Banner Image
بررسی گوشی سامسونگ s23 fe

سامسونگ S23 FE: بازگشت پرچمدار محبوب؟

امتیاز دهید

S23 FE سامسونگ یکی از جدیدترین و همچنین بهترین گوشی‌های این شرکت با قابلیت‌های گوشی پرچمدار است و ویژگی‌های پیشرفته‌ای دارد که باعث محبوبیت آن شده است. البته موضوعی که باید در نظر بگیرید، این است که این دستگاه از نظر قیمت گوشی سامسونگ سری s، از محصولات ارزان‌قیمت محسوب می‌شود. اگر قصد دارید تا برای خرید این موبایل اقدام کنید، با ما در این مطلب از وب‌سایت پیندو همراه باشید تا به نقد و بررسی گلکسی S23 FE بپردازیم و درباره مشخصات فنی آن صحبت کنیم.

معرفی گلکسی s23 fe

معرفی گلکسی s23 fe

s23 fe با اندازه 6.4 اینچ

در صورتی‌که قصد دارید تا برای خرید گوشی گلکسی S23 FE اقدام کنید، بهتر است اطلاعات کاملی درباره مشخصات فنی این دستگاه داشته باشید. ویژگی‌های این موبایل به شرح زیر هستند:

گوشی S23 FE سامسونگ
صفحه نمایش
Dynamic AMOLED 2X نوع
6.4 اینچ اندازه
2340×1080 پیکسل رزولوشن
پردازنده
Exynos 2200 در مدل بین‌المللی

Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 در مدل آمریکا

چیپست
8 هسته‌ای پردازنده مرکزی
Xclipse 920 در مدل بین‌المللی

Adreno 730 در مدل آمریکا

پردازنده گرافیکی
حافظه
8 گیگابایت رم
128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی
خیر پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین
50 مگاپیکسل دوربین اصلی
12 مگاپیکسل دوربین فوق عریض
8 مگاپیکسل دوربین تله فوتو
12 مگاپیکسل دوربین سلفی
باتری
4500 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت
لیتیوم یونی نوع
بله (25 وات) شارژ سریع
ابعاد و وزن
158×76.5×8.2 میلی‌متر ابعاد
209 گرم وزن

در این مطلب برای بررسی دقیق این محصول قصد داریم با توجه به نظر کاربران درباره s23 fe و همچنین بررسی فنی، به ارزیابی بخش‌های مختلف این دستگاه بپردازیم.

بررسی نمایشگر

بررسی نمایشگر

در این صفحه نمایش شاهد نرخ به‌روزرسانی صفحه داینامیک هستیم

پس از جعبه گشایی s23 fe و روشن کردن این موبایل، اولین چیزی که با آن روبه‌رو می‌شوید، نمایشگر این دستگاه و کیفیت آن خواهد بود. سامسونگ در S23 FE پنل Dynamic AMOLED 2X با سایز 6.4 اینچ و رزولوشن +FHD را به‌کار برده که همان صفحه نمایشی است که در تولید موبایل‌های نسل قبل شرکت سامسونگ شاهد آن بودیم. این نمایشگر با نرخ رفرش 120 هرتز و پشتیبانی از+HDR10، کیفیت تصویر چشم‌نواز و جذابی را ارائه می‌دهد. رنگ‌ها، به‌ویژه مشکی، عمیق و دقیق هستند و جزئیات تصویر به خوبی نمایش داده می‌شوند.

اگرچه تغییرات اساسی در بخش نمایشگر S23 FE دیده نمی‌شود، اما سامسونگ چند ارتقاء جزئی را در آن اعمال کرده است. نخست اینکه در این صفحه نمایش شاهد نرخ به‌روزرسانی صفحه داینامیک هستیم که باعث می‌شود تا نرخ رفرش نمایشگر با توجه به نوع استفاده شما از گوشی به‌طور خودکار بین 60 تا 120 هرتز سوییچ کند که این امر به حفظ عمر باتری کمک خواهد کرد. حداکثر روشنایی نمایشگر نیز به 1450 نیت افزایش یافته است که استفاده از این موبایل را در محیط‌های روشن آسان‌تر می‌کند.

در مجموع نمایشگر S23 FE دارای کیفیت بسیار خوبی است و می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش را برای تماشای ویدیو، وب‌گردی و انجام بازی به ارمغان بیاورد. تنها ایراد قابل توجه، حاشیه‌های نسبتا زیاد نمایشگر است.

باتری و شارژدهی

باتری و شارژدهی

سامسونگ در S23 FE از همان باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی و شارژر 25 واتی نسل قبل استفاده کرده است

سامسونگ در S23 FE از همان باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی و شارژر 25 واتی نسل قبل استفاده کرده است که نمی‌تواند انتظارات کاربران را در این حوزه برآورده کند. در استفاده معمولی و روزمره، باتری S23 FE حدود یک روز دوام می‌آورد؛ از سوی دیگر با استفاده سنگین ممکن است در اواخر روز به شارژ مجدد نیاز داشته باشید. با وجود پشتیبانی از شارژ سریع، سرعت شارژ این دستگاه نیز ناامیدکننده است. شارژر 25 واتی موجود در جعبه تنها می‌تواند 50% باتری را در 30 دقیقه و 100% را در 80 تا 85 دقیقه شارژ کند. این سرعت در مقایسه با گوشی‌های رقیب که از شارژ سریع 45 واتی یا 65 واتی پشتیبانی می‌کنند، بسیار پایین است. موبایلS23 FE  از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. با این‌حال با توجه به عمر باتری ضعیف و سرعت شارژ پایین، این قابلیت‌ها چندان مفید به نظر نمی‌رسند.

امنیت

امنیت

S23 FE از دو روش احراز هویت بیومتریک برای امنیت شما استفاده می‌کند

S23 FE  از دو روش احراز هویت بیومتریک برای امنیت شما استفاده می‌کند. این دستگاه زیر نمایشگر خود دارای حسگر اثر انگشت اپتیکال است که سرعت و دقت قابل قبولی دارد؛ اما به پای حسگرهای اولتراسونیک سری S23 نمی‌رسد؛ با این‌حال برای کاربران معمولی به اندازه کافی سریع و مطمئن است. همچنین شاهد سیستم تشخیص چهره دو بعدی در این دستگاه هستیم که این روش برای احراز هویت سریع‌تر است؛ اما به اندازه حسگر اثر انگشت امن نیست. لازم به ذکر است که این موبایل از سامانه امنیتی Knox  سامسونگ نیز بهره می‌برد که لایه‌های متعددی از امنیت را برای محافظت از اطلاعات شما ارائه می‌دهد.

دوربین

دوربین

دوربین s23 fe با 3 لنز در پشت و 1 لنز در جلو

از آن‌جایی که شرکت‌ها پیوسته در تلاش هستند تا با ارتقاء دوربین‌ها، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند، سامسونگ S23 FE 5G نیز از این قاعده مستثنی نیست و با 3 لنز در پشت و 1 لنز در جلو به نبرد رقبای خود آمده است. مشخصات دوربین این دستگاه به شرح زیر هستند:

  • دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل
  • دوربین اولتراواید: 12 مگاپیکسل
  • دوربین تله فوتو: 8 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

به منظور بررسی کیفیت عکس‌های گرفته‌شده با این موبایل باید بگوییم که این تصاویر در دوربین اصلی به‌طور پیش‌فرض 12 مگاپیکسلی هستند و جزئیات بالا، رنگ‌های جذاب و زنده و شارپنس مطلوبی دارند. دوربین تله فوتو این دستگاه از زوم 3 برابر اپتیکال بهره می‌برد که به شما امکان می‌دهد تا بدون افت کیفیت، به سوژه نزدیک‌تر شوید؛ اما زوم‌های بالاتر از 3 برابر این دستگاه که دیجیتالی هستند، با افت جزئیات و افزایش نویز همراه خواهند بود. البته عکس‌های پرتره با این لنز بسیار زیبا و باکیفیت هستند.

دوربین اولتراواید دارای لنزی است که برای عکس‌های گروهی و منظره گزینه مناسبی است و تصاویر با جزئیات کافی و دامنه دینامیکی خوب را ثبت می‌کند. همچنین دوربین سلفی این دستگاه با وجود کاهش مگاپیکسل نسبت به نسل قبل، کیفیت عکس‌های بسیار خوبی دارد و شاهد رنگ‌ها و جزئیات طبیعی‌تری در آن هستیم.

در بخش فیلمبرداری، این موبایل امکان فیلمبرداری 8K با نرخ 24 فریم و 4K را با نرخ 60 فریم در ثانیه را فراهم می‌کند. کیفیت فیلمبرداری با همه لنزها خوب است؛ اما لنز اصلی عملکرد بهتری دارد. همچنین لرزش‌گیر اپتیکال به کاهش لرزش در فیلم‌ها کمک می‌کند.

نرم افزار

S23 FE 5G، این میان‌رده جدید سامسونگ، مانند سری  S23از ابتدا با جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1  به بازار عرضه شد. علاوه‌براین سامسونگ قول داده است که این گوشی 4 سال آپدیت نرم‌افزاری و تا 5 سال آپدیت امنیتی دریافت کند که خبر بسیار خوبی به نظر می‌رسد. سامسونگ در زمینه ارائه آپدیت‌ها پیشرفت چشمگیری داشته است و به سرعت نسخه‌های جدید اندروید را برای گوشی‌های خود منتشر می‌کند.

رابط کاربری S23 FE 5G مشابه پرچمداران سامسونگ است و از قابلیت‌هایی مانند Samsung DeX بهره می‌برد. One UI یکی از بهترین رابط‌های کاربری موجود در جهان به‌شمار می‌آید که عملکردی روان و بی‌نقص را ارائه می‌دهد.

سخت افزار

در بخش سخت‌افزار، S23 FE 5G در آمریکا با اسنپدراگون 8 نسل 1 و در سایر بازارها با اگزینوس 2200 عرضه شده است. اگزینوس 2200 در سری S22 سامسونگ مشکلاتی از نظر مصرف انرژی و داغ شدن داشت، اما با سیستم خنک‌کننده بزرگ‌تر در S23 FE این مشکلات تا حدودی برطرف شده‌اند. این موبایل می‌تواند در اجرای بازی‌های سنگین به خوبی عمل کند. پردازنده گرافیکی آن Xclipse 920 است و با رم 8 گیگابایتی LPDDR5 و حافظه ذخیره‌سازی 128 یا 256 گیگابایتی تولید شده است. با وجود این‌کهS23 FE  در این بازه قیمتی، قوی‌ترین تراشه را ندارد، اما با توجه به سیستم خنک‌کننده کارآمد و بهینه‌سازی‌های سامسونگ، عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

اسپیکر

در S23 FE  شاهد اسپیکرهای استریو هستیم که برای ارائه صدای بلند و باکیفیت مناسب هستند. با وجود این‌که تعادل صدا در این دستگاه کامل نیست، عملکرد آن در مقایسه با گوشی‌های مشابه در سطح قابل قبولی قرار دارد.

البته یکی از مشکلات رایج s23 fe این است که در این دستگاه خبری از جک 3.5 میلی‌متری برای هندزفری نیست. بنابراین زمان خرید لوازم جانبی s23 fe، باید تبدیل Type-C یا هندزفری بلوتوثی بخرید. خوشبختانه S23 FE از بلوتوث نسخه 5.3 بهره می‌برد که به شما اتصالی پایدار با تاخیر کم و مصرف انرژی پایین را ارائه می‌دهد.

نقاط قوت و ضعف

در نقد و بررسی گلکسی S23 FE موضوعی که باید به آن توجه کنید، نقاط قوت و ضعف این گوشی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نقاط قوت

  • قاب شیشه‌ای باکیفیت
  • روشنایی بالای نمایشگر
  • گواهی IP68
  • قدرت سخت‌افزاری مناسب
  • دوربین‌های باکیفیت

نقاط ضعف

  • حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگر
  • عملکرد ضعیف در بخش شارژدهی

مقایسه s23 fe با رقبا

در زمان خرید گوشی سامسونگ s23 fe ممکن است در بازار با موبایل‌هایی مواجه شوید که رقبای این دستگاه هستند. اگر بخواهیم به مقایسه s23 fe با رقبای آن بپردازیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مقایسه s23 fe با  s23

به منظور مقایسه اس 23 اف‌ ای با اس 23 باید بگوییم که Samsung Galaxy S23 FE اندازه صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد. البته دوربین‌های هر دو دستگاه دارای سنسور 50 مگاپیکسلی هستند. در اس 23 شاهد پردازنده و چیپست جدیدتر و قوی‌تر هستیم. همچنین اس 23 از لنز تله فوتو با وضوح بالاتر و دوربین سلفی باکیفیت‌تر بهره می‌برد. این در حالی است که S23 FE باتری با ظرفیت بالاتر و قیمت ارزان‌تری دارد.

مقایسه s23 fe با آیفون 15

از مقایسهSamsung Galaxy S23 FE  با iPhone 15 این نتایج به‌دست می‌آید که گوشی سامسونگ صفحه نمایش 6.4 اینچی از نوع AMOLED دارد؛ در حالی‌که آیفون 15 با نمایشگر 6.1 اینچی از نوع رتینا تولید شده است. اس 23 اف ای پردازنده از نوع اگزینوس 2200 یا اسنپدراگون نسل 8 دارد؛ اما iPhone 15 از چیپست Apple A16 Bionic بهره می‌برد. از نظر سنسور دوربین، S23 FE بر روی کاغذ دارای سنسورهای باکیفیت‌تری است.

جمع‌بندی

در این مطلب به نقد و بررسی گلکسی S23 FE پرداختیم و تلاش کردیم تا شما را با این گوشی آشنا کنیم. همان‌طور که مشاهده کردید، با توجه به قیمت این دستگاه، S23 FE  از طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالایی بهره می‌برد. لازم به ذکر است که این موبایل قدرت سخت‌افزاری مناسبی دارد و مشکل داغ شدن که در نسخه‌های قبلی دیده می‌شد، به‌طور قابل توجهی در آن کاهش یافته است. به‌طور کلی گلکسی S23 FE با توجه به قیمت خود، گوشی باارزشی است که از طراحی زیبا، صفحه نمایش باکیفیت، عملکرد مناسب و دوربین‌های خوب بهره می‌برد. در صورتی‌که قصد خرید با گارانتی s23 fe را دارید، می‌توانید برای این منظور از طریق سایت پیندو اقدام کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 3 =