Banner Image
معرفی core A2 سامسونگ + مشخصات کامل و نقاط قوت و ضعف

نقد و بررسی A2 سامسونگ شاهکار جدید سامسونگ در دنیای گوشی‌های اقتصادی | پیندو

امتیاز دهید

شرکت سامسونگ همواره در تلاش است تا سلطه خود بر بازار موبایل را افزایش دهد. در همین راستا این برند طیف وسیعی از گوشی‌ها را برای نیازهای مختلف کاربران عرضه می‌کند. در طبقه‌بندی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه، شرکت سامسونگ در آوریل ۲۰۱۹ از گوشی رده‌پایین گلکسی A2 Core رونمایی کرد. این گوشی با قیمت بسیار ارزان، گزینه مناسبی برای کارهای ابتدایی به‌شمار می‌آید. در همین راستا در این مطلب از وب سایت پیندو قصد داریم تا به نقد و بررسی a2 سامسونگ بپردازیم و در مورد مشخصات فنی این گوشی صحبت کنیم.

مشخصات فنی A2 core سامسونگ

گوشی A2 core سامسونگ از موبایل‌های اقتصادی است و از نظر مشخصات فنی نباید توقع زیادی از سخت‌افزار آن داشته باشید. در راستای نقد و بررسی a2 سامسونگ اگر بخواهیم شما را با مشخصات فنی این گوشی آشنا کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

A2 core سامسونگ
صفحه نمایش
PLS LCD نوع
5 اینچ اندازه
960×540 پیکسل رزولوشن
پردازنده
Exynos 7870 Octa چیپست
هشت هسته‌ای پردازنده مرکزی
Mali-T830 MP1 پردازنده گرافیکی
حافظه
1 گیگابایت رم
8 یا 16 گیگابایت حافظه داخلی
بله پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین
5 مگاپیکسل دوربین اصلی
5 مگاپیکسل دوربین سلفی
باتری
2600 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت
لیتیوم یونی نوع
ابعاد و وزن
141.6×71×9.1 میلی‌متر ابعاد
142 گرم وزن

اگر قصد دارید تا خرید گوشی a2 سامسونگ را پس از به‌دست آوردن اطلاعات کافی در مورد بخش‌های مختلف این محصول انجام دهید، در ادامه به نقد و بررسی a2 سامسونگ می‌پردازیم:

صفحه نمایش

صفحه نمایش

در گوشی سامسونگ A2 Core برای کاهش قیمت تولید، از پنل 5 اینچی از نوع PLS LCD استفاده شده است

اگر برای خرید موبایل گوشی سامسونگ به دنبال محصولی با صفحه نمایش باکیفیت هستید، پیشنهاد ما این است که به سراغ گزینه‌های دیگری غیر از گلکسی A2 Core بروید؛ زیرا صفحه نمایش مورد استفاده در این گوشی کوچک و بی‌کیفیت است.

برخلاف بهترین گوشی سامسونگ سری a در بازه‌های قیمتی مختلف که معمولا مجهز به صفحه نمایش آمولد هستند، در گوشی سامسونگ A2 Core برای کاهش قیمت تولید، از پنل 5 اینچی از نوع PLS LCD استفاده شده است. این صفحه نمایش رزولوشن پایین 960×540 پیکسل دارد و تراکم پیکسلی آن 220ppi  است که باعث شده تا کیفیت این صفحه نمایش چندان بالا نباشد.

به‌طور کلی A2 Core به عنوان گوشی تا 5 میلیون، کنتراست کمی دارد و در نور محیط نیز جزئیات به سختی قابل مشاهده هستند. همچنین روشنایی این صفحه نمایش کم است و حتی با حداکثر تنظیمات، در نور مستقیم خورشید نمی‌توانید به راحتی محتوای در حال نمایش بر روی صفحه گوشی را مشاهده کنید.

اگر به دنبال گوشی با نمایشگر باکیفیت‌تر هستید، می‌توانید به جای A2 Core به سراغ گوشی تا 10 میلیون یا بالاتر بروید و برای خرید این محصولات اقدام کنید.

پردازنده و حافظه

گلکسی A2 Core که از گزینه‌های بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان است، با قیمت کم خود، سخت‌افزار چندان قدرتمندی ندارد و برای انجام کارهای سنگین و اجرای بازی‌های گرافیکی رده‌بالا گزینه مناسبی نیست؛ اما شما می‌توانید کارهای معمولی را به راحتی با این گوشی انجام دهید.

قلب تپنده  گوشی A2 Core، پردازنده Exynos 7870 است. این پردازنده با معماری 8 هسته‌ای ساخته شده است و عملکردی متوسطی را به شما ارائه می‌دهد. این پردازنده برای انجام کارهای روزمره مانند وب‌گردی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تماشای ویدیو کافی است. البته تست سرعت A2 سامسونگ نشان می‌دهد که در هنگام اجرای برنامه‌های سنگین یا بازی‌های سه‌بعدی، شاهد افت سرعت و لگ قابل توجهی در این گوشی خواهیم بود.

لازم به ذکر است که در گوشی گلکسی A2 Core تنها 1 گیگابایت رم مورد استفاده قرار گرفته است که یکی از مهم‌ترین مشکلات رایج گوشی A2 سامسونگ به‌شمار می‌آید. درواقع به دلیل مقدار کم رم این گوشی در هنگام استفاده از چند برنامه به‌طور همزمان یا جابه‌جایی بین آن‌ها، با مشکلاتی مانند کندی و لگ مواجه خواهید شد.

شرکت سامسونگ گوشیA2 Core  را در دو نسخه با حافظه داخلی 8 و 16 گیگابایتی تولید و به بازار عرضه کرده است. البته به خاطر برنامه‌های مربوط به سیستم عامل اندروید و برنامه‌های پیش‌فرض نصب‌شده در این گوشی، فضای ذخیره‌سازی در نسخه 8 گیگابایتی این محصول بسیار محدود بوده و به سرعت پر می‌شود.

گلکسی A2 Core با توجه به قیمت مقرون‌به‌صرفه خود، برای افرادی که به دنبال گوشی هوشمند ساده برای انجام کارهای روزمره هستند، گزینه مناسبی است. از سوی دیگر اگر به دنبال اجرای بازی‌های سنگین یا برنامه‌های گرافیکی هستید، می‌توانید برای خرید گوشی تا 20 میلیون یا بیشتر اقدام کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

بدنه و قاب پشتی گوشی گلکسی A2 Core از پلاستیک ساخته شده و با شیشه پوشانده شده است

اگر بخواهیم در مورد طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت گوشی گلکسی A2 Core صحبت کنیم، باید بگوییم که این گوشی در طبقه‌بندی موبایل‌های ارزان‌قیمت قرار می‌گیرد؛ به همین خاطر در بخش طراحی نباید توقع زیادی از این گوشی داشته باشید.

بدنه و قاب پشتی گوشی گلکسی A2 Core از پلاستیک ساخته شده و با شیشه پوشانده شده است. قاب پشتی این گوشی براق است و به راحتی خط و خش می‌افتد. از نظر ضخامت، گوشی A2 Core ضخامت بدنه زیادی دارد و حاشیه‌های دور صفحه نمایش این گوشی نیز زیاد در نظر گرفته شده که ظاهری قدیمی را برای این موبایل رقم زده است.

البته به دلیل ابعاد کوچک A2 و وزن سبک آن، این موبایل بسیار خوش‌دست است و به همین خاطر در زمان استفاده طولانی‌مدت از آن، با مشکل مواجه نخواهید شد. به این نکته نیز توجه کنید که این گوشی به جک 3.5 میلی‌متری هندزفری و پورت microUSB مجهز شده است.

اگر بخواهیم شما را با رنگ‌های مختلف گوشی A2 سامسونگ آشنا کنیم، باید بگوییم که این موبایل در زنگ‌های متنوع مشکی، آبی، قرمز و طلایی عرضه شده است و می‌توانید متناسب با سلیقه خود برای خرید این گوشی در رنگ مورد نظر اقدام کنید.

باتری و شارژدهی

به منظور نقد و بررسی a2 سامسونگ در بخش باتری و شارژدهی باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت سامسونگ از باتری لیتیوم یونی 2600 میلی‌آمپر ساعتی در این محصول استفاده کرده است. این گوشی شارژدهی بسیار خوبی دارد و این ویژگی آن را به یکی از گزینه‌های‌ بهترین مدل گوشی در ایران با قیمت پایین تبدیل کرده است.

در صورت استفاده معمولی از گوشی A2، شارژ باتری آن بین 1 تا 1.5 روز باقی خواهد ماند. البته این محصول از شارژ بی‌سیم و شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و اگر علاقه‌مند هستید تا گوشی با فناوری شارژ سریع داشته باشید، می‌توانید به سراغ گوشی تا 25 میلیون بروید که از شارژ 15 وات به بالا پشتیبانی می‌کنند. به دلیل عدم پشتیبانی از شارژ سریع، برای فول‌شارژ کردن این گوشی باید حدود 80 دقیقه صبر کنید.

اگر به دنبال گوشی با باتری قدرتمند هستید، شایدA2 Core   انتخاب مناسبی برای شما نباشد؛ با این حال اگر گوشی مقرون‌به‌صرفه با شارژدهی متوسط می‌خواهید، A2 Core   می‌تواند گزینه قابل قبولی برای شما به حساب بیاید.

نقد و بررسی دوربین A2 core سامسونگ

نقد و بررسی دوربین A2 core سامسونگ

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A2 Core به دیافراگم f/1.9 مجهز شده است.

شرکت سامسونگ برای کاهش قیمت گوشی سامسونگ سری a مدل A2 core تنها از یک دوربین اصلی و یک دوربین سلفی در محصول خود استفاده کرده است. هر دو این دوربین‌ها مجهز به سنسور 5 مگاپیکسلی هستند و نباید توقع کیفیت زیادی از آن‌ها داشته باشید. در ادامه به نقد و بررسی a2 سامسونگ در بخش دوربین‌های این گوشی می‌پردازیم.

دوربین اصلی

در ارتباط با مشخصات دوربین اصلی این گوشی باید بگوییم که سنسور دوربین این گوشی 5 مگاپیکسل است که عملکرد معمولی دارد و برای عکس‌برداری در نور کافی مناسب خواهد بود. دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A2 Core به دیافراگم f/1.9 مجهز شده است.

سلفی

دوربین دیگری که در گوشی گلکسی A2 Core قرار گرفته، دوربین سلفی آن است که مجهز به سنسور 5 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی عملکردی مشابه با دوربین اصلی را ارائه می‌دهد و در نور کافی می‌توانید عکس‌های سلفی قابل قبولی را بگیرید؛ اما کیفیت عکس‌ها در نور کم، افت کیفیت محسوسی پیدا می‌کنند. این دوربین فاقد قابلیت‌های خاص مانند پرتره یا فوکوس خودکار است.

عکاسی در شب

با وجود این‌که دوربین گوشی گلکسی A2 Core سامسونگ در نور کافی عکس‌های قابل قبولی را می‌گیرد، اما در محیط‌های کم‌نور و تاریک عملکرد ضعیفی دارد. این گوشی به فلاش LED مجهز شده است، اما این فلاش به بهبود کیفیت عکس‌های ثبت‌شده در شب کمکی نمی‌کند و بیشتر به درد چراغ قوه می‌خورد.

فیلمبرداری

اگر برای شما مهم است که فیلم‌های باکیفیتی با گوشی گلکسی A2 Core بگیرید، باید به این نکته توجه کنید که دوربین مورد استفاده در این گوشی به شما امکان فیلمبرداری 1080 را با نرخ 30 فریم بر ثانیه را می‌دهد.

بازی با A2 core سامسونگ

به منظور نقد و بررسی a2 سامسونگ یکی از مواردی که باید آن را مدنظر قرار دهید، عملکرد این گوشی در زمان تجربه بازی است. شما می‌توانید با این گوشی بازی‌های ساده و سبک مانند Angry Birds یا Candy Crush  را بدون مشکل اجرا کنید. از سوی دیگر اما بازی‌های سه بعدی و گرافیکی سنگین‌تر مانند PUBG Mobile  یا Call of Duty Mobile بر روی این گوشی با کندی شدید مواجه می‌‌شوند و عملا غیرقابل اجرا خواهند بود.

نقاط قوت و ضعف A2 core سامسونگ

اگر بخواهیم شما را با نقاط قوت و ضعف گوشی A2 core  سامسونگ آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نقاط قوت A2 core سامسونگ

  • قیمت فوق‌العاده ارزان
  • شارژدهی مناسب
  • طراحی خوش‌دست و سبک

نقاط ضعف A2 core سامسونگ

  • صفحه نمایش ضعیف
  • پردازنده و حافظه رم ضعیف

مقایسه A2 core سامسونگ با رقبا

گوشی A2 core سامسونگ رقبای مختلفی در بازار دارد. اگر بخواهیم به مقایسه این گوشی‌ها با یکدیگر بپردازیم، می‌توانیم به قابلیت‌های مختلف این محصولات در موارد زیر اشاره کنیم:

مقایسه A2 سامسونگ با شیائومی Redmi 7

به منظور مقایسه گوشی‌های Samsung Galaxy A2 Core و Xiaomi Redmi 7 باید به این نکته اشاره کنیم که گوشی شرکت شیائومی از همه نظر گزینه بهتری نسبت به A2 سامسونگ است. این موبایل قدرت سخت‌افزاری بالاتر، صفحه نمایش بزرگ‌تر، باتری حجیم‌تر و… دارد که تمامی این موارد باعث شده‌اند تا Xiaomi Redmi 7 گزینه بهتری نسبت به A2 سامسونگ باشد.

مقایسه A2 سامسونگ با هواوی Y7 Prime 2019

یکی دیگر از رقبای گوشی A2 Core، موبایل هواوی Y7 Prime 2019 است. در مقایسه A2 سامسونگ با هواوی Y7 Prime 2019 باید به این نکته توجه کنید که شرکت هواوی تلاش کرده است تا گوشی Y7 Prime 2019 را قدرتمندتر از A2 سامسونگ تولید کند. این گوشی نمایشگر بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر، سخت‌افزار قدرتمندتر و باتری با ظرفیت بالاتر دارد.

جمع بندی و نظر نهایی

در این مطلب از وب سایت پیندو تلاش کردیم تا با نقد و بررسی a2 سامسونگ به این پرسش بسیار مهم پاسخ دهیم که آیا A2 سامسونگ ارزش خرید دارد؟ توجه به موارد گفته‌شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا با آگاهی کامل نسبت به مشخصات فنی این گوشی، برای خرید سامسونگ A2 Core اقدام کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 4 =