Banner Image
نقد و بررسی گوشی s23 اولترا؛ خداحافظی با آیفون؟

نقد و بررسی گوشی s23 اولترا؛ خداحافظی با آیفون؟

امتیاز دهید

انتظارها به پایان رسید و پرچمداران جدید سامسونگ یعنی سری S23 با تغییراتی ظریف اما چشمگیر، رونمایی شدند. در این میانS23  اولترا قوی‌ترین گوشی سامسونگ و جدیدترین پرچمدار این شرکت است که در صدر فهرست برترین گوشی‌های اندروید قرار می‌گیرد. در این مطلب از سایت پیندو با ما همراه باشید تا کیفیت و عملکرد این پرچمدار 2023 سامسونگ را زیر ذره‌بین قرار دهیم و به نقد و بررسی گوشی s23 اولترا بپردازیم.

معرفی سامسونگ s23 اولترا

به منظور نقد و بررسی گوشی s23 اولترا بهتر است تا نگاهی به مشخصات فنی این گوشی موبایل بیندازیم و در مورد ویژگی‌های آن صحبت کنیم:

s23 اولترا سامسونگ
صفحه نمایش
Dynamic AMOLED 2X نوع
8.6 اینچ اندازه
1440×3088 پیکسل رزولوشن
پردازنده
Qualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2 چیپست
هشت هسته‌ای پردازنده مرکزی
Adreno 740 پردازنده گرافیکی
حافظه
8 یا 12 گیگابایت رم
256، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی
خیر پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین
200 مگاپیکسل دوربین اصلی
12 مگاپیکسل دوربین فوق عریض
10 مگاپیکسل دوربین تله فوتو
10 مگاپیکسل دوربین پریسکوپ تله فوتو
12 مگاپیکسل دوربین سلفی
باتری
5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت
لیتیوم یونی نوع
ابعاد و وزن
163.4×78.1×8.9 میلی‌متر ابعاد
234 گرم وزن

در ادامه به نقد و بررسی گوشی s23 اولترا در بخش‌های مختلف می‌پردازیم و در مورد هریک از بخش‌های این محصول صحبت خواهیم کرد:

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

بدنه S23 Ultra فریم آلومینیومی محکم دارد که برای استحکام بیشتر آن در نظر گرفته شده است

شرکت سامسونگ در تولید گوشی s23 اولترا از نظر طراحی، رویه سال‌های اخیر را حفظ کرده و با اعمال تغییراتی ظریف، به جای تحول کامل، بر روی تجربه کاربری تمرکز کرده است. این رویکرد در کنار حفظ طراحی خاص این سری، به گوشی S23 Ultra هویت مستقلی بخشیده است.

با جعبه گشاییS23 اولترا متوجه خواهید شد که به‌طور کلی این گوشی با لبه‌های خمیده‌تر برای خوش‌دستی بیشتر، شباهت کلی به S22 Ultra دارد. همچنین در این محصول از قاب پشتی مات شیشه‌ای با برجستگی کمتر لنزها و فریم فلزی بزرگ‌تر برای محافظت بیشتر استفاده شده است. این دستگاه وزن 234 گرمی دارد که کمی سنگین‌تر از نسل قبلی است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای خرید گوشی گلکسی s23 اولترا باید به آن توجه کنید، این است که این محصول تنوع رنگی بالایی دارد و در 9 رنگ مختلف به فروش می‌رسد. کسب گواهی IP68 نیز نشان‌دهنده مقاومت بالای آن در برابر گردوغبار و آب است.

در بخش جلویی این گوشی شاهد خمیدگی کمتر صفحه برای سهولت استفاده و نصب گلس بدون خدشه به زیبایی آن هستیم. البته در این محصول برای مقاومت بیشتر در برابر خط و خش از نسل دوم Gorilla Glass Victus  استفاده شده است که شما را از خرید لوازم جانبی s23 اولترا مثل گلس بی‌نیاز می‌کند.

بدنه S23 Ultra فریم آلومینیومی محکم دارد که برای استحکام بیشتر آن در نظر گرفته شده است. دکمه‌های این گوشی در لبه سمت راست، میکروفون در بالا و درگاه  USB-C، میکروفون، اسپیکر و جایگاه قلم S Pen در پایین آن تعبیه شده‌اند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش

سامسونگ در گلکسی اس 23 اولترا از نظر نمایشگر، رویکردی محافظه‌کارانه را در پیش گرفته

سامسونگ در گلکسی اس 23 اولترا از نظر نمایشگر، رویکردی محافظه‌کارانه را در پیش گرفته و در مقایسه با نسل قبل، تغییرات چشمگیری را در آن ایجاد نکرده است. با این حال این موضوع به هیچ وجه به معنای نقص یا ضعف این بخش نیست؛ زیرا همچنان با یکی از قدرتمندترین و باکیفیت‌ترین نمایشگرهای موجود در بازار روبه‌رو هستیم.

نوع پنل مورد استفاده در این گوشی از نوع Dynamic AMOLED 2X و اندازه آن 6.8 اینچ است. در این محصول شاهد رزولوشن 1440×3088 پیکسل هستیم که کیفیت WQHD+ دارد. تراکم پیکسلی این دستگاه 500 پیکسل در اینچ و نرخ نوسازی صفحه نمایش آن 120 هرتز است.

این گوشی حداکثر روشنایی 1750 نیت را به شما ارائه می‌دهد که این حداکثر روشنایی کمک می‌کند تا استفاده از این گوشی حتی در زیر نور شدید آفتاب بدون هیچ مشکلی امکان‌پذیر باشد. چه در حال تماشای ویدیو باشید و چه مشغول بازی، نمایشگر اس 23 اولترا همیشه تصویری واضح و شفاف را به شما ارائه می‌دهد.

این گوشی از فناوری HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. به‌طور کلی این نمایشگر با ارائه تصاویری غنی از رنگ، کنتراست فوق‌العاده و جزئیات دقیق، تجربه بصری بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

یکی از تفاوت‌های ظاهری اس 23 اولترا با نسل قبل، استفاده از لبه‌های تخت‌تر در نمایشگر است. این تغییر، حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش را کمی بیشتر کرده، اما به لطف طراحی کلی بدنه، به سختی قابل تشخیص است.

اسپیکر

یکی از مواردی که برای خرید گوشی سامسونگ S23 Ultra باید در نظر بگیرید، تجهیز این گوشی به دو اسپیکر است که اسپیکر مکالمه در لبه بالای صفحه نمایش قرار دارد و اسپیکر اصلی در لبه پایینی گوشی تعبیه شده است. این دو اسپیکر در کنار هم، صدایی فراگیر و بلند را تولید می‌کنند که به‌طور قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود ارتقاء یافته‌اند.

در گوشی s23 ultra دیگر خبری از صدای معمولی و بی‌کیفیت نیست. این گوشی با ارائه جزئیات دقیق و وضوح فوق‌العاده، صدایی شفاف و رسا را به گوش کاربران می‌رساند؛ به‌طوری‌که شما در حال گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و یا حتی در حال مکالمه تلفنی، از ظرافت صدای خواننده، وضوح دیالوگ‌ها و عمق صدا شگفت‌زده خواهید شد.

تجربه کاربری

تجربه کاربری

در این گوشی قابلیت‌هایی نظیر جستجوی دایره‌ای (Circle to Search) و امکان ویرایش عکس‌ها با هوش مصنوعی در گالری وجود دارد.

سامسونگ در گلکسی S24 اولترا سراغ انبوهی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی رفته و به نوعی از تجربیات سایر رقبا در این زمینه وام گرفته است. در این گوشی قابلیت‌هایی نظیر جستجوی دایره‌ای (Circle to Search)  و امکان ویرایش عکس‌ها با هوش مصنوعی در گالری وجود دارد.

با این حال یکی از مشکلات رایج s23 اولترا این است که دسترسی به این قابلیت‌های هوش مصنوعی فقط تا پایان سال 2024 رایگان خواهد بود؛ درحالی‌که سامسونگ در مراسم رونمایی از این گوشی به شدت بر روی هوش مصنوعی آن مانور می‌داد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب S24 Ultra، امکان ساخت والپیپرهای شخصی‌سازی‌شده با استفاده از هوش مصنوعی است. در این حالت با انتخاب چند جمله و عکس، هوش مصنوعی تم رنگی متناسب با آن‌ها را پیشنهاد می‌دهد.

نرم افزار

برای نقد و بررسی گوشی s23 اولترا از نظر نرم‌افزاری باید بگوییم که این محصول به‌طور پیش‌فرض با اندروید 13 و One UI 5.1 عرضه می‌شود. گوشی One UI 5.1 تفاوت‌های اندکی با One UI 5.0 دارد. برای این نسخه ویجت‌های جدید، انیمیشن‌های روان، ویژگی Modes & Routines، پشتیبانی از S Pen و… در نظر گرفته شده است.

به‌طور کلی می‌توان گفت که گوشی گلکسی S23 اولترا با رابط کاربری One UI 5.1 تجربه کاربری روان و جذابی را ارائه می‌دهد. درواقع One UI 5.1  ویژگی‌های جدید و مفیدی را به ارمغان آورده است که کار با گوشی را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. S Pen نیز همچنان به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای یادداشت‌برداری، نقاشی و انجام کارهای دیگر در گلکسی S23 اولترا حضور دارد.

سخت افزار

سخت افزار

عملکرد روان این گوشی به راحتی از عهده تمام بازی‌های با گرافیک بالا و برنامه‌های سنگین پردازشی برمی‌آید

اگر بخواهیم در مورد سخت‌افزار گوشی سامسونگ S23 Ultra صحبت کنیم، باید بگوییم که این محصول مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 با هسته‌های کلاک‌شده و GPU ارتقاءیافته، به همراه رم 8 تا 12 گیگابایتی است که آن را به غولی واقعی تبدیل کرده است. عملکرد روان این گوشی به راحتی از عهده تمام بازی‌های با گرافیک بالا و برنامه‌های سنگین پردازشی برمی‌آید و در آن شاهد حافظه پایه 256 گیگابایت تا 1 ترابایتی هستیم که با پشتیبانی ازUFS 4.0، سرعت ایده‌آلی را برای ذخیره‌سازی به شما ارائه می‌دهد.

S23 Ultra با سخت‌افزار قدرتمند خود به همراه رابط کاربری روان و بهینه‌سازی‌شده برای S Pen، انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال بهترین عملکرد در گوشی هوشمند خود هستند. با این حال اگر صرفه‌جویی در هزینه را در اولویت خود قرار داده‌اید، ممکن است بخواهید مدل‌های دیگر با حافظه کمتر را در نظر بگیرید؛ اما به خاطر داشته باشید که در استفاده‌های خیلی سنگین، افت جزئی قدرت به‌وجود خواهد آمد.

دوربین

دوربین

نظر کاربران درباره s23 اولترا این است که این محصول را یکی از قدرتمندترین گوشی‌های موجود در بازار از نظر دوربین می‌دانند

نظر کاربران درباره s23 اولترا این است که این محصول را یکی از قدرتمندترین گوشی‌های موجود در بازار از نظر دوربین می‌دانند. سامسونگ گلکسی S23 اولترا با دوربین قدرتمند 5 لنزی خود، بار دیگر در دنیای عکاسی با گوشی‌های هوشمند تلاش کرده است تا موبایل قدرتمندی را تولید و به بازار عرضه کند. سیستم دوربین این گوشی به شرح زیر است:

  • لنز اصلی: 200 مگاپیکسلی HP2 با OIS
  • لنز اولتراواید: 12 مگاپیکسلی
  • لنز تله فوتو: 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابر اپتیکال
  • لنز پریسکوپ تله فوتو: 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابر اپتیکال
  • لنز سلفی: 12 مگاپیکسلی

در ادامه به نقد و بررسی گوشی s23 اولترا در بخش دوربین می‌پردازیم:

عکاسی در روز

عکاسی در روز

سامسونگ در گلکسی S23 اولترا به جای استفاده از سنسور 108 مگاپیکسلی نسل قبل، سراغ سنسور 200 مگاپیکسلی HP2 رفته است

سامسونگ در گلکسی S23 اولترا به جای استفاده از سنسور 108 مگاپیکسلی نسل قبل، سراغ سنسور 200 مگاپیکسلی HP2 رفته است. این سنسور جدید با ادغام 16 پیکسل مجاور، عکس‌هایی با وضوح 12.5 مگاپیکسل به‌صورت پیش‌فرض را ارائه می‌دهد و جزئیات خارق‌العاده‌ای را به ثبت می‌رساند.

علاوه بر این کاربران در صورت نیاز می‌توانند در تنظیمات بیشتر از حالت‌های 50 و 200 مگاپیکسل استفاده کنند. بررسی‌ها نشان داده‌اند که دوربین 200 مگاپیکسلی HP2، توانایی ثبت عکس‌هایی با جزئیات خیره‌کننده را دارد.

در حالی‌که سنسورهای دیگر گوشی نسبت به نسل قبل بدون تغییر باقی مانده‌اند، همچنان از سنسورهای 12 مگاپیکسلی اولتراواید و دو سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال 3 و 10 برابر استفاده شده است. این موضوع S23 اولترا را به یکی از معدود پرچمداران حال حاضر تبدیل می‌کند که از لنزهای تله فوتو با زوم باکیفیت بهره می‌برد.

عکاسی در شب

در زمان عکاسی در شب نیز گوشی اس 23 اولترا عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا در تاریکی نیز تصاویر ایده‌آلی را با کمترین نویز ثبت می‌کند. همچنین نسبت به نسل قبلی آن، در عکس‌های گرفته‌شده در شب با این گوشی می‌توانید جزئیات بیشتری را ببینید.

سلفی

سلفی

با وجود کاهش رزولوشن، تصاویر سلفی گرفته‌شده با این گوشی کیفیت بسیار بیشتری دارند

در بخش دوربین سلفی در گوشیS23 Ultra  به جای سنسور 40 مگاپیکسلی نسل قبل، از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده شده است. با وجود کاهش رزولوشن، تصاویر سلفی گرفته‌شده با این گوشی کیفیت بسیار بیشتری دارند.

نقاط قوت و ضعف

اگر بخواهیم در مورد نقاط قوت و ضعف گوشی اس 23 اولترا صحبت کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

نقاط قوت

  • کیفیت عالی دوربین عکاسی در روز و شب
  • عملکرد چشم‌گیر
  • اسپیکرهای پرقدرت‌تر
  • ۴ سال پشتیبانی

نقاط ضعف

  • قیمت بسیار بالا

مقایسه s23 اولترا با s23

به منظور مقایسه s23 اولترا با s23 باید بگوییم که گوشی اس 23 مجهز به صفحه نمایش 6.1 اینچی است؛ در حالی‌که گوشی اس 23 اولترا صفحه نمایش 6.8 اینچ دارد. البته در هر دو این گوشی‌ها از نمایشگر AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده شده است.

از نظر دوربین، S23 سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی دارد؛ اما برای S23 Ultra سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. ضمن این‌که S23 Ultra ظرفیت باتری بالاتری دارد.

اگر گوشی کوچک‌تری را ترجیح می‌دهید، از بین این دو گوشی می‌توانید S23 را انتخاب کنید که گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری نیز به‌شمار می‌آید. از سوی دیگر اگر به دنبال بزرگ‌ترین و بهترین نمایشگر، قوی‌ترین سیستم دوربین، طولانی‌ترین عمر باتری، شارژ سریع و قابلیت S Pen هستید، S23 Ultra می‌‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

مقایسه s23 اولترا با آیفون 15 پرو

هر دو گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra و iPhone 15 Pro از گوشی‌های برتر بازار محسوب می‌شوند. از نظر عملکرد، تراشه A17 Bionic اپل در آیفون 15 پرو باعث شده است تا این گوشی رقابت را از اس 23 اولترا ببرد. اما در بخش دوربین هر دو این گوشی‌ها عملکرد خوبی دارند.

از نظر صفحه نمایش هر دو محصول دارای نمایشگرهای OLED زیبا با نرخ تازه‌سازی بالا هستند. صفحه نمایش آیفون 15 پرو کمی روشن‌تر و صاف‌تر است؛ در حالی‌که S23 Ultra صفحه نمایش خمیده و وضوح بالاتری دارد.

S23 Ultra با ساختار شیشه‌ای و آلومینیومی کمی محکم‌تر طراحی شده است؛ اما آیفون 15 پرو طراحی تیتانیوم سبک‌تری دارد. S23 Ultra همچنین دارای قلم S داخلی برای کاربران است.

بازی با s23 اولترا

اگر قصد دارید که گوشی اس 23 اولترا را برای انجام بازی تهیه کنید، باید پیش از خرید آنلاین s23 اولترا به چند نکته توجه کنید. سامسونگ گلکسی S23 Ultra با ارائه جدیدترین و قدرتمندترین چیپست کوالکام، نمایشگر بزرگ و زیبا و باتری حجیم، یکی از بهترین گوشی‌های حال حاضر برای بازی به‌شمار می‌آید.

قلب تپنده  S23 Ultra، چیپست Snapdragon 8 Gen 2 آن است که سریع‌ترین چیپست حال حاضر اندروید محسوب می‌شود. این چیپست به همراه 12 گیگابایت رم، قدرتی بی‌نظیر را برای اجرای روان و بدون افت فریم سنگین‌ترین بازی‌های اندروید ارائه می‌دهد.

سیستم خنک‌کننده کارآمد  S23 Ultra، مانع گرم شدن بیش از حد گوشی در حین بازی‌های طولانی می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا عملکرد پایدار و بدون افت فریم را تجربه کنید.

گلکسی اس ۲۳ اولترا در اجرای بازی‌ها عملکرد ایده‌آلی دارد و می‌تواند بازی سنگین و بسیار گرافیکی Genshin Impact را در بالاترین تنظیمات گرافیکی و با نرخ فریم بسیار پایدار نزدیک به ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند.

جمع‌بندی و نظر نهایی

در این مطلب از پیندو به نقد و بررسی گوشی s23 اولترا پرداختیم و در مورد ویژگی‌های این گوشی صحبت کردیم. همان‌طور که دیدید، S23  اولترا در ظاهر تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد، اما در بخش‌های  مهمی مانند پردازنده و نرم‌افزار، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. اگر می‌خواهید که گارانتی s23 اولترا را همراه با خرید این گوشی دریافت کنید، می‌توانید ثبت سفارش خود را از طریق وب سایت پیندو انجام دهید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =