Banner Image
بررسی کامل S23 پلاس؛ شاهکار جدید سامسونگ در دنیای پرچمداران

بررسی کامل S23 پلاس؛ شاهکار جدید سامسونگ در دنیای پرچمداران | پیندو

امتیاز دهید

S23 Plus یکی از گوشی‌های پرچمدار شرکت سامسونگ است که از نظر قیمت و مشخصات فنی مدل میانی بین گوشی‌های S23 و S23 Ultra به‌شمار می‌آید. این مدل از موبایل S23 پلاس در مقایسه با S23، صفحه نمایش بزرگ‌تر و باتری حجیم‌تری دارد؛ اما از نظر امکانات نسخه ضعیف‌تر از Ultra است. در این مطلب از وب سایت پیندو با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی سامسونگ s23 پلاس بپردازیم و در مورد مشخصات این دستگاه صحبت کنیم.

معرفی سامسونگ s23 پلاس

به منظور نقد و بررسی سامسونگ s23 پلاس نیاز است تا در وهله اول شما را با مشخصات فنی این گوشی آشنا کنیم:

s23 پلاس سامسونگ
صفحه نمایش
Dynamic AMOLED 2X نوع
6.6 اینچ اندازه
1080×2340 پیکسل رزولوشن
پردازنده
Qualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2 چیپست
هشت هسته‌ای پردازنده مرکزی
Adreno 740 پردازنده گرافیکی
حافظه
8 گیگابایت رم
256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی
خیر پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین
50 مگاپیکسل دوربین اصلی
12 مگاپیکسل دوربین فوق عریض
12 مگاپیکسل دوربین تله فوتو
12 مگاپیکسل دوربین سلفی
باتری
4700 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت
لیتیوم یونی نوع
ابعاد و وزن
157.8×76.2×7.6 میلی‌متر ابعاد
196 گرم وزن

در ادامه به نقد و بررسی سامسونگ s23 پلاس در بخش‌های مختلف می‌پردازیم و شما را با ویژگی‌های این گوشی آشنا می‌کنیم:

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

پس از جعبه گشایی s23 پلاس اولین موضوعی که با آن مواجه می‌شوید، حذف قاب و برآمدگی فلزی دوربین‌های آن است

در ارتباط با طراحی و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ S23 Plus باید بگوییم که پس از جعبه گشایی s23 پلاس اولین موضوعی که با آن مواجه می‌شوید، حذف قاب و برآمدگی فلزی دوربین‌های آن است. در این موبایل شاهد یکپارچه شدن قسمت پشتی و قرار گرفتن جداگانه هر لنز در بدنه هستیم. این موضوع باعث شده است تا این محصول شباهت بیشتری به نسخه Ultra آن داشته باشد. دور لنزهای این دستگاه نیز محافظ فلزی به‌کار رفته است.

جهت افزایش مقاومت در s23 پلاس، برای فریم آن محافظ آلومینیومی در نظر گرفته شده؛ از سوی دیگر ساختار فریم آن نیز تخت‌تر شده است. این دستگاه وزن 196 گرمی دارد که به دلیل اندازه بزرگ آن طبیعی است. درواقع وزن زیاد این گوشی را می‌توانیم یکی از مشکلات رایج s23 پلاس بدانیم. بر روی این گوشی شاهد گوریلا گلس ویکتوس 2 برای شیشه جلو و عقب هستیم. همچنین این موبایل گواهی IP68 دارد که آن را در برابر گرد و غبار و آب مقاوم می‌کند.

از نظر طراحی، دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا در لبه سمت راست، میکروفون در لبه بالایی و اسپیکر اصلی، دو میکروفون، پورت USB-C و درگاه سیم کارت در لبه پایین آن تعبیه شده‌اند. لبه سمت چپ آن نیز خالی است.

به‌طور کلی می‌توان گفت که سامسونگ S23 Plus با تغییرات ظاهری جزئی، فاصله خود را از نسل قبلی و همچنین رویه تکراری در عدم تغییر طراحی گوشی‌ها حفظ کرده است. این یکپارچگی در طراحی، S23 Plus را به انتخابی مناسب برای طیف وسیع‌تری از کاربران تبدیل می‌کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش

در بخش صفحه نمایش، سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس با نمایشگر 6.6 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X تولید شده است

در بخش صفحه نمایش، سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس با نمایشگر 6.6 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X تولید شده است. این صفحه نمایش با رزولوشن 1080 و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی، تصویری روان و شفاف را به نمایش می‌گذارد که تماشای ویدیو، بازی و گشت‌وگذار در وب را به لذتی تمام‌عیار تبدیل کرده است.

در این گوشی شاهد وضوح و کنتراست خیره‌کننده‌ای هستیم که باعث می‌شود تا از جزئیات دقیق و رنگ‌های واقعی لذت ببرید؛ به‌گونه‌ای که گویا تصاویر زنده شده‌اند. همچنین شما می‌توانید حتی در زیر نور شدید آفتاب نیز به راحتی صفحه نمایش را ببینید. حداکثر روشنایی در حالت دستی به 770 نیت و در حالت خودکار به 1200 نیت می‌رسد.

صفحه نمایش این موبایل با پشتیبانی از حالت HDR10+ کمک می‌کند تا بتوانید محتوای ویدیویی را با کیفیتی سینمایی ببینید و از تماشای جزئیات و رنگ‌های غنی آن لذت ببرید. یکی از ویژگی‌های این محصول Vision Booster است. این قابلیت با استفاده از سنسورهای گوشی، رنگ و کنتراست تصویر را به‌طور خودکار تنظیم می‌کند تا در هر محیطی، بهترین تجربه بصری را داشته باشید.

در مجموع نمایشگر سامسونگ اس 23 پلاس یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در بازار به‌شمار می‌آید. این نمایشگر با وضوح بالا، نرخ به‌روزرسانی سریع، رنگ‌های دقیق و روشنایی بالا، برای تماشای ویدیو، انجام بازی و هر کار دیگری که انجام می‌دهید، عالی است.

اسپیکر

در بخش اسپیکر، اس 23 پلاس به اسپیکرهای استریو مجهز شده است. این اسپیکرها بلندی مناسبی دارند و کیفیت صدای بسیار خوبی را نیز ارائه می‌دهند. همچنین صداهای میانه و بالا به خوبی از طریق اسپیکرها پخش می‌شوند. یکی از فناوری‌های مورد استفاده در اسپیکر این محصول قابلیت دالبی اتموس است که باعث می‌شود بیس صدا کمی عمق بیشتری پیدا کند.

تجربه کاربری

تجربه کاربری

این نمایشگر برای تماشای ویدیو، بازی و حتی کار با آن بسیار مناسب است

اگر بخواهیم از تجربه کاربری درباره s23 پلاس بگوییم، باید پیش از هر چیز به رضایت کاربران از صفحه نمایش این گوشی اشاره کنیم که تصویری فوق‌العاده روشن، واضح و روان را ارائه می‌دهد. این نمایشگر برای تماشای ویدیو، بازی و حتی کار با آن بسیار مناسب است.

از نظر عملکرد نیز چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام اس 23 پلاس عملکردی سریع و قدرتمند را ارائه می‌دهد. این موبایل به راحتی می‌تواند از پس هر برنامه یا بازی سنگینی بربیاید. دوربین‌های مورد استفاده در اس 23 پلاس عکس‌ها و ویدیوهایی با کیفیت عالی را در هر شرایط نوری ثبت می‌کنند. رابط کاربری این گوشی نیز کاربرپسند و قابل شخصی‌سازی است.

البته نباید از نقاط ضعف این گوشی نیز چشم‌پوشی کرد. سرعت شارژ S23 Plus فقط 45 وات است که در مقایسه با برخی از رقبا کمی کند به نظر می‌رسد. همچنین امکان افزایش حافظه آن نیز وجود ندارد. اما در کل می‌توان گفت که گلکسی اس 23 پلاس محصولی عالی با صفحه نمایش فوق‌العاده، عملکرد قدرتمند، دوربین‌های عالی و عمر باتری خوب است. اگر به دنبال موبایل پرچمدار هستید که تجربه کاربری بی‌عیب و نقصی را ارائه دهد، S23 Plus گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما خواهد بود.

نرم افزار

از نظر نرم‌افزاری، شرکت سامسونگ اس 23 پلاس را با رابط کاربریOne UI 5.1  و اندروید 13 تولید کرده است. در این محصول به دلیل رابط کاربری جدید سامسونگ شاهد آن هستیم که انیمیشن‌ها سریع‌تر شده‌اند و تجربه‌ای روان‌تر و لذت‌بخش‌تر ارائه می‌شود. نرم‌افزار این گوشی نیز قابلیت‌های شخصی‌سازی گسترده‌تری دارد. علاوه بر این مواردOne UI 5.1  شامل تنظیمات امنیتی و حفظ حریم خصوصی جدید، بهبود عملکرد، ثبات سیستم و دسترسی به جدیدترین برنامه‌ها و خدمات گوگل است.

سخت افزار

سخت افزار

در سامسونگ S23 Plus چیپست‌های اگزینوس کنار گذاشته شده‌اند و جدیدترین پردازنده‌هایSnapdragon 8 Gen 2 قرار گرفته‌اند

در سامسونگ S23 Plus چیپست‌های اگزینوس کنار گذاشته شده‌اند و جدیدترین پردازنده‌هایSnapdragon 8 Gen 2  قرار گرفته‌اند. این تراشه با کمک کوالکام ارتقاء پیدا کرده و افزایش 30درصدی سرعت هسته‌های CPU  و GPU را رقم زده است.

ارتقاء قدرت هسته‌ها، S23 Plus را به یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین گوشی‌های حال حاضر بازار تبدیل کرده است تا از بسیاری از پرچمداران دیگر که از همین تراشه استفاده می‌کنند، پیشی بگیرد. فقط گوشی‌های گیمینگ خاص با سیستم خنک‌کننده قوی‌تر می‌توانند نسبت به این گوشی عملکرد بهتری را ارائه دهند.

S23 Plus در استفاده‌های معمولی بی‌نقص عمل می‌کند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید از سنگین‌ترین برنامه‌ها و قابلیت‌های مولتی تسکینگ سامسونگ لذت ببرید. اکثر بازی‌های روز دنیا نیز با بالاترین تنظیمات گرافیکی و بدون هیچ‌گونه افت فریم یا باگ در این گوشی اجرا می‌شوند.

تنها نقطه ضعف جزئی این گوشی گرم شدن آن در استفاده‌های طولانی‌مدت و بازی‌های سنگین است. به دلیل عدم استفاده از سیستم خنک‌کننده خاص، شاهد افت جزئی در قدرت پردازش هستیم؛ اما این افت ناگهانی نیست و لگ یا افت فریم شدیدی مشاهده نمی‌شود. با این حال اگر از کاربرانی هستید که قصد دارید به‌صورت مداوم از گوشی خود برای بازی کردن استفاده کنید، می‌توانید به‌عنوان یکی از لوازم جانبی s23 پلاس، برای موبایل خود فن و خنک‌کننده خریداری کنید.

نسخه پایه 128 گیگابایتی از این گوشی حذف شده است وS23 Plus  فقط در دو مدل 256 و 512 گیگابایتی با حافظه UFS 4.0 و 8 گیگابایت رم LPDDR5X عرضه می‌شود. در مجموع می‌توان گفت که سامسونگ S23 Plus با پردازنده قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2، در کاربری‌های روزمره و بازی عملکردی فوق‌العاده را ارائه می‌دهد. حافظه بیشتر و سرعت بالاتر، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای کاربران رقم می‌زنند. درواقع گرم شدن جزئی در استفاده‌های طولانی‌مدت، تنها نقطه ضعف قابل توجه این محصول است.

دوربین

دوربین

در بخش دوربین، برای گوشی سامسونگ S23 Plus سه دوربین 50، 10 و 12 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 12 مگاپیکسلی در جلوی موبایل در نظر گرفته شده است

در بخش دوربین، برای گوشی سامسونگ S23 Plus سه دوربین 50، 10 و 12 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 12 مگاپیکسلی در جلوی موبایل در نظر گرفته شده است. در ادامه به نقد و بررسی سامسونگ s23 پلاس در بخش دوربین آن می‌پردازیم:

عکاسی در روز

عکاسی در روز

سامسونگ S23 Plus از نظر دوربین تقریبا مشابه نسل قبلی خود است

سامسونگ S23 Plus از نظر دوربین تقریبا مشابه نسل قبلی خود است و در این دستگاه از لنزهای سه‌گانه 50 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولتراواید و 10 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر استفاده شده که کیفیت عکاسی در روز با استفاده از این دوربین‌ها بسیار عالی است.

سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی دوربین این موبایل عکس‌هایی با جزئیات بالا و رنگ‌های جذاب می‌گیرد. همچنین شاهد دوربین پرتره برای جداسازی سوژه و بوکه عالی با لنز اصلی و زوم 3 برابری در این دستگاه هستیم. سنسور اولتراواید اس 23 پلاس نیز می‌تواند تصاویر گسترده‌ای را ثبت کند.

البته با توجه به این‌که دوربین S23 Plus به اندازه نسخه Ultra پیشرفته نیست، اگر به دنبال گوشی با بهترین دوربین هستید، بهتر است برای خرید سامسونگ  S23 Ultraاقدام کنید.

عکاسی در شب

اگر ترجیح می‌دهید که گوشی شما برای عکاسی در شب مناسب باشد، S23 Plus می‌تواند نیاز شما را به بهترین شکل ممکن برطرف کند. در این موبایل حالت شب وجود دارد که در زمان عکاسی در تاریکی به‌طور خودکار فعال می‌شود و عکس‌هایی با جزئیات و رنگ‌هایی با نویز کم را ثبت می‌کند.

سلفی

سلفی

در بخش دوربین سلفی، گوشی سامسونگ اس 23 پلاس از سنسور 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد

در بخش دوربین سلفی، گوشی سامسونگ اس 23 پلاس از سنسور 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد که عکس‌هایی با جزئیات و رنگ‌های واقعی و فوکوس خودکار برای عکس‌های آسان‌تر را به شما ارائه می‌دهد.

فیلمبرداری

شما می‌توانید با خرید گوشی گلکسی s23 پلاس فیلمبرداری با کیفیت 8K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه تجربه کنید. البته دوربین این مدل به شما امکان می‌دهد تا بتوانید فیلم‌هایی با کیفیت 4K با نرخ 30 یا 60 فریم بر ثانیه را نیز ضبط کنید. در زمان فیلمبرداری لرزش‌گیر این دوربین نیز فعال می‌شود و در اکثر لنزها خوب عمل می‌کند. حالت Super Steady لرزش فیلم‌های ثبت‌شده را به حداقل می‌رساند.

نقاط قوت و ضعف

در نقد و بررسی سامسونگ s23 پلاس می‌توانیم نقاط قوت و ضعف این گوشی را در موارد زیر بدانیم:

نقاط قوت

  • صفحه نمایش باکیفیت
  • دوربین قدرتمند
  • عملکرد فوق‌العاده
  • طراحی شیک و مدرن

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • عدم وجود اسلات کارت حافظه
  • سنسور اثر انگشت کندتر نسبت به رقبا

مقایسه s23 پلاس با s23

اگر بخواهیم به مقایسه s23 پلاس با s23 بپردازیم، باید بگوییم که از نظر صفحه نمایش، نسخه پلاس اس 23 ابعاد بزرگ‌تری دارد. این صفحه نمایش بزرگ‌تر برای تماشای ویدیو یا بازی بهتر خواهد بود. با این حال S23 جمع‌وجورتر و استفاده از آن با یک دست راحت‌تر است.

S23 Plus باتری بزرگ‌تری دارد؛ بنابراین احتمالا شارژ آن بیشتر از S23 دوام خواهد آورد. S23 Plus با فضای ذخیره‌سازی دو برابر S23 شروع می‌شود و گزینه‌ای با ظرفیت بالاتر ارائه می‌دهد. هر دو گوشی دارای پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2، 8 گیگابایت رم و سیستم دوربین پشتی با لنز سه‌گانه هستند و صفحه نمایش AMOLED روشن با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز دارند.

اگر تلفن جمع‌وجورتر را ترجیح می‌دهید و به بیشترین فضای ذخیره‌سازی یا سریع‌ترین شارژ نیاز ندارید، S23 را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید صفحه نمایش بزرگ‌تر، عمر باتری طولانی‌تر، گزینه‌های ذخیره‌سازی بیشتر و شارژ سریع‌تر داشته باشید، S23 Plus گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

مقایسه s23 پلاس با آیفون 15 پرو

محصولات شرکت اپل در رنج قیمت گوشی سامسونگ سری s هستند. در مقایسه s23 پلاس با آیفون 15 پرو باید بگوییم که S23 Plus صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد؛ اما آیفون 15 پرو می‌تواند وضوح بیشتر و اوج روشنایی بالاتری داشته باشد.

هر دو گوشی بسیار سریع عمل می‌کنند؛ اما بنچمارک‌ها نشان می‌دهند که آیفون 15 پرو می‌تواند برتری جزئی در عملکرد داشته باشد. در بخش دوربین آیفون 15 پرو دارای سنسور اصلی مگاپیکسلی بالاتر و اسکنر LiDAR است که می‌تواند برای برنامه‌های AR و عکاسی در نور کم مفید باشد. لازم به ذکر است که S23 Plus باتری بزرگ‌تری دارد؛ بنابراین عمر باتری آن می‌تواند بیشتر باشد.

درنهایت بهترین تلفن برای شما به اولویت‌هایتان بستگی دارد. اگر به عملکرد و سیستم عامل منحصربه‌فرد اهمیت می‌دهید، آیفون 15 پرو می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اگر صفحه نمایش بزرگ‌تر، عمر باتری طولانی‌تر و امکان شخصی‌سازی بیشتر برای شما مهم است، S23 Plus برایتان مناسب‌تر خواهد بود.

بازی با s23 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی را برای گیمرها فراهم کرده است. این گوشی از جدیدترین پردازنده پرچمدار کوالکام، Snapdragon 8 Gen 2 به همراه 8 گیگابایت رم استفاده می‌کند. این ترکیب قدرتمند به همراه صفحه نمایش 120 هرتز، تجربه‌ای روان و بدون لگ را در بازی‌های مختلف، حتی عناوین سنگین و گرافیکی، ارائه می‌دهد.

در طول بررسی‌های انجام‌شده و امتحان بازی‌های مختلف بر روی این گوشی گزارش شده است که شما می‌توانید Call of Duty: Mobile، Genshin Impact  و PUBG Mobile را به راحتی بر روی این مدل اجرا کنید. یکی از نکات قابل توجه در مورد اس 23 پلاس، سیستم خنک‌کننده کارآمد آن است. این گوشی حتی در زمان انجام بازی‌های سنگین به‌ندرت داغ می‌شود که این امر به حفظ عملکرد پایدار آن کمک می‌کند.

جمع بندی و نظر نهایی

در این مطلب به نقد و بررسی سامسونگ s23 پلاس پرداختیم. همان‌طور که مشاهده کردید، گلکسی اس 23 پلاس از گوشی‌های قدرتمند و باکیفیت است؛ اما با توجه به قیمت بالا، در بازار ایران رقبای سرسختی دارد. اگر به دنبال خرید قدرتمندترین محصول از شرکت سامسونگ هستید، می‌توانید سری اس 23 را برای خرید انتخاب کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 12 =