیگر تفاوت‌های این دو هم چندان مهم نیست که هزینه بیشتری صرف خرید مدل پرو کنید؛ اما اگر ‌یک گزینه با ویژگی‌های برتر و قیمت مناسب‌تر از 11 پرو مکس می‌خواهید، آیفون 11 پرو گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

آیفون 11 در مقابل آیفون 11 پرو کدام‌یک؟

اگر ‌یک گزینه با ویژگی‌های برتر و قیمت مناسب‌تر از 11 پرو مکس می‌خواهید، آیفون 11 پرو گزینه بهتری برای شما خواهد بود

سخن پایانی

گرچه آیفون 15 به بازار راه پیدا کرده است؛ اما با توجه به مشکلات رجیستری و قیمت بالا بسیاری تمایل به خرید نسل‌های قبلی اپل را دارند. با مقایسه آیفون 11 با 11 پرو مشخص شد که این دو شباهت زیادی به هم دارند و تفاوت عمده در نمایشگر و بخش دوربین است. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید با توجه به میزان بودجه و سلیقه‌تان کدام گزینه گوشی بهتری برای شما خواهد بود. امیدواریم این مطلب به شما کمک کند تا بهترین را بخرید.

سوالات متداول

  • فرق اصلی آیفون 11 با 11 پرو در چیست؟

آیفون 11 دارای نمایشگر ال سی دی بوده، در صورتی که آیفون 11 پرو دارای نمایشگر OLED با وضوح و روشنایی بیشتر است. همچنین آیفون 11 پرو علاوه بر دو دوربین اصلی در مدل 11 دوربین سوم تله فوتو هم هست.

  • آیفون 11 در مقابل آیفون 11 پرو، کدام قدرتمندتر هستند؟

هر دو محصول قدرتمندی هستند؛ زیرا از یک تراشه مشابه به‌ عنوان قلب تپنده برایشان استفاده شده است. فقط اگر یک محصول با حافظه ذخیره‌سازی بیشتر می‌خواهید باید به سراغ نسخه 512 گیگابایتی مدل 11 پرو بروید.

  • از نظر ظاهری فرق آیفون 11 با 11 پرو چیست؟

آیفون 11 در رنگ‌های بنفش، زرد، سبز، مشکی، سفید و قرمز تولید و بازار روانه شده است. در مقابل آیفون 11 پرو در رنگ‌های سبز، نقره‌ای، خاکستری و طلایی عرضه می‌شود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =