Banner Image
بررسی کامل Galaxy M22: میان رده اقتصادی سامسونگ

بررسی کامل Galaxy M22: میان‌رده اقتصادی سامسونگ

امتیاز دهید

یکی از برترین موبایل‌های اقتصادی و میان‌رده تولید شرکت سامسونگ، گلکسی ام 22 است. اگر قصد خرید گوشی M22 سامسونگ را دارید، نیاز است تا دید کاملی درباره ویژگی‌های این دستگاه داشته باشید. در همین راستا در این مطلب از سایت پیندو با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی گوشی M22 سامسونگ بپردازیم و ویژگی‌های این موبایل را بررسی کنیم.

معرفی M22 سامسونگ

معرفی M22 سامسونگ

M22 سامسونگ با پردازنده مرکزی 8 هسته ای

برای اینکه بتوانید با آگاهی کامل موبایل سامسونگ ام 22 را خریداری کنید، باید درباره مشخصات فنی آن اطلاعات لازم را به‌دست آورید. ویژگی‌های فنی این دستگاه به‌طور خلاصه به شرح زیر است:

گوشی M22 سامسونگ
صفحه نمایش
Super AMOLED Plus نوع
6.4 اینچ اندازه
720×1600 پیکسل رزولوشن
پردازنده
Mediatek MT6769V/CU Helio G80 چیپست
8 هسته‌ای پردازنده مرکزی
Mali-G52 MC2 پردازنده گرافیکی
حافظه
4 یا 6 گیگابایت رم
64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی
بله پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین
48 مگاپیکسل دوربین اصلی
8 مگاپیکسل دوربین فوق عریض
2 مگاپیکسل دوربین ماکرو
2 مگاپیکسل دوربین عمق
13 مگاپیکسل دوربین سلفی
باتری
5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت
لیتیوم پلیمری نوع
بله (25 وات) شارژ سریع
ابعاد و وزن
159.9×74×8.4 میلی‌متر ابعاد
186 گرم وزن

در بخش‌های بعدی تلاش می‌کنیم تا به‌صورت کامل به نقد و بررسی گوشی M22 سامسونگ در بخش‌های مختلف آن بپردازیم:

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

این محصول در سه رنگ آبی روشن، مشکی و سفید عرضه می‌شود

در بخش طراحی موبایل سامسونگ M22 شاهد ظاهری شیک و مدرن هستیم. این محصول در سه رنگ آبی روشن، مشکی و سفید عرضه می‌شود و دارای طراحی منحنی و بافت خطی در پنل پشتی است که باعث شده تا این دستگاه ظاهری جذاب و امروزی پیدا کند.

قاب و فریم M22 از پلاستیک باکیفیت ساخته شده است که علاوه بر کاهش وزن، مقاومت آن را در برابر ضربه و خط و خش افزایش می‌دهد. البته پیشنهاد ما این است که حتما به‌عنوان یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی m22، برای خرید قاب آن اقدام کنید.

موبایل سامسونگ ام 22 وزن 186 گرمی دارد. درواقع وزن این محصول مناسب است و این ویژگی کمک می‌کند تا در دست گرفتن و استفاده از آن در طولانی‌مدت راحت باشد. در بخش پنل پشتی گوشی چیدمان مربعی شکل لنزهای دوربین را می‌بینیم که ظاهری خاص به این دستگاه داده است.

در m22 دکمه پاور با حسگر اثر انگشت در یکدیگر ادغام شده‌اند. این حسگر به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به سرعت موبایل را باز کنید و به آن دسترسی داشته باشید. در سمت راست این گوشی دکمه‌های ولوم و پاور، در سمت چپ آن اسلات سیم کارت و کارت حافظه و در پایین آن جک 3.5 میلی‌متری صدا و درگاه USB Type-C قرار گرفته‌اند.

در کل می‌توان گفت که سامسونگ M22 با طراحی زیبا، کارایی قابل قبول و قیمتی مناسب، گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران با بودجه محدود است. این دستگاه برای افرادی که به دنبال گوشی خوش‌دست با ظاهری زیبا هستند، انتخابی مناسبی خواهد بود.

نمایشگر

نمایشگر

در این موبایل شاهد پنل Super AMOLED با نرخ نوسازی 90 هرتز هستیم

یکی از مواردی که خیلی از افراد برای خرید گوشی سامسونگ به آن توجه می‌کنند، نمایشگر دستگاه است. برای بررسی نمایشگر سامسونگ M22 باید بگوییم که در این موبایل شاهد پنل Super AMOLED با نرخ نوسازی 90 هرتز هستیم. این نمایشگر باعث می‌شود تا بتوانید تصاویر را به‌صورت روان و با کیفیت بالا ببینید. این نمایشگر برای بازی و تماشای فیلم نیز ایده‌آل است.

حداکثر روشنایی این موبایل 600 نیت گزارش شده که تماشای صفحه نمایش را زیر نور مستقیم خورشید بسیار آسان می‌کند. همچنین این محصول تراکم پیکسلی مناسب 274 PPI دارد که کمک می‌کند تا بتوانید تصاویر را شارپ و واضح ببینید.

یکی از مواردی که پس از جعبه گشایی m22 نظر شما را جلب می‌کند، مجهز بودن ام 22 به محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 5 است. وجود این محافظ باعث می‌شود تا نمایشگر در برابر خط و خش و ضربه مقاوم باشد.

البته نظر کاربران درباره m22 و صفحه نمایش این دستگاه آن است که این موبایل رزولوشن پایین 720×1600 پیکسلی دارد که در مقایسه با نمایشگرهای 1080 پیکسلی، دارای وضوح کمتری است. البته این صفحه نمایش از فناوری HDR نیز پشتیبانی نمی‌کند.

باتری و شارژدهی

سامسونگ M22 باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد که باعث شده است تا برای کسانی که به دنبال عمر باتری طولانی هستند، ایده‌آل باشد. این باتری در استفاده معمولی تا 1.5 روز و در بازی‌های سنگین مانند Call of Duty Mobile  حدود 1 ساعت دوام می‌آورد.

علاوه بر ظرفیت بالا، M22 از شارژ سریع 25 واتی نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند باتری را در 1 ساعت و 30 دقیقه به‌طور کامل شارژ کند. با این شارژر می‌توانید گوشی خود را 22% در عرض 15 دقیقه و 80% در طی 55 دقیقه شارژ کنید.

اسپیکر

یکی از مشکلات رایج m22، اسپیکر آن است. شرکت سامسونگ برای تولید این محصول به جای اسپیکرهای استریو، یک اسپیکر مونو قرار داده است که کیفیت و بلندی صدای زیادی ندارد. اگر اسپیکر قدرتمند برای شما اهمیت خیلی زیادی دارد، بهتر است که در بازه قیمت سامسونگ m22 به سراغ محصولاتی بروید که اسپیکرهای استریو با کیفیت بالا داشته باشند.

رابط کاربری

در بخش نرم‌افزاری و رابط کاربری، گلکسی M22 اندروید 11 و رابط کاربری One UI Core 3.1 دارد. این سیستم عامل و رابط کاربری کمک می‌کنند تا تجربه روان و سریعی با گوشی داشته باشید. از نظر امنیتی نیز در ام 22 شاهد فناوری Knox 3.7 برای محافظت از اطلاعات شما هستیم.

دوربین

دوربین

برای عکاسی در روز می‌توانید از دوربین اصلی گلکسی M22 استفاده کنید که یک سنسور 48 مگاپیکسلی دارد

اگر از افرادی هستید که همواره با موبایل خود در حال عکاسی هستید، نیاز است تا در زمان خرید گوشی ام 22 توجه ویژه‌ای به دوربین آن داشته باشید. اگر بخواهیم به نقد و بررسی گوشی M22 سامسونگ از نظر کیفیت و عملکرد دوربین بپردازیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

عکاسی در روز

برای عکاسی در روز می‌توانید از دوربین اصلی گلکسی M22 استفاده کنید که یک سنسور 48 مگاپیکسلی دارد و در شرایط نوری ایده‌آل، عکس‌هایی با جزئیات دقیق و شارپ ارائه می‌دهد. البته در نور کم، محدوده دینامیکی این دوربین محدود می‌شود و به همین دلیل با افت کیفیت جزئی در عکس‌ها روبه‌رو خواهید شد.

پرتره

اگر به دنبال عکاسی پرتره با کیفیت بالا با موبایل خود هستید، ممکن است عملکرد M22 شما را ناامید کند. سنسور تشخیص عمق و پرتره این دستگاه عملکرد متوسطی دارد و عکس‌های پرتره را با جزئیات و وضوح کافی ثبت نمی‌کند. در حالی‌که ممکن است برخی از عکس‌ها قابل قبول باشند، اما برای دست‌یابی به نتایج بهتر باید به سراغ موبایل‌های قدرتمندتری بیایید.

اولتراواید

سنسور اولتراواید این موبایل نیز با وجود سنسور 8 مگاپیکسلی، عملکرد ضعیفی دارد. تصاویر ثبت‌شده با این سنسور جزئیات چندان زیادی ندارند و وضوح پایینی در آن‌ها دیده می‌شود.

سلفی

اگر به دنبال عکس‌های سلفی باکیفیت هستید، نباید از ام 22 انتظار زیادی داشته باشید؛ زیرا دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی این موبایل در شرایط نوری ایده‌آل عملکرد متوسطی دارد و در نور کم به شدت ضعیف عمل می‌کند.

در عکس‌های سلفی در نور کم، جزئیات سایه‌ها از بین می‌روند و نواحی روشن عکس بیش از حد نوردهی می‌شوند. دوربین سلفی ام 22 حتی در نور کافی، جزئیات ظریف چهره را به خوبی ثبت نمی‌کند.

فیلمبرداری

موبایل Galaxy M22 قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 1080 با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. با این‌حال در هنگام فیلمبرداری با این رزولوشن، دامنه دینامیکی و دقت رنگ و نور به‌طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کنند. از نقاط قوت این محصول در بخش فیلمبرداری آن می‌توان به سرعت فوکوس مناسب و لرزش‌گیر کارآمد آن اشاره کرد.

نقاط قوت و ضعف

برای اینکه بتوانید دید کاملی درباره M22 پیدا کنید، باید نقاط قوت و ضعف آن را بدانید. از مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نقاط قوت

  • عملکرد خوب باتری
  • پشتیبانی از شارژ سریع

نقاط ضعف

  • کیفیت پایین صفحه نمایش
  • پردازنده ضعیف
  • اسپیکر ضعیف
  • عملکرد ضعیف دوربین‌ها

بازی با M22

بازی با M22

این دستگاه مجهز به پردازنده MediaTek Helio G80 است که در اجرای بازی‌ها و کارهای پردازشی سنگین عملکرد چندان خوبی ندارد

اگر با خرید آنلاین m22 قصد دارید با آن به‌صورت مداوم بازی کنید، باید بگوییم که این دستگاه مجهز به پردازنده MediaTek Helio G80 است که در اجرای بازی‌ها و کارهای پردازشی سنگین عملکرد چندان خوبی ندارد و حتی در انجام کارهای روزمره نیز با مشکل لگ و کندی روبه‌رو خواهید شد. به همین دلیل اگر می‌خواهید بازی‌های متوسط یا سنگین را بر روی موبایل خود اجرا کنید، ام 22 نمی‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

مقایسه M22 با رقبای خود

در بازار برای موبایل ام 22 شاهد رقبای مختلفی هستیم. جهت مقایسه گلکسی M22 با رقبای آن می‌توانیم موارد زیر در نظر بگیریم:

مقایسه m22 با m21

قیمت گوشی سامسونگ سری M بسیار اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است و دو دستگاه محبوب در این سری M22 و M21 هستند. جهت مقایسه این دو دستگاه باید بگوییم که M22 صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر با نرخ تازه‌سازی بیشتر دارد؛ اما M21 دارای وضوح بالاتری است.

در بخش پردازنده M22 از پردازنده MediaTek استفاده می‌کند؛ در حالی‌که M21 مجهز به چیپست Exynos است. هر دو دستگاه دارای دوربین اصلی و فوق عریض هستند، اما M21 حسگر عمق با عملکرد بهتری دارد.

مقایسه m22 با شیائومی ردمی 10C

یکی دیگر از رقبای Samsung Galaxy M22، موبایل Xiaomi Redmi 10C است. M22 نمایشگر کوچک‌تری دارد، اما با بهره‌مندی از فناوری AMOLED، رنگ‌های مشکی عمیق‌تر و عمر باتری بالقوه بهتری را ارائه می‌دهد. Redmi 10C دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر با وضوح کمی بالاتر است؛ اما از فناوری LCD با نرخ تازه‌سازی استاندارد 60 هرتز بهره می‌برد.

پردازنده این دو گوشی‌ از نظر عملکرد تقریبا مشابه هستند؛ البته پردازنده Xiaomi Redmi 10C کمی بهتر عمل می‌کند. در بخش دوربین نیز Redmi 10C دارای سنسورهایی با تعداد مگاپیکسل بالاتری در سنسور اصلی است. از سوی دیگر موبایل M22 دوربین سلفی با وضوح بالاتری دارد.

جمع‌بندی و نظر نهایی

در این مطلب به نقد و بررسی گوشی M22 سامسونگ پرداختیم و تلاش کردیم تا درباره ویژگی‌های این موبایل صحبت کنیم. همان‌طور که مشاهده کردید، سامسونگ M22  گوشی میان‌رده اقتصادی با نقاط قوت و ضعف است. اگر به دنبال محصولی با باتری قوی و قیمت مناسب هستید، M22 می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. از سوی دیگر اگر کیفیت صفحه نمایش، دوربین و اسپیکر برایتان اهمیت زیادی دارد، ممکن است این موبایل نتواند نیاز شما را برطرف کند. حال اگر علاقه‌مند به خرید با گارانتی m22 هستید، می‌توانید این محصول را از فروشگاه پیندو با قیمت مناسب تهیه کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 11 =