Banner Image
نقد و بررسی Galaxy M23 5G؛ موشکافی نقاط قوت و ضعف

نقد و بررسی Galaxy M23 5G؛ موشکافی نقاط قوت و ضعف

امتیاز دهید

گلکسی M23 سامسونگ یکی از موبایل‌های با طراحی زیباست که در کنار برخی نقاط قوت، نقص‌های قابل توجهی نیز دارد. اگر گوشی سامسونگ Galaxy M23 5G را برای خرید در نظر گرفته‌‌اید، با ما در این مطلب از وب‌سایت پیندو همراه باشید تا به نقد و بررسی Galaxy M23 5G بپردازیم و درباره مشخصات فنی این دستگاه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

معرفی M23 سامسونگ

معرفی M23 سامسونگ

M23 سامسونگ با رزولوشن 2408×1080 پیکسل

در صورتی‌که می‌خواهید پیش از خرید گوشی M23 سامسونگ، اطلاعات مفید و کاملی را از مشخصات فنی این محصول به‌دست آورید، در این باره می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

گوشی M23 سامسونگ
صفحه نمایش
TFT LCD نوع
6.6 اینچ اندازه
2408×1080 پیکسل رزولوشن
پردازنده
Qualcomm SM7225 Snapdragon 750G 5G چیپست
8 هسته‌ای پردازنده مرکزی
Adreno 619 پردازنده گرافیکی
حافظه
4 یا 6 گیگابایت رم
64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی
بله پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین
50 مگاپیکسل دوربین اصلی
8 مگاپیکسل دوربین فوق عریض
2 مگاپیکسل دوربین ماکرو
8 مگاپیکسل دوربین سلفی
باتری
5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت
لیتیوم پلیمری نوع
بله (25 وات) شارژ سریع
ابعاد و وزن
165.5×77×8.4 میلی‌متر ابعاد
198 گرم وزن

در ادامه شما را با بخش‌های مختلف سامسونگ گلکسی ام 23 فایوجی آشنا می‌کنیم و به ویژگی‌های هریک از بخش‌های این موبایل می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید:

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

شرکت سامسونگ برای طراحی این موبایل، بدنه پلاستیکی و به‌صرفه‌ای را در نظر گرفته است

اولین موضوعی که پس از جعبه گشایی m23 نظر شما را جلب می‌کند، طراحی این دستگاه است. شرکت سامسونگ برای طراحی این موبایل، بدنه پلاستیکی و به‌صرفه‌ای را در نظر گرفته است. این موضوع باعث کاهش قیمت سامسونگ m23 شده است که به نفع خریدار است؛ اما از سوی دیگر ممکن است که زمان در دست گرفتن آن حس بدنه ضعیف را به شما القاء کند.

در بخش پشتی این موبایل شاهد 3 لنز دوربین با کمی بیرون‌زدگی، فلش  LED و لوگوی سامسونگ هستیم. از نظر رنگ‌بندی نیز شرکت سامسونگ این گوشی را در سه رنگ سبز یشمی، آبی کم‌رنگ و مسی تولید کرده است. اما با وجود رنگ‌بندی زیبا، قاب پشتی این دستگاه مستعد لک و کثیفی است و به همین دلیل نیاز است تا حتما در زمان خرید لوازم جانبی m23 برای موبایل خود قاب بخرید.

در بخش راست این دستگاه دکمه‌های پاور و ولوم با حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور، در قسمت بالای آن میکروفون و در بخش چپ این گوشی اسلات سیم کارت و microSD قرار دارند. در بخش پایینی بدنه m23 نیز شاهد درگاه Type-C، اسپیکر، جک 3.5 میلی‌متری و میکروفون هستیم.

شرکت سامسونگ برای دوربین سلفی این گوشی، ناچ قطره‌ای در نظر گرفته است. به‌طور کلی می‌توان گفت که کیفیت طراحی و بدنه M23 نه تنها در مقایسه با رقبا، بلکه در مقایسه با هم‌خانواده خود مثل A32 نیز ضعیف‌تر است.

نمایشگر

در بخش صفحه نمایش گوشی M23 سامسونگ شاهد استفاده از نمایشگر TFT LCD هستیم. این صفحه نمایش نرخ تازه‌سازی 120 هرتز دارد که تجربه روان‌تر و لذت‌بخش‌تری را در هنگام کار با رابط کاربری، وب‌گردی و بازی به شما ارائه می‌دهد.

البته مهم‌ترین نقطه ضعف نمایشگر و یکی از مشکلات رایج m23 روشنایی کم آن است. روشنایی صفحه نمایش M23 سامسونگ در مقایسه با برخی از رقبا در این رده قیمتی، کمی پایین‌تر است که می‌تواند در محیط‌های با نور زیاد، کار با آن را دشوار کند. همچنین به دلیل TFT LCD بودن این صفحه نمایش، این نمایشگر قادر به نمایش عمق کامل رنگ مشکی نیست که ممکن است برای تماشای فیلم و عکس کمی آزاردهنده باشد.

باتری و شارژدهی

باتری و شارژدهی

در این محصول شاهد باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی

از دیگر مواردی که در زمان خرید گوشی Galaxy M23 5G باید به آن توجه کنید، باتری این دستگاه است. در این محصول شاهد باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی هستیم که می‌تواند در استفاده‌های معمولی تا 1.5 روز و در زمان استفاده سنگین تا 1 روز کامل دوام بیاورد.

همچنین این باتری از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و شما این امکان را دارید که آن را با استفاده از شارژ سریع 25 واتی پر کنید. البته در جعبه خبری از آداپتور 25 واتی نیست و باید آن را به‌صورت جداگانه خریداری کنید. از نظر زمان شارژ این موبایل طی حدود 1.5 ساعت از 10% تا 100% فول‌شارژ می‌شود.

اسپیکر

یکی دیگر از مواردی که در نقد و بررسی Galaxy M23 5G باید در نظر بگیرید، اسپیکر آن است. نظر کاربران درباره m23 این است که اسپیکر این دستگاه به‌رغم تک‌کاناله بودن، بلندی صدای قابل قبولی دارد. این اسپیکر از کیفیت مطلوبی نیز بهره می‌برد.

خوشبختانه این دستگاه مجهز به جک 3.5 میلی‌متری است و شما می‌توانید از این طریق برای اتصال هندزفری سیمی به آن استفاده کنید. البته از نقاط ضعف m23 آن است که از صدای استریو پشتیبانی نمی‌کند و همچنین در حداکثر بلندی صدا، تفکیک صدا با مشکل مواجه می‌شود و وضوح آن کاهش پیدا می‌کند.

رابط کاربری

سیستم عامل نصب‌شده بر روی گلکسیM23  اندروید 12 و رابط کاربری آن One UI 4.1 است. همچنین شرکت سامسونگ به‌روزرسانی‌های طولانی‌مدتی را برای گوشی‌های هوشمند خود در نظر گرفته و انتظار می‌رود این موبایل تا دو یا سه نسخه بعدی اندروید به‌روزرسانی دریافت کند.

دوربین

دوربین

M23 با دوربین اصلی 50 مگاپیکسل

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای خرید آنلاین m23 باید به آن توجه کنید، مشخصات دوربین این دستگاه است. در ام 23 شاهد سه دوربین در پشت و یک دوربین سلفی هستیم که مشخصات فنی آن‌ها به شرح زیر است:

  • دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل
  • دوربین اولتراواید: 8 مگاپیکسل
  • دوربین ماکرو: 2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

به منظور نقد و بررسی Galaxy M23 5G در بخش دوربین آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عکاسی در روز

برای عکاسی در روز می‌توانید از دوربین اصلی M23 سامسونگ استفاده کنید که سنسور 50 مگاپیکسلی دارد. این دوربین اصلی می‌تواند عکس‌هایی با وایت بالانس دقیق و رنگ‌های طبیعی و واقعی را بگیرد و نمایش دهد. البته کنتراست این عکس‌ها به اندازه کافی بالا نیست که این موضوع می‌تواند به معنای عدم وجود جزئیات کافی در سایه‌ها و نواحی تاریک باشد.

عکاسی در شب

در صورتی‌که قصد عکاسی در شب را دارید، می‌توانید از حالت عکاسی در شب این موبایل استفاده کنید. موضوع مهمی که باید بدانید این است که عملکرد این دستگاه در حالت شب چندان خوب نیست و شاهد تصاویر پر از نویز هستیم.

پرتره

در بخش عملکرد دوربین در ثبت تصاویر پرتره باید بگوییم که به دلیل عدم وجود سنسور تشخیص عمق، m23 در عکاسی این‌چنینی عملکرد ضعیفی دارد. کیفیت پرتره‌ها به‌طور قابل توجهی به نور محیط و سوژه بستگی دارد و در شرایط نوری نامناسب یا با سوژه‌های متحرک ممکن است نتایج مطلوبی به‌دست نیاید.

اولتراواید

گوشی M23 به یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض مجهز شده است که با پوشش 123 درجه به شما امکان ثبت تصاویر با زاویه دید بسیار گسترده را می‌دهد.

در هنگام عکاسی با این لنز ممکن است شاهد اعوجاج در تصویر باشید. البته که این اعوجاج به‌طور خودکار در نرم‌افزار دوربین  تصحیح می‌شوند و عکسی بدون نقص در گالری شما ذخیره خواهد شد. اگرچه عکس‌های ثبت‌شده با لنز فوق عریض نسبت به لنز اصلی از نظر کیفیت به‌طور جزئی افت می‌کنند، اما همچنان می‌توان آن‌ها را عکس‌هایی باکیفیت و قابل قبول دانست.

سلفی

برای عکاسی سلفی می‌توانید از سنسور 8 مگاپیکسلی M23 استفاده کنید. این سنسور در نور کافی به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید عکس‌هایی شارپ و با جزئیات مناسب بگیرید. همچنین رنگ‌ها در این تصاویر به‌طور دقیق و طبیعی نمایش داده می‌شوند و نوردهی به درستی انجام می‌گیرد. البته مشکلی که دوربین سلفی این دستگاه دارد، این است که جزئیات تصویر با افزایش سطح زوم به‌طور محسوسی کاهش پیدا می‌کنند. به همین دلیل اگر می‌خواهید سلفی‌های با جزئیات زیاد بگیرید، بهتر است از زوم آن استفاده نکنید.

فیلمبرداری

برای بررسی قابلیت فیلمبرداری گلکسی M23 باید بگوییم که این دستگاه قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه است که کیفیتی عالی را ارائه می‌دهد. در این دستگاه شاهد لرزش‌گیر الکترونیکی هستیم که تا حدی لرزش‌ها را در ویدیوها خنثی می‌کند و عملکرد قابل قبولی دارد.

نقاط قوت و ضعف

برای نقد و بررسی Galaxy M23 5G باید در مورد نقاط قوت و ضعف این دستگاه صحبت کنیم که از جمله آن‌ها می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

نقاط قوت

  • باتری قوی
  • صفحه نمایش با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • بدنه پلاستیکی
  • عدم وجود شارژر در جعبه
  • اسپیکر مونو

بازی با M23

در صورتی‌که قصد دارید تا با سامسونگ A53 5G بازی کنید، باید بدانید که این موبایل مجهز به چیپست Snapdragon 750 است که عملکرد بسیار خوبی دارد. شما می‌توانید با این گوشی بازی‌های سنگین مانند Call of Duty را با تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم خیلی بالا به مدت یک ساعت بدون افت فریم یا مشکل اجرا کنید.

در استفاده‌های روزمره و رابط کاربری گوشی، همه چیز روان و سریع است. نمایشگر 120 هرتزی این گوشی در کنار سخت‌افزار قدرتمند، تجربه کاربری لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورند. تنها ایراد جزئی این بخش، استفاده از پنل TFT برای نمایشگر است که در مقایسه با پنل‌های AMOLED، کیفیت تصویر پایین‌تری را ارائه می‌دهد.

مقایسه m23 با رقبا

برای ام 23 فایوجی رقبای مختلفی در بازار وجود دارند. برای مقایسه این محصول با سایر رقبا، گوشی‌های زیر را در نظر گرفته‌ایم تا در این مقایسه‌ها راحت‌تر بتوانید برای انتخاب گوشی خود تصمیم بگیرید:

مقایسه m23 با m22

به‌طور کلی قیمت گوشی سامسونگ سری M اقتصادی و مناسب است و دو نمونه از بهترین گوشی‌های این سری، M23 و M22 هستند. جهت مقایسه این دو دستگاه باید بگوییم که M23 دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر با نرخ تازه‌سازی سریع‌تر است؛ اما M22 دارای پنل AMOLED باکیفیت‌تری است. از نظر پردازنده M23 پردازنده قوی‌تری دارد که برای بازی و کارهای سخت مناسب‌تر است.

این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که M23 محصولی با فناوری 5G است که باعث می‌شود تا اتصال سریع‌تری به اینترنت داشته باشید؛ این در حالی است که M22 دوربین جلویی با وضوح بالاتری برای سلفی دارد.

مقایسه m23 با شیائومی ردمی 10

یکی دیگر از رقبای m23، شیائومی ردمی 10 است. در مقایسه این دو دستگاه باید بگوییم که M23 پردازنده قدرتمندتر و دوربین باکیفیت‌تری دارد. البته از نظر قیمتی Redmi 10 نسبت به گلکسی ام 23 فایوجی ارزان‌تر است. اما اگر برای شما داشتن فناوری 5G در اولویت قرار دارد، بهتر است برای خرید m23 اقدام کنید.

جمع‌بندی و نظر نهایی

در این مطلب به نقد و بررسی Galaxy M23 5G پرداختیم. همان‌طور که مشاهده کردید، این گوشی در بخش دوربین و پردازنده از برترین محصولات در رنج قیمت خود است؛ اما نباید توقع زیادی از دوربین و کیفیت ساخت آن داشته باشید. در پایان به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که اگر قصد خرید با گارانتی m23 را دارید، می‌توانید از خدمات سایت پیندو برای این منظور استفاده کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + دو =