Banner Image
معرفی A14 سامسونگ

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A14؛ زیبایی و سادگی را با هم تجربه کنید | پیندو

امتیاز دهید

شرکت سامسونگ در مارس 2023 و در سکوت خبری، گوشی اقتصادی جدید خود با نام گلکسی ‌ای 14 را معرفی و به سرعت عرضه کرد. با توجه به قیمت مناسب و محبوبیت نسل‌های قبلی، گوشی A14 نیز از موبایل‌های اقتصادی این شرکت به‌شمار می‌آید که با وجود قیمت مناسب، امکانات قابل توجهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این مطلب از وب سایت پیندو قصد داریم که به نقد و بررسی گلکسی A14 سامسونگ بپردازیم و در مورد ویژگی‌های این گوشی صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

مشخصات فنی A14 سامسونگ

برای خرید گوشی A14 سامسونگ، به‌عنوان بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان، نیاز است تا اطلاعات کاملی در مورد مشخصات فنی این دستگاه داشته باشید. در جدول زیر شما را با مشخصات فنی این موبایل آشنا خواهیم کرد:

A14 سامسونگ
صفحه نمایش
PLS LCD نوع
6.6 اینچ اندازه
1080×2408 پیکسل رزولوشن
پردازنده
Mediatek MT6769 Helio G80 چیپست
هشت هسته‌ای پردازنده مرکزی
Mali-G52 MC2 پردازنده گرافیکی
حافظه
4 یا 6 گیگابایت رم
64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی
بله پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین
50 مگاپیکسل دوربین اصلی
5 مگاپیکسل دوربین فوق عریض
2 مگاپیکسل دوربین ماکرو
13 مگاپیکسل دوربین سلفی
باتری
5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت
لیتیوم پلیمری نوع
ابعاد و وزن
167.7×78×9.1 میلی‌متر ابعاد
201 گرم وزن

در ادامه قصد داریم تا در بخش‌های مختلف، به نقد و بررسی گلکسی A14 سامسونگ بپردازیم:

صفحه نمایش

صفحه نمایش

نمایشگر مورد استفاده در این گوشی ابعاد 6.6 اینچی دارد و شاهد پنل PLS LCD و رزولوشن 1080 در آن هستیم

در بخش صفحه نمایش، شرکت سامسونگ در گوشی A14 طراحی خاصی را انجام نداده است؛ درواقع طراحی نمایشگر A14 سامسونگ از نسل قبل پیروی می‌کند. این موضوع باعث شده است تا نوآوری خاصی در این محصول دیده نشود. همچنین برای محافظت از این صفحه نمایش، خبری از گواهی IP یا محافظ نمایشگر نیست.

نمایشگر مورد استفاده در این گوشی ابعاد 6.6 اینچی دارد و شاهد پنل PLS LCD و رزولوشن 1080 در آن هستیم. با وجود این‌که صفحه نمایش این گوشی نسبت به گوشی تا 5 میلیون، کیفیت تصویر قابل قبولی ارائه می‌دهد، اما برخلاف سایر گوشی‌های سامسونگ که قیمت بالاتری دارند، در این موبایل پنل AMOLED وجود ندارد.

پنل PLS LCD  موجود در A14 دارای روشنایی و زاویه دید محدودی است که این موضوع استفاده از این گوشی را در محیط‌های روشن و فضای باز کمی دشوار می‌کند. اگر برای شما مهم است که در خارج از خانه نیز از گوشی استفاده کنید، بهتر است که به سراغ نمونه‌های گوشی تا 10 میلیون یا حتی بالاتر بروید؛ چون پنل آن‌ها روشنایی بیشتری را ارائه می‌دهد.

البته مشکل تنظیم خودکار روشنایی که در نسل قبلی این گوشی یعنی موبایلA13  وجود داشت، با اضافه شدن حسگر مجاورتی در A14 برطرف شده است؛ اما در این گوشی شاهد نرخ نوسازی 60 هرتزی هستیم که می‌تواند برای بسیاری از کاربران کم باشد.

پردازنده و حافظه

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای خرید موبایل گوشی سامسونگ A14 باید به آن توجه کنید، پردازنده و حافظه مورد استفاده در این گوشی است. به‌طور کلی نباید از سامسونگ A14 توقع داشته باشید که عملکردی مشابه با گوشی تا 20 میلیون را داشته باشد.

در گوشی سامسونگ A14  شاهد استفاده از تراشه مدیاتک هلیو G80 با تکنولوژی ساخت 12 نانومتری هستیم. این گوشی در مقایسه با A13 پیشرفت قابل توجهی داشته و مشکلاتی مانند هنگ کردن و کندی در آن به‌طور کامل برطرف شده است.

تست سرعت A14 سامسونگ نشان می‌دهد که پردازنده این گوشی عملکرد روان و بدون لگ را برای برنامه‌ها و بازی‌های با گرافیک معمولی ارائه می‌دهد. از سوی دیگر از نظر حافظه و رم، گوشی گلکسی A14 در دو نسخه با رم 4 یا 6 گیگابایت و با حافظه ذخیره‌سازی 64 یا 128 گیگابایت عرضه می‌شود. البته امکان افزایش حافظه از طریق کارت حافظه جانبی نیز وجود دارد.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

این گوشی با ظاهری مدرن و شکیل، حس‌وحال گوشی‌های گران‌قیمت‌تر را به شما می‌دهد

شرکت سامسونگ با A14  تلاش کرده است تا در طراحی گوشی‌های میان‌رده خود تغییرات اساسی به وجود بیاورد. این گوشی با ظاهری مدرن و شکیل، حس‌وحال گوشی‌های گران‌قیمت‌تر را به شما می‌دهد. در بدنه گوشیA14  شاهد استفاده از پلاستیک مات با بافت راه‌راه عمودی هستیم که حس خوشایندی به کاربر القاء می‌کند. این بافت علاوه بر این‌که ظاهری مدرن به گوشی می‌دهد، از لک شدن و ماندن اثر انگشت روی گوشی جلوگیری به عمل می‌آورد. در بخش دوربین این گوشی نیز شاهد چینش دوربین‌ها به‌صورت عمودی در گوشه سمت چپ قاب پشتی هستیم.

طراحی و کیفیت ساخت

ضخامت و وزن این گوشی نسبت به نسل قبل، کمی افزایش پیدا کرده است

لازم به ذکر است که ضخامت و وزن این گوشی نسبت به نسل قبل، کمی افزایش پیدا کرده است. رنگ های مختلف گوشی A14 سامسونگ نیز شامل مشکی، قرمز، نقره‌ای و سبز هستند.

باتری و شارژدهی

باتری و شارژدهی

در گوشی سامسونگ A14 از باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است

در گوشی سامسونگ A14 از باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است. اگر بخواهیم به مقایسه A14 سامسونگ با رقبای هم قیمت آن از نظر باتری بپردازیم، می‌بینیم که این گوشی باتری با ظرفیت بالایی دارد؛ زیرا به دلیل مصرف بهینه پردازنده و صفحه نمایش، باتری این گوشی در استفاده معمولی تا دو روز شارژدهی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در جعبه این گوشی شاهد آداپتور شارژر نیستیم؛ ولی این گوشی از شارژر 15 واتی پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید شارژ کامل گوشی را طی 2 ساعت و 20 دقیقه انجام دهید.

امنیت

جهت افزایش امنیت، برای گوشی سامسونگ A14 حسگر اثر انگشت در نظر گرفته شده که این حسگر در کنار آن قرار دارد و سرعت و دقت قابل قبولی را از خود نشان داده است. البته می‌توانید از طریق تشخیص چهره با دوربین سلفی این گوشی نیز رمز موبایل خود را باز کنید تا به آن دسترسی داشته باشید.

نقد و بررسی دوربین A14 سامسونگ

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای خرید گوشی A14 سامسونگ باید در نظر بگیرید، دوربین آن است. برخلاف گوشی تا 25 میلیون که در آن شاهد 4 لنز هستیم، لنز تشخیص عمق از این موبایل حذف شده است. دوربین‌های موجود در این گوشی به شرح زیر هستند:

  • دوربین اصلی: سنسور لنز اصلی 50 مگاپیکسل
  • دوربین اولترا واید: 5 مگاپیکسل
  • دوربین ماکرو: ۲ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل

در ادامه به نقد و بررسی گلکسی A14 سامسونگ در بخش دوربین می‌پردازیم:

دوربین اصلی

لنز اصلی مورد استفاده در گوشی A14، مجهز به سنسور 50 مگاپیکسل است. این دوربین عملکرد معمولی داشته و در مقایسه A14 سامسونگ با A34 سامسونگ از نظر دوربین به این نتیجه می‌رسیم که گوشی گلکسی A34 عملکرد بسیار خوبی دارد؛ زیرا در عکس‌های ثبت‌شده با این دوربین شاهد جزئیات و رنگ‌های مناسب هستیم.

دوربین اولتراواید

دوربین دیگری که در گوشی گلکسی A14 وجود دارد، دوربین اولتراواید آن است. لنز اولتراواید این گوشی عملکرد متوسطی دارد و به نسبت لنز اصلی، شاهد کمی افت کیفیت و دینامیک رنج پایین در آن هستیم.

سلفی

دوربین سلفی موجود در گوشی A14 نسبت به نسل قبل پیشرفت قابل توجهی کرده است. این موضوع باعث شده تا A14 در رنج قیمتی خود بهترین مدل گوشی در ایران از نظر دوربین سلفی به‌شمار آید. عکس‌های ثبت‌شده در دوربین سلفی این گوشی دارای جزئیات بسیار خوبی هستند و نویز کمی در آن‌ها وجود دارد.

ماکرو

لنز ماکرو موجود در گوشی گلکسی A14 چندان کاربردی نیست و بیشتر جنبه فانتزی دارد. این لنز ماکرو به دلیل نداشتن فوکوس خودکار به شما اجازه نمی‌دهد که بتوانید عکس‌های باکیفیتی با آن بگیرید.

عکاسی در شب

برای عکاسی در شب به شکل حرفه‌ای با گوشی گلکسی A14 شاهد وجود فناوری نایت‌مود هستیم. شما می‌توانید با فعال کردن حالت عکاسی در شب، تصاویر بسیار خوبی را با این گوشی ثبت کنید.

فیلمبرداری

دوربین اصلی A14 به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید فیلم‌هایی با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه را بگیرید. به‌طور کلی کیفیت فیلم‌های ثبت‌شده با این گوشی خوب و قابل قبول است. با این حال عملکرد لرزش‌گیر این گوشی چندان مطلوب نیست و به همین دلیل ممکن است در فیلم‌هایی که با این دوربین می‌گیرید، با لرزش مواجه شوید.

بازی با A14 سامسونگ

بازی با A14 سامسونگ

جهت بررسی عملکرد A14 سامسونگ در بازی باید بگوییم که این گوشی می‌تواند بازی‌هایی با گرافیک معمولی را با کمترین مشکل و چالش اجرا کند

جهت بررسی عملکرد A14 سامسونگ در بازی باید بگوییم که این گوشی می‌تواند بازی‌هایی با گرافیک معمولی را با کمترین مشکل و چالش اجرا کند. البته در زمان اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا باید انتظار کمی لگ و افت فریم را داشته باشید. شما می‌توانید با این گوشی بازی Call of Duty Mobile را با تنظیمات گرافیکی Low و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه به راحتی اجرا کنید.

نقاط قوت و ضعفA14  سامسونگ

به منظور نقد و بررسی گلکسی A14 سامسونگ بهتر است تا در مورد نقاط قوت و ضعف این گوشی صحبت کنیم:

نقاط قوت A14 سامسونگ

  • بهبود چشمگیر قدرت پردازشی نسبت به نسل قبل
  • طراحی زیبا و متریال باکیفیت
  • عملکرد مناسب دوربین اصلی و سلفی
  • عمر باتری مناسب

نقاط ضعف A14 سامسونگ

  • انیمیشن‌های کند
  • کیفیت نامناسب دوربین اولتراواید و ماکرو
  • کیفیت پایین نمایشگر

مقایسه A14 سامسونگ با رقبا

گوشی A14 سامسونگ رقبای مختلفی در بازار دارد. جهت مقایسه A14 سامسونگ با رقبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقایسه A14 سامسونگ با شیائومی Redmi Note 11

در مقایسه A14 سامسونگ با شیائومی Redmi Note 11 باید به این نکته اشاره کرد که در گوشی Redmi Note 11 شاهد صفحه نمایش AMOLED با نرخ نوسازی 90 هرتز هستیم؛ این در حالی است که گوشی A14 نمایشگر LCD با نرخ نوسازی 60 هرتز دارد.

Redmi Note 11 دارای دوربین اصلی چهارگانه 50 مگاپیکسلی است که شامل یک لنز فوق عریض، یک لنز ماکرو و یک لنز عمق هستند. دوربین سلفی آن نیز 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر گوشی  A14دوربین اصلی سه‌گانه 50 مگاپیکسلی دارد که شامل یک لنز فوق عریض و یک لنز عمق هستند. دوربین سلفی آن نیز 13 مگاپیکسلی است.

Redmi Note 11 از تراشه Snapdragon 680 استفاده می‌کند که برای کارهای روزمره و انجام بازی‌های سبک مناسب به نظر می‌رسد؛ این در حالی است که تراشه و چیپستA14  کمی ضعیف‌تر هستند.

مقایسه A14 سامسونگ با هواوی P50 Lite

به منظور مقایسه A14 سامسونگ با هواوی P50 Lite باید بگوییم که در گوشی A14 شاهد نمایشگر 6.6 اینچ هستیم؛ در حالی‌که گوشی P50 Lite صفحه نمایش 6.15 اینچ دارد. برای گوشی گلکسی A14 دوربین 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است؛ از سوی دیگر گوشی P50 Lite مجهز به دوربین چهارگانه 48 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین عمق 2 مگاپیکسلی است.

در بخش باتری، دست بالاتر از آن گوشی گلکسی A14 است که باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد؛ این در حالی است که گوشی P50 Lite از باتری 3600 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. به‌طور کلی گوشیA14  سامسونگ صفحه نمایش بزرگ‌تر و باتری قوی‌تری دارد؛ از سوی دیگر گوشیP50 Lite  دارای دوربین قوی‌تر و چیپست سریع‌تری است.

جمع‌بندی و نظر نهایی

در این مطلب از وب سایت پیندو به نقد و بررسی گلکسی A14 سامسونگ پرداختیم و شما را با A14، به‌عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری a با قیمت زیر 6میلیون تومان آشنا کردیم. گلکسی  A14می‌تواند کمی بیشتر از حداقل‌های یک گوشی هوشمند را ارائه دهد. بنابراین اگر قصد خرید موبایلی فوق‌اقتصادی را دارید، می‌توانید این گوشی را با کمترین قیمت خریداری کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سیزده =