Banner Image
همه چیز درباره سامسونگ s23؛ پیش از خرید بخوانید!

همه چیز درباره سامسونگ s23؛ پیش از خرید بخوانید!

امتیاز دهید

سامسونگ در سال 2023 نیز مانند سال گذشته، سری S23 را در سه مدل معمولی، پلاس و اولترا تولید و به بازار عرضه کرده است. طبق معمول نسخه اولترا که پرچمدار شرکت سامسونگ محسوب می‌شود، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و مدل S23 معمولی آن‌چنان که باید نتوانسته نظرها را به خود جلب کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که S23 سامسونگ با وجود این‌که امکانات و ویژگی‌های جذاب نسخه اولترا را ندارد، اما به‌عنوان گوشی پرچمدار کوچک و خوش‌دست، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. در همین راستا در این مطلب از سایت پیندو قصد داریم تا به نقد و بررسی سامسونگ s23 بپردازیم و در مورد مشخصات فنی این دستگاه صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

معرفی سامسونگ  s23

مرفی سامسونگ s23

سامسونگ s23 با اندازه 1.6 اینچ

در راستای نقد و بررسی سامسونگ s23 باید در مورد مشخصات فنی این گوشی صحبت کنیم که به شرح زیر است:

s23 سامسونگ
صفحه نمایش
Dynamic AMOLED 2X نوع
1.6 اینچ اندازه
1080×2340 پیکسل رزولوشن
پردازنده
Qualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2 چیپست
هشت هسته‌ای پردازنده مرکزی
Adreno 740 پردازنده گرافیکی
حافظه
8 گیگابایت رم
128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی
خیر پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین
50 مگاپیکسل دوربین اصلی
12 مگاپیکسل دوربین فوق عریض
10 مگاپیکسل دوربین تله فوتو
12 مگاپیکسل دوربین سلفی
باتری
3900 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت
لیتیوم یونی نوع
ابعاد و وزن
146.3×70.9×7.6 میلی‌متر ابعاد
168 گرم وزن

نمایشگر  s23

نمایشگر s23

حداکثر روشنایی دستی اس 23 به 790 نیت افزایش یافته که 100 نیت بیشتر از S22 است

سامسونگ در گلکسی S23 از همان پنل 6.1 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 1080×2340 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتز نسل قبل استفاده کرده است. با این حال شاهد ارتقاء جزئی در زمینه روشنایی صفحه نمایش این محصول هستیم.

حداکثر روشنایی دستی اس 23 به 790 نیت افزایش یافته که 100 نیت بیشتر از S22 است. همچنین در حالت خودکار، روشنایی galaxy s23 به 1200 نیت می‌رسد که برای استفاده در محیط‌های روشن و زیر نور آفتاب ایده‌آل به نظر می‌رسد.

کیفیت و جزئیات تصویر نمایشگر اس 23 همچنان در سطح بالایی قرار دارد. این نمایشگر کنتراست خوبی دارد و رنگ‌ها را به بهترین شکل ممکن نمایش می‌دهد. لازم به ذکر است که اس 23 از استاندارد HDR10+  پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تا بتوانید تصاویر را به شکل بهتری تماشا کنید.

سامسونگ در S23 از تکنولوژی LTPO برای نرخ نوسازی پویا استفاده کرده است. این ویژگی کمک می‌کند تا نرخ نوسازی صفحه نمایش متناسب با عملکرد و نوع استفاده شما به‌طور خودکار بین 24 تا 120 هرتز تنظیم شود. این قابلیت حفظ شارژ باتری و ارائه تجربه‌ای روان در استفاده از گوشی را به همراه خواهد داشت.

در مجموع می‌توان گفت که اگرچه نمایشگر S23  تغییرات انقلابی نداشته، اما ارتقاء جزئی روشنایی و نرخ نوسازی پویا، تجربه بصری را در مقایسه با نسل قبل بهبود بخشیده است.

باتری و شارژدهی

باتری و شارژدهی

عمر باتری s23 در استفاده معمولی به نحوی است که به راحتی می‌تواند یک روز کامل شارژ نگه دارد

سامسونگ در سری S23 توجه ویژه‌ای به باتری گوشی خود کرده است. به لطف باتری بزرگ‌تر 3900 میلی‌آمپر ساعتی و پردازنده جدید با مصرف بهینه‌تر انرژی، شارژدهی S23 به‌طور قابل توجهی ارتقاء یافته است و حدود 20درصد بیشتر از نسل قبلی و 10درصد بیشتر از رقبای هم‌رده مانند آیفون 14 و 14 پرو دوام می‌آورد. عمر باتری s23 در استفاده معمولی به نحوی است که به راحتی می‌تواند یک روز کامل شارژ نگه دارد.

سرعت شارژ نیز در این موبایل نقطه قوت آن محسوب نمی‌شود و با وجود عملکرد بهتر نسبت به رقبای اصلی مانند اپل، هنوز به پای پرچمداران گوشی‌های چینی نمی‌رسد. با این حال بسیاری از کاربران معتقدند که سرعت شارژ بالا به عمر باتری آسیب می‌رساند و به همین خاطر با سرعت پایین‌تر شارژر اس 23 مشکلی ندارند.

S23از شارژ سیمی 25 واتی پشتیبانی می‌کند. البته یکی از مشکلات رایج s23 این است که باید شارژر آن را به‌طور جداگانه خریداری کنید. این شارژر می‌تواند اس 23 را در 30 دقیقه حدود 57درصد و در 1 ساعت و 15 دقیقه به‌طور کامل شارژ کند. در این موبایل شاهد پشتیبانی از شارژ بی‌سیم 15 واتی و شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 واتی نیز هستیم. در مجموع می‌توان گفت که سامسونگ S23 با باتری بزرگ‌تر و پردازنده کم‌مصرف، نسبت به نسل قبلی و رقبای هم‌رده خود، پیشرفت قابل توجهی در زمینه شارژدهی داشته است.

امنیت

امنیت

در سامسونگ S23 از همان سنسور اثر انگشت اولتراسونیک نسل قبلی استفاده شده است

در سامسونگ S23 از همان سنسور اثر انگشت اولتراسونیک نسل قبلی استفاده شده است که از نظر سرعت و دقت عملکرد قابل قبولی دارد. به دلیل کوچک‌تر بودن این گوشی، محل قرارگیری حسگر اثر انگشت در موقعیتی مناسب قرار گرفته و دسترسی به آن در حین استفاده از آن آسان است.

این گوشی به حسگر تشخیص چهره دو بعدی نیز مجهز شده که از طریق دوربین سلفی کار می‌کند. سرعت این حسگر قابل قبول است؛ اما از نظر دقت و امنیت در سطح بالایی قرار ندارد.

به‌طور کلی سامسونگ S23 از نظر امنیت به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک و حسگر تشخیص چهره دو بعدی مجهز شده است که حسگر اثر انگشت آن عملکرد قابل قبولی دارد، اما حسگر تشخیص چهره از نظر دقت و امنیت در سطح پایینی است.

سخت افزار

سخت افزار

هسته‌های اس 23 نسبت به نسخه‌های استاندارد با سرعت بالاتری کار می‌کنند

برخلاف سال‌های گذشته، سامسونگ در سری S23 از پردازنده‌های اختصاصی اگزینوس استفاده نکرده و به جای آن، سراغ چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام رفته است. این چیپست که به‌طور سفارشی برای سامسونگ بهینه‌سازی شده، در تمام مدل‌های S23  حضور دارد.

هسته‌های اس 23 نسبت به نسخه‌های استاندارد با سرعت بالاتری کار می‌کنند. این قابلیت به S23 قدرت پردازشی قابل توجهی می‌دهد که آن را در میان رقبا، حتی با وجود ابعاد کوچک‌تر، ویژه و خاص می‌کند.

اگرچه S23 به پای گوشی‌های مخصوص بازی مانند Red Magic 8 Pro نمی‌رسد، اما عملکرد آن در اجرای بازی‌ها بسیار خوب است. البته این موبایل به دلیل ابعاد کوچک‌تر و سیستم خنک‌کننده ضعیف‌تر، در استفاده‌های طولانی‌مدت و تحت فشار با افت قدرت همراه می‌شود. با این حال این افت قدرت جزئی است و S23 به شما امکان می‌دهد تا اکثر بازی‌های روز را با جزئیات بالا و نرخ فریم مناسب اجرا کنید.

علاوه بر حافظه‌های 128 و 256 گیگابایتی، درS23  نسخه 512 گیگابایتی هم وجود دارد. نسخه 128 گیگابایتی از حافظه UFS 3.1 قدیمی‌تر استفاده می‌کند؛ در حالی‌که نسخه‌های 256 و 512 گیگابایتی از نسل جدید UFS 4.0  بهره می‌برند. همچنین تمام مدل‌های galaxy s23 با 8 گیگابایت رم عرضه می‌شوند.

نرم افزار

از نظر نرم‌افزاری،S23  با اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 روانه بازار شده است. این رابط کاربری تجربه‌ای سریع و روان را به ارمغان می‌آورد و امکانات شخصی‌سازی متنوع و جذابی را ارائه می‌دهد. یکی از قابلیت‌های جدید و جالب One UI 5.1، امکان استفاده از تب‌های بازشده در گوشی بر روی کامپیوتر یا لپ‌تا‌پ است. این قابلیت در حال حاضر فقط در مرورگر اختصاصی سامسونگ قابل استفاده است، اما انتظار می‌رود در به‌روزرسانی‌های آینده به دیگر مرورگرها نیز اضافه شود.

اسپیکر

به منظور خرید گوشی گلکسی s23 باید به این نکته توجه کنید که سامسونگ در سری S23 از اسپیکرهای بهبودیافته‌ای استفاده کرده است. این اسپیکرها علاوه بر این‌که صدای بلندتر و باکیفیت‌تری را ارائه می‌دهند، جزئیات صدای خواننده را نیز به خوبی به گوش می‌رسانند. بیس قدرتمند و عمیق این اسپیکرها، تجربه صوتی لذت‌بخشی را برای کاربران رقم می‌زند. با وجود این پیشرفت‌ها، یکی از مواردی که در جعبه گشایی s23 توی ذوق شما می‌زند، این است که در این محصول خبری از جک 3.5 میلی‌متری نیست و کاربران برای استفاده از هدفون باید برای خرید لوازم جانبی s23 مثل هندزفری با پورت USB-C یا هندزفری بلوتوثی اقدام کنند.

دوربین

دوربین

سامسونگ s23 با دوربین اصلی 50 مگاپیکسل

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای خرید گوشی سامسونگ اس 23 باید به آن توجه کنید، دوربین این محصول است. برای گلکسی S23 دوربین‌های زیر در نظر گرفته شده‌اند:

  • دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل
  • دوربین فوق عریض: 12 مگاپیکسل
  • دوربین تله فوتو: 10 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

در ادامه به نقد و بررسی سامسونگ s23 در بخش دوربین می‌پردازیم و در مورد ویژگی‌های آن صحبت خواهیم کرد:

دوربین اصلی

دوربین اصلی

در دوربین اصلی اس 23 همانند نسل قبلی آن شاهد استفاده از دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی هستیم

در دوربین اصلی اس 23 همانند نسل قبلی آن شاهد استفاده از دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی هستیم. این دوربین اجازه می‌دهد تا بتوانید عکس‌هایی با جزئیات بالا، شارپ و با کنتراست خوب ثبت کنید. البته عکس‌های ثبت‌شده با این دوربین به‌طور پیش‌فرض 12 مگاپیکسلی هستند. در صورت عکاسی در نور کم نیز دوربین به‌طور خودکار به حالت شب می‌رود و عکس‌هایی با جزئیات، رنگ‌های طبیعی و کنتراست بالا ثبت می‌کند.

اولتراواید

دوربین اولتراواید این گوشی اجازه می‌دهد تا بتوانید عکس‌هایی با جزئیات، نویز کم و بدون اعوجاج در گوشه‌ها را ثبت کنید. تصاویر دوربین اولتراواید، کنتراست و دامنه دینامیکی مناسبی دارند. به این نکته نیز توجه کنید که برخلاف نسخه اولترا، سنسور اولتراواید فاقد فوکوس خودکار است.

تله فوتو

دوربین تله فوتو S23، زوم 3 برابر اپتیکال دارد. عکس‌هایی که با دوربین تله فوتو گرفته می‌شوند، دارای جزئیات خوب و رنگ‌های طبیعی و واقعی هستند. همچنین با این دوربین می‌توانید تصاویری با کنتراست و دامنه دینامیکی مناسب را ثبت کنید.

فیلمبرداری

اس 23 می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 8K و نرخ 30 فریم بر ثانیه را بگیرد. فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه با جزئیات خوب، رنگ‌های واقعی و لرزش‌گیر نیز با این موبایل امکان‌پذیر است.

سلفی

سلفی

دوربین سلفی اس 23 از سنسور جدید 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار استفاده می‌کند

دوربین سلفی اس 23 از سنسور جدید 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار استفاده می‌کند. عملکرد دوربین سلفی S23 خوب است و می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت بالا و جزئیات زیاد را بگیرد. نظر کاربران درباره s23 این است که دوربین سلفی این موبایل در نور کم نیز عکس‌های باکیفیت و با جزئیات قابل قبول را ثبت می‌کند.

جمع بندی و نظر نهایی

در این مطلب به نقد و بررسی سامسونگ s23 پرداختیم و در مورد مشخصات فنی این محصول اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. بررسی S23 نشان می‌دهد که این گوشی در مقایسه با نسل قبلی خود باتری با عمر طولانی‌تر، نمایشگر روشن‌تر و پردازنده قوی‌تری دارد. بنابراین اگر می‌خواهید که موبایل پرچمدار داشته باشید، برای خرید گوشی اس 23 اقدام کنید. البته دوربین‌های اس 23 به جز دوربین سلفی، تقریبا مشابه نسل قبل هستند. لازم به ذکر است که برای دریافت گارانتی s23 می‌توانید خرید خود را از طریق فروشگاه پیندو انجام دهید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =