Banner Image
معرفی A25 سامسونگ

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A25؛ بهترین گوشی میان رده با قیمت زیر 5 میلیون تومان

امتیاز دهید

سامسونگ در دسامبر 2023 گوشی هوشمند اقتصادی خود، یعنیGalaxy A25  را رونمایی کرد. اگر به دنبال خرید بهترین گوشی سامسونگ سری a با قیمت مناسب هستید، باید به سراغ گوشی‌های A2x شرکت سامسونگ بیایید؛ زیرا موبایل‌های تولیدی در این طبقه‌بندی از گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده هستند. در این مطلب از وب سایت پیندو با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی گلکسی A25 سامسونگ بپردازیم و در مورد مشخصات فنی این موبایل صحبت کنیم.

مشخصات فنی A25 سامسونگ

اگر قبل از خرید موبایل گوشی سامسونگ A25 قصد دارید تا دید کاملی در مورد مشخصات فنی این محصول به‌دست بیاورید، می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید:

A25 سامسونگ
صفحه نمایش
Super AMOLED نوع
6.5 اینچ اندازه
1080×2340 پیکسل رزولوشن
پردازنده
Exynos 1280 چیپست
هشت هسته‌ای پردازنده مرکزی
Mali-G68 پردازنده گرافیکی
حافظه
6 یا 8 گیگابایت رم
128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی
بله (مشترک با اسلات حافظه) پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین
50 مگاپیکسل دوربین اصلی
8 مگاپیکسل دوربین فوق عریض
2 مگاپیکسل دوربین ماکرو
13 مگاپیکسل دوربین سلفی
باتری
5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت
لیتیوم پلیمری نوع
ابعاد و وزن
161×76.5×8.3 میلی‌متر ابعاد
197 گرم وزن

اگر بخواهیم به بررسی تخصصی A25 سامسونگ در بخش‌های مختلف بپردازیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

صفحه نمایش

صفحه نمایش

سامسونگ در گوشی A25 از صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنلSuper AMOLED و رزولوشن FHD+ استفاده کرده است

برای خرید گلکسی ‌ای 25 باید اطلاعات لازم را در مورد مشخصات صفحه نمایش این محصول به‌دست آورید. سامسونگ در گوشی A25 از صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنلSuper AMOLED  و رزولوشن FHD+  استفاده کرده است. این صفحه نمایش تراکم پیکسلی 396ppi  دارد و کیفیت تصویر عالی را به شما ارائه می‌دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی، نرخ نوسازی بالای آن است. تست سرعت A25 سامسونگ در بخش صفحه نمایش نشان می‌دهد که این نمایشگر نرخ تازه‌سازی 120 هرتز دارد که پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

صفحه نمایش A25 حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است و شاهد روشنایی 1000 نیت در این صفحه نمایش هستیم که می‌توانید به راحتی از آن در محیط‌های بیرونی استفاده کنید. سامسونگ همواره در بخش نمایشگر در میان پرچم‌داران و گوشی‌های رده‌بالا حرفی برای گفتن داشته و حالا این نقطه قوت را به گوشی‌های اقتصادی‌تر نیز آورده است. در مجموع می‌توان گفت که این شرکت در بخش نمایشگر A25 سنگ‌تمام گذاشته و این گوشی را به یکی از بهترین گزینه‌ها در میان گوشی‌های اقتصادی تبدیل کرده است.

پردازنده و حافظه

اگر به‌عنوان گوشی تا 5 میلیون، قصد خرید سامسونگ A25 را دارید، پیشنهاد ما این است که حتما سخت‌افزار این گوشی را بررسی کنید. چیپست مورد استفاده در گوشی گلکسی آ 25 از نوع Exynos 1280 است که با وجود قدیمی بودن، عملکرد خوبی دارد.

جهت نقد و بررسی گلکسی A25 سامسونگ باید بگوییم که این گوشی دارای پردازنده 8 هسته‌ای است. برای ساختار پردازنده این گوشی 2 هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 در نظر گرفته شده؛ پردازنده گرافیکی این گوشی نیز  Mali-G6است که برای بازی‌های متوسط گزینه‌ای‌ عالی به‌شمار می‌آید.

شرکت سامسونگ این گوشی را از نظر رم در دو مدل 6 یا 8 گیگابایت تولید و به بازار عرضه کرده و حافظه داخلی این گوشی نیز در دو مدل 128 یا 256 گیگابایت است.

به‌طور کلی گوشی سامسونگ A25 از نظر سخت‌افزاری، در رده قیمتی خود، گوشی قابل قبولی محسوب می‌شود. چیپست این گوشی عملکرد خوبی دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید نیازهای روزمره خود را برطرف کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

در نگاه اول، طراحی این گوشی شباهت بسیار زیادی به گوشی‌هایS23 سامسونگ دارد

اگر بخواهیم از نظر طراحی و کیفیت ساخت به نقد و بررسی گلکسی A25 سامسونگ بپردازیم، باید بگوییم که در نگاه اول، طراحی این گوشی شباهت بسیار زیادی به گوشی‌هایS23  سامسونگ دارد. این شرکت برای محصول خود تنوع رنگ خوبی نیز در نظر گرفته است. رنگ های مختلف گوشی A25 سامسونگ به شرح زیر هستند:

  • آبی روشن (Fantasy Blue)
  • زرد لیمویی (Personality Yellow)
  • مشکی مات (Brave Black)
  • آبی تیره (Optimistic Blue)

طراحی کلی این گوشی تخت و مدرن است و قاب پشتی آن با بافت مشبک پوشیده شده که حس لوکس بودن را القاء می‌کند. برجستگی دوربین‌های این گوشی کم است و شاهد سه لنز اصلی به همراه فلش LED به‌طور عمودی در پشت این موبایل هستیم. حاشیه‌های دور نمایشگر در پنل جلویی نسبتا زیاد به نظر می‌رسد و ناچ قطره‌ای شکل آن نیز اقتصادی بودن گوشی را نشان می‌دهد.

دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا در گلکسی A25، لبه سمت راست موبایل قرار گرفته‌اند. سنسور اثر انگشت این محصول نیز در کنار گوشی نصب شده است و سرعت و دقت قابل قبولی را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که در این گوشی خبری از گواهی ضدآب و مقاومت در برابر گردوغبار یا محافظت صفحه نمایش با گوریلا گلس نیست. جنس بدنه این موبایل پلاستیک پلی‌کربنات است که متاسفانه کیفیت گوشی تا 25 میلیون را ندارد؛ اما کیفیت آن خیلی نیز پایین نیست.

باتری و شارژدهی

اگر برای خرید گوشی A25 سامسونگ برای شما مهم است که اطلاعات کاملی در مورد باتری و شارژدهی آن داشته باشید، باید اشاره کنیم که در این موبایل از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است. به دلیل باتری مورد استفاده در این گوشی، A25 از گوشی‌های مدرن با ظرفیت باتری بالا محسوب می‌شود.

بررسی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهند که باتری این گوشی می‌تواند یک روز کامل شارژدهی داشته باشد. برای شارژ کردن آن نیز باید در حدود 80 دقیقه صبر کنید. بهترین روش های شارژ گوشی A25 سامسونگ، استفاده از شارژر 25 واتی است. البته شارژر سریع در داخل جعبه این گوشی وجود ندارد و باید آن را به‌صورت جداگانه خریداری کنید.

امنیت

امنیت

در این موبایل، مثل گوشی تا 20 میلیون، از سنسور اثر انگشت بر روی صفحه نمایش استفاده شده است

فناوری‌های امنیتی مختلفی در گوشی گلکسی A25 در نظر گرفته شده‌اند. در این موبایل، مثل گوشی تا 20 میلیون، از سنسور اثر انگشت بر روی صفحه نمایش استفاده شده است که سرعت و دقت قابل قبولی دارد. دوربین سلفی این گوشی نیز با تشخیص چهره شما می‌تواند قفل گوشی را باز کند.

نقد و بررسی دوربین A25 سامسونگ

نقد و بررسی دوربین A25 سامسونگ

دوربین گوشی A25 سامسونگ، سیستم دوربین سه‌گانه دارد

دوربین گوشی A25 سامسونگ، سیستم دوربین سه‌گانه دارد. این سیستم شامل یک سنسور 50 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی، یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی است. در ادامه به نقد و بررسی گلکسی A25 سامسونگ در بخش دوربین می‌پردازیم:

دوربین اصلی

دوربین اصلی گوشی A25 سامسونگ می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات بالا، دامنه دینامیکی خوب و تعادل رنگ سفید عالی را ثبت کند. همچنین در شرایط نوری کم، تصاویر ثبت‌شده با این دوربین همچنان قابل قبول هستند؛ اما جزئیات و غلظت رنگ‌ها در نور کم به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابند.

دوربین اولتراواید

دوربین دیگری که در گوشی A25 وجود دارد، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل آن است. این دوربین به شما امکان می‌دهد تا بتوانید در یک قاب، عکس‌های بیشتری را بگیرید.

سلفی

در بخش جلویی گوشی گلکسی A25 شاهد دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی آن هستیم. عکس‌های ثبت‌شده با این دوربین به‌طور قابل توجهی نسبت به دوربین اصلی، کیفیت پایین‌تری دارند و تصاویر آن کمی نرم‌تر به نظر می‌رسند. البته این دوربین می‌تواند به شما کمک کند تا تصاویر خوبی بگیرید؛ اما نباید انتظار کیفیت فوق‌العاده‌ای بالایی را از آن داشته باشید.

پرتره

دوربین مورد استفاده در گوشی گلکسی A25 سامسونگ به شما اجازه عکاسی در حالت پرتره را نیز می‌دهد. عکس‌های پرتره ثبت‌شده با این گوشی، بوکه طبیعی و محو شدن پس‌زمینه را به شما ارائه می‌دهند. همچنین در این حالت لبه‌های سوژه به‌طور دقیق و تمیز با پس‌زمینه تار ترکیب می‌شوند.

ماکرو

لنز ماکرو گوشی گلکسی A25 مجهز به سنسور 2 مگاپیکسلی است. مثل لنزهای ماکرو مورد استفاده در سایر گوشی‌های موبایل، عملا نمی‌توان توقع زیادی از این سنسور داشت. البته در شرایط نوری ایده‌آل و با صرف زمان زیاد، شاید بتوانید با این لنز عکس‌هایی با کیفیت متوسط بگیرید.

عکاسی در شب

در مورد عملکرد این گوشی برای عکاسی در شب باید بگوییم که شرکت سامسونگ در موبایل خود قابلیت نایت‌مود یا حالت شب را قرار داده است. با فعال کردن حالت شب، میزان نور تصاویر به‌طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و جزئیات بیشتری آشکار خواهند شد. با این حال در برخی موارد ممکن است تصاویر در این حالت کمی غیرطبیعی به نظر برسند. دوربین اصلی این گوشی نیز در نور کم، عملکردی قابل قبولی دارد و حتی با گوشی تا 10 میلیون و بالاتر قابل مقایسه است و می‌توان گفت که در مقایسه A25 سامسونگ با A53 سامسونگ از نظر دوربین، این دو موبایل با وجود قیمت متفاوت، در زمان عکاسی در شب عملکردی نزدیک به هم دارند.

فیلمبرداری

فیلمبرداری

شما می‌توانید با دوربین سلفی این گوشی فیلمبرداری با کیفیت‌های HD و FHD با 30 فریم بر ثانیه را تجربه کنید

دوربین اصلی گلکسی A25 به شما امکان فیلمبرداری با کیفیت‌های زیر را می‌دهد:

  • FHD (1080p) با 60 فریم بر ثانیه
  • FHD (1080p) با 30 فریم بر ثانیه
  • UHD (2160p) با 30 فریم بر ثانیه
  • HD (720p) با 30 فریم بر ثانیه

شما می‌توانید با دوربین سلفی این گوشی فیلمبرداری با کیفیت‌های HD  و FHD با 30 فریم بر ثانیه را تجربه کنید. فیلمبرداری با دوربین اصلی در حالت FHD با 60 فریم بر ثانیه، کیفیت مناسبی دارد. با این حال به دلیل فقدان لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، لرزش‌های دست تا حدی در ویدیوها قابل مشاهده هستند.

به‌طور کلی گوشی گلکسی A25 برای فیلمبرداری روزمره و معمولی، گزینه مناسب و کارآمدی به حساب می‌آید؛ اما اگر به دنبال فیلمبرداری حرفه‌ای و بدون لرزش هستید، بهتر است به دنبال بهترین مدل گوشی در ایران از نظر دوربین فیلمبرداری مثل گوشی‌های آیفون جدید باشید.

بازی با A25 سامسونگ

جهت نقد و بررسی کامل A25 سامسونگ در زمان اجرای بازی باید بگوییم که با این موبایل می‌توانید بازی‌های سبک و متوسط مانند Temple Run و Subway Surf را به شکل فوق‌العاده روان و بدون افت فریم اجرا کنید.

همچنین این گوشی به شما امکان اجرای بازی Call of Duty با نرخ کمتر از 60 فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد. البته در هنگام اجرای بازی‌های سنگین مانند  Call of Dutyشاهد داغ شدن قابل توجه پنل پشتی گوشی خواهیم بود. به همین دلیل برای حفظ سلامت باتری و جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی بهتر است که به مدت طولانی از موبایل خود برای بازی استفاده نکنید.

نقاط قوت و ضعفA25  سامسونگ

پس از نقد و بررسی گلکسی A25 سامسونگ در بخش‌های مختلف، برای بررسی نقاط قوت و ضعف این موبایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نقاط قوت A25 سامسونگ

  • صفحه نمایش با روشنایی بالا و کیفیت مناسب
  • مجهز به گواهینامه IP68
  • باتری با شارژدهی عالی
  • دوربین سلفی و پرتره با کیفیت مناسب
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه

نقاط ضعف A25 سامسونگ

  • عملکرد ضعیف دوربین ماکرو
  • داغ کردن در زمان اجرای بازی‌های سنگین

مقایسه A25 سامسونگ با رقبا

گوشی A25 سامسونگ رقبای مختلفی در بازار دارد. به منظور مقایسه این گوشی با سایر رقبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقایسه A25 سامسونگ با شیائومی Redmi Note 11

یکی از رقبای گوشی A25 سامسونگ، شیائومی Redmi Note 11 است. جهت مقایسه A25 سامسونگ با شیائومی Redmi Note 11 باید گفت که در گوشی A25 شاهد صفحه نمایش کوچک‌تر از Redmi Note 11 هستیم؛ ولی این صفحه نمایش کیفیت بالاتری دارد.

از نظر عملکرد نیز گلکسی A25 کمی سریع‌تر از گوشی Redmi Note 11 است. البته هر دو این گوشی‌ها دوربین باکیفیتی دارند و باتری آن‌ها نیز دارای ظرفیت مشابه هستند.

مقایسه A25 سامسونگ با هواوی P50 Lite

در مقایسه A25 سامسونگ با هواوی P50 Lite می‌بینیم که گوشی هواوی P50 Lite نسبت به موبایل A25 سامسونگ، پردازنده قدرتمندتری دارد. هر دو این گوشی‌ها دارای نمایشگرهای بزرگی هستند، اما A25 نرخ تازه‌سازی بالاتری را برای تصاویری روان‌تر ارائه می‌دهد. البته در گوشی هواوی P50 Lite شاهد سیستم دوربین چهارگانه‌ای هستیم که باعث می‌شود تا بتوانید تصاویر باکیفیتی را با آن ثبت کنید.

جمع‌بندی و نظر نهایی

در این مطلب به نقد و بررسی گلکسی A25 سامسونگ پرداختیم. گوشی سامسونگ A25 با ارائه عملکردی فراتر از یک گوشی میان‌رده، رقیبی قدرتمند برای سایر گوشی‌ها محسوب می‌شود. در این محصول شاهد حاشیه‌های کم صفحه نمایش، رفرش ریت بالا، پردازنده‌ای قدرتمند و باتری با عمر طولانی هستیم. با دوربین این گوشی نیز می‌توانید عکس‌های باکیفیتی را ثبت کنید. در کل به نسبت قیمت، گوشی سامسونگ A25 یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توانید آن را خریداری کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 2 =