Banner Image
بررسی گلکسی M12

بررسی موشکافانه Galaxy M12: میان‌رده اقتصادی سامسونگ

امتیاز دهید

در صورتی‌که می‌خواهید از برند سامسونگ، گوشی اقتصادی بخرید، می‌توانید گلکسی M12 را برای این منظور در نظر بگیرید و این دستگاه را خریداری کنید. در این مطلب از سایت پیندو قصد داریم تا به نقد و بررسی Galaxy M12 بپردازیم و درباره ویژگی‌های فنی این موبایل صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

معرفی M12 سامسونگ

برای نقد و بررسی Galaxy M12 در وهله اول باید اطلاعات کاملی درباره مشخصات فنی این دستگاه داشته باشید. از ویژگی‌های فنی این دستگاه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

گوشی M12 سامسونگ
صفحه نمایش
PLS LCD نوع
6.5 اینچ اندازه
720×1600 پیکسل رزولوشن
پردازنده
Exynos 850 چیپست
8 هسته‌ای پردازنده مرکزی
Mali-G52 پردازنده گرافیکی
حافظه
3 یا 4 گیگابایت رم
32، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی
بله پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین
48 مگاپیکسل دوربین اصلی
5 مگاپیکسل دوربین فوق عریض
2 مگاپیکسل دوربین ماکرو
2 مگاپیکسل دوربین عمق
8 مگاپیکسل دوربین سلفی
باتری
5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت
لیتیوم پلیمری نوع
بله (15 وات) شارژ سریع
ابعاد و وزن
164×75.9×9.7 میلی‌متر ابعاد
212 گرم وزن

پس از ذکر مختصر مشخصات فنی این دستگاه، حال نیاز است تا درباره هریک از بخش‌های گلکسی ام 12 صحبت کنیم.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

از نظر طراحی، سامسونگ M12 به دلیل وزن و ضخامت زیاد، حس سنگینی را القاء می‌کند. از سوی دیگر شاهد بدنه تمام پلاستیکی در این محصول هستیم. در پشت این گوشی خطوط اریبی وجود دارند که ظاهری زیبا به آن بخشیده‌اند. این دستگاه رنگ بدنه مات دارد که اثر انگشت را به راحتی نشان نمی‌دهد، اما به مرور کثیف می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که هنگام خرید لوازم جانبی m12، حتما تهیه قاب گوشی را در نظر داشته باشید.

در این دستگاه شاهد چهار لنز دوربین به همراه فلش در قاب پشتی هستیم که در گوشه سمت چپ قرار گرفته‌اند. لنزها نیز هیچ‌گونه بیرون زدگی ندارند. از سوی دیگر محل قرارگیری پورت‌ها و دکمه‌های این دستگاه به نحوی است که شاهد درگاه  Type-C، میکروفون، جک 3.5 میلی‌متری و اسپیکر در لبه زیرین موبایل هستیم. دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا به همراه حسگر اثر انگشت نیز در لبه سمت راست قرار گرفته‌اند. میکروفون دوم در لبه بالایی تعبیه شده و خشاب سیم کارت در لبه سمت چپ گوشی است.

به‌طور کلی طراحی M12 شباهت زیادی به طراحی سایر موبایل‌های سامسونگ دارد. با این‌حال وزن آن نسبت به A12 و A12 Nacho سامسونگ و همچنین سایر موبایل‌های هم‌رده شیائومی بیشتر است.

نمایشگر

نمایشگر

در بخش صفحه نمایش،M12 سامسونگ از پنل PLS LCD با رزولوشن 720p و نرخ نوسازی 90 هرتز بهره می‌برد

در بخش صفحه نمایش،M12  سامسونگ از پنل PLS LCD با رزولوشن 720p و نرخ نوسازی 90 هرتز بهره می‌برد. یکی از مشکلات رایج m12 روشنایی کم آن است که در محیط‌های روشن، به‌ویژه زیر نور مستقیم آفتاب، مشاهده صفحه نمایش آن سخت است. کیفیت رنگ‌ها و کنتراست این صفحه نمایش در حد متوسط گزارش شده‌ و در زوایای مختلف افت می‌کند. لازم به ذکر است که صفحه نمایش این دستگاه به راحتی لک می‌شود و جای اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند.

باتری و شارژدهی

با وجود اینکه قیمت سامسونگ m12 چندان زیاد نیست، اما در این دستگاه شاهد باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی هستیم. عملکرد این باتری به نحوی است که در استفاده معمولی تقریبا یک روز کامل دوام می‌آورد. البته باتری این دستگاه نقاط ضعف خاصی نیز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سرعت شارژ پایین و عدم پشتیبانی از سوپر شارژ اشاره کرد.

موضوعی که باید در نظر بگیرید، این است که پس از جعبه گشایی m12 می‌توانید یک آداپتور 15 واتی را در باکس این دستگاه ببینید. این موضوع شما را از خرید آداپتور جداگانه بی‌نیاز می‌کند. با استفاده از این آداپتور شارژ موبایل حدود 2 تا 2.25 ساعت طول می‌کشد. برای شارژ 50درصد باتری نیز به 1.2 تا 1.5 ساعت زمان نیاز است.

اسپیکر

M12  سامسونگ در زمینه اسپیکر، عملکردی در حد انتظار ارائه می‌دهد. با توجه به قیمت این گوشی تنها یک اسپیکر برای پخش صدا در نظر گرفته شده که امری رایج است. بر اساس نظر کاربران درباره m12 و اسپیکر این دستگاه، کیفیت و بلندی صدای آن در حد متوسط ارزیابی شده است. به‌طور کلی می‌توان گفت که M12 در زمینه اسپیکر، عملکردی معمولی و نه چندان هیجان‌انگیز دارد. نمی‌توان آن را اسپیکری فوق‌العاده دانست؛ اما در عین‌حال ایراد و نقص بزرگی هم ندارد.

رابط کاربری

اگر بخواهیم به نقد و بررسی Galaxy M12 در بخش رابط کاربری آن بپردازیم، باید بگوییم که این موبایل سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری  One UI 3.1 دارد. رابط کاربری One UI 3.1 بسیار روان و خوب عمل می‌کند و قابلیت‌های شخصی‌سازی متعددی را ارائه می‌دهد.

دوربین

دوربین

در M12 سامسونگ شاهد سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی هستیم که به کمک آن می‌توانید عکس‌های پرتره خوبی بگیرید

در زمان خرید گوشی سامسونگ، دوربین یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. شرکت سامسونگ برای M12 سنسورهای زیر را در نظر گرفته است:

  • دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل
  • دوربین اولتراواید: 5 مگاپیکسل
  • دوربین ماکرو: 2 مگاپیکسل
  • دوربین عمق: 2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

به منظور نقد و بررسی Galaxy M12 در بخش دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عکاسی در روز

دوربین M12 سامسونگ عملکرد نسبتا خوبی در روز دارد و در رده قیمتی خودش، با داشتن یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، عکس‌های قابل قبولی را می‌گیرد. اگر حوصله عکاسی داشته باشید، می‌توانید با این گوشی عکس‌های خوبی را ثبت کنید.

تشخیص عمق

در M12 سامسونگ شاهد سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی هستیم که به کمک آن می‌توانید عکس‌های پرتره خوبی بگیرید. در عکس‌های پرتره ثبت‌شده با این دوربین، روشنایی سوژه اصلی مطلوب است و شاهد جزئیات بسیار خوبی در عکس‌ها هستیم.

اولتراواید

گوشی M12 به یک سنسور 5 مگاپیکسلی اولتراواید مجهز شده است که متاسفانه عملکرد ضعیفی را به نمایش می‌گذارد. تصاویر ثبت‌شده با این سنسور با افت کیفیت قابل توجهی همراه هستند؛ به طوری‌که شارپنس پایین و نویز زیادی را در آن‌ها می‌بینیم.

سلفی

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلیM12  در شرایط نوری ایده‌آل و با فوکوس دقیق، عکس‌های سلفی قابل قبولی را ثبت می‌کند. با این‌حال فوکوس خودکار ضعیف این دوربین، چالش‌هایی را برای ثبت عکس‌های شارپ به‌وجود می‌آورد و در نور کم نیز کیفیت تصاویر به‌طور قابل توجهی افت می‌کند.

علاوه‌براین دوربین سلفی M12 قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه است؛ اما فقدان لرزش‌گیر تصویر باعث ایجاد لرزش‌های جزئی در ویدیوها می‌شود.

به‌طور کلی اگر به دنبال خرید گوشی برای عکاسی سلفی هستید، M12 گزینه ایده‌آلی به نظر نمی‌رسد. با این‌حال اگر در نور کافی عکاسی می‌کنید و حوصله کافی برای فوکوس دستی دارید، می‌توانید عکس‌های سلفی قابل قبولی با این موبایل ثبت کنید.

فیلمبرداری

دوربین M12 در بخش فیلمبرداری، کیفیت 1080 با 30 فریم در ثانیه را ارائه می‌دهد. لرزش‌گیر تصویر تا حدی در این رزولوشن کارآمد است، اما عملکرد کاملی ندارد. سرعت فوکوس نیز قابل قبول است و می‌توان ویدیوهای باکیفیتی را با این گوشی ثبت کرد.

به‌طور کلی دوربین اصلی M12 در مقایسه با رقبا در سطح متوسطی قرار می‌گیرد. عملکرد دوربین این دستگاه در بخش فیلمبرداری متناسب با بازه قیمتی گوشی و مناسب برای کارهای روزمره و معمولی است. اگر برای شما مهم است که با موبایل خود بتوانید فیلمبرداری 4K داشته باشید، باید محصول قدرتمندتری را برای خرید در نظر بگیرید.

نقاط قوت و ضعف

جهت بررسی مختصر نقاط قوت و ضعف این موبایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نقاط قوت

  • ظرفیت باتری بالا
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • وزن بالای گوشی
  • دوربین معمولی
  • کیفیت پایین صفحه نمایش

بازی با M12

اگر به دنبال آن هستید که پس از خرید گوشی M12 سامسونگ با آن بازی کنید، باید بگوییم که M12 سامسونگ از تراشه اگزینوس 850 برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کند. شما می‌توانید با تنظیم گرافیک بازی‌ها روی حالت متوسط، تجربه‌ای روان و بدون لگ داشته باشید. اما اگر به دنبال اجرای بازی‌های سنگین با جزئیات بالا هستید، باید تنظیمات گرافیکی را به Low کاهش دهید. این موضوع با توجه به رزولوشن پایین نمایشگر می‌تواند از وضوح و کیفیت بصری بازی بکاهد.

مقایسه M12 با رقبا

مقایسه M12 با رقبا

به‌طور کلی سامسونگ گلکسی M12 در بسیاری از جنبه‌ها نسبت به M11 ارتقاءیافته به‌شمار می‌آید

در بازار شاهد رقبای مختلفی برای گوشی ام 12 هستیم. از مهم‌ترین رقبای گلکسی M12 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقایسه m12 با m11

به‌طور کلی سامسونگ گلکسی M12 در بسیاری از جنبه‌ها نسبت به M11 ارتقاءیافته به‌شمار می‌آید. در موبایل M12 شاهد پردازنده سریع‌تر Exynos 850 هستیم. این در حالی است که M11 پردازنده قدیمی کوالکام اسنپدراگون 450 دارد. پردازنده M12 برای کارهای روزمره عملکرد روان‌تری دارد و احتمالا چند وظیفه را بهتر انجام می‌دهد.

در بخش دوربین M12 شاهد سیستم دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی هستیم. از سوی دیگر M11 سیستم دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی دارد. با وجود اینکه این دو گوشی دارای صفحه نمایش یکسانی هستند، اما M12 نرخ رفرش 90 هرتز و M11 نرخ رفرش 60 هرتز دارد.

مقایسه m12 با شیائومی ردمی 9

یکی دیگر از رقبای m12، گوشی شیائومی ردمی 9 است. شرکت سامسونگ در m12 از صفحه نمایش 6.5 اینچی استفاده کرده است که رزولوشن 1600×720 پیکسل دارد. از سوی دیگر Redmi 9 دارای صفحه نمایش 6.53 اینچی با رزولوشن بالاتر 1080×2340 پیکسلی است.

پردازنده سامسونگ اگزینوس 850 است؛ اما در موبایل Redmi 9 شاهد پردازنده MediaTek Helio G80 هستیم که قدرت بالاتری دارد. اما در بخش دوربین سامسونگ M12 نسبت به Redmi 9 دارای قدرت بالاتری است.

جمع‌بندی و نظر نهایی

همان‌طور که در نقد و بررسی Galaxy M12 مشاهده کردید، این موبایل دارای باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که شارژدهی بسیار خوبی دارد و برای استفاده سنگین روزمره مناسب است. پردازنده Exynos 850  نیز برای انجام کارهای روزمره و اجرای برنامه‌های سبک مشکلی ندارد.

M12 دارای کیفیت ساخت و متریال بدنه در حد متوسط است و وزن آن هم کمی زیاد به نظر می‌رسد. یکی از نقاط ضعف این دستگاه آن است که شاهد رزولوشن کمی در آن هستیم. در صورتی‌که پس از بررسی موارد گفته‌شده قصد دارید تا برای خرید آنلاین m12 با کمترین قیمت اقدام کنید، می‌توانید این فرایند را از طریق سایت پیندو انجام دهید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 11 =