Banner Image
معرفی A71 سامسونگ

نقد و بررسی گوشی A71 سامسونگ؛ محصولی که انتظارات شما را از یک گوشی میان رده تغییر خواهد داد

امتیاز دهید

سری A سامسونگ از سری‌های محبوب گوشی‌های هوشمند بازار به‌شمار می‌آید. یکی از نمونه‌های بهترین گوشی سامسونگ سری a، مدل A70 است که در زمان عرضه توانست به سرعت به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین‌های بازار تبدیل شود. شرکت سامسونگ در سال 2020، جانشین A70 را با نام گلکسی A71 معرفی کرد. در ساخت این گوشی تلاش شده است تا با حفظ نقاط قوت A70، نقاط ضعف‌های آن نیز برطرف شود. در این مطلب از وب سایت پیندو با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی A71 سامسونگ بپردازیم و در مورد این گوشی محبوب صحبت کنیم.

مشخصات فنی A71 سامسونگ

برای خرید گوشی A71 سامسونگ باید دید کاملی در مورد مشخصات فنی این دستگاه داشته باشید. در ادامه شما را با مشخصات این گوشی آشنا خواهیم کرد:

گوشی A71 سامسونگ
صفحه نمایش
Super AMOLED Plus نوع
6.7 اینچ اندازه
2400×1080 پیکسل رزولوشن
پردازنده
Qualcomm SDM730 Snapdragon 730 چیپست
8 هسته‌ای پردازنده مرکزی
Adreno 618 پردازنده گرافیکی
حافظه
6 یا 8 گیگابایت رم
128 گیگابایت حافظه داخلی
بله پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین
64 مگاپیکسل دوربین اصلی
12 مگاپیکسل دوربین فوق عریض
5 مگاپیکسل دوربین ماکرو
5 مگاپیکسل دوربین تشخیص عمق
32 مگاپیکسل دوربین سلفی
باتری
4500 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت
لیتیوم یونی نوع
بله شارژ سریع
ابعاد و وزن
163.6×76×7.7 میلی‌متر ابعاد
179 گرم وزن

 

به منظور نقد و بررسی A71 سامسونگ، در ادامه شما را به‌صورت تخصصی با بخش‌های مختلف این گوشی آشنا می‌کنیم تا بتوانید با دانش کافی نسبت به این موبایل، برای خرید آن اقدام کنید.

صفحه نمایش

صفحه نمایش

شرکت سامسونگ تلاش کرده است تا در گوشی A71، مشابه با نمونه‌های گوشی تا 25 میلیون، از صفحه نمایش قدرتمند استفاده کند

شرکت سامسونگ تلاش کرده است تا در گوشی A71، مشابه با نمونه‌های گوشی تا 25 میلیون، از صفحه نمایش قدرتمند استفاده کند. این گوشی مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی سوپر امولد است. رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و تراکم پیکسلی 393 در هر اینچ، وضوح و شفافیتی بی‌نظیر را برای کاربر به ارمغان می‌آورند.

سامسونگ با در نظر گرفتن سلیقه‌های مختلف، دو حالت نمایش تصویر را در این گوشی تعبیه کرده است. حالت نرمال برای نمایش رنگ‌ها با دقت بالا و مطابق با فضای رنگی sRGB مناسب خواهد بود؛ اما اگر به دنبال تجربه‌ای جذاب‌تر هستید، حالت Vivid باعث غنای رنگ و نمایش طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها می‌شود.

زاویه دید گسترده صفحه نمایش این گوشی به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر را از زوایای مختلف بدون افت کیفیت مشاهده کنید. روشنایی صفحه نمایش در حالت خودکار تا 550 نیت افزایش پیدا می‌کند و این ویژگی باعث می‌شود تا وضوح تصویر حتی زیر نور مستقیم آفتاب نیز حفظ شود.

صفحه نمایش 71

نمایشگر گلکسی A71 با کیفیت عالی خود در طبقه‌بندی بهترین نمایشگرهای دنیا قرار می‌گیرد

یکی از مشکلات رایج گوشی A71 سامسونگ این است که صفحه نمایش آن از HDR پشتیبانی نمی‌کند؛ اما کیفیت بالای صفحه نمایش این نقص را جبران کرده است و باعث می‌شود تا در زمان تماشای فیلم و عکس، شاهد وضوح تصویر بالا و رنگ‌های زنده باشیم.

نمایشگر این گوشی Always on Display یا همیشه روشن است که این ویژگی کمک می‌کند تا اطلاعات ضروری مانند اعلانات، ساعت و تاریخ را بدون نیاز به روشن کردن کامل صفحه نمایش ببینید. این قابلیت به حفظ شارژ باتری کمک می‌کند و باعث دسترسی سریع شما به اطلاعات مورد نیاز می‌شود.

به‌طور کلی نمایشگر گلکسی A71 با کیفیت عالی خود در طبقه‌بندی بهترین نمایشگرهای دنیا قرار می‌گیرد و رقیبی قدرتمند برای پرچمداران شرکت‌های مختلف است.

پردازنده و حافظه

برای نقد و بررسی A71 سامسونگ یکی از بخش‌های مهمی که باید به آن توجه کنید، پردازنده و حافظه آن است. این محصول گلکسی سامسونگ با وجود این‌که در لیست گوشی تا 10 میلیون قرار می‌گیرد، به چیپست اسنپدراگون 730 مجهز است که کمک می‌کند تا از نظر پردازنده قدرت بالایی داشته باشد.

چیپست مورد استفاده در A71 سامسونگ در کنار 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، عملکردی سریع و روان را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ درنتیجه از نظر تست سرعت A71 سامسونگ تنه به تنه گوشی تا 20 میلیون می‌زند.

بررسی‌های انجام‌شده با نرم‌افزارهای بنچمارک نشان می‌دهد که گلکسی A71 یکی از قدرتمندترین میان‌رده‌های موجود در بازار است و شما می‌توانید با این گوشی، اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را به راحتی انجام دهید. به‌طور کلی سخت‌افزار گلکسی A71 شما را به هیچ وجه ناامید نخواهد کرد. این گوشی می‌تواند به راحتی نیازهای روزمره و گیمینگ شما را برطرف کند.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

این نمایشگر با روشنایی مناسب و رنگ‌های زنده، تجربه بصری دلچسبی را برای شما رقم می‌زند

به منظور صحبت در مورد طراحی و کیفیت ساخت گوشی A71 باید به این نکته اشاره کنیم که در این موبایل شاهد حاشیه‌های بسیار باریک هستیم. این نمایشگر با روشنایی مناسب و رنگ‌های زنده، تجربه بصری دلچسبی را برای شما رقم می‌زند. دوربین سلفی این محصول نیز در مرکز بالای نمایشگر قرار گرفته است و مزاحمتی برای دیدن محتوا ایجاد نخواهد کرد.

پنل پشتی این گوشی از نوع Glasstic است که درواقع نوعی پلاستیک براق باکیفیت است. این پنل ظاهری شبیه به شیشه دارد و در برابر خط و خش تاحدی مقاوم خواهد بود. البته پیشنهاد ما این است که در زمان خرید لوازم جانبی A71 سامسونگ حتما قاب و گلس خریداری کنید.

گوشی سامسونگ A71 در رنگ‌های متنوعی مانند مشکی، نقره‌ای، آبی و صورتی عرضه می‌شود تا کاربران با سلیقه‌های مختلف بتوانند این گوشی را در رنگ مورد علاقه خود تهیه کنند.

به دلیل استفاده از پلاستیک در فریم، گلکسی A71 گوشی سبکی محسوب می‌شود و در استفاده‌های طولانی‌مدت دست کاربر را خسته نمی‌کند. اگر بخواهیم در مورد محل قرارگیری اجزاء این گوشی صحبت کنیم، باید بگوییم که دکمه‌های ولوم و پاور این موبایل در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند و دسترسی به آن‌ها آسان است.

شیار سیم کارت گوشیA71  در سمت چپ آن طراحی شده و از دو سیم کارت و کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که این موبایل از جک هدفون 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد. اسپیکر این گوشی نیز در لبه پایین گوشی قرار دارد و کیفیت صدای متوسطی را ارائه می‌دهد.

حسگر اثر انگشت اپتیکال A71 نیز در زیر نمایشگر واقع شده است و سرعت و دقت بالایی در تشخیص اثر انگشت دارد. یکی از نقاط ضعف این گوشی، عدم وجود استاندارد IP است که باعث می‌شود تا در برابر آب و گردوغبار آسیب‌پذیر باشد.

باتری و شارژدهی

اگر برای خرید موبایل گوشی سامسونگ به دنبال محصولی هستید که باتری قدرتمندی داشته باشد، گلکسی A71 سامسونگ می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این گوشی به باتری 4500میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که با توجه به نمایشگر بزرگ و سخت‌افزار قدرتمند این گوشی، انتخابی ایده‌آل به نظر می‌رسد. به‌طور کلی می‌توانید انتظار داشته باشید که باتری A71 برای حدود یک روز و نیم شما را همراهی کند. همچنین اگر بخواهیم در مورد عملکرد باتری این گوشی در کاربری‌های مختلف صحبت کنیم، می‌توانیم موارد زیر را از قابلیت‌های این باتری بدانیم:

  • تماس: 30 ساعت
  • وب‌گردی: 13 ساعت
  • تماشای ویدیو: 18 ساعت

یکی از نقاط قوت گوشی گلکسی A71 پشتیبانی آن از شارژ سریع 25 واتی است. اگر بهترین روش های‌ شارژ این گوشی سامسونگ را انتخاب کرده و از شارژر اصلی و 25 واتی استفاده کنید، می‌توانید طی 30 دقیقه این گوشی را 50درصد شارژ کنید. همچنین شارژ کامل باتری با شارژر 25 واتی نیز حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد.

در مجموع می‌توان گفت که گوشی گلکسی A71 با باتری قدرتمند و پشتیبانی از شارژ سریع، خیال شما را از این نظر راحت می‌کند و با شارژ کردن آن می‌توانید بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

امنیت

امنیت

از نظر نرم‌افزاری در این محصول شاهد فناوری Knox و پوشه امن هستیم که از اطلاعات شما حفاظت می‌کند

سامسونگ گلکسی A71 مجهز به ویژگی‌های امنیتی مختلفی است. از نظر نرم‌افزاری در این محصول شاهد فناوری Knox و پوشه امن هستیم که از اطلاعات شما حفاظت می‌کند. همچنین این گوشی مجهز به سیستم تشخیص چهره است و با بررسی چهره شما، قفل گوشی باز می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به تشخیص اثر انگشت اشاره کرد.

نقد و بررسی دوربین A71 سامسونگ

گلکسی A71 به‌عنوان بهترین مدل گوشی در ایران با قیمت زیر 15 میلیون تومان، در بخش دوربین 4 سنسور دوربین پشت و 1 دوربین سلفی دارد. این دوربین‌ها به شما امکان ثبت تصاویر و ویدئوهای باکیفیت را در شرایط مختلف می‌دهند. لیست دوربین‌های مورد استفاده در این گوشی شامل موارد زیر هستند:

  • دوربین اصلی: 64 مگاپیکسل
  • دوربین فوق عریض: 12 مگاپیکسل
  • دوربین ماکرو: 5 مگاپیکسل
  • دوربین تشخیص عمق: 5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

مجموعه دوربین‌های گلکسی A71 به شما امکان می‌دهند تا در هر شرایطی، عکس‌ها و ویدئوهای باکیفیت و خاطره‌انگیزی را ثبت کنید. در ادامه به نقد و بررسی A71 سامسونگ در بخش دوربین آن می‌پردازیم:

دوربین اصلی

دوربین اصلی مورد استفاده در گوشی گلکسی A71، سنسور 64 مگاپیکسلی دارد که در آن فناوری Tetracell  به‌کار رفته است که می‌تواند چهار پیکسل را در یک پیکسل ادغام کند و عکس‌های 16 مگاپیکسلی با جزئیات و وضوح بیشتر را ثبت کند.

در نور کافی، عکس‌های ثبت‌شده با دوربین اصلی A71 جزئیات بسیار بالایی دارند و رنگ‌ها دقیق و زنده ثبت می‌شوند. رنج دینامیکی دوربین نیز مناسب است و می‌تواند جزئیات سایه‌ها و روشنایی‌ها را به خوبی حفظ کند.

دوربین اولتراواید

سنسور دوم دوربین مورد استفاده در گوشی گلکسی A71، سنسور فوق عریض یا اولتراواید آن است. همانند اکثر گوشی‌های موجود در بازار، دوربین فوق عریض گلکسی A71 در نور کافی عملکردی قابل قبول ارائه می‌دهد؛ اما در نور کم با مشکلاتی مواجه می‌شود و کیفیت عملکرد آن پایین می‌آید. حالت نایت‌مود این دوربین می‌تواند این نقص را به شکل قابل توجهی جبران کند؛ همچنین در اصلاح اعوجاج لبه‌های عکس نیز شاهد عملکرد خوبی در این گوشی هستیم.

سلفی

سلفی

سامسونگ گلکسی A71 مجهز به دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است

سامسونگ گلکسی A71 مجهز به دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است. این دوربین می‌تواند جزئیات فوق‌العاده‌ای از چهره شما را ثبت کند. دوربین سلفی این محصول عملکردی بی‌نظیر دارد و عکس‌های 12 مگاپیکسلی با جزئیات دقیق و وضوح بالا را به شما ارائه می‌دهد.

حالت پرتره این گوشی دارای کیفیت خوبی است و با تشخیص دقیق سوژه، چهره شما را از پس‌زمینه به‌طور طبیعی جدا می‌کند. برخلاف بسیاری از گوشی‌های هم‌رده، با فعال کردن حالت پرتره در این گوشی، شاهد تاثیری منفی بر بازه دینامیکی تصویر نخواهیم بود و جزئیات پس‌زمینه به بهترین شکل ممکن حفظ می‌شوند.

ماکرو

در گوشی گلکسی A71 شاهد نصب یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی هستیم که فوکوس ثابت دارد. عکاسی با این دوربین می‌تواند سخت باشد؛ زیرا به دلیل فوکوس ثابت، لرزش یا جابه‌جایی سوژه و دوربین به راحتی فوکوس را به هم می‌زند.

به همین دلیل اگر قصد دارید تا با گوشی گلکسی A71 تصاویر ماکرو بگیرید، نیاز است تا کمی صبر و حوصله داشته باشید و با دقت عکاسی کنید. حداقل فاصله فوکوس دوربین اصلی گلکسی A71 حدود 8 سانتی‌متر است؛ اما دوربین ماکرو این گوشی می‌تواند فوکوس را از فاصله 3 تا 5 سانتی‌متری سوژه حفظ کند.

عکاسی در شب

اگر قصد عکاسی در شب را دارید، باید به این نکته توجه کنید که در گوشی گلکسی A71 سامسونگ شاهد فناوری نایت‌مود هستیم. البته در نور کم، کیفیت عکس‌ها به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد؛ نویز تصاویر افزایش پیدا می‌کند و جزئیات تصاویر تار می‌شوند. با این حال استفاده از حالت شب می‌تواند تاحدی کیفیت عکس‌ها را در نور کم بهبود ببخشد.

فیلمبرداری

گوشی گلکسی A71 سامسونگ به دلیل داشتن دوربین‌های قدرتمند، به شما امکان فیلمبرداری با کیفیت بالا را می‌دهد. شما می‌توانید با دوربین این گوشی با وضوح  4K و 1080 اقدام به فیلمبرداری کنید. در حالت 4K و 1080 نرخ فیلمبرداری این گوشی 30 فریم است.

لرزش‌گیر اپتیکال تصویر این گوشی لرزش‌های دوربین را هنگام فیلمبرداری کاهش می‌دهد؛ البته برای فیلمبرداری بدون لرزش، باید این فناوری را در گوشی خود فعال کنید تا بتوانید این قابلیت را برای ثبت عکس‌های باکیفیت‌تر به‌کار ببرید.

گوشی گلکسی A71 دارای چندین حالت فیلمبرداری مانند Zeitlupe، Hyperlapse، Super Slow-motion و Pro است که هرکدام از این حالت‌ها برای نوع خاصی از فیلمبرداری مناسب هستند.

بازی با A71 سامسونگ

اگر از افرادی به‌شمار می‌آیید که به‌صورت مداوم قصد بازی کردن با گوشی خود را دارید، باید به این نکته توجه کنید که در گوشی گلکسی A71 سامسونگ شاهد پردازشگر گرافیکی ادرنو 618 هستیم. اگرچه این پردازنده گرافیکی به پای پرچمداران این عرصه نمی‌رسد، با این حال در برابر پردازنده‌های مورد استفاده در نمونه‌های گوشی تا 5 میلیون فوق‌العاده قدرتمند است. این پردازنده قابلیت آن را دارد تا بتوانید بازی‌های مختلف را بدون لگ و تأخیر اجرا کنید.

در تست‌های انجام‌شده این گوشی می‌تواند بازی‌های آسفالت 9 و کال اف دیوتی موبایل را با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند. نمایشگر بزرگ گوشی نیز تجربه گیمینگ را لذت‌بخش‌تر می‌کند. 8 گیگابایت رم نیز به شما این امکان را می‌دهد تا حین بازی به راحتی به اپ‌های دیگر بروید و سپس بازی را ادامه دهید.

نقاط قوت و ضعف A71  سامسونگ

اگر بخواهیم شما را با نقاط ضعف و قوت گوشی گلکسی A71 آشنا کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

نقاط قوت A71 سامسونگ

  • شارژدهی و عملکرد باتری فوق‌العاده
  • عملکرد خوب دوربین اصلی در طول روز
  • نمایشگر Super AMOLED باکیفیت
  • پشتیبانی از شارژر سریع ۲۵ واتی

نقاط ضعف A71 سامسونگ

  • فقدان دوربین تله فوتو
  • عملکرد ضعیف دوربین ماکرو
  • بدنه پلاستیکی

مقایسه A71 سامسونگ با رقبا

گلکسی A71 رقبای قدرتمندی در بازار دارد که قیمت گوشی سامسونگ سری a مدل A71 تفاوت چندانی با آن‌ها ندارد. اگر بخواهیم به مقایسه این گوشی با رقبای آن بپردازیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقایسه A71 سامسونگ با شیائومی Redmi Note 9 Pro Max

در مقایسه A71 سامسونگ با شیائومی Redmi Note 9 Pro Max شاید مهم‌ترین نکته این باشد که گوشی شیائومی قیمت پایین‌تری دارد. Redmi Note 9 Pro Max از نظر عملکرد، برتری جزئی نسبت گوشی گلکسی A71 دارد. از نظر صفحه نمایش نیز در گوشی گلکسی A71 شاهد صفحه نمایش Super AMOLED هستیم.

مقایسه A71 سامسونگ با هواوی P40 Pro

به منظور مقایسه A71 سامسونگ با هواوی P40 Pro باید به این نکته توجه کنید که گوشی P40 Pro دارای دوربین قدرتمندتری است که عملکرد بهتری به‌ویژه در نور کم دارد.

البته صفحه نمایش A71 سامسونگ کیفیت بالاتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. از نظر کارایی P40 Pro مجهز به پردازنده سریع‌تر است که آن را برای کارهای سنگین و بازی مناسب‌تر می‌کند. البته گوشیP40 Pro به دلیل محدودیت‌های تجاری ایالات متحده خدمات گوگل را ارائه نمی‌دهد.

جمع بندی و نظر نهایی

در این مطلب به نقد و بررسی A71 سامسونگ پرداختیم. همان‌طور که مشاهده کردید، گلکسی A71  یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار است. این محصول در تمامی زمینه‌ها نسبت به A70 پیشرفت کرده است و در آن شاهد نمایشگری قدرتمند، دوربین توانمند، عمر باتری بیشتر و… هستیم. در صورتی‌که علاقه‌مند به خرید گوشی A71 هستید، می‌توانید از طریق وب سایت پیندو برای خرید این محصول اقدام کنید و از این گوشی نهایت بهره را ببرید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 7 =